Portofino

Rozengracht 64 1506 SH Zaandam Nederland Kaart

Over restaurant Portofino

Zuid-Italië in hartje Zaandam

Zuid-Italiaanse producten van goede kwaliteit staan centraal in dit restaurant. Al 29 jaar gerund door de familie Lovecchio, voor wie een fijne sfeer en authentiek Italiaans eten het allerbelangrijkst is. "Lekker eten delen we samen met onze gasten" is hun motto. Of je nu gaat voor een overheerlijke pizza of een goede pasta, genieten doe je hier met goed gezelschap en de familie Loveccio.

Meer informatie over restaurant Portofino

• : Parkeerplaats

• Af te huren , Catering
Shafaq L.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
we waren met AH korting actie maar we vonden het wel redelijk duur aangezien het een 'actie' was. Wij hadden calzone speciaal en pasta Mista besteld maar het eten viel tegen, erg vet, veel kaas en erg weinig smaak. Voor herhalling niet vatbaar. Service was wel goed.
Betty52 .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Goed voorafje, keuze uit de hele kaart met bijbetaling van sommige gerechten. Keuze uit 2 toetjes of koffie/thee.
Heerlijk gegeten.
Mireille M.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Hier al diverse malen besteld en dus wilden we hier ook eens eten. Dat hebben we inmiddels een heel aantal keren gedaan waardoor ik deze recensie kan baseren op meerdere bezoeken. Alles is even lekker. Zeer vers en mooi van smaak. Als je van italiaans houdt is dit een enorme aanrader! Wij komen er zeker terug. Mmmmm
Miranda L.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Grote kaart. Veel pasta en pizza. Vlees niet echt bijzonder. Alles was netjes. Bediening oké. Prima voor een makkelijk etentje.
J. B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
De gerechten smaakten goed, alleen hebben we heel lang moeten wachten op het hoofdgerecht, terwijl later binnengekomen gasten dat al wel eerder geserveerd kregen. De tafeltjes staan heel dicht op elkaar, zodat je elkaar bijna aanstoot. Het was er erg druk en erg rumoerig. De ontvangst was matig. Dit was voor ons een eenmalig bezoek.
Linda W.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Wij waren met 4 personen met de AH-restaurantactie. De uitleg hoe een en ander in z'n werk zou gaan was duidelijk. Het voorgerecht was heerlijk en verrassend; de hoeveelheid was zeer ruim. Het hoofdgerecht was zeer naar tevredenheid. De behandeling naar een van de gasten met vragen over gluten in de gerechten was uitstekend, er is veel moeite gedaan om de informatie te verschaffen. Al met al een gezellig restaurant, goed eten en een vriendelijke bediening. Een pluim!
Annerieke A.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
We hebben met de AH bonnen op zaterdagavond prima gegeten!! Ruime keus uit menu en meer dan verwacht! Aanrader.... we'll be back!
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Hier met de AH restaurantactie gegeten. Deze werd van te voren uitgelegd. Het voorgerecht stond vast. Het hoofdgerecht kon van de kaart gekozen worden met voor bepaalde gerechten bijbetaling. Tenminste zo hadden wij het begrepen. Omdat we € 34,75 excl. drank toch wat prijzig vonden voor een voorgerecht, pizza en koffie kozen wij voor de biefstuk van € 20,50. Uiteindelijk bleek dat hiervoor € 7,50 p.p. extra werd berekend (voor alle vis en vleessoorten), dus waren we uiteindelijk nog € 55,- kwijt. Het 'tweede 3 gangen menu gratis' snappen wij dus niet. Verder wel lekker gegeten.
Semma2 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
We werden goed ontvangen, kregen meteen een voorgerecht met van alles en nog wat. Voor het hoofdgerecht mochten we uit bijna de hele kaart kiezen. De bediening was ook nog eens top. Al met al een gezellige avond gehad!
Deborah-vierwind .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Het eten was erg lekker, jammer dat het bloed en bloed heet was in het restaurant. Een ventilator zou echt geen kwaad kunnen.
Michael D.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Tafel gereserveerd met AH zegels. We werden netjes ontvangen, ons tafeltje was nog niet schoongemaakt en dat duurde even, het was op dat moment ook best wel druk. Vanaf dat moment liep alles op rolletjes. Prima voorgerecht ( specialiteit van de chef ) verschillende vlees soorten, meloen met ham, mozzarella met tomaat en lekkere bruschetta. Hoofdgerecht pizza naar keuze, deze had iets smeuïger gemogen ( was wat aan de droge kant), maar de smaak was goed. Nagerecht tiramisu met slagroom en een cappuccino. Tijdens het diner werd er voldoende geïnformeerd of alles in orde was. Je kan hier voor een redelijk bedrag lekker eten.
Selma V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Het eten was heel erg goed. Het voorgerecht was een " vast " gerecht, maar echt perfect. Daarna hebben we een pizza genomen, en de pizza's hier zijn super !! Zeer zeker voor herhaling vatbaar. Vriendelijk personeel, goeie service !
Bertie4 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Portofino is het enige Italiaanse restaurant waar je ( volgens mij) calzone quatro formaggi en gorgonzola kunt eten en zo heerlijk!!!!

De bediening is prima en het menu van Albert Heijn was ook perfect! Waar voor je geld:)

Het enige jammere is dat ze geen karaf kraanwater geven:(
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Wjj kennen Portofino al vanaf de start. Heel veel jaren altijd laten bezorgen. De laatste jaren gaan wij er ook regelmatig eten. Deze keer met de ahrestaurantbon, waarmee je voor 34,75 euro een driegangenmenu voor twee personen krijgt.
De eerste gang bestond uit een half warm stokbroodje met knoflook en tomaat, champions en een bord met allerlei worstsoorten, meloen met parmaham en carpaccio met pesto. Het was heerlijk. Zo'n gerecht bestelden wij nooit, maar nu weten wij hoe dat smaakt en het is zeker voor herhaling vatbaar.
Daarna een pizza, die we zelf uit mochten kiezen en die smaakten zoals vanouds weer heel lekker. Daarna het toetje een tiramisu met slagroom. Ook overheerlijk.
De bediening is helemaal top. Telkens de vraag of alles naar wens was, of het smaakte en op tijd vragen wilt u nog wat drinken.
Met de ahrestaurantbon geven per saldo hier wel meer uit, maar dan heb je ook een driegangenmenu. Een aanrader wat ons betreft.
YSt .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Wij bestelden altijd al pizza hier en zijn nu met de Ah actie in het restaurant gaan eten. Het voorgerecht was door Portofino samengesteld (je kon zelf geen voorgerecht kiezen). Het was een verzameling antipasti stond op het menu maar eigenlijk sloeg het nergens op. Twee crostini's met tomaat wat wel oke waren en een bord met vleeswaren... Wij kregen er nog een mandje brood bij op aanvraag (niet knapperig, dood normaal stokbrood). De vleeswaren waren wel lekker, maar niet meer dan supermarkt kwaliteit (de carpaccio en ham/meloen waren wel lekker, ga meer die richting op!). Als hoofdgerecht beide een pizza genomen en die was zoals we gewend zijn: heerlijk! Als nagerecht had ik een citroen/Kwark taartje. Deze was helaas ontzettend droog. De koek erin was vers anders had ik gedacht dat het al weken oud was. Wij kregen een tafeltje bij de muur, naast een nooduitgang en de WC deuren, niet bepaald heel sfeervol. Er was nog een ander tafeltje mogelijk maar dan zat je tussen twee tafels in en bijna bij elkaar aan tafel, zo dicht op elkaar stond alles. Het personeel was wel goed, erg vriendelijk en probeerden het echt gezellig te maken voor iedereen. Kortom, goede pizza en service maar geen sfeer in het restaurant (ik zou kiezen voor minder tafels) en de menu samenstelling van de AH actie is niet de moeite waard. Wij blijven pizza bestellen maar zullen niet snel meer in het restaurant komen eten. Jammer!
Admemmie .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
We moesten naar mijn gevoel te lang wachten op het voorgerecht en daarna kwam vrij snel het hoofdgerecht, waardoor we bijna de helft hebben laten staan omdat we nog vol zaten van het voorgerecht. De tussenpauze was te kort. De smaak van het eten was wel lekker, zonde dat er zoveel terug ging.
De bediening was verder correct. M.i. was de prijsverhouding ook niet echt goed. We hadden een AH actie en waren duurder uit dan als we daar normaal eten zonder actie.
W.ellenberger .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Het was om 20.00 uur nog zo druk, dat wij ondanks reservering even aan de bar konden plaatsnemen. Na de bestelling van de lekkere fles proseco 22.50 (glas 7,50).
Kregen wij een antipasta plateau met allemaal lekkere dingen. Ruim voldoende.
Hierna mijn favoriete pizza 4kazen genuttigd en een stuk citroentaart. mede door de AH aktie waren we nog geen 60 euro kwijt ex fooi. Zonder AH aktie zou het nog goed betaalbaar zijn en onder 100 euro uitkomen. Empahtische bediening. En belangrijk een blik op de keuken is mogelijk.
Inekestronks .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Een speciaal voorafje voor de ah-actie, was erg lekker. De pizza's waren ook erg lekker.
De prijs voor deze actie vinden we wel te hoog.
Jkenter K.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Wij waren met de ahrestaurant bonnen voor bijna alle gerechten moesten wij bij betalen.
We waren daardoor best veel geld kwijt. We hadden de bonnen beter voor een ander restaurant kunnen gebruiken
Dick-baars .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Eten goed, maar de bediening matig. Heb er ook wel eens betere ervaring gehad. Er kwam later op de avond een groot gezelschap met rondrennende kinderen.