Portofino

5,8
6,2
Mart N.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Verkeerde pizza (topping) op tafel.
2 latte teveel op de rekening.
Half uur op de rekening moeten wachten en nog een half uur later pas de pin-automaat.
Ongemotiveerd personeel.
Jayad .
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Maandagavond naar Portofino geweest. Laatste keer dat ik daar was, was in de zomer, wat toen een fijne ervaring was.

Deze keer helaas erg slecht. We moesten erg lang wachten tot we konden bestellen. Lasagne was oké maar niet meer dan dat. Pizza Bolognese had erg weinig saus en te veel spaghetti waar dus geen saus op zat. Wij waren nog niet klaar met eten toen onze borden al weggehaald werden en hadden niet eens de kans om de vraag te beantwoorden of het gesmaakt had, want de jonge dame liep al weg. Bij de tafel naast ons gebeurde precies hetzelfde en aan de gezichtsuitdrukkingen van deze gasten te zien waren ook zij nog niet klaar.
Bediening leek erg ongemotiveerd, kon geen lach van af. Ook bij het betalen werd er niet gevraagd of het gesmaakt had, maar werd het pinapparaat onder je neus gedrukt en kon je betalen.
Ik hoop dat men wat met de recencies doet en het personeel wat beter instrueert, want hier verlies je klanten op.
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Vorige week zaterdag gegeten met 2 gezinnen, we hadden gereserveerd maar we werden erg laat bediend, eerst lang laten wachten voor de bestelling en dan nog een lange tijd tot het eten komt. Dat is met 4 kinderen niet prettig. Het eten is niet hoogstaand. Pizza's voor de kinderen waren prima, maar lamskoteletten heb ik lekkerder gegeten. Wijn buiten de standaard huiswijn alleen per fles. Het is een groot restaurant, wat het ook wat minder intiem en gezellig maakt. Wat mij betreft geen aanrader.
Timajo .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Vergane glorie, iets anders kan ik niet zeggen. Het eten was zeer matig. De sla bij het voorgerecht was oud, met bruine randjes. Het hoofdgerecht was redelijk, de salade erbij smakeloos zonder dressing. De bediening was zeer slecht en chaotisch. We moesten iedere keer zelf vragen of we iets konden krijgen, ze lieten ons lang zitten. Daarnaast kon er geen lachje af en liepen de 2 eigenaren continu de meisjes van de bediening te commanderen. Verder praatten ze op zeer luide toon italiaans tegen elkaar, wat ik ook niet vind kunnen. Je krijgt het idee dat ze over je praten. Na het hoofdgerecht wilden wij nog een toetje, maar omdat ze ons zo lang lieten zitten hebben we dat maar niet meer gedaan. De thee die we namen kwam zonder zakjes, ook hier moesten we weer om vragen.
Kortom een zeer slechte ervaring, absoluut geen aanrader.
Eemp .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Slecht cijfer omdat ik Risotto gegeten heb, althans datgente wat ze hier Risotto noemen.
Ik maak zelf regelmatig Risotto. Van mijn italiaanse schoonzuster geleerd hoe dat moet en ik heb er dus best een beetje kijk op.
Als je dit dan eet bij een italiaan kan ik me daar echt op verheugen.
Maar wat ze hier maken heeft niets met Risotto te maken. Dit is meer Nassi goreng.
Ik snap gewoon echt niet dat een italiaans restaurant dit als Risotto op de kaart zet.
Gisse1967 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Il eet graag italiaans,maar hier kunnen echt geen lekker pizza maken.
Ik neem altijd pizza napoletana,erg simpel,anjovis,cappertjes,mozarela en tomaat, maar Was echt niet lekker de anjovis waren erg droog ,geen kappertjes
En de mozarela had ook weinig smaak.
Sorry, maar nooit meer!!
Lauravanrees .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Wij eten hier graag pizza
Leuke bediening ze zijn erg aardig
Ook als je haast hebt of als je alle tijd hebt je heeft het aan er word rekening mee gehouden
Herkees .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
We begonnen met een uiensoep. Deze was waterig ( aangelengd ? ) maar nog aanvaardbaar qua smaak. De hoofdgerechten waren zeer matig van smaak en werden als klap op de vuurpijl geserveerd op koude ! borden. Dit vergezeld van een side dish bestaande uit een smakeloze bak sla zonder enige dressing. Het geheel de Italiaanse keuken onwaardig. Dit bezoek was typisch een geval van eens maar nooit weer.
B. C.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
We kwamen al vaker bij Portofino. Alkmaar is voor ons een pizza bij Portofino.
De pizza's vinden wij lekker, ze zijn groot en voldoende belegd. Ook de pastamaaltijden kunnen er goed mee door. Het is voor ons geen restaurant voor haute cuisine, maar daar zijn de prijzen dan ook naar. Lekker eten voor een (hele) schappelijke prijs.
Jammer alleen van de te kleine glazen frisdrank die bag-in-box of gewoon uit de 1,5 literfles zijn ipv 'echte flesjes', omdat je niet ziet wat er geschonken wordt.
Sparenburg .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Op 5 september hier gegeten . Wij waren de eersten , maar moesten bijna 3 kwartier op onze pizza en calzone wachten . Andere gasten die later kwamen , kregen veel eerder hun eten . Het is dat we gezegd hebben dat het wel erg lang duurde , anders hadden we waarschijnlijk nog langer moeten wachten ?!
De pizza was matig belegd en in de calzone zat bv. geen paprika en zelfs geen champignons en die horen er absoluut in .
De espresso was wel goed .
Geen aanrader : wij gaan hier niet meer eten .
Nikks D.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Een aantal keer bij Portofino gegeten de afgelopen jaren. Best lekker ook. Maar wat een terugkerend dingetje wordt, is de vettige, beetje flauwe kruidenboter (niet op rekening, dat is dan wel weer leuk), en het toch wel het lange wachten op een pizza.. Gisteren zag ik al 3x 'mijn' Calzone voorbij komen en die derde werd gegeven aan iemand die ruim een kwartier na onze bestelling pas ging zitten.. Is toch vervelend, als het je opvalt en je trek hebt.. Al met al duurde het 45min voor onze pizza er was. Het was naar mijn idee niet enorm druk.
Op zich was mijn Calzone prima, maar ik vind de dikke stukken ui en paprika too much, mag iets fijner. En volgende keer zou ik er persoonlijk ham aan toevoegen, dat miste ik qua smaak toch meer dan ik dacht, haha.
Hij was verder lekker, maar heb ze zeker al eens smaakvoller gehad!

Bediening is vriendelijk :)
Zal er vast nog wel weer eens belanden; het is best oke, maar niet bijzonder.
BolusdePauskabouter V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Op en warme zomeravond lekker Italiaans eten aan een Alkmaars grachtje, wie wil dat nu niet? Nou wij wel en dat hebben we gedaan ook. Het was warm en erg druk bij Portofino. Bediening en keuken moesten stevig aanpoten om alles bij te kunnen benen Lekker stokbroodje kruidenboter vooraf (niet op de rekening!). Voor- en hoofdgerecht tegelijk besteld. Vanwege de drukte duurde het wel even voordat alles kwam. Karafje eenvoudige, maar lekker rode huiswijn erbij en droge witte wijn besteld (maar naar mijn beleving niet echt droog). De voorgerechten waren allemaal zonder veel opsmuk, maar ondanks de drukte mooi opgemaakt en erg goed van smaak. We hadden een salade caprese, mosselen in knoflook en antipasti all' Italiana. Als hoofdgerecht drie prima pizza's, de Americana, de Gorgonzola en de Calzone speciale. Alle drie top! Bij elkaar alle elementen helemaal goed voor een warme zaterdagavond uit eten bij een prima Italiaans restaurant aan een Alkmaars grachtje.
Misskitty .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
We zijn bij Protofino terechtgekomen op uitnodiging van vrienden die hier altijd erg graag eten. Al vanaf het begin werd ik gek van de drukte en de opstelling van de tafels. Alles hutjemutje op elkaar dat je amper normaal kan zitten, een ongelooflijke herrie waardoor je elkaar niet verstaat, een ongeregeld zootje qua bediening en erg lange wachttijden. Wat een drama! En als je dan denkt alles gehad te hebben, dan krijg je ook nog eens het eten geserveerd... Er wordt volgens mij veel met producten uit blik gewerkt en dat komt de smaken niet ten goede. Het was voor ons een helse ervaring, dit restaurant heeft niets met de echte Italiaanse keuken en pizza´s te maken maar is gewoon een vreetschuur waar je goedkoop terecht kan voor slecht eten. Ik zou dit restaurant absoluut niemand aanraden.
Arina V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Een etentje met een gezelschap van 18. Echte Italiaanse sfeer is wel leuk met kannen wijn op tafel. Ik denk dat je hier pizza moet eten en lasagne en verder geen verwachtingen. Het voorgerecht met mozarella en tomaat was echt van lage kwaliteit. Geen goede mozzarella en onrijpe tomaten en voorgesneden ijsbergsla op de borden. Mijn vis was matig, veel citroen. Pizzas zagen er erg goed uit en heerlijke koffie.
Berjan S.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Wij hebben hier met een aantal studiegenoten gegeten en het was heel lekker. Lekkere pizza en goede wijn, goede service. Terwijl we last minute met 10 jongens binnenkwamen, had meneer nog een leuke tafel voor ons! We hebben lang zitten natafelen en hadden het naar ons zin.
Eetbeter2 .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
Prima pizza voor weinig geld.
De zaak is binnen groot, veel groter dan de buitenkant doet vermoeden. De inrichting is niet bijzonder, maar wel redelijk gezellig voor zo'n grote ruimte.
De bediening is vriendelijk en vertrouwd. Wel een praatje, en niet amicaal. Erg aangenaam.
We bestelden beide een pizza. Die was prima en voldoende groot.
Als voorgerecht hadden we een salade (eenvoudig, maar OK) en carpaccio van tonijn. De tijd tussen het uit de diepvries halen en opdienen had wat korter mogen zijn, want ze was nog erg koud en waterig vanwege het restijs in de vis. Verder prima in orde en we komen zeker nog een keer.
Manuel V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Van buiten lijkt het veel kleiner. Binnen veel tafels. Op een zaterdagavond hier gegeten. Vrijwel alle tafels vol.
Verwacht geen hoogstandjes. Dat is het zeker niet. Ik had de visschotel genomen, maar voor dat geld zeker geen aanrader. Alles uit de frituur.
Verder wel prima gezeten.
Denise B.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
Heerlijk italiaans restaurant waar we altijd met plezier komen. Lekker knus en echte italiaanse uitstraling. De pizza's smaken altijd top en de huiswijn (droog wit) vond ik ook erg lekker. Op een doordeweekse avond gegeten dus bediening en eten opdienen gebeurde snel. Je kan hier altijd heerlijk eten voor een klein budget.
Nina N.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2014
Met zijn zessen gegeten bij restaurant Portofino. We zaten achterin het restaurant waar het mooi licht is. Restaurant is verder prima, maar niet heel bijzonder.

In eerste instantie werden we vergeten door de ober die ons bediende, we zaten ruim 30 min te wachten tot iemand onze bestelling op kwam nemen terwijl er al 6x iemand langs was komen lopen. Toen mijn vriend uiteindelijk maar naar de toonbank liep om te bestellen kregen we onmiddellijk excuus van de eigenaar, maar ja toen was het leed al geschied.

We hadden allemaal een pizza, deze waren allemaal erg lekker. Knapperige, dunne bodem die niet klef was in het midden want je soms nog wel eens ziet. Echter kwam er voor mij een verkeerde pizza binnen... Ik kreeg wel vrij snel de goede. Glaasjes cola trouwens wel karig, ruim €2 rekenen voor een heel smal longdrinkglas, jammer.

Al met al lekker eten in een prima restaurant. Service liet alleen wel te wensen over, hoop dat ze daar iets aan doen. Voor de pizza kom ik zeker terug.
Patrick K.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2014
Vanavond bij Portofini in Alkmaar gegeten, had hem opgezocht via Iens en was ergens sceptisch omdat sommige recensies niet heel goed waren. Toch de gok genomen en bij binnenkomst een warm welkom en netjes naar een plek begeleid achter in het restaurant. Achterin is het restaurant mooi licht en zit je naast een fontein die jammer genoeg droog staat.

Eenmaal aan tafel kwam er direct een broodje op tafel met lekkere kruidenboter en vroeg een van de gastheren direct wat wij wilde drinken, top! De wijn was niet heel bijzonder, dat kan aan mij liggen want wat wijn betreft ben ik een snob. Nadat we de uitgebreide menukaart hadden doorgekeken hebben we beide gekozen voor de Pizze Vulcano, serieus smaakvol en perfect gebakken. Ik kan een bezoekje aan Portofino absoluut aanraden want hoewel het interieur niet heel bijzonder is, is het eten echt heel goed!