Portobello

7,1
BietensoepRode .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Zout!
We hadden alle drie een voorgerecht en een pizza. Versheid was prima, ook de bodem van de pizza's waren goed, lekker dun. De bediening was eerst vlot, later toen het drukker was werd die traag. Echter aan het zoutgehalte moet men echt wat doen, dat kan echt niet meer anno 2015!
Koos D.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Zaterdag 19 december hebben we met een groep van zeven personen bij Portobello gegeten. Wat al direct opviel bij binnenkomst was een lieftallige jongedame met een vriendelijke glimlach. Nadat we netjes naar de tafel begeleid waren, was van de goede start al geen sprake meer. De bediening liep ons keer op keer straal voorbij en nadat na een dik half uur elke gast aan onze tafel eindelijk een drankje ingeschonken gekregen had, besloten we toch maar te vragen aan het personeel dat we eigenlijk wel wilden bestellen. Als dit het standaard procedure is beveel ik nog wat horeca training aan.

Op het brood met kruidenboter dat op tafel stond is uiteraard niets op te merken. De hoofdgerechten bestonden uit verschillende pizza's, pasta's en een biefstuk. De bediening in de keuken was ook al erg bezig met allerlei werkzaamheden. Het zag er zeer rommelig uit; de hoeveelheid orders die op het moment binnenkwamen waren overduidelijk een flinke bottleneck. Ook hierbij geldt dat je veel onderdelen van een gerecht kunt voorbereiden en op een logische manier kunt klaarmaken. Het duurde een klein uurtje voordat elk tafelgenoot een volledig hoofdgerecht ontvangen had. De kwaliteit van de gerechten was uitstekend, wat een hoop goed maakte. Een dessert zat er voor ons niet meer in, aangezien we geen behoefte hadden om weer te wachten tot het bedienend personeel ons zou opmerken.

Uit eigen horeca ervaring is het mogelijk dat je op een drukke dag met een flinke onderbezetting kampt, maar met correct getraind personeel zou dit geen grote afbreuk moeten doen op de service. Hier ligt een groot verbeterpunt - doe er wat mee.
Kokkiethuis .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Even een pizza doen in het centrum, weer een keer naar Portobello. Geen hoge verwachtingen hebben, dan is het lekker genieten. Pizza's zijn goed (beetje dikke korst) en de huiswijn is niet verkeerd. Personeel deels attent. Geen bedrijfskleding: ook gescheurde spijkerbroeken mogen gedragen worden. Maakt het allemaal Italiaans? Muziek via de radio is ook niet altijd te volgen.
Maar voor de snelle hap: goed te doen!
Eppol .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Uitstekend eten in dit wat gedateerde restaurant. Goede prijs/kwaliteitsverhouding.
altijd een prima pasta of goede pizza. Maar ook een prima tournedos! Dat heet dan natuurlijk Filetta enz.
Na een aangeboden digestief bij de koffie verlaten wij tevreden en voldaan weer de zaak van Pino
Stientje .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Op een snikhete dag op zoek naar een Italiaans eetcafé in Dordt en beland bij Portobello.
De meeste mensen zaten buiten hoewel het binnen minder warm was.
De uitbater was bezorgd over ons welzijn i.v.m. de hitte.
Het door ons bestelde gerecht voldeed wat het vlees betreft aan mijn verwachtingen; gevarieerd gegrild vlees, de salade verdiende iets meer aandacht wat betreft variatie van de kok , de gebakken aardappels leken meer op de gekookte variant, niet slecht maar ik miste het gebruinde korstje.
Nagerecht: te vochtig resp. te zoet, maar redelijk te eten.
Al met al: niet slecht, maar ook niet opvallend spectaculair.
Wij gaan de pizza's ook eens testen.
Chris K.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Leuke en authentieke pizzaria waar je tegen een redelijke prijs lekkere pizza's kunt eten. Het restaurant zit altijd vol (goed teken), waardoor het soms wel wat lawaaiig kan zijn. Bediening is vriendelijk.
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Prima pizza of pasta voor een redelijke prijs, maar niets bijzonders. Voor 10 euro een lekkere pizza, kleine portie smakelijke pasta, of mijn lasagne al salmone die goed van smaak was maar van binnen nog bevroren... de ober bood wel aan hem nog even in de oven te doen, maar ik was al teleurgesteld.
Personeel was niet bijster geïnteresseerd of oplettend, maar dat verwacht je ook niet bij een budget tent die al minstens 50 jaar geen likje verf heeft gezien.
Goede optie voor een snelle en betaalbare hap, maar ik betaal liever meer voor écht goed eten.
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Na een dagje stadswandelen musea bezoek in dit sfeervolle restaurantje terecht gekomen. Het was erg druk en toch had je er geen last van door de hoge rugleuningen van de bankjes had je toch een eigen intiem plekje. De pizza's waren zeer authentiek Italiaans en lekker. De bediening was vriendelijk en dat het wat langer duurde was geen punt met zo'n lekker huiswijntje en zelf gebakken brood. Kwaliteit prijs verhouding is erg vriendelijk voor het centrum van de stad. Je begrijpt dat het zo vol zit.
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Gisteren hier geweest na een lange zoektocht naar een aardig restaurant in Dordrecht. Veel meer basic kan het niet, de inrichting is van lang geleden en heel eenvoudig, de bediening matig: als je nadrukkelijk vraagt of de limoncello uit de diepvries komt en een lauw glaasje op kamertemperatuur krijgt getuigt dat niet van enige interesse. Het was vol en lawaaiig. Qua eten ging het wel: een scaloppine gorgonzola, die ging wel, evenals de lasagna. Maar de garnituur was rommelig en merkwaardig: wat aangebrande stukje aardappel met net te slappe boontjes, en een heel eenvoudige salade met veel te veel azijn. Tenslotte een coupe sregato genomen vanwege de "sterke" likeur maar dat was ook niet veel bijzonders. Kortom: een eens-maar-niet-meer adresje
Missdiane .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Top restaurant komen er al jaren. Heerlijk Italiaans eten 1 van de beste. Je moet niet op het uiterlijk af gaan dat is sinds de opening nog t zelfde. Bediening de ene x goed andere x rommelig. Toppertje wij komen er met plezier
Amanda P.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Gezellig wezen eten in Dordrecht Centrum. Het interieur is donker, maar het eten was erg lekker. En dat is het belangrijkst. Ik had canneloni gegeten, omdat ik eens wat anders aan pasta wilde dan lasagne. Sindsdien heb ik dit nergens lekkerder gehad. Ik kom zeker nog eens terug.
Bediening was overigens prima en de prijzen netjes.
Sheila B.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Een Italiaans restaurant waar waarschijnlijk sinds opening niets meer is veranderd. De inrichting is echt oud-bollig maar geeft wel aparte sfeer. De bediening is vriendelijk maar mag wel iets oplettender zijn. En het restaurant zat goed vol voor een zaterdagavond.

Wat betreft het eten; als voorgerecht had ik de Insalata Mista. Tsja, wat moet je hier van zeggen; het is een gemixte salade, niet meer, niet minder. Hier zouden ze echt een lekkere dressing bij moeten doen. Nu is gewoon een bergje sla met wat tomaat, komkommer, olijf, etc. Volgende keer toch maar een ander voorgerecht.
Als hoofdgerecht de pizza Rucola. Dit is een aanrader! Goede pizzabodem, smakelijke saus en de parmaham met daarbij de rucola en parmezaanse kaas, echt smakelijk geheel.
Geen dessert gehad maar voor de capuccino gegaan. En deze is zoals het hoort.
Al met al lekker gegeten voor een schappelijke prijs.
Roja63 .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2014
Leuke Italiaanse tent. Alsof je in een oud Italiaans dorpje loopt en en trattoria inschiet. Geen poespas. Goeie pizza's, simpele pasta en goed vlees. Wachttijden en service zijn echt Italiaans. Je weet het nooit ;-))
Wij komen hier heel graag!!
Tuya .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Hier gaan eten na tip van collega's, maar wat een tegenvaller! Ik ben gek op carpaccio, maar heb 'm nog nooit zo karig gezien als hier. Hoopje rucola, paar plakjes vlees, wel ruim parmezaan maar verder niks. Veel te weinig voor €12,50 en niet echt smaakvol ook. Hoofdgerecht kalfsschnitzel met tomatensaus en champignons. De saus is aardig maar aan de zoute kant. Het vlees is verkloot, droog en taai. Het garnituur is een aanfluiting: zogenaamd gebakken aardappels en boontjes die koud zijn (krijgen we opgewarmd terug) en een schaaltje ijsbergsla zonder enige aankleding. Hoe durf je zo een salade te serveren? Geen komkommertje, tomaatje of dressing, alleen maar kale sla! De tiramisu schijnt een aanrader te zijn, maar ik vind deze 2 gerechten al dusdanig duur betaald dat ik het er verder bij laat. Als enige compensatie een kopje thee van het huis... Erg karig allemaal. Mijn tafelgenote had ook carpaccio en ossenhaas met een champignon roomsaus, zij vond het hoofdgerecht wel goed. Maar ik kom hier niet meer terug.
Curly .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2014
Geen toeters en bellen gewoon een gezellig restaurant. De bediening vind ik niet altijd even attent in de omgang naar gasten en glazen blijven soms net wat te lang leeg. Wij hebben beide bruchetta op en een pizza en het was er snel en gewoon goed. De pizza niet bijzonder maar een lekkere bodem en niet te veel beleg.
De prijzen zijn goed voor 'even snel wat eten', daarvoor kun je ook geen topkwaliteit verwachten.
Adri V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Hier hebben wij het altijd naar ons zin. Soms gaat alles wat chaotisch, maar de sfeer is altijd gemoedelijk. Het eten is goed, je krijgt ruime porties en bij de hoofdgerechten worden ook lekkere gebakken aardappeltjes en groenten geserveerd. Het is hier bijna altijd druk. Toen wij met onze Italiaanse kennissen hier gegeten hadden, voelden zij zich op hun gemak en vonden zij het eten prima. Portobello is precies zoals een Italiaans familierestaurant moet zijn.
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
Gewoon een makkelijke Italiaan. Precies zoals je hem in Nederland verwacht. Gedateerde inrichting, foute prenten aan de muur, (te) warm want geen airco. Maar daar kom je niet voor bij Portobello, je wil even makkelijk eten, bijkletsen met vrienden. Even een pizzaatje of pasta eten. Geen pretentieuze, moeilijke, niet te begrijpen opgemaakte borden. De pizza's zijn ongeveer rond, de plakken ham/ salami of wat je ook kiest is ongeveer goed verdeeld. De wijn is per liter te bestellen en spoelt goed door. Met 8 vrienden gezeten en ons niet druk hoeven maken om het volume. Hard gelachen, leuk contact met bedienend personeel, geintje op z'n tijd. Goed verzorgd en na afloop van de 'baas' nog een limoncello voor ons allen. Ik schaam mij dat ik er 7 jaar over gedaan heb om eens binnen te stappen.
Mensen die meer verwachten moeten een duurder restaurant zoeken. Of inderdaad thuis koken. Romantisch avondvullend dineren bij kaarslicht met de liefde van je leven doe je niet bij een restaurant wat ingericht is op volume.
samengevat: ga voor even een hapje eten, maak een geintje met het personeel, geniet van de rommelige ambiance en bewaar 'uit dineren gaan' voor een andere keer.
JiskaTempelaar .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
Eerder al een bezoek gebracht aan Portobello, voor een heerlijke pasta. Maar afgelopen dondag een bezoek gebracht wat zeer tegenviel. Gevraagd of er voor de parmezaanse kaas een alternatief was voor over de carpaccio ( aangegeven dat ik absoluut geen kaas lust ) maar dat was niet mogelijk, dus maar gekozen voor tomatensoep vooraf, die uiteindelijk geserveerd werd met room en kaas. Kort daarna werd een nieuwe tomatensoep geserveerd. Hoofdgerecht idem dito, stukje vlees afgemaakt met parmenzaanse kaas en volgens de meneer konden zij er niks aan doen, want het was niet aangegeven volgens hen. Het was onze eigen svhuld en de bediening deed dan ook verder geen moeite. Geen excuus en geen compensatie. Werk zelf in de horeca en zal nooit iets over inrichting of menu kaart zeggen, ieder zijn eigen smaak. Maar die service punten zijn wel erg belangrijk....
Vk1977 .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2013
Eten was niet goed. Pasta niet gaar en heel simpel. Maak je thuis voor 4 euro. Pizza te weinig gehakt. Bediening heek vriendelijk. Uiteindelijk ietwat duurbetaald. Ik had er meer van verwacht. Ik heb hier beter gegeten. Misschien door drukte was het minder.
Sarahmoon .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2013
Als Italiaan ga ik eigenlijk nooit naar een Italiaans restaurant. Maar voor Portobello maak ik een uitzondering. Pesto, vongole, pizza's, canneloni en lasagne zijn er heerlijk.