Porto Vecchio

7,1
Lang
Meteoor .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Leuke zaak op mooie locatie aan de haven. Zeer vriendelijk personeel, die aan tafel een Italiaanse sfeer creëren. Wij verwennen onszelf door hier regelmaat terug te komen.
Eén puntje van kritiek zijn de wiebelende tafeltjes op het terras, maar ook Italianen zijn slim met bierviltjes.
Wim K.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Na een eerder fiasco wegens extreem lange tijd wachten op het eten, toch nog maar een keer geprobeerd. We waren met een vrij groot gezelschap en wederom was het een drama. De eerste voorgerechten werden na een uur gereserveerd. Andere kwamen een kwartier later. Daarna nog eens 45 tot minuten gewacht op het hoofdgerecht. Eten van matige kwaliteit en de twee jongens in de bediening hadden er weinig zin in. Zeker als het vrij druk is zou ik hier wegblijven.
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
We hebben vandaag zin in iets lekker Italiaans. Doorgaans wordt je in toeristische plaatsen als Enkhuizen overladen met bistro’s en eetcafés, maar is een goed Italiaan lastiger te vinden dan gedacht.
We worden met Italiaanse welkom geheten en de bediening blijft de hele avond top. Attent en steeds tijd voor een praatje.
De pizza en lasagne die we bestellen zijn goed. Lekker krokante bodem, goed belegd en een lasagne die goed gekruid is.
We hebben de afgelopen jaren meer Italiaanse restaurants in de buurt geprobeerd, maar dit restaurant is tot nu toe onze nr.1 Italiaan. Vriendelijke bediening, prima eten en een mooie locatie.
Roos90 R.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Met 2 kleine kinderen 1 uur en 3 kwartier wachten op een simpele pizza... Ook geen excuses aangeboden of een mandje brood ofzo voor het idioot lange wachten aangeboden gekregen. We hebben zelfs zelf de waterkaraf bijgevuld in de wc omdat Ier niemand langs kwam. Pizza was uiteindelijk ook zeer matig en kinderen aan het huilen van moeheid. Toen wij na herhaaldelijk klagen het restaurant verlieten nog steeds geen excuses. Slechte service, en een Diepvries pizza smaakt beter.
PabloZonnestraal .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Rondgewandeld in een wat grijs en koud Enkhuizen en het Zuiderzeemuseum bezocht. Bij de haven dit restaurant gezien en er was een warm, Italiaans welkom hoewel heel vroeg op de avond. Na een lekkere bruschetta lekker gegeten (cannelloni resp. saltimbocca) met een lekkere rode wijn en een paar bolletjes ijs toe. Vriendelijke bediening, prettige Italiaanse muziek. Een aanrader!
Webmaster .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Heerlijk gegeten op Tweede Kerstdag. Onze keuze uit het Kerstmenu smaakte voortreffelijk, heerlijke verse tomatensoep, gnocchi met truffelsaus, zeebaars van de grill en een voorteffelijke tiramisu. Daarbij een uiterst vriendelijke bediening. We hebben hier eerder een paar keer pizza en pasta gegeten, ook prima. Een aanrader!
Tommy V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Na een lange dag varen was dit het enige restaurant waarvan de keuken om tien uur nog open was. De bediening vond het geen probleem om ons alsnog binnen te laten en als enige klanten te bedienen. Heerlijke risotto met parmezaan en truffelpasta gegeten, die me deed terugdenken aan Umbrië. Vrienden hadden naar eigen zeggen heerlijke pasta. De 'torte vecchio' is een aanrader voor wie daarna nog een gaatje heeft!
Gingermaine .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Als toerist is het altijd de vraag of je de juiste keus maakt als je op straat loopt en een restaurant zoekt. Het zonnetje op terras heeft ons overgehaald om hier te gaan eten.
Er was voldoende bediening aanwezig en we hoefden niet lang te wachten. Een zeer vriendelijke jonge knul heeft ons geholpen. Zo te zien was al het personeel erg vriendelijk en snel maar als je een speciaal drankje besteld na het eten dan komt helaas de onervarenheid naar voren. Voor Whisky's of borrels wat niet op de kaart staat moesten we zelf maar even aan de bar kijken wat ze hebben.
Het eten was ok en meer dan voldoende. Mijn man had tonijn besteld en kreeg een ontzettend groot stuk tonijn. Mijn pasta met zalm en gamba´s was ook meer dan genoeg.
Het restaurant en de gerechten zijn ok en we hebben heerlijk genoten. Ik heb hier geen hoge score gegeven omdat het ook geen toprestaurant is. Daarvoor moeten ze toch meer voor werken en verwacht ik meer presentatie en smaak finesse.
CEM .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
Hier in totaal 2 x gegeten. Een keertje eenvoudig, een pizza en een pastaatje, wat heel aardig was. Vooral de pizza was vers en erg lekker. Op 11 mei uitgebreid a la carte gegeten, maar dat viel toch een beetje tegen. Voorgerecht en dessert waren redelijk, maar vooral het hoofdgerecht (vis uit de oven) was ver beneden de maat. Grote hompen met vis en door de enorme hoeveelheid waterige saus proefde je niet eens meer welk soort vis je aan het eten was. Het proefde ook niet echt vers. Verder zit je er wel leuk, mooie locatie, en de bediening was zonder meer vriendelijk en deed erg hun best. Ik ga hier wel eens een keer terug voor een pizza, maar niet om uitgebreid 3 gangen te eten.
Liaa .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Wij hebben weer heerlijk genoten van het 3 gangen keuzemenu. Een echte aanrader vinden wij. Ook de wildgerechten die er nu speciaal zijn kun je kiezen. Ik ging voor het everzwijnfilet en mijn man voor het hertenbiefstuk. Allebei in een woord PERFECT!
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2014
Verassend authentiek Italiaans restaurant met degelijk menu. Helaas was t eten niet heel bijzonder; de bruschetta was wel erg eenvoudig in bereiding en smaak. Wel royale portie..had liever minder en beter gehad. Het hoofdgerecht (zeebaars) was prima bereid maar meer ook niet. Wel fijne en goede bediening en gastvrijheid en bovendien een van de weinig restaurants in Enkhuizen die open is op een maandag!
VanKastel .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2014
Ossenhaas met gorgonzola/ champignonsaus.... heerlijk mals en een goede portie. Mooie gebakken aardappeltjes en bijzonder vriendelijke bediening. Fantastisch!!
Fjwesten .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2014
Met een gezelschap, 14 personen, hier gegeten. Correcte bediening en een gezellig interieur.
We gingen allemaal voor het keuzemenu. Prima prijs/kwaliteitsverhouding. De keuken had geen enkel probleem met het gelijktijdig uitserveren. Het eten was uitstekend. Mijn biefstuk met gorgonzolasaus was perfect. De antipasti ruim voldoende en volop keus.
Liaa .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2013
Wij hebben hier met ons gezin (6 volwassenen en 2 kinderen) heerlijk gegeten. Het specialiteiten keuzemenu is een echte aanrader. Wij hebben genoten van de bijzondere smakelijke gerechten en de mooi opgemaakte borden. Er was een huiselijke, gezellige sfeer en de bediening was vriendelijk en attent.
Elzxelz .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
Na een eerste slechte ervaring toch het voordeel van de twijfel gegeven. Het was wederom een aanfluiting. Geen groente en aardappelen gekregen bij het hoofdgerecht, terwijl dit wel op de kaart staat. Daarnaast ook 2 glazen dure wijn op de rekening die we absoluut niet gekregen hebben. Bij het aankaarten hiervan kregen we reactie: 'Ja, ik was er niet bij'. Daarnaast werden we bediend door iemand met een vies oud petje op, toch zonde van het decor, wat er verder wel gezellig uit ziet.
Liset V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2013
Wederom heerlijk gegeten bij dit gezellige Italiaanse restaurant aan de haven. Voelt elke keer als thuiskomen als we hier eten en gastheer Pippo doet alles om het je naar de zin te maken. Ook de kok bracht nog even een bezoekje aan de tafel, heel erg leuk, in 1 woord super! Kom gauw weer terug.
1Petra .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2013
Een Italiaans restaurant met een zeer verzorgd fris en licht interieur en een ruime opstelling van de tafels. We werden geholpen door een goed verzorgd uitziende jongeman. De kaart is uitgebreid genoeg om een goede keuze te kunnen maken - óók voor vegetariërs! Gekozen voor twee gangen ; hoofdgerecht en nagerecht en de keuze viel op drie soorten pizza en een crespelle. Wij hebben allemaal genoten van de zeer smakelijke en goed uitziende hoofdgerechten. Nagerecht citroen-basilicum ijs is heel apart lekker - zowel basilicum én citroen goed proefbaar en een heel bijzondere combinatie. De tiramisu zowel als het Italiaanse ijs waren lekker en werden mooi verzorgd opgediend.
Het restaurant liep vol vanaf 19.00 uur en de kok liet zich ook af en toe zien. Een verrassend leuke rekening aan het eind van de rit, maken dat dit restaurant , wat ons betreft zeker een her-bezoek verdiend. Combineren met een bezoek aan het Zuiderzeemuseum is een goed idee!
Monro .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2013
Twee keer verkeerde gerecht geserveerd omdat de ober niets op schreef. Duurde erg lang voordat het drinken besteld kon worden. Risotto smaakte redelijk maar was bereid met zilvervliesrijst ipv risottorijst. De zeevruchten waren niet vers. Kortom: erg jammer. We hadden gereserveerd maar dat was blijkbaar nergens voor nodig en zal ook nooit meer nodig zijn voor ons.
PetraW .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2012
Pas terug van vakantie in Toscane, maar dit is bijna beter dan de traditionele keukens daar! Alle gangen is te veel voor ons, flinke porties. Antipasti voor 2 was super, maar de rest ook. We komen echt snel terug.