Portofino

Rozengracht 64 1506 SH Zaandam Nederland Kaart

Over het restaurant Portofino

Zuid-Italië in hartje Zaandam

Zuid-Italiaanse producten van goede kwaliteit staan centraal in dit restaurant. Al 29 jaar gerund door de familie Lovecchio, voor wie een fijne sfeer en authentiek Italiaans eten het allerbelangrijkst is. "Lekker eten delen we samen met onze gasten" is hun motto. Of je nu gaat voor een overheerlijke pizza of een goede pasta, genieten doe je hier met goed gezelschap en de familie Loveccio.

Meer informatie over restaurant Portofino

• : Parkeerplaats

• Af te huren , Catering
petrawillem .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Afgelopen dinsdag hier gegeten met mijn man. Het was heerlijk. Bediening had het druk, maar ondanks dat werden wij super geholpen. Wij voelden ons zeer welkom. We hadden de pasta al forno en calamari fritti besteld. Beide zijn echt een aanrader. Tiramisu was hemels. Wij komen zeker nog eens terug!
joyce D.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
We zijn met AH-restaurantaktie hier naartoe gegaan.
De ontvangst door dame 1 was prima en deskunig. Dame 2 en heer1 waren duidelijk beginners en niet heel goed geintsrueerd. Vragen over het menu (wat is Marsala wijn) wist dame2 niet te beantwoorden. Heer1 is zeer vriendelijk maar we moeten hem 3x om kraanwater vragen waarna hij met een fles spa-blauw aankomt. Goed bedoeld maar niet zoals gevraagd. Hij kwam later wel met kraanwater en gaf aan dat de SPA blauw voor hun rekening was. Prima opgelost dus.
Wachten op Dame 1 die de bestelling van het dessert opnam duurde ca 30 minuten. Dame 2 deed de afrekening. Nadat de pinbetaling was goedgekeurd en nog voordat ik mn pasje in mn portemmonnaie kon stoppen nam ze direct de schaal met perpermuntjes mee waardoor ik niet de kans had om er eentje te pakken.
Wat jammer is, is dat het door de extra kosten die bovenop de €34 voor een 3gangenmenu kwamen en de fles wijn we toch nog op bijna €80 uitkwamen. Niet echt een goedkoop etentje als je bedenkt dat we €34 'kado' kregen. Voorts staan de tafeltjes erg dicht op elkaar waardoor het erg lawaaiig wordt en je weinig kans hebt op intieme gesprekken. De kwaliteit van het eten was prima. De kledder mayo in de schaal patat had ik echter liever in een apart schaaltje gezien.
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening
steve M.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Mijn 2de bezoek en weer heeerlijk gegeten Samen hebben we gegrilde groenten als vooraf genomen Daarna had mijn tafelgenoot scalloppino genomen en ik een spaghetti vongole beiden weer goed en smaakvol klaargemaakt Zeker een rede om er voor een 3de keer naar toe te gaan Bediening verdient ook een pluim heel vriendelijk en attent
Sylvia K.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Eten was prima, smaakte goed en was voldoende. Wij maakte gebruikt van de AH kortingskaart. Op hun site stond dat je van het hele menu gebruik kon maken. Aan de tafel kregen wij te horen dat je o.a. bij alle vleesgerechten bij moest betalen € 7,50 voor de meeste. Dat vonden we niet kloppen. Zet dat dan ook duidelijk op je site erbij. Hebben hier ook beklag over gedaan. Of dat de reden was dat het ook niet gerekend is toen we gingen betalen geen idee. Maar dat vonden we wel netjes.
ma_stam .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Het voorgerecht was zeer uitgebreid. Veel keuze voor het hoofdgerecht ( gewoon van de hele kaart). Als nagerecht was ook koffie of thee mogelijk maar wij hebben genoten van de tiramisu. De bediening was snel en heel erg vriendelijk.
Anja R.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
We hebben hier gegeten met de AH restaurant bon. Het voorgerecht (waar we niet uit konden kiezen) was echt fantastisch. Wat ik jammer vond is dat er behoorlijk wat bijbetaald moest worden bij de meeste gerechten, zodat het tweede diner "gratis" niet echt gratis was. Uiteindelijk waren we best wel veel geld kwijt. De service was heel erg goed. Mijn vriendin had een allergie (ei en kip) en de jongen die de patat (met mayonaise) kwam brengen corrigeerde het direct. Dat vind ik nou echt klantvriendelijkheid. De bediening is uiterst vriendelijk en hielden rekening met het wachten op het volgende gerecht, zodat je het eten rustig kon laten "zakken". Ik vond de muziek in het restaurant erg hard en storend. Een zacht achtergrondmuziekje zou beter op zijn plaats zijn.
Al bij al is het een uitstekend restaurant, met heerlijk eten. Het is zeker voor herhaling vatbaar.
Denise P.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Hier gegeten met de ah actie. Het voorgerecht was echt super lekker en veel. Echt van alles wat.
We hadden samen een pasta genomen die was ook echt heel lekker. Alles vers bereid wij zaten bij de keuken erg leuk om te zien hoe alles werd bereid.
Als laatst de tiramisu genomen heeerrrlijjjkkk
Niks op aan te merken gewoon een heerlijke avond gehad.
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Als eerste, onze telefonische reservering, konden ze niet meer vinden, gelukkig was er nog genoeg plaats. We melden dat we met een AH-kaart komen en krijgen menukaarten uitgereikt. Menuprijs € 34,50. Terwijl je met een voorgerecht, gemiddeld hoofd gerecht en nagerecht volgens de kaart die prijs nooit haalt, hoe kan dat nou? Wel gelden er voor de meeste hoofdgerechten een extra toeslag op de menuprijs van 6/7,5 euro, nu begrijpt ik het helemaal niet meer. Terwijl we nog zitten te bedenken of we wel van de AH kaart actie gebruik willen maken komt het voorgerecht er al aan. Dus los van de kaart eten kan niet meer. Daarna allebei een pizza genomen, rijk belegd maar wel erg saai. Nagerecht een tiramisu punt of een kopje koffie.
Gelukkig troffen we na een half uur de tafelgasten die achter ons zaten bij de lounge van het Zaantheater, gelukkig waren zij laaiend enthousiast over hun gekozen varkenshaasje.
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Jill K.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Heerlijk eten in het centrum van zaandam, gezellige zaak en aardige/snelle bediening. Zeker een aanrader voor een ieder die van Italiaans eten houdt, maar ook "normale" de vlees- en visgerechten zijn de moeite waard.
Haarlear .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
We hebben hier met de AH-bon gegeten en het was zeker een geslaagde avond. Het eten was zondermeer erg lekker. De antipasti vooraf was zeer ruim, gevarieerd en erg goed van smaak. De steak Pepe cream waren ook goed van smaak, zij het dat de biefstuk wel iets malser had gemogen.
Het nagerecht ten slotte, tiramisu en citroentaart waren ook smakelijk en een goede afsluiter.
Door onze keuze voor de biefstuk viel het geheel toch wat duurder uit maar daar werden we vooraf goed over geïnformeerd.
Enige kritiekpunt is dat het restaurant een slechte akoestiek heeft en daardoor erg rumoerig is. Er zaten twee grote groepen die nogal wat geluid maakten, waardoor een gesprek met elkaar wat moeizaam was.
Shafaq L.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
we waren met AH korting actie maar we vonden het wel redelijk duur aangezien het een 'actie' was. Wij hadden calzone speciaal en pasta Mista besteld maar het eten viel tegen, erg vet, veel kaas en erg weinig smaak. Voor herhalling niet vatbaar. Service was wel goed.
Betty52 .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Goed voorafje, keuze uit de hele kaart met bijbetaling van sommige gerechten. Keuze uit 2 toetjes of koffie/thee.
Heerlijk gegeten.
Mireille M.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Hier al diverse malen besteld en dus wilden we hier ook eens eten. Dat hebben we inmiddels een heel aantal keren gedaan waardoor ik deze recensie kan baseren op meerdere bezoeken. Alles is even lekker. Zeer vers en mooi van smaak. Als je van italiaans houdt is dit een enorme aanrader! Wij komen er zeker terug. Mmmmm
Miranda L.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Grote kaart. Veel pasta en pizza. Vlees niet echt bijzonder. Alles was netjes. Bediening oké. Prima voor een makkelijk etentje.
J. B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
De gerechten smaakten goed, alleen hebben we heel lang moeten wachten op het hoofdgerecht, terwijl later binnengekomen gasten dat al wel eerder geserveerd kregen. De tafeltjes staan heel dicht op elkaar, zodat je elkaar bijna aanstoot. Het was er erg druk en erg rumoerig. De ontvangst was matig. Dit was voor ons een eenmalig bezoek.
Linda W.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Wij waren met 4 personen met de AH-restaurantactie. De uitleg hoe een en ander in z'n werk zou gaan was duidelijk. Het voorgerecht was heerlijk en verrassend; de hoeveelheid was zeer ruim. Het hoofdgerecht was zeer naar tevredenheid. De behandeling naar een van de gasten met vragen over gluten in de gerechten was uitstekend, er is veel moeite gedaan om de informatie te verschaffen. Al met al een gezellig restaurant, goed eten en een vriendelijke bediening. Een pluim!
Annerieke A.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
We hebben met de AH bonnen op zaterdagavond prima gegeten!! Ruime keus uit menu en meer dan verwacht! Aanrader.... we'll be back!
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Hier met de AH restaurantactie gegeten. Deze werd van te voren uitgelegd. Het voorgerecht stond vast. Het hoofdgerecht kon van de kaart gekozen worden met voor bepaalde gerechten bijbetaling. Tenminste zo hadden wij het begrepen. Omdat we € 34,75 excl. drank toch wat prijzig vonden voor een voorgerecht, pizza en koffie kozen wij voor de biefstuk van € 20,50. Uiteindelijk bleek dat hiervoor € 7,50 p.p. extra werd berekend (voor alle vis en vleessoorten), dus waren we uiteindelijk nog € 55,- kwijt. Het 'tweede 3 gangen menu gratis' snappen wij dus niet. Verder wel lekker gegeten.