Porto Pino

Meer informatie over restaurant Porto Pino

Jouw recensie over het restaurant Porto Pino

Christien T.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Heerlijk gegeten vandaag. Je begon de avond met een heerlijke champagne en amuse, waarna je je borst nat moest maken voor de hoeveelheid anti pasta die vervolgens kwam. Vervolgens kreeg je een pasta ronde met clambs en mosselen en de lekkerste ravioli met truffel. Overal had de gastheer een wijn bij te bieden die er goed bij smaakte. Jammer
Margot S.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Het eten, bediening en sfeer zorgen voor het gevoel dat je in Italië bent. Het menu is afwisselend, ruim en heerlijk. Goede itiliaanse smaken met een goede rode wijn uit puglia. De bediening maakte onze avond helemaal compleet. Zeker naar toe gaan!
Eva H.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Het eten en de sfeer zijn fantastisch. Porto Pino doet niet aan een menu kaart, maar serveert iedereen hetzelfde. En datzelfde is echt, goed Italiaans eten. Urenlang tafelen, met antipasti, vlees, groente, vis en dan nog pasta. Het restaurant is simpel qua inrichting, maar dat heeft juist z'n charme. Zon restaurant zie je niet vaak, zeker een waar je een keer naar toe moet!
Charlotte M.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Wanneer je Porto Pino instapt voelt het als Italië. De gastheer is erg betrokken bij alle tafels. Een avondje genieten!!
Jasmijn G.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Wat een heerlijk Italiaans familierestaurant! De sfeer vanaf het binnenkomen is gezellig en ontspannen. Lang tafelen, rustig eten, veel praten en muziek (!) is hier het concept van de avond. Fantastisch! Het eten, tafel vol, smaakte elk gang weer verrukkelijk. De bediening is vrolijk maar efficiënt en stonden ook niet onnodig vaak aan je tafel.
Porto Pino geeft je een bijna Bourgondische avond, waar je lekker de tijd voor elkaar en het eten kan nemen!!
Hoedemaker .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Neem een lunchpakket mee!

we zitten hier nu 3,5 uur (!) en we hebben onze vierde gang nog niet gekregen....
ondertussen flinke honger gekregen. De kwaliteit van de erg kleine hapjes is oké, maar ik krijg herhaaldelijk de behoefte om pizza via Domino's te bestellen. begin ook al redelijk nuchter te worden. Er is ook al anderhalf uur niemand langs geweest om drankjes op te nemen... Voorzichtige kritiek wordt weggelachen. Jammer.
Maria P.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Wat is er met Pino gebeurt? Vanavond sinds een jaar of 3 voor het laatst weer eens uitgekeken naar een heerlijk avondje Pino. Wat een domper zeg. De volgepakte tafel met alle italiaanse heerlijkheden foetsie..
Voorgerecht begon aardig brushetta tomaat, wat groentes, klein stukje gewone mozarella en warm brood. Hierna volgde flinterdunne vitello tonnato, smakeloze carpaccio en meloen met wat prochutto. 3 schaaltjes per keer. Vlees 1 stukje entrecote in truffelsaus en een lamskoteletje met wat gestoofde/gebakken groente met oude aardappel. Hierna wat mosselen matig en een smakeloos stukje vis (2 schaaltjes) en tot slot ipv de zelfgevulde ravioli met truffel nu een armetierig plakje lasagna als canelloni gevuld met ricotta en iets groens met heel veel parmezaan erover. Deze avond stond in geen verhouding met mijn eerdere ervaringen bij Pino. Op de opmerking dat het voor een vrijdagavond wel erg leeg was reageerde men dat dat toeval was. Jaja, iedereen wist al wat ik niet wist. Jammer, jammer, jammer.
Hans van I.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
2de kerstdag! Er zat een groot gezelschap met veel kleine kinderen. Veel herrie, wij konden elkaar niet verstaan. Een aantal rokers van dit gezelschap lieten de deur voortdurend openstaan! De kinderen klommen op de vensterbank (wij zaten aan het raam) en hingen aan het wankele houten raamwerk wat er voor kerst was opgehangen. We hebben ze eraf gehaald tot groot ongenoegen van hun ouders! Onze uiting dat de deur dicht moest werd ons ook aangerekend. We hebben halverwege onze diner beëindigd en afgerekend! Het volle pond. Wel een flesje wijn gekregen als troost! Een schrale, onze avond was echt verpest!
Vanhethekje .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Wat een teleurstelling. Het voorgerecht begon goed, maar de gerechten daarna waren wel heel simpel en het was veel te weinig. Een enkel gebakken lamskoteletje niks bijzonders, duurde een half uur, na 3 kwartier een heel klein zeebaarsfiletje met wel 3 mossels en een schelpje, zonder saus of groente. Het laatste gerecht na een half uurwas echt een giller: Één ravioli met heel veel groene saus. We hadden echt nog honger en met een flesje wijn moesten we €40 pp afrekenen. Heel erg jammer, ik ga niet meer terug.
Izabella H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Hele lieve mensen alleen merk je dat mevrouw dit werk nog niet zo lang doet. Voel me bijna schuldig dit te zeggen maar moet eerlijk zijn ondanks dat ze heel lief was. Geen wijnkennis en in het begin van de avond iets ongeinteresseerd (meer op de telefoon dan naar de gasten kijken) (Lege glazen, niet vragen of ik nog iets wil drinken en laat met afruimen) haar man is super attent en wat een positieve energie! Eten is gewoon super niets op aan te merken! Echt een familie restaurant en een aanrader!
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Een etentje met z'n vijven ivm een verjaardag. Goede verhalen gehoord, dus benieuwd. Maar wat een tegenvaller. Gerechten die wel goed van smaak waren, maar niks bijzonders. Dit had ik zelf ook nog wel op een bord kunnen krijgen. Ik vermoed dat er zelfs h.e.e.a. uit blik en niet vers op tafel kwam. Ongeïnteresseerde bediening en zelfs enigszins irritant met het zogenaamde Italiaanse accent. De verhalen over overheerlijk eten en een prettige atmosfeer werden helaas niet waar gemaakt tot droefenis van de jarige, die ons hierop had getrakteerd. Dan heb je het toch echt niet goed gedaan!
Erica O.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Wij hebben hier nu twee keer gegeten. Het is er erg gezellig (misschien wat kneuterig, maar dat vinden wij niet erg) en het is echt gezellig een hele avond eten. Porties waren prima (wat groot zelfs) en het eten was erg lekker. We kregen zelfs oesters! Wij vonden dit zeker een aanrader!
Mieke T.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Wij hebben hier met vrienden gegeten, en vonden het een echte italiaanse ervaring, gezellig met z'n allen een tafel delen voor de hele avond. Er werden in verschillende gangen allerlei heerlijke gerechten neergezet. De wijn was ook prima. Kortom lekker en gezellig, we komen zeker terug.
Frederik V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Zomaar door de week, met vrienden bijpraten onder het genot van een gezellige en goede maaltijd. Dat kan bij Porto Pino. Niet pretentieus, maar gewoon degelijk en goed. Geen kaart, maar eten wat de pot schaft en dat is niet gering: met bruschetta, antipasti als carpaccio, gegrilde groenten, vitello tonato en vervolgens goede lamskoteletjes, gehaktballetjes, heerlijke kabeljauw in een smakelijke saus, schaaldieren ( die wij niet aten, maar een tafelgenoot wel en die trof helaas 1 minder goede aan!) en een heerlijke ravioli met paddestoelen en truffel. Tot slot konden we de combinatie van de nagerechten ( en expresso natuurlijk) niet weerstaan: daar viel ook niets aan op te merken. We kozen voor de huiswijn. Een de rode wijn uit de hak van de laars (Puglia) bleek ook nu weer een goede keus.
We moesten soms wat wachten, maar dat was , gezien de porties en de gezellige tafelgenoten geen probleem. De bediening was zeer vriendelijk.
Ronnie D.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Gisteren na een lange tijd weer eens samen uiteten geweest. Dit was werkelijk zoals een avondje uit hoort te zijn. Lekkere antipasti zoals vitello tonnato, caprese, carpaccio, oesters (niet mijn favoriet) en nog veel meer, gevolgd door de warme gerechten: lamskoteletjes van de grill, heerlijke gehaktballetjes in tomatensaus, groenten en salade. Daarna zeebaarsfilet met een witte wijn en citroensaus en gamba's van de grill. Als klap op de vuurpijl de overheerlijke tortelloni met truffelsaus bospaddestoelen en parmezaanse kaas, wat was dit heerlijk, dit vonden wij het lekkerste gerecht en een perfecte afsluiter! Wij hebben het dessert helaas moeten overslaan omdat wij hiervoor te vol zaten. Wij hebben gekozen voor een kopje koffie met een limoncello. Erg leuk ook dat de kok tussendoor even langs de tafel kwam (naast de vriendelijke bediening) om te vragen of alles naar wens was. De inrichting is wat ouderwets maar geeft toch een knus huiskamer gevoel. Wij hebben erg genoten, net alsof wij weer op vakantie in Italië waren. Zeker tot snel, grazie per tutto!
jannes0124 .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Chique restaurant. Het personeel was erg net en vriendelijk. Lekker eten (op aanvraag ook vegetarisch) maar wel redelijk prijzig.
Je hebt geen menukeuze, dus niet doen als je zelf wilt kiezen, wel als je je graag laat verassen. Je krijgt wel zeer gevarieerde gerechten.
Rudy K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Met een groep van 11 man hier gegeten. Was hier nog niet eerder geweest, maar hoorde vooraf lovende verhalen over goede porties en lekker eten.
We dronken een rode huiswijn bij het eten die was erg goed.
Vooraf kregen we div. anti pasti gerechten zoals gegrilde groenten en een bruchetta. Erg lekker, maar niet al te veel voor 11 man wat er was opgediend.
Dit zelfde herhaalde zich bij de hoofdgerechten en bij het toetje. De kwaliteit van het eten was erg goed, maar de teleurstelling is dan groot als de porties zo klein zijn.
Wat ook echt vervelend was hoe de dame die ons moest bedienen zich opstelde. Bij het afruimen van de borden gooide ze als een bouwvakker het bestek bij elkaar op een bord en ruimde af. Erg vriendelijk was ze ook niet.
Het was dinsdagavond en op 1 andere tafel na was het restaurant leeg. Het nodigde naar mijn mening ook niet uit om daar te gaan eten als je naar binnen liep want de overige tafels waren niet gedekt, wat zoals een andere beoordelaar (uit mijn groep) ook al beschrijft, een verlaten indruk gaf. Jammer.
Door deze ervaring zal ik hier denk ik niet meer gaan eten.
Vincent C.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Gisteravond met een groep van 11 man gegeten bij Porto Pino.
Zoals gezegd, je betaalt 34,50 p.p. voor een diner met verschillende gangen: voorgerecht/antipasta, dan vlees, dan vis, dan pasta, en het toetje. Je krijgt wat de chef heeft bedacht en hebt dus geen keuze, maar de gerechten zijn zo gevarieerd dat er altijd wel iets bij zit.
We vonden het voorgerecht prima: heerlijke bresaola, vitello tonnato, en verschillende soorten gegrilde groenten (hadden alleen warm denk ik beter gesmaakt!), super bruschetta, enz.
Hoofdgerecht: super lamskoteletjes maar wel weinig (1 p.p.) dus dat viel wat tegen. 2 borden voor 11 man was in onze optiek écht te weinig. Vis was prima en een lekkere wijnsaus, maar ook weer erg weinig en geen garnituur, gemiste kans in mijn optiek.
Pasta was erg zout en veel te veel truffel in de saus waardoor de smaak van de tortelloni-vulling niet tot zijn recht kwam. Gezien de eerdere kritieken hier op de website heeft de kok hier nog niets mee gedaan, jammer en wederom: gemiste kans.
Toetje was prima maar wederom 2 niet heel grote borden. Voor 34,50 verwacht ik echt meer eten dan dit en veel mensen gingen met honger weer naar huis.
Inrichting is ouderwets (dikke roze tafellakens) en veel tafels niet ingedekt wat een beetje een verlaten sfeer gaf. Plek aan het raam was wel weer erg leuk.
Al met al een wisselvallige ervaring dus. Ook de snelheid en af en toe wat ongeïnteresseerde en niet al te warme uitstraling van de gastvrouw droeg niet bij aan het gevoel dat je nu eens echt bij de italiaanse mamma thuis zit te eten. Ik denk dat er in Nederland restaurants zijn die meer uit een dergelijk concept van 'je komt eten wat de pot schaft' halen.
Mike E.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
Mijn vriendin kent dit restaurant al van kleins af aan. Vandaar dat ik het eens wilde proberen. Speciaal vanuit Brabant (Schijndel) een dagje Den Haag gedaan en daarna naar Leiden gereden. Als je zin hebt in echt Italiaans dan is dit een pareltje! Geen pizza of een suf pastaatje maar echt eten wat de Italiaan eet. Beslissimo! Het is bijzonder veel wat je krijgt, maar de prijs is zeker niet te veel. Het restaurant is wat oudbollig maar dat heeft in dit geval z'n charme. Komen er zeker nog eens terug.
Rien H.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Leuk concept: de keuken bepaalt wat je te eten krijgt (rekening houdend met dieetwensen). Werkt goed als je met een groep van 9 bent zoals wij.
De antipasti waren overvloedig: carpaccio, gegrilde groenten, vitello tonnato: prima.
Vervolgens werd de volorde een beetje vreemd: eerst vlees ( rundvlees en lamsrack in 1 saus, niet slecht maar ook niet bijzonder) dan vis (goed bereide zeebaars in ruime saus) en tenslotte ravioli met paddestoelen en truffel (lekker)
Ook het toetje was weer overvloedig: verschillende soorten ijs, pannacotta baba met rum etc. etc.
De wijnkeuze is beperkt en, buiten de huiswijnen, aan de prijs. Gelukkig kon er wel gewoon kraanwater op tafel komen.
Samengevat: het is veel, het is niet slecht, maar het zou beter zijn als de chef zich zou weten te beperken.