Portofino

Rozengracht 64 1506 SH Zaandam Nederland Kaart

Over het restaurant Portofino

Zuid-Italië in hartje Zaandam

Zuid-Italiaanse producten van goede kwaliteit staan centraal in dit restaurant. Al 29 jaar gerund door de familie Lovecchio, voor wie een fijne sfeer en authentiek Italiaans eten het allerbelangrijkst is. "Lekker eten delen we samen met onze gasten" is hun motto. Of je nu gaat voor een overheerlijke pizza of een goede pasta, genieten doe je hier met goed gezelschap en de familie Loveccio.

Meer informatie over restaurant Portofino

• : Parkeerplaats

Jouw recensie over het restaurant Portofino

Natasja L.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Personeel was goed op elkaar ingespeeld en erg vriendelijk. Konden zelf een tafel kiezen.
Het eten was heerlijk ruime keuze voor het hoofdgerecht. We gaan binnenkort nog een keer :-)
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Het eten was perfect! Alles was prima van smaak. De mensen in de bediening waren ook heel erg betrokken bij de gasten. Al met al een zeer geslaagde avond.
Ton E.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Heerlijk gegeten! Het voorgerecht kon niet worden uitgezocht; was een verrassing voor 2 personen en dat was geweldig! Hoofdgerecht kiezen van de kaart, echter voor de duurdere gerechten moest er worden bijbetaald, wel logisch. We hebben genoten in een een gezellige ambiance!
Annie D.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2017
Ik vind het altijd heerlijk eten en lekker relax.????????
George W.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Altijd goed ik weet niet beter
Hans M.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Vriendelijke brdiening, maar soms wat trasg in opnemen bestelling. Storlen zitten niet evht prettig, de houten tafeltjes verschuiven snel.
Susanne D.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Pasta Mista was vanouds lekker. De twee keer ervoor was ie vrij droog maar deze keer was hij perfect. Leuke bediening. Het AH samengesteld voorgerecht was heerlijk en de chocolade muffin ook. Wat mij betreft een welverdiende 10!
Claudia V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Heerlijk en gezellig gegeten
L.J> K.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Pizza zoals hij moet smaken, goed gevuld. Attent personeel en vlotte bediening.
J R.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Porto Fino is één van de mooiste haventjes van de Middellandse zee. Jaren geleden hebben we hier een nachtje mogen verblijven en dat heeft een onuitwisbare indruk achtergelaten! Vandaag waren we in Zaandam met bonnetjes van Albert Heijn en dat was een goede keuze.
Het was voor Italiaanse begrippen veuls te vroeg (half zes) maar we zijn in Holland en waren zelfs niet eens de eerste in Porto Fino! We zochten een tafeltje uit, kregen de menukaart maar toen we vertelden van de AH bonnetjes kregen we iets anders; een soort van geplastificeerde puzzel waar op stond wat je wel en niet kon bestellen en bij "wel" eventueel een meerprijs. We vonden het gewone driegangenmenu al aan de prijs dus bestelden we iets uit de "normale" gerechten (pasta/pizza). Het voorgerecht konden we niet kiezen maar dat gaf niet, het waren twee goed gevulde borden met antipasti, bruscetti en warme champignons. Heerlijk. Mijn disgenoot dacht boterhamworst te eten, heb hem maar verteld dat het echt mortadella was... Beide hadden we daarna een pizza Marinara en deze was zonder meer goed. Lekker veel mosselen/ansjovis/tonijn en garnalen en prima gaar. Daarna nog een heerlijke Tiramisu/Citroentaart en tot slot een doppio. Bij die laatste bestelling werd duidelijk dat dit niet dagelijks gevraagd wordt, het moest even uitgelegd worden. Het kwam allemaal goed en al met al hebben we heerlijk gegeten en een fijne avond gehad, mede door de vrolijke en vlotte bediening.
petrawillem .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Afgelopen dinsdag hier gegeten met mijn man. Het was heerlijk. Bediening had het druk, maar ondanks dat werden wij super geholpen. Wij voelden ons zeer welkom. We hadden de pasta al forno en calamari fritti besteld. Beide zijn echt een aanrader. Tiramisu was hemels. Wij komen zeker nog eens terug!
joyce D.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
We zijn met AH-restaurantaktie hier naartoe gegaan.
De ontvangst door dame 1 was prima en deskunig. Dame 2 en heer1 waren duidelijk beginners en niet heel goed geintsrueerd. Vragen over het menu (wat is Marsala wijn) wist dame2 niet te beantwoorden. Heer1 is zeer vriendelijk maar we moeten hem 3x om kraanwater vragen waarna hij met een fles spa-blauw aankomt. Goed bedoeld maar niet zoals gevraagd. Hij kwam later wel met kraanwater en gaf aan dat de SPA blauw voor hun rekening was. Prima opgelost dus.
Wachten op Dame 1 die de bestelling van het dessert opnam duurde ca 30 minuten. Dame 2 deed de afrekening. Nadat de pinbetaling was goedgekeurd en nog voordat ik mn pasje in mn portemmonnaie kon stoppen nam ze direct de schaal met perpermuntjes mee waardoor ik niet de kans had om er eentje te pakken.
Wat jammer is, is dat het door de extra kosten die bovenop de €34 voor een 3gangenmenu kwamen en de fles wijn we toch nog op bijna €80 uitkwamen. Niet echt een goedkoop etentje als je bedenkt dat we €34 'kado' kregen. Voorts staan de tafeltjes erg dicht op elkaar waardoor het erg lawaaiig wordt en je weinig kans hebt op intieme gesprekken. De kwaliteit van het eten was prima. De kledder mayo in de schaal patat had ik echter liever in een apart schaaltje gezien.
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening
steve M.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Mijn 2de bezoek en weer heeerlijk gegeten Samen hebben we gegrilde groenten als vooraf genomen Daarna had mijn tafelgenoot scalloppino genomen en ik een spaghetti vongole beiden weer goed en smaakvol klaargemaakt Zeker een rede om er voor een 3de keer naar toe te gaan Bediening verdient ook een pluim heel vriendelijk en attent
Sylvia K.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Eten was prima, smaakte goed en was voldoende. Wij maakte gebruikt van de AH kortingskaart. Op hun site stond dat je van het hele menu gebruik kon maken. Aan de tafel kregen wij te horen dat je o.a. bij alle vleesgerechten bij moest betalen € 7,50 voor de meeste. Dat vonden we niet kloppen. Zet dat dan ook duidelijk op je site erbij. Hebben hier ook beklag over gedaan. Of dat de reden was dat het ook niet gerekend is toen we gingen betalen geen idee. Maar dat vonden we wel netjes.
ma_stam .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Het voorgerecht was zeer uitgebreid. Veel keuze voor het hoofdgerecht ( gewoon van de hele kaart). Als nagerecht was ook koffie of thee mogelijk maar wij hebben genoten van de tiramisu. De bediening was snel en heel erg vriendelijk.
Anja R.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
We hebben hier gegeten met de AH restaurant bon. Het voorgerecht (waar we niet uit konden kiezen) was echt fantastisch. Wat ik jammer vond is dat er behoorlijk wat bijbetaald moest worden bij de meeste gerechten, zodat het tweede diner "gratis" niet echt gratis was. Uiteindelijk waren we best wel veel geld kwijt. De service was heel erg goed. Mijn vriendin had een allergie (ei en kip) en de jongen die de patat (met mayonaise) kwam brengen corrigeerde het direct. Dat vind ik nou echt klantvriendelijkheid. De bediening is uiterst vriendelijk en hielden rekening met het wachten op het volgende gerecht, zodat je het eten rustig kon laten "zakken". Ik vond de muziek in het restaurant erg hard en storend. Een zacht achtergrondmuziekje zou beter op zijn plaats zijn.
Al bij al is het een uitstekend restaurant, met heerlijk eten. Het is zeker voor herhaling vatbaar.
Denise P.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Hier gegeten met de ah actie. Het voorgerecht was echt super lekker en veel. Echt van alles wat.
We hadden samen een pasta genomen die was ook echt heel lekker. Alles vers bereid wij zaten bij de keuken erg leuk om te zien hoe alles werd bereid.
Als laatst de tiramisu genomen heeerrrlijjjkkk
Niks op aan te merken gewoon een heerlijke avond gehad.
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Als eerste, onze telefonische reservering, konden ze niet meer vinden, gelukkig was er nog genoeg plaats. We melden dat we met een AH-kaart komen en krijgen menukaarten uitgereikt. Menuprijs € 34,50. Terwijl je met een voorgerecht, gemiddeld hoofd gerecht en nagerecht volgens de kaart die prijs nooit haalt, hoe kan dat nou? Wel gelden er voor de meeste hoofdgerechten een extra toeslag op de menuprijs van 6/7,5 euro, nu begrijpt ik het helemaal niet meer. Terwijl we nog zitten te bedenken of we wel van de AH kaart actie gebruik willen maken komt het voorgerecht er al aan. Dus los van de kaart eten kan niet meer. Daarna allebei een pizza genomen, rijk belegd maar wel erg saai. Nagerecht een tiramisu punt of een kopje koffie.
Gelukkig troffen we na een half uur de tafelgasten die achter ons zaten bij de lounge van het Zaantheater, gelukkig waren zij laaiend enthousiast over hun gekozen varkenshaasje.
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016