Porte de Provence

Meer informatie over restaurant Porte de Provence

• Af te huren , Terras
Jacqueline R.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Gelijk toen we binnen kwamen hadden we een goed gevoel! We hebben geen enkele kritiek. Eten was prima, bediening vriendelijk en attent en de ambiance geweldig! Ik ben blij dat we dit restaurant gevonden hebben. Daarbij waren de prijzen ook vriendelijk, wat toch ook fijn is! Bedankt!
Herman S.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Vorige week door familie uitgenodigd voor een verjaardagsetentje in Porte de Provence. Leuk restaurant zoals je die buiten de stad wel vaker tegenkomt. Hier kom je niet toevallig, maar omdat je van horen zeggen weet dat je hier moet zijn voor een fijne avond.
Een aanrader! Dat blijkt ook wel uit de volle bezetting (het was op zondag) van de grote en de kleine ruimte waarover het restaurant beschikt.
Het keuzemenu beviel goed, de proeverij vooraf en het kaasplateau waren bij mij favoriet. Mijn biefstuk van black angus rund had wat zachter mogen zijn. Over het geheel genomen gaat de duim omhoog! Sympathieke bediening, dat mijn port wat lang op zich liet wachten zullen we maar aan de drukte aanrekenen.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Zaterdagavond om 18:30 uur met zijn tweeën bij Port de Provence wezen eten.
Wij werden netjes ontvangen en naar een tafel voor 2 personen gebracht alwaar ons werd gevraagd of wij iets wilden drinken.

Er stond een klein schaaltje met olijven op tafel, verder was de tafel netjes voor 2 personen gedekt. Jammer dat er direct naast mij een hele dikke houden paal stond die mij het uitzicht belemmerde maar ook deze tafels kun je natuurlijk ooit treffen.

Jammer was dat we het Wildtrio niet kon bestellen terwijl dit wel op de website stond, deze bleek niet bijgewerkt te zijn. Als hoofdgerecht toen gekozen voor het Hert, als voorgerecht had mijn echtgenoot een salade Perigord en ik een Tour de France.

Zowel de voor- als ook de hoofdgerechten waren zeer smakelijk toebereid, de voorgerechten mooi op temperatuur en het hoofdgerecht heerlijk mals met een lekkere jus en rode kool als groente. Erg lekker.

Als toetje een Tarte Tatin en ik zelf een kaasplankje wat ik bij de bestelling van het voorgerecht al uit de koeling had laten zetten. Dit was prima op temperatuur.

Dit alles begeleid door goede witte en rode wijn met een zeer vriendelijke en behulpzame bediening maakten het geheel bijna tot een perfecte avond.

Bijna, want een ding stoorde ons heel erg en dat was de enorme herrie. Voor mijn vrouw en mij was het bijna niet mogelijk om een fatsoenlijk gesprek te voeren zonder dat wij ons stem behoorlijk moesten verheffen. Voor ons is een gezellig avondje uit meer dan alleen goed eten, lekkere wijn en vriendelijke bediening. Hier hoort wat ons betreft ook een gezellig gesprek bij maar dat was niet echt mogelijk.

Dat laatste vinden wij erg jammer, wij zullen zeker terug komen in Port de Provence want zij serveren lekker eten tegen een redelijke prijs, maar voor ons zal dat op een doordeweekse dag worden. Hopelijk is het dan wat minder druk.
Mary2224 .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Wij hebben vandaag gegeten bij Porte de Provence, maar na het voorgerecht voelde mijn vriendin zich niet zo lekker. We mochten toen het eten mee naar huis nemen, ze hebben het voor ons netjes ingepakt. Dat is nog eens service. Complimenten voor de bediening ook. We zijn hier al een keer eerder wezen eten en zijn er erg tevreden ook. Ook stijl van het restaurant en de ambiance.
Thomas L.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Met een grotere groep informeel gedineerd na een dag vergaderen. Een prima plek hiervoor dankzij de grote ronde en ovale tafels waardoor je met een gezelschap van10 personen makkelijk terecht kunt. Het eten is goed, de porties royaal en de prijs. Je begrijpt niet dat ze het daarvoor kunnen doen. Een compleet menu voor 27.50. Dat kun je in de hoofdstad echt niet meer vinden. Om die reden ook een 9 voor het eten. De service is prima, maar bij het serveren wordt steeds gevraagd wie welke schotel heeft door verschillende bediening, terwijl dat met iets meer aandacht ook onthouden zou kunnen worden. Het decor is een oude boerderij en dat is aan de inrichting en entourage te zien. Het geeft wel sfeer, hoewel anderen het mogelijk wat oudbollig zouden kunnen vinden. Goede plek!
NellieL .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Eten: we aten het keuze menu, een driegangen menu voor de zeer schappelijke prijs van 24,50. Als voorgerecht een salade van Parmaham me gegrilde groenten. Mooi gepresenteerd en goed op smaak. Een lekker vers bruin broodje erbij met heerlijke kruidenboter. Als hoofdgerecht lam met kalf voor mijzelf en steak voor mijn partner. Vlees uitstekend bereid en saus goed op smaak. Groentegarnituur wat aan de karige kant, met name de salade die voor 2 personen in zo'n klein bakje zat dat zelfs een dessertlepel er amper in paste. Dat mag iets royaler. Als afsluiter een goed maar niet heel bijzonder dessert van verschillende chocolade bereidingen. Geen hoogstandjes hier maar in de basis prima in orde en dat geldt zeker voor de prijs-kwaliteit verhouding.
Service: de bediening was vriendelijke maar oogde zeer onervaren en had het overzicht niet. Daardoor werd bv. het wijnglas voor het hoofdgerecht ruim voordat dit geserveerd werd neergezet maar de wijn pas ingeschonken toen het hoofdgerecht al op tafel stond. Een inkijk in de keuken vanuit het restaurant is leuk, maar dat wordt toch gauw minder als je daar een van de koks eens even lekker met zijn handen goed door zijn haren ziet gaan om vervolgens met vrolijk met zijn handen aan het op te dienen eten te zitten... kan echt niet.
Decor: het restaurant is in een mooie verbouwde boerderij. De foto's op de website laten een gezellig ingericht en redelijk licht restaurant zien. In het echt komt de inrichting wat gedateerd over en is het ook vrij donker binnen.
Paulusvught .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Met zes personen gegeten op zaterdagavond. Keurige ontvangst, jassen werden aangenomen en we werden naar onze tafel geleid. Wat opviel was de enorme drukte. Het zat helemaal vol waardoor de mooie inrichting en ambiance enigszins in het niets viel. Ruime keuze van de kaart en daarnaast extra gerechten op het schoolbord vermeld.
In een vitrine lag vlees en vis op ijs uitgestald. Erg leuk en de serveerster had er een mooi verhaaltje bij. De voorgerechten waren een beetje simpel. Garnalen in een te romige saus, wijngaardslakken, carpaccio. Gekozen voor de bavette als hoofdgerecht. Deze was uitstekend. Nagerecht een kaasplankje, altijd goed.
Mooie zaak mar erg druk.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Zondagavond 21 december met een gezelschap van 17 personen wezen eten, met zo’n grote groep van mensen kun je heel goed in het koetshuis terecht. Dit is een aparte ruimte waar je met een groter gezelschap kunt tafelen.

Wij zaten verdeeld aan 2 ronde tafels wat erg plezierig is, op deze manier kun je de hele tafel goed overzien en ben je ook in staat om een gesprek met zijn allen te voeren.
Op de bediening viel zoals gewoonlijk weinig tot niets aan te merken maar wel hadden wij het gevoel dat de nadruk op het restaurant gedeelte lag wat tot gevolg had dat wij iets langer dan gewoonlijk moesten wachten.

Ook met dit gezelschap was het mogelijk om a la Carte te eten en wij besloten allemaal tot een voor, hoofd en nagerecht. Hierbij was het Wildtrio als hoofdmaaltijd favoriete.
Uiteraard ook deze keer weer genoten van goede wijnen tijdens de maaltijd.

Natuurlijk is het niet mogelijk om van 17 mensen op te noemen wat zij hebben gegeten maar iedereen was heel enthousiast over zowel de entourage, het eten en de bediening.
Voordat wij tevreden en voldaan huiswaarts keerden nog genoten van heerlijke koffie.

Kort samengevat een zeer plezierige avond met lekker eten, goede wijnen en prettige bediening in een mooie omgeving tegen een alle sinds redelijke prijs.
Ook voor grotere groepen zeker een aanrader waar de prijs/kwaliteit goed in balans is.
Jorimark .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Zelf gaan we al vele jaren naar de Provence, Frankrijk. Daar de markten op, proeven, genieten en vooral steeds op zoek naar nieuwe kleine lekkernijen. Het leuke is dat het samen komt in dit restaurant. Een ongedwongen ambiance, goed eten voor een mooie prijs en ook veel te kijken in deze mooie boerderij. Vaak gaan we met vrienden of met z'n tweeën, maar nu met onze kinderen erbij van 5 en 10. Daar is aandacht voor en een menu wat ook uitstraalt dat kinderen gaan proeven. Een pluspunt is nu dat ze wat meer uitleg geven over het bord, de extra kaart en dat ze je vertellen over de aanbevelingen, bijvoorbeeld een drankje voor de start; limoncello of de wat 'oudere en gerijpte'port. Net even wat meer aandacht voor de gast en zo laat je als gastheer-vrouw zien dat je staat voor de zaak.
Een vooruitgang en dus een graag tot ziens.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Afgelopen zondag met zessen wezen eten, een prettige ambiance met grote tafels die ruim staan opgesteld. De bediening viel werkelijk niets op aan te merken, geduldig, kundig, op de achtergrond maar aanwezig zodra nodig.

De eendenborst en ganzenlever op de Salade Perigord waren deze keer perfect op temperatuur en de Ossenhaas met ganzenlever was om door een rietje te zuigen.
Als afsluiter een zeer smaakvol kaasplankje, goede wijnen en lekkere Port tijdens het eten maakten het geheel compleet.

Al met al een aanrader waar de prijsprestatie goed in balans is en waar wij zeker nog vaker zullen terug keren.
Marka D.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2014
We hebben hier nu een paar maal gegeten.
Je kunt kiezen voor een menuutje voor een goede prijs. Dat is ons goed bevallen.
Het eten is van constante kwaliteit. 1 keer was er in de keuken een vergissing gemaakt waardoor wij een te pittige biefstuk kregen die daardoor geen eigen smaak meer had, dat kan een keer gebeuren, wel slordig...
Je zit er gezellig, lekker aan een ronde tafel waar je makkelijk met zessen aan kan zitten en waardoor je een prima gesprek kunt voeren samen.
Wij gaan zeker nog terug om in de tuin te genieten van een diner.
Brittney .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Wij zijn vaste gasten hier. En niet zonder rede, het is hier namelijk echt 100% genieten. Als we terugkomen van vakantie kijken we uit om hier weer te gaan dineren. Super gezellige bediening, een zeer vriendelijke gastvrouw en knappe koks. De (wijn)kaart is uitgebreid en voor iedere portomonnee en type wat wils. Van boer tot kak, iedereen kan hier terecht. Een super kwaliteit en goede porties voor een mooie prijs. Het is binnen sfeervol ingericht. En ook het terras mag er wezen, nét als of je echt in de Provence bent. Dus mocht je hier nog niet zijn geweest: heel snel reserveren en gaan!
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2013
Afgelopen zondag met vieren wezen eten, een prettige ambiance met grote tafels die ruim staan opgesteld. Het personeel lijkt in eerste instantie ietwat chaotisch maar is zeer vriendelijke en hulpvaardig.
De eendenborst en ganzenlever op de Salade Perigord waren voor ons gevoel aan de koude kant, indien men 10 minuten zou wachten met opdienen zou de smaak beter uit komen.
De hertenrugfilet was heerlijk maar ik miste de bospaddenstoelen die er volgens de kaart toch echt ophoorden, ook smaakte de jus saus net iets teveel naar Maggi.
Het kaasplankje als afsluiting was lekker.
Dit alles begeleid door lekkere Port vooraf en goede wijnen tijdens het eten maakte het geheel compleet.
Al met al een goede keus waar de prijsprestatie in verhouding is en wij zeker vaker zullen terug keren.
Paulus2010 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Wij gaan hier zo'n 6 x per jaar eten.. Prettige bediening, en vriendelijk personeel. Het decor is echt in de franse stijl. Daarbij is het eten elke keer weer prima in orde. Verwacht geen culinaire hoogstandjes, maar voor de prijs klopt het allemaal. Mijn tip: Vis, en het daggerecht zijn vaak de beste keuze hier.
Proefengeniet .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2013
Fantastisch buiten in de tuin gegeten met vrij uitzicht over het Brabantse landschap. Enthousiaste bediening. Heerlijk klassiek kabeljauw gerecht gegeten. Verbeter tip om restaurant naar een hoger niveau te brengen; betere wijnkennis van bediening.
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2013
Via Iens hier terechtgekomen en was een prima keuze! Gevestigd in een langgerekte oude boerderij, heel sfeervol opgeknapt en ingericht. Superleuk is het dat je vanaf sommige tafels via de oorspronkelijke raamopeningen in de aangebouwde keuken kunt kijken! Indrukwekkend!
Het eten is Frans en goed: uitstekende salade Périgord, goede slakken, perfect bereide lamsracks en zalige halve kreeft. Niet heel veel keuze aan wijnen per glas, maar de wijnen die er zijn, zijn wel OK. Heel grote porties, misschien iets té groot. Voor prima betaalbare prijzen.
De bediening is OK: jonge, wat onervaren meisjes, die heel vriendeiljk zijn en erg hun best doen en gesmeerd samenwerken met de keuken.
Een gezellig restaurant dat wij zeker zouden aanbevelen!
M. D.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2012
Hier gegeten tijdens een weekendje in Boekel.
Heerlijk slakken gegeten, alleen jammer dat deze niet in de knoflook waren bereid maar dat deze los werd bijgeleverd.
De spaghetti was perfect.
In ons gezelschap is iemand in een rolstoel helaas zijn de toiletten daar niet op ingericht.
Het restaurant heeft de sfeer van een oude boerenschuur dat maakt leuk.
De hertenrug was mooi mals en helemaal goed. Qua wijn weet het personeel wat het beste bij het eten past.
Helemaal goed.
JGPertien .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2012
Afgelopen zaterdagavond hebben wij met z'n zessen gegeten in de tuin bij Porte de Provence. Zowel het diner als de lokatie buiten waren top. Mijn voorgerecht van ham en gamba's was heerlijk. De gamba's hadden voor mij nog wel een aantal keren op tafel gemogen ;-) Iedereen was vol lof ook degene die voor het 3 gangenmenu hadden gekozen. Bij het dessert werd ons ook een heel goed advies gegeven omtrent de wijn. Het restaurant is een echte aanrader.