Portillo Bar Bodega (Landgoed de Salentein)

Putterstraatweg 7 3862 RA Nijkerk Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Portillo Bar Bodega (Landgoed de Salentein)

• : Parkeerplaats

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
IVI73 .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Om mijn verloofde zijn verjaardag te vieren was zijn wens om hier te eten en dat hebben we met zeer veel plezier gedaan! Een zeer vriendelijke en vakkundige dame (werkt er al 11 jaar!) heeft ons als gastvrouw voortreffelijk begeleid. Vooraf een heerlijk glaasje bubbels en als voorgerecht hebben we carpaccio en bisque besteld, wat een smaaksensatie, de carpaccio smolt op je tong en de vissoep tong strelend met wat verrassende elementen die de smaakbeleving versterkte. Om dit qua wijn te ondersteunen hadden we wat twijfel die direct werd weggenomen omdat de vakkundige dame ons de gelegenheid bood te proeven, hierdoor kozen wij de Single Vineyard Chardonnay San Pablo Estate Plot No2(2013) wat een pracht wijn! Na deze geweldige beleving werd ons als hoofdgerecht de special aanbevolen, 3 x Salentein Premium Beef van de Asado, werkelijk 3 top stukken vlees en ook top bereidt! Hierbij hebben we de Salentein Numina Gran Corte 2013 gedronken, echt genieten! Toe hebben we genoten van de crème brûlée en voor mij de kaas, hierbij nog de restant van de heerlijke rode wijn. De bediening was vakbekwaam, zorgzaam, alert, kortom top! (met in het bijzonder de blonde dame die er al 11 jaar werkt) De gerechten waren met zorg bereid, smaken goed gebalanceerd met hier en daar een knipoog. Wij komen zeker terug!
Labmvanvliet .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Mooie locatie maar tijd voor een opfrissing. Vlees van de grill licht aangebrand en een onoverzichtelijke menukaart.
Jammer want het is een toplocatie
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Na een vergadering met collega's in dit retaurant een hapje gegeten. Het restaurant ligt op een prachtige locatie en het interieur ziet er goed uit.
Wat het eten betreft: we kiezen voor het 3 gangenmenu met wijnarrangement.
De eerste gang: charcuterie. Diverse vleeswaren waaronder paté, filet en tartaar. Het halfzachte eitje op de tartaar was helaas steenkoud.
De tweede gang bestaat uit een prime bereide ribeye met groente en frites.
Het desert: crème brullee en die is top.
Al met al geen culinair hoogtepunt maar gewoon een hap vers en goed bereid eten.
De bediening is vriendelijk.
Anouk W.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Heb hier een zakelijk diner gehad. Omdat we met 6 man waren de kok gevraagd voor ons een selectie te maken van de verschillende voorgerechten. Uiteraard veel vlees (daar kom je ook voor natuurlijk) maar heel veel verschillende bereidingen, ook gecombineerd met vis. Als hoofdgerecht de steak tartaar gegeten die je geheel zelf kunt opbouwen, heerlijk.
Gewoon prima eten op een mooie locatie.
Hannie R.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Kerstlunch bij Landgoed De Salentein.
In 1 woord; geweldig.
Enthousiaste ontvangst, heerlijk menu met zalige wijnen. Goede bediening en mooie gerechten.
Hele goede prijs-hoeveelheid-kwaliteit verhouding.
We hebben genoten en komen terug.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
De 2 restaurants zijn gelegen op een prachtige locatie. De ontvangst was keurig bij een mooie entree. Van de bodega zelf hadden we ons iets meer voorgesteld. Wij vonden het wat saai en kil. De gerechten waren van prima kwaliteit en vers gemaakt, echter niet spectaculair wat je bij deze prijzen wel mag verwachten. De eigen wijnen zijn uiteraard uitstekend, maar fors geprijsd.
Marc K.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
El Portillo Bar Bodega is gelegen op het prachtige landgoed van Salentein en is onderdeel van het restaurant Salentein maar staat toch echt apart. Elke keer als we van de parkeerplaats aan komen wandelen voelt het een soort van bijzonder. Zomers maar zeker ook 's winters als er sneeuw ligt! Restaurant Salentein is meer een echt nette aangelegenheid en Ell Portillo - het Argentijnse steak house - oogt wat minder formeel.
Deze keer met de hele familie geluncht buiten op het terras. Achter het restaurant staat de weide waar de runderen lopen - jawel deze eigen runderen belandden vroeg of laat op de grill - dus helaas heb je bij mooi wel wat last van vliegen (en deze zomer helaas ook wespen!).... Ook binnen last van vliegen aldus de gastvrouw, dus toch maar buiten gaan zitten met het lekkere weer.
Gelukkig viel de overlast van de insecten mee en heeft dat geen effect gehad op de fantastische lunch die we hebben genoten.
De menukaart van Ell Porillo is even wennen om te lezen qua aparte opzet, maar elk gerecht wat onze groep kreeg was een succes. Ikzelf had een prima garnalencocktail en de tournados als hoofd. Mijn vrouw de gazpacho vooraf en een lady-steak als main. De kinderen salade caponata (met gegrilde paprika en mozzarella) frietjes en zelfgemaakte kroketjes. De laatste waren een groot succes. Zulke kroketjes eet je zelden. Dessert en koffie ook helemaal goed.
En de wijnen.... die maken je hebberig zodat je altijd een doosje mee wilt nemen voor thuis! Salentein heeft in Argentinië haar eigen wijnranken en verkoopt ook haar eigen label. Heerlijk.
We komen hier zeker nog terug.
Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Hier een zakenlunch gehad. Het was mooie weer dus we konden heerlijk op het mooie terras zitten. We hadden beide de SALADE PORTILLO GAMBA - ST. JACOBSSCHELP - GEMARINEERDE ZALM.
Was echt heerlijk met die mooie weer en daar bij een lekker glas roze.
Vriendelijke en attente bediening. Ook voor de lunch een aanrader.
Mariette B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
Het landgoedmenu voor de vleeseters met een gevarieerde charcuterie en een mooi ribeye en als uitsmijter een zachte crème brulée. En voor de dame creuses met een mooie zure dressing en een caesarsalad met warme stukjes kip. Een avond genieten in een rustige sfeer. Zeker voor herhaling vatbaar als de beurs weer gevuld is.
Kristof E.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Afgelopen weekend weer fantastisch gegeten bij El Portillo. De charcuteria smaakte zoals altijd geweldig, maar ook de hoofdgerechten salade El Portillo en het stoofpotje waren uitstekend! Ook voor onze dochter werd fantastisch gezorgd waardoor onze trouwdag fantastisch gevierd is.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Wat een leuk concept bij Portillo. Al eens eerder bij de grote zus, de Salentein geluncht , maar het "steakhouse" doet er niet voor onder. Een jonge, maar enthousiaste gastheer bij ons aan tafel. Daar kan menig restaurantpersoneel nog wat van leren. Prima wijn, en niet te beroerd om een mandje extra brood te geven als daarom gevraagd wordt. Gezellig natafelen bij de openhaard. Nadat ik de gastheer had bedankt voor zijn gastvrijheid en wees en vroeg waar hij het vak had geleerd, was het antwoord ...."dankzij mijn goede leidingevenden die mij de kans geboden hebben om het horecavak onder de knie te krijgen". Chapeau, daar hou ik van. Ga zo door mensen. Een kleine tip. Kussentjes op de stoelen.
Marcdalsole .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
Met 11 collega's hier gegeten, helaas werden we aan 2 gescheiden tafels gezet. De entree en locatie is indrukwekkend, maar dat kan ik niet over de service en het eten zeggen. Als meerdere personen aan tafel de Sauvignon Blanc te zurig vinden, dan kun je het daar als sommelier niet mee eens zijn, maar dan doe je een suggestie voor een andere in plaats van de discussie aan te gaan. Het eten was prima, maar niet heel bijzonder. De rib-eye kan beter en misschien kan er ook gevraagd worden hoe deze geserveerd moet worden (rood, medium, doorbakken). De Malbec welke wij hierbij geserveerd kregen smaakte goed bij het vlees, maar was ook geen topper. Jammer dat een van de serveersters bij het uitserveren struikelde. Wij hadden verder een gezellige avond.
Joke M.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Een aantal keren hier gegeten, in de zomer, herfst en met de kerst. Wel verschillende ervaringen moet ik zeggen. De bodega zelf ziet er erg sfeervol en Zuid-Amerikaans uit. In de zomer heerlijk op het terras gegeten waarbij voorgerecht een variatie aan voorgerechten was. Echt erg lekker, zoals steak Tartare, osseworst, filet americain etc. Als hoofdgerecht een mooie Argentijnse entrecote vergezeld van de heerlijke portillo wijnen. Toen we hier tijdens kerst kwamen liep het echt mis met de reservering door miscommunicatie onderling waardoor wij meerdere keren onze bevestiging moesten bevestigen. Eten was goed, deze keer carpaccio gegeten die met kerst niet a la minute werd bereid en fijn geslagen dat was erg mooi, maar wel machtig hierdoor. Met kerst was het dun gesneden en vooraf bereid maar zeker niet minder lekker. Als hoofdgerecht heerlijke tournedos en een witvis. Nagerecht verse ananas met een soort brood en ijs. Zeer smaakvol. Algemeen is het eten is echt goed en volop keuze op de menukaart van vlees, vis, pasta en ook Indisch. Voor ieder wat wils. Service is een beetje ongeorganiseerd en de ene keer beter dan de andere keer. Vergeten nog wel eens wat omdat iedereen op iedere tafel loopt. Maar we komen zeker terug want in de zomer is dit een heerlijk stekkie op het gezellige terras.
Jacco B.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Vorig weekend weer wezen eten bij Portillo. En hoe je het ook wendt of keert, het blijft gewoon een mooie plek om te genieten van geweldig eten, maar bovenal: fantastische wijnen. De bediening is altijd even correct en juist. Het eten stelt nooit teleur. De plaats is fraai met een mooi terras en omliggende tuinen. Als je aan de hoge tafels zit, heb je ook een kijke in de keuken.
Wanda1971 .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2014
Wij gaan regelmatig eten bij El Portillo. De tournedos is heerlijk en de bearnaisesaus is onovertroffen. Het ligt er wel aan wie er in de keuken staat. De ene kok maakt het eten lekkerder dan de andere. De salade Portillo is van de ene kok ook lekkerder als van de andere.
De likkepot is ook erg lekker. De inrichting vinden wij iets minder warm en gezellig aandoen. De koks aan het werk zien is wel heel leuk. Al met al zeker een aanrader.
Andre N.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
De nieuwe menukaart is uiterst verwarrend. Alles staat door elkaar waardoor het kiezen van voor en hoofdgerechten een aardige klus wordt.

Na een tijdje zoeken valt de keuze op de maissoep. Redelijk van smaak maar deze had naar mijn mening iets pittiger gemogen. De vermelde peper wordt door mij niet geproefd.

De bediening is aan tafel uiterst correct maar het kost veel moeite om ze daar te krijgen.

Een ribeye medium blijkt een uitdaging voor de kok. De medium-rare ribeye wordt door de kok zelf vervangen door een heerlijke versie.

Er is duidelijk iets veranderd bij Portillo. Beter? Ik denk van niet. De wijn blijft echter wel goed.
Fred B.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
De ontvangst is altijd zeer vriendelijk, de bediening heel correct. Je bent ook echt te gast. Een groot pluspunt vind ik de eigen Salentein wijnen en Black Angus vleesgerechten.

De menukaart is wat anders opgebouwd dan bij de meeste restaurants, de gerechten staan op thema (ipv op voorgerecht, hoofdgerecht etc). Maar dat vind ik persoonlijk wel fijn, zo kun je nog beter combineren. Vooral het Black Angus Landgoedmenu is mijn favoriet, een heerlijke combinatie van vleesgerechtjes vooraf, vlees (dit keer ribeye) als hoofdgerecht en crème brulee als nagerecht. Maar ook de visgerechten en pasta's zijn prima! Enig puntje is wellicht de beperkte keuze in nagerechten, maar de nagerechten die wel op de kaart staan zijn heerlijk.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Afgelopen zaterdag met 3 personen wezen eten bij El Portillo in de Salentein. We hebben een superavond gehad met lekker eten en ouderwets goede service!

Na een lekker glas "bubbels" van Salentein vergezeld van heerlijke empanadas kozen we alledrie voor de charcuteria gevolgd door de entrecote.

De charcuteria was geweldig lekker, vooral de tartaar en de likkepot (van rund) was subliem. Het eten bij El Portillo is altijd erg constant en lekker. We hadden bij het voorgerecht een lekker Pinot Noir van Salentein.

Bij het hoofdgerecht kozen we een fles Numina, een super wijn voor bij rundvlees. Na dit alles was een nagerecht te veel van het goede, dus afgesloten met een koffie/thee.

We hebben een erg leuke en gezellige avond gehad, met een leuke vlotte bediening. Op naar de volgende keer maar weer! Bedankt voor de leuke en gezellige avond.
Jacco B.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Gisteren naar Portillo geweest voor de lunch welke vergezeld wordt door passende wijnen van het huis Salentein. Begonnen met een oester en een bubbeltje, daarna een etagère met daarop allerlei heerlijk bereidde vis en vlees. Gang 3 was een stukje entrecote van eigen "oogst" en we sloten af met een broodpudding, Allemaal even lekker, allemaal even verzorgd!
Kristof E.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2013
El Portillo heeft een nieuwe menukaart. Het is even zoeken, maar als je gewend bent is het wel duidelijk.

Afgelopen zondag mijn verjaardag gevierd met een zeer uitgebreide lunch en dat is enorm bevallen. Voor mijn dochtertje waren er frietjes en verse kalfskroketjes die erg in de smaak vielen.

Uiteraard mocht het voorgerecht met verschillende vleesbereidingen en likkepot niet ontbreken. Nog steeds een uitstekende kwaliteit.