Porto Cervo

Grote Markt 3 1315 JA Almere Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Porto Cervo

Daantjehijlk .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
De kok kookt op z'n Italiaans, eerlijke eenvoudige gerechten met de beste kwaliteit aan ingrediënten. Wij komen hier al jaren, je krijgt altijd een warm welkom en ze spelen in op jouw behoeften. Op dit moment eet ik koolhydraat arm en ik krijg de heerlijkste gerechten van ze zonder koolhydraten of een heeeeeel klein beetje. Ben blij een stuk Italië dicht bij huis te hebben. Het decor zou ik iets italieaanser willen hebben, maar ja dat wordt meestal in Nederland niet zo goed geaccepteerd.
Hien L.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Afgelopen zaterdag hebben we hier lekker gegeten vooraf was ok , hoofdgerecht was erg lekker en de wijn ook weer heerlijk ..
W.S. W.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Via een Iens scan komen we uit bij Porto Cervo. Leuk om een voor ons nieuw restaurant te proberen.

Mijn partner neemt een carpaccio, carcciucco - 3 soorten vis aan tafel bereid. Ik kies voor een vissoep en een lamscarree.

De carpaccio is goed. De vissoep is een twijfelgeval. De smaak is echt ok, maar het geheel klopt niet. Je krijgt een diep soepbord, met minder dan 1 cm soep, 2 garnalen en wat stukjes vis. Aan de soep proef je niet dat het vissoep is, dit is tomatensoep, met wat zeevruchten erin.... Ik ben hier wel kritisch op, dit kan ik uit een supermarkt wel halen. Het gerecht is bovendien meer dan 10 euro. Dan verwacht ik wel iets beters.

De vis van mijn vrouw is goed, smakelijk. De lam is gelukkig ook lekker. Wel een beetje lauw, maar dat komt ook omdat ik om erg rood vlees heb gevraagd. De saus is ook lekker.

Toe heeft mijn vrouw een Torte Chocola. Die is geweldig. Ik heb Tiramisu, die ok is, maar komt niet in de buurt van mijn favoriete italiaan in de regio.

We hebben ook een tafeltje waardoor ik een beetje op de tocht zit. Daar ben ik niet zo blij mee. Het is ook een koude, winderige en natte aprildag.

Samengevat ben ik niet heel enthousiast, de ambiance en prijs- prestatie verhouding is niet in orde, hierdoor is het net een voldoende. Het restaurant valt wat mij betreft in de middenmoot, ik weet een handvol die beter zijn. Tegelijkertijd zijn er ook veel restaurants die slechter zijn. Ik ben niet ontevreden, maar een herhaling zit er niet snel in.
Nicole B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Puur toeval dat we hier terecht kwamen! maar wat een leueke tent. Service top, zeer aardige heren in pak ( waar vind je dat nog?). Eeten buitengewoon smaakvol voor een prima prijs. We hadden weinig tijd en daar werd prima op ingespeeld. Hier ga ik wel terugkomen!
Pauloluko .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Al bijna 8 jaar eet ik hier zalig.De laatste keer de pizza Calzone.
De lekkere huiswijn staat vlot op tafel.
Altijd lachen met het personeel.
De beste tiramisu en scroppino.
Genieten
Wim W.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Uiterst gastvrije ontvangst en bediening. Heerlijk gegeten. Enige minpunt is de te felle verlichting in de dessertkast. Wij gaan zeker op herhaling.
Hans F.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Kwaliteit eten is niet meer dan gemiddeld mede gelet op de prijs van het hoofdgerecht (ca. Euro 25,--). Ossenhaas was goed maar "dreef" in de saus. Dit gold ook voor de mix-grill. Jammer dat er al op het begin van de avond geen "kaasplankje" meer was. Ontvangst en bediening zijn prima. Voor ons voorlopig geen "Porto Cervo" meer.
AlexiaAlmere .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Ik kom hier al jaren en vond het er altijd fantastisch, maar de laatste tijd zijn ze wel in kwaliteit achteruit gegaan. Verbrande uitjes in mijn knoflookchampignons, spaghetti carbonara met 'klontjes' (terwijl het een homogene saus hoort te zijn), en dat terwijl er maar zeer weinig gasten zaten. Misschien speelt de concurrentie van Woodstone ze parten?
George W.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Een hele tijd hier niet geweest(jaren). Vond de porties echt minimaal, duur, enz. Nu met een groep van acht hier toch naar toe. En het viel enorm mee. Vriendelijke entree, lekkere gerechten, attente bediening(soms iets te met het bijschenken vd wijn?).Ik vind het nog steeds behoorlijk aan de prijs hier maar het eten is goed en voldoende. We hebben een hele gezellige avond gehad en lekker gegeten. Ga er maar eens wat vaker eten.
Corine D.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Vorige week met Almeerse vrienden hier gegeten. We zijn alle drie lekkerbekken en voeren een soort wedstrijdje in het ontdekken van goede en betaalbare keukens. Zij in Almere en ik in Amsterdam. Alle redenen om kritisch te zijn! Porte Cervo voldeed aan onze doelstelling. We namen alle drie de Saltimbocca Romana omdat we dan onze verschillende ideeën wat betreft de bereiding hierover konden uitwisselen. Een lekker mals stukje vlees, met salie en ham zoals het hoort en een saus met witte wijn zoals dat in Rome gebruikelijk is. Omdat we ook al uitgebreid geluncht hadden, hadden we naast een bijpassende wijn hier voldoende aan. € 22,00 voor dit gerecht vind ik een nette prijs. De bediening was vlot en voorkomend, de eigenaar was geïnteresseerd en maakte een praatje. Het was prachtig weer en we konden dus heerlijk op het terras zitten, er werd beloofd dat als het te fris zou worden we zo naar binnen konden. Al met al een goede keuze en volgende keer neem ik minder lunch zodat ik hier van meer gerechten kan genieten.
Sirtaki .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2014
Gisteravond met 3 andere collega's, waarvan 1 amerikaanse, op aanraden van ervaringsdeskundigen gaan eten bij Porto Cervo. Helaas. Het eten was goed, maar niet heel bijzonder. Mixed grill, varkenshaasje een beetje droog, rare kwak spinazie erbij, geen aandacht voor de opmaak. Maar dat vind ik persoonlijk niet zo heel erg.
Maar dan de bediening. Wij voelden ons niet heel erg welkom. We kregen vlot een tafeltje toegewezen, maar daarna gebeurde er eigenlijk weinig. Na een keertje omkijken en nog eens en wapperen, kregen we de kaart. Er is geen Engelse kaart beschikbaar. Er werd niet gevraagd of we wat wilden drinken, pas nadat we daar zelf om gevraagd hadden. We bestelden een flesje Chardonnay voor ons vieren en die werd ongeopend met een zwaai op tafel gezet en vervolgens gebeurde er helemaal niks. De glazen water werden gehaald na een onduidelijke discussie, still or sparkling water, citroen of geen citroen en ondertussen stond de wijn ongeopend warm te worden op tafel. Geen koelertje erbij.
Voorgerecht 4 x de Antipasto Porto Cervo. Wij wilden 2x zonder vis en 2x met vis. Aangegeven wie wel en wie geen vis wenste. Helaas, de vis ging naar de verkeerde personen. Er was gewoon geen aandacht. De mevrouw die ons bediende keek ook echt heel chagrijnig en leek met heel andere dingen bezig dan haar gasten. En de heer die er rondliep, bracht en haalde alleen borden en riep alleen, mijn collega komt eraan. Er werd niet gevraagd of we een nagerecht wilden, dus na een poosje zwaaien en aandacht trekken konden we alsnog onze bestelling doen, maar alweer ging dat niet van harte. 4 bestellingen en dan nog terugkomen om te vragen wat ik ook alweer besteld had..
We hebben om de rekening gevraagd. Die werd gebracht, wij hebben de creditcard erbij gedaan en een paar keer aangegeven dat het betaald kon worden, maar daar werd niet op gereageerd. Uiteindelijk kregen we de mededeling "dat moet bij de kassa".
We hebben betaald en zijn weggegaan. Voor mij om daar niet weer heen te gaan.
Ik heb de eerdere recensies hierboven ook gelezen en het valt me op dat de ene zeer lovend is en de andere uitermate slecht. Mijn collega vertelde dat de eigenaar er niet was. Maar dat zou toch geen verschil mogen uitmaken?
Mike H.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Eindelijk een restaurant in Almere waar je goed eten krijgt voor een redelijke prijs. Het Italiaanse eten is zeer goed te noemen. De Echte Italiaanse kok zorg voor de lekkere smaak en de unieke menu kaart. Ik heb zelf een prachtige antipasto gehad en daar na de lamsrack met Italiaanse kruiden. Verder was het desert erg lekker Scropino op de goede manier.
Ik kan dit alleen maar aanraden.
Soran C.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2014
Mijn eerste bezoek aan Porto Cervo was een waar genot! Authentieke Italiaanse gerechten in combinatie met een gastvrije en beleefde bediening heeft er voor gezorgd dat ik weer spoedig een bezoekje zal brengen. Een aanrader is het Italiaanse bier wat ze in huis hebben. Kortom, het eten was zeer goede kwaliteit en de service heeft me ook kunnen bekoren. Leuk om de foto's aan de wand te zien van vele bekende Nederlanders die een bezoekje hebben gebracht. Viva l'Italia!
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2014
Ik was met een gezelschap van 3.. Toen we buiten naar de kaart keken was het net alsof je in het buitenland was, ze stonden meteen bij de deur. Toen wij toch besloten te eten bij Porto Cervo werd er moeilijk gedaan om een tafel; ze hadden meer aandacht onderling dan voor ons. We bestelde een drankje en kregen de kaart... Mijn mede gasten waren eruit maar ik nog niet, een ober vroeg of we het al wisten en mijn antwoord was nee waarop hij vroeg aan mijn medegasten of hij het alvast van hun mocht weten ( ik voelde mij ongemakkelijk ).. Toen ik wist wat ik wilde eten hadden we besteld; we wilden vooraf een mandje brood wat bestond uit 6 sneetjes stokbrood ( €1,50 ).. Ik had een pasta vongole.. Mijn pasta was droog waardoor ik olijfolie toe moest voegen.. Uiteindelijk vroeg ik om parmezaanse kaas.. We kregen een potje wat vies was, het lepeltje plakte aan alle kanten. Het eten was niet lekker bij alle. We vroegen de rekening en zagen dat we voor die gebruikte parmezaanse kaas €2,00 moesten betalen, belachelijk! Toen we er iets van zeiden kregen we een discussie aan tafel met andere gasten eromheen dat de medewerkers niet logen.. Oftewel wij praten onzin. Ik voelde mij niet prettig in dit restaurant, gastvrijheid is ver te zoeken, ze zijn onbeschoft en het is net of je in het buitenland bent waar je ook van straat geplukt word en binnen 15 minuten weg moet zijn. Drama restaurant. Wij zullen er nooit meer eten. Zeker niet hoe ze ons behandeld hebben nadat wij normaal iets wilde zeggen
Randy E.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2014
De deur wordt netjes voor je open gehouden als je naar binnen wilt, maar daarna kun je eigenlijk gewoon ter plekke neervallen en is alle interesse weg. De bediening is weinig betrokken en loopt vooral langs.

Qua kaart is de keuze - gelukkig - beperkt en biedt de kaart bekende, veilige gerechten, maar juist ook leuke nieuwe dingen. Pizza brood met parmaham, rucola en tomaat en pasta met geflambeerde eekhoorntjesbrood. Dit flamberen gebeurt aan tafel, maar zonder enige vorm van communicatie of de gast hierbij te betrekken. Erg jammer, want het ziet er leuk uit. De ingredienten allemaal vers, maar de smaken waren weinig sprekend - helaas.

Volgende keer halen we wel weer gewoon pizza hier, want daar is weinig mis mee, maar hier even iets eten viel mij erg tegen.
Pauloluko .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2014
Al ruim 6 jaar zalig eten,met heel gastvrije bediening.
Zalige Calzone pizza"s van Rosario,goddelijke Tiramisu.
Met kerst genoten van het 6 gangen diner, met wijn arrangement.
Bedacht door topkok Federico Mocci.
Ga elke vrijdag opnieuw genieten van de sfeer en het eten.
Complimenten aan de hele keukenploeg en bediening.
Stas P.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2013
Ik heb hier onlangs gegeten met een aantal collega's van het werk. Hoewel er erg veel bediening rond liep bleek het erg moeilijk om geholpen te worden. Als je al werd geholpen door het personeel ging dat redelijk bot. Het voorgerecht was gewoontjes te noemen. Ik had de vitello tonnato maar ik had net zo goed een pakje kalfsfricando voorgeschoteld kunnen krijgen. Als hoofdgerecht had ik een truffel risotto. De truffel was behoorlijk ver te zoeken in de risotto en vreemd genoeg zat er behoorlijk veel prij in. Het ergste was dat de risotto korrels nog rauw waren. Ik had er graag iets van willen zeggen maar aangezien het mij te lang duurde alvorens ik de aandacht van het personeel kon krijgen heb ik het maar geheel tegen principe opgegeten. Tijdens het afrekenen gaven wij aan dat we de rekening graag apart van elkaar wilden afrekenen. In eerste instantie werd ons verzoek afgewezen omdat ons verzoek niet door het kassa systeem verwerkt kon worden. Na enig aandringen bleek het plots wel mogelijk te zijn maar wel met de opmerkingen dat wij ze zo een hoop extra administratie bezorgde.

Kortom matig eten, slechte bediening.

Afrader.
Leo_Bijleveld .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
2/3 keer per jaar eten wij bij Porto Cervo.

De inrichting van het pand is niet echt wat je misschien zou verwachten bij een Italiaans restaurant, maar dat maakt het juist bijzonder.

Bij binnenkomst wordt je welkom geheten door een soort van Italiaanse opa en dat verhoogt het gevoel van welkom zijn.

De bediening is adequaat.

Het eten is uitstekend en er is genoeg keuze, de uitstalling van de toetjes in het restaurant zelf, nodigt uit tot een nagerecht, ook al heb je daar eigenlijk geen behoefte aan.

Wij blijven in ieder geval terugkomen!

Florian J.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2013
Porto cervo, ooit door mij beoordeeld als hét beste restaurant van Almere heeft mij vandaag enorm teleurgesteld en zelfs dat is een understatement.

Waar ik normaal met mijn ouders en vrienden met alle liefde kwam en er top service was en kwaliteit werd geleverd was dat vanavond heel anders, om te janken zal ik maar zeggen. Bij binnenkomst alleen het woord 'gereserveerd?' als begroeting, prosecco waar geen bubbels in zitten en dan zal ik maar eens over het eten beginnen.

Welnu, smaakloos en passieloos zijn kernwoorden in deze recensie. Waar het voorgerecht met hakken over de sloot door kon was het hoofdgerecht, een pasta salmone, toch echt slecht. Zonder passie op het bord geflikkerd en smaak was verre van aanwezig, zelfs zonder het nodige zout was er niks van te maken. Ik denk dat mijn punt wel duidelijk is qua eten.

Dan wil ik nog even wat kwijt over de service, onaardig, zo kwam het over. Zoals, we hebben eigenlijk helemaal geen zin in mensen dus gelieve op te rotten.

Porto Cervo, vergane glorie?
Wellicht , in ieder geval raad ik het af.
Riekus H.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2013
Lekker met z'n tweetjes genoten van de specialiteiten van de chef. Heerlijke gerechten met truffel. Zelfs de doodeenvoudige cipressen was heerlijk.