Portofino

Nieuwland 24 1621 HK Hoorn Nederland Kaart

Over het restaurant Portofino

La dolce vita in hartje Hoorn

Midden in het historische centrum van Hoorn vind je het typisch Italiaanse restaurant Portofino. De eigenaar is een echte Italiaan, en dat proef je in de overheerlijke pasta’s, pizza’s en andere authentieke gerechten. En na het diner een traditionele tiramisu of huisgemaakte limoncello? Naar eigen zeggen vind je nergens in de buurt betere Italiaanse gerechten dan bij Portofino. Een avondje puur genieten van la dolce vita in hartje Hoorn!

Meer informatie over restaurant Portofino

• : Gratis parkeren in de buurt & Valet parking

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking
Marie R.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Altijd lekker eten
Danielle en jalisa P.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Echt een fijn restaurant. Goede, vriendelijke bediening, italiaanse beleving, heerlijk gegeten. Beste pizza ever volgens mijn 6jarige dochter!
carlos D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Afgelopen Zaterdag met mijn gezin bij restaurant Portofino in Hoorn uiteten gegaan en het beviel ons heel erg goed,de ontvangst was hartig en het eten was ook prima.
Ik vond alleen het in en uitlopen van de koeriers best storend,maar als zij er in de toekomst iets anders van kunnen maken is het verder een prima plek om een avondje uiteten te gaan.
Francien M.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Heerlijk eten, heerlijke wijn en hele aardige mensen, een aanrader
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Je ziet op de website van Portofino het menu, de prijs en de foto's van het restaurant, je leest op de site van Iens de recensies, en dan weet je al behoorlijk veel van de situatie waarin je terecht komt.

We werden zeer vriendelijk ontvangen. Iemand kwam gelijk met een glaasje water aanlopen toen mijn tafelgenote een hoestbui kreeg en we werden vlot bediend. Brood met kruidenboter kwam op tafel en de boter was gelukkig niet afgemeten. Mijn vrouw koos voor een salade, die uitstekend gevuld was, ik voor de risotto met kip, erg smakelijk, goed gevuld. Soms moet je lang wachten op risotto, omdat de rijst helemaal droog moet zijn en, zo vertelde men mij, telkens in de pan geroerd moet worden. Deze risotto was niet droog, maar wel erg smakelijk en voor 13 euro is dat toch een verrassing.

Het brood en de grote porties zorgden er voor dat wij verzadigd waren. We namen nog koffie, kregen een likeurtje en een rekening van € 40,--. Rustig en goed kunnen eten, vriendelijke bediening, uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. En het decor? Paste bij het geheel.
Adrienne R.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Wederom heerlijk gegeten, alleen had er nog wel een extra rondje drinken geserveerd mogen worden.
Edo W.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Heerlijk Italiaans restaurant; traditioneel en zeer smaakvol. Vriendelijk personeel en eigenaren. Voor je het weet kom je er als vaste klant en wil je niet meer anders!
jasper S.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Ik heb hier vanavond een heerlijke pizza gegeten, ik werd erg vriendelijk bedient en ik zat goed gevuld. ik vond het een gezellige sfeer hebben. Ga ik zeker vaker doen
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Leuke Italiaan in Hoorn, en wat belangrijk is echte Italianen in de keuken. Eten is lekker, bediening is prettig en vriendelijk, wel een beetje naief, maar dat maakt het ook wel weer leuk. Kortom een prima zaak, die zeker voor herhaling vatbaar is.
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
We hadden een verjaardagsfeestje en mochten zelf onze pizza's maken, het was geweldig, gezellige en erg lekker! Bedankt voor vandaag!
Marianne J.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Eenheerlijk avondje met heerlijk eten. Goede bediening en lekkere wijn. Kortom een aanrader.
ben B.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Een goed restaurant waar we heerlijk hebben gegeten! De bediening was leuk, spontaan en netjes.
We komen hier zeker terug!
Herman-koekenbier .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016

De bediening was aardig ,spontaan en we hoefden niet lang op ons eten te wachten.
De pizza was goed en de canzone was goed gevuld .
Een aanrader om daar te eten en de prijzen zijn goed .
Juani E.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Heerlijk gegeten bij Portofino Hoorn, ikzelf genoot als Hoofdgerecht van een runder ossenhaas met champions, ui in rode wijnsaus, manlief runder ossenhaas met Gorgonzolasaus...smaakte zeer goed echt goede kwaliteit, dochterlief koos voor een Pizza die ook superlekker was, en niet te vergeten de heerlijke toetjes :-)
Vriendelijke eigenaars en personeel...Alla Prossima
Daan V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
In de aanloop naar m'n verjaardagsfeest heb ik hier met een vriend gegeten. Ik had de ossenhaas en slakken besteld. Het was een drukke zaterdag en dat was te merken. Ik heb absoluut eerder betere slakken gegeten, al waren ze wel goed bereid. Daarnaast had ik m'n ossenhaas al op, toen ik de bijgerechten kreeg (gebakken aardappals en salade). Ik heb oké gegeten, maar de bediening was enorm chaotisch.
Daan V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Heb hier met een vriend de slakken en de ossenhaas van de grill gegeten. Het was lekker, maar heb absoluut betere slakken en betere, meer malse ossenhaas gegeten. De bediening is erg vriendelijk, maar op een drukke zaterdagavond wat chaotisch en onzorgvuldig. We moesten erg lang op ons eten wachten en bijgerechten werden later geserveerd als de hoofdgerechten.
silver-lining .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Wij zijn gisteren in Sardinië geweest met 4 personen. Voorgerecht aubergines en warme asperges en daarna tonijn, dorade en ossenhaas en pasta. Ik kan jullie vertellen dat we gesmuld hebben. Het team van Portofino weet waarover ze praten en de ontvangst is hartelijk. Je jas wordt keurig aangepakt en je krijgt een voorstel voor een tafeltje. Pierpaolo doet het goed!
De entourage is wel gezellig maar redelijk standaard voor een Italiaans restaurant. Wat ons betreft mag er wat meer herkenbare Sardeense plaatjes hangen. Toppertje!
William M.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Laatst gegeten bij portofino.
Het eten was verukkelijk je kon de pizzageur al ruiken bij binnenkomst. In Portofino is er een een open keuken waardoor je kunt zien hoe het personeel het eten voorbereid.
De pizza word helemaal zelf vers klaargemaalt in de keuken en zelf had ik gekozen voor een pizza salami en deze smaakte dan ook verukkelijk.
Ook hebben ze een uitstekende service als je binnenkomt word de deur door het personeel opengehouden en word je met open armen verwelkomt. Je word goed geinformeerd over het menu zodat je niet met een verassing op je bord komt te staan maar weet wat je voorgeschoteld gaat krijgen.
Verder is erbinnen een erg gezellige sfeer een klein maar fijn italiaans uiterlijk maakt dit een ideaal restaurant.
Je krijgt dus zeker waar voor je geld bij portofino en ik raad iedereen aan hier een keer uit eten te gaan!
Angelitakooij .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Ik ben vandaag wezen eten bij portofino hoorn , ik had niet gereserveerd maar werd meteen geholpen en het was geen probleem ondanks de drukte konden wij alsnog eten , het eten was echt heel erg lekker en vers gemaakt . Hele leuke en gezellige bediening altijd in voor een praatje en er hangt een super gezellige sfeer! Ik zou er zo weer heen gaan , ik heb een geweldige avond gehad en zou het iedereen aanraden
ricardo_vv .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
ik heb een tijdje geleden bij portofino gegeten, en ik heb niets anders dan complimenten uit te spreken over dit restaurant. Mijn zoontje van 5 jaar vond het heel intressant hoe de pizza's werden gebakken, en toen werd er aan hem gevraagd of hij mee wou helpen met een pizza maken. hij vond het erg leuk en de koks waren erg aardig zei hij. het eten was super lekker, en het kwam ook super snel. er hing ook een erg leuke sfeer in het restaurant. van daar al deze tienen!