Porte de Provence

• Af te huren , Terras

Jouw recensie over het restaurant Porte de Provence

Mischa V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Gezellig, vriendelijke bediening en niet te rumoerig. Kleine tip: als garnituur alleen een schaal friet en een klein bakje salade vonden we wat karig. Gebakken of gegratineerde aardappeltjes erbij, had niet misstaan.
Willeke V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Heerlijk gegeten en er hing een goede sfeer. Bediening was goed, maar had wel meer drankjes kunnen verkopen als ze hadden gewild.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Het was al weer een tijd geleden dat wij hier waren wezen eten dus zijn mijn vrouw en ik hier maar weer eens neergestreken. Zoals altijd gezellig, een prettige bediening die weet waar ze het over hebben en alles goed in de gaten houden zonder opdringerig te zijn.

Ook deze keer weer gekozen voor het drie gangen keuze menu. Ditmaal een salade de la Mer als voorgerecht, zeebaars als hoofdgerecht en Tiramisu als toetje. Gewoon zoals het hoort allemaal heel erg smakelijk toebereid, gewoon goed en dat tegen een hele redelijke prijs. Ook de wijn was zoals gewoonlijk heel lekker, een goed glas wijn tegen een redelijke prijs.

Altijd weer prettig om hier te gaan eten, dit was voor ons niet de eerste en zal ook zeker niet de laatste keer zijn dat wij hier geweest zijn.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Afgelopen zondag na ruim één jaar weer eens met tweeën wezen dineren. Wij hadden een tafel op de scheidingswand restaurant – keuken, leuk om een groot deel van de bezigheden in de keuken te kunnen volgen.

Onder het genot van een goed glas witte wijn bestudeerden wij de menu kaart om uiteindelijk te kiezen voor het 3 gangen keuzemenu. Hierbij heb je de keuze uit een viertal voor, hoofd- en nagerechten voor een vaste prijs.

Mij vrouw koos als voorgerecht de Winterproeverij en ik de Uiensoep, als hoofdgerecht kozen wij beide voor de biefstuk van Black Angus. Als toetje de Vacherin en een Kaasplankje.

Tijdens het hoofdgerecht dronken wij een lekkere Merlot en bij het kaasplankje een Rode Port. Als afsluiting een lekkere kop sterke koffie.

Wij kunnen niet anders zeggen dan dat het een zeer geslaagde avond was, lekker eten, lekkere wijn, goede koffie in een prettige ambiance met vriendelijk personeel. Dit alles tegen een heel redelijke prijs, zeker gezien het 3 gangen keuzemenu, zeker weten dat wij hier terug komen.
Henryvh .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Veel kennissen en vrienden hadden ons dit restaurant al aanbevolen en ik moet zeggen dat we zeker niet teleurgesteld zijn. Het eerste dat opviel was de drukte bij het parkeren, het was een donderdagavond na de feestdagen waardoor we dit niet hadden verwacht. We werden vriendelijk ontvangen en terwijl onze jassen werden opgehangen konden we de fijne sfeer van de oude boerderijschuur op ons in laten werken. De drukte op de parkeerplaats zag je niet terug in dit ruime restaurant, ik vraag mezelf af waar ze alle auto's laten als het echt vol zit hier! De keuze van de kaart is precies goed, voldoende gerechten en voor ieder wat wils. Mocht je nog niet genoeg keuze hebben dan zijn er nog extra gerechten te vinden op de borden aan de muur. Wij hebben er een heerlijke avond gehad en zullen dit restaurant ook op onze beurt zeker aanraden bij vrienden en kennissen.
Jacqueline R.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Gelijk toen we binnen kwamen hadden we een goed gevoel! We hebben geen enkele kritiek. Eten was prima, bediening vriendelijk en attent en de ambiance geweldig! Ik ben blij dat we dit restaurant gevonden hebben. Daarbij waren de prijzen ook vriendelijk, wat toch ook fijn is! Bedankt!
herman S.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Vorige week door familie uitgenodigd voor een verjaardagsetentje in Porte de Provence. Leuk restaurant zoals je die buiten de stad wel vaker tegenkomt. Hier kom je niet toevallig, maar omdat je van horen zeggen weet dat je hier moet zijn voor een fijne avond.
Een aanrader! Dat blijkt ook wel uit de volle bezetting (het was op zondag) van de grote en de kleine ruimte waarover het restaurant beschikt.
Het keuzemenu beviel goed, de proeverij vooraf en het kaasplateau waren bij mij favoriet. Mijn biefstuk van black angus rund had wat zachter mogen zijn. Over het geheel genomen gaat de duim omhoog! Sympathieke bediening, dat mijn port wat lang op zich liet wachten zullen we maar aan de drukte aanrekenen.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Zaterdagavond om 18:30 uur met zijn tweeën bij Port de Provence wezen eten.
Wij werden netjes ontvangen en naar een tafel voor 2 personen gebracht alwaar ons werd gevraagd of wij iets wilden drinken.

Er stond een klein schaaltje met olijven op tafel, verder was de tafel netjes voor 2 personen gedekt. Jammer dat er direct naast mij een hele dikke houden paal stond die mij het uitzicht belemmerde maar ook deze tafels kun je natuurlijk ooit treffen.

Jammer was dat we het Wildtrio niet kon bestellen terwijl dit wel op de website stond, deze bleek niet bijgewerkt te zijn. Als hoofdgerecht toen gekozen voor het Hert, als voorgerecht had mijn echtgenoot een salade Perigord en ik een Tour de France.

Zowel de voor- als ook de hoofdgerechten waren zeer smakelijk toebereid, de voorgerechten mooi op temperatuur en het hoofdgerecht heerlijk mals met een lekkere jus en rode kool als groente. Erg lekker.

Als toetje een Tarte Tatin en ik zelf een kaasplankje wat ik bij de bestelling van het voorgerecht al uit de koeling had laten zetten. Dit was prima op temperatuur.

Dit alles begeleid door goede witte en rode wijn met een zeer vriendelijke en behulpzame bediening maakten het geheel bijna tot een perfecte avond.

Bijna, want een ding stoorde ons heel erg en dat was de enorme herrie. Voor mijn vrouw en mij was het bijna niet mogelijk om een fatsoenlijk gesprek te voeren zonder dat wij ons stem behoorlijk moesten verheffen. Voor ons is een gezellig avondje uit meer dan alleen goed eten, lekkere wijn en vriendelijke bediening. Hier hoort wat ons betreft ook een gezellig gesprek bij maar dat was niet echt mogelijk.

Dat laatste vinden wij erg jammer, wij zullen zeker terug komen in Port de Provence want zij serveren lekker eten tegen een redelijke prijs, maar voor ons zal dat op een doordeweekse dag worden. Hopelijk is het dan wat minder druk.
Mary2224 .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Wij hebben vandaag gegeten bij Porte de Provence, maar na het voorgerecht voelde mijn vriendin zich niet zo lekker. We mochten toen het eten mee naar huis nemen, ze hebben het voor ons netjes ingepakt. Dat is nog eens service. Complimenten voor de bediening ook. We zijn hier al een keer eerder wezen eten en zijn er erg tevreden ook. Ook stijl van het restaurant en de ambiance.
Thomas L.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Met een grotere groep informeel gedineerd na een dag vergaderen. Een prima plek hiervoor dankzij de grote ronde en ovale tafels waardoor je met een gezelschap van10 personen makkelijk terecht kunt. Het eten is goed, de porties royaal en de prijs. Je begrijpt niet dat ze het daarvoor kunnen doen. Een compleet menu voor 27.50. Dat kun je in de hoofdstad echt niet meer vinden. Om die reden ook een 9 voor het eten. De service is prima, maar bij het serveren wordt steeds gevraagd wie welke schotel heeft door verschillende bediening, terwijl dat met iets meer aandacht ook onthouden zou kunnen worden. Het decor is een oude boerderij en dat is aan de inrichting en entourage te zien. Het geeft wel sfeer, hoewel anderen het mogelijk wat oudbollig zouden kunnen vinden. Goede plek!
NellieL .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Eten: we aten het keuze menu, een driegangen menu voor de zeer schappelijke prijs van 24,50. Als voorgerecht een salade van Parmaham me gegrilde groenten. Mooi gepresenteerd en goed op smaak. Een lekker vers bruin broodje erbij met heerlijke kruidenboter. Als hoofdgerecht lam met kalf voor mijzelf en steak voor mijn partner. Vlees uitstekend bereid en saus goed op smaak. Groentegarnituur wat aan de karige kant, met name de salade die voor 2 personen in zo'n klein bakje zat dat zelfs een dessertlepel er amper in paste. Dat mag iets royaler. Als afsluiter een goed maar niet heel bijzonder dessert van verschillende chocolade bereidingen. Geen hoogstandjes hier maar in de basis prima in orde en dat geldt zeker voor de prijs-kwaliteit verhouding.
Service: de bediening was vriendelijke maar oogde zeer onervaren en had het overzicht niet. Daardoor werd bv. het wijnglas voor het hoofdgerecht ruim voordat dit geserveerd werd neergezet maar de wijn pas ingeschonken toen het hoofdgerecht al op tafel stond. Een inkijk in de keuken vanuit het restaurant is leuk, maar dat wordt toch gauw minder als je daar een van de koks eens even lekker met zijn handen goed door zijn haren ziet gaan om vervolgens met vrolijk met zijn handen aan het op te dienen eten te zitten... kan echt niet.
Decor: het restaurant is in een mooie verbouwde boerderij. De foto's op de website laten een gezellig ingericht en redelijk licht restaurant zien. In het echt komt de inrichting wat gedateerd over en is het ook vrij donker binnen.
Paulusvught .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Met zes personen gegeten op zaterdagavond. Keurige ontvangst, jassen werden aangenomen en we werden naar onze tafel geleid. Wat opviel was de enorme drukte. Het zat helemaal vol waardoor de mooie inrichting en ambiance enigszins in het niets viel. Ruime keuze van de kaart en daarnaast extra gerechten op het schoolbord vermeld.
In een vitrine lag vlees en vis op ijs uitgestald. Erg leuk en de serveerster had er een mooi verhaaltje bij. De voorgerechten waren een beetje simpel. Garnalen in een te romige saus, wijngaardslakken, carpaccio. Gekozen voor de bavette als hoofdgerecht. Deze was uitstekend. Nagerecht een kaasplankje, altijd goed.
Mooie zaak mar erg druk.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Zondagavond 21 december met een gezelschap van 17 personen wezen eten, met zo’n grote groep van mensen kun je heel goed in het koetshuis terecht. Dit is een aparte ruimte waar je met een groter gezelschap kunt tafelen.

Wij zaten verdeeld aan 2 ronde tafels wat erg plezierig is, op deze manier kun je de hele tafel goed overzien en ben je ook in staat om een gesprek met zijn allen te voeren.
Op de bediening viel zoals gewoonlijk weinig tot niets aan te merken maar wel hadden wij het gevoel dat de nadruk op het restaurant gedeelte lag wat tot gevolg had dat wij iets langer dan gewoonlijk moesten wachten.

Ook met dit gezelschap was het mogelijk om a la Carte te eten en wij besloten allemaal tot een voor, hoofd en nagerecht. Hierbij was het Wildtrio als hoofdmaaltijd favoriete.
Uiteraard ook deze keer weer genoten van goede wijnen tijdens de maaltijd.

Natuurlijk is het niet mogelijk om van 17 mensen op te noemen wat zij hebben gegeten maar iedereen was heel enthousiast over zowel de entourage, het eten en de bediening.
Voordat wij tevreden en voldaan huiswaarts keerden nog genoten van heerlijke koffie.

Kort samengevat een zeer plezierige avond met lekker eten, goede wijnen en prettige bediening in een mooie omgeving tegen een alle sinds redelijke prijs.
Ook voor grotere groepen zeker een aanrader waar de prijs/kwaliteit goed in balans is.
jorimark .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Zelf gaan we al vele jaren naar de Provence, Frankrijk. Daar de markten op, proeven, genieten en vooral steeds op zoek naar nieuwe kleine lekkernijen. Het leuke is dat het samen komt in dit restaurant. Een ongedwongen ambiance, goed eten voor een mooie prijs en ook veel te kijken in deze mooie boerderij. Vaak gaan we met vrienden of met z'n tweeën, maar nu met onze kinderen erbij van 5 en 10. Daar is aandacht voor en een menu wat ook uitstraalt dat kinderen gaan proeven. Een pluspunt is nu dat ze wat meer uitleg geven over het bord, de extra kaart en dat ze je vertellen over de aanbevelingen, bijvoorbeeld een drankje voor de start; limoncello of de wat 'oudere en gerijpte'port. Net even wat meer aandacht voor de gast en zo laat je als gastheer-vrouw zien dat je staat voor de zaak.
Een vooruitgang en dus een graag tot ziens.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Afgelopen zondag met zessen wezen eten, een prettige ambiance met grote tafels die ruim staan opgesteld. De bediening viel werkelijk niets op aan te merken, geduldig, kundig, op de achtergrond maar aanwezig zodra nodig.

De eendenborst en ganzenlever op de Salade Perigord waren deze keer perfect op temperatuur en de Ossenhaas met ganzenlever was om door een rietje te zuigen.
Als afsluiter een zeer smaakvol kaasplankje, goede wijnen en lekkere Port tijdens het eten maakten het geheel compleet.

Al met al een aanrader waar de prijsprestatie goed in balans is en waar wij zeker nog vaker zullen terug keren.
Marka D.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2014
We hebben hier nu een paar maal gegeten.
Je kunt kiezen voor een menuutje voor een goede prijs. Dat is ons goed bevallen.
Het eten is van constante kwaliteit. 1 keer was er in de keuken een vergissing gemaakt waardoor wij een te pittige biefstuk kregen die daardoor geen eigen smaak meer had, dat kan een keer gebeuren, wel slordig...
Je zit er gezellig, lekker aan een ronde tafel waar je makkelijk met zessen aan kan zitten en waardoor je een prima gesprek kunt voeren samen.
Wij gaan zeker nog terug om in de tuin te genieten van een diner.
Brittney .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Wij zijn vaste gasten hier. En niet zonder rede, het is hier namelijk echt 100% genieten. Als we terugkomen van vakantie kijken we uit om hier weer te gaan dineren. Super gezellige bediening, een zeer vriendelijke gastvrouw en knappe koks. De (wijn)kaart is uitgebreid en voor iedere portomonnee en type wat wils. Van boer tot kak, iedereen kan hier terecht. Een super kwaliteit en goede porties voor een mooie prijs. Het is binnen sfeervol ingericht. En ook het terras mag er wezen, nét als of je echt in de Provence bent. Dus mocht je hier nog niet zijn geweest: heel snel reserveren en gaan!
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2013
Afgelopen zondag met vieren wezen eten, een prettige ambiance met grote tafels die ruim staan opgesteld. Het personeel lijkt in eerste instantie ietwat chaotisch maar is zeer vriendelijke en hulpvaardig.
De eendenborst en ganzenlever op de Salade Perigord waren voor ons gevoel aan de koude kant, indien men 10 minuten zou wachten met opdienen zou de smaak beter uit komen.
De hertenrugfilet was heerlijk maar ik miste de bospaddenstoelen die er volgens de kaart toch echt ophoorden, ook smaakte de jus saus net iets teveel naar Maggi.
Het kaasplankje als afsluiting was lekker.
Dit alles begeleid door lekkere Port vooraf en goede wijnen tijdens het eten maakte het geheel compleet.
Al met al een goede keus waar de prijsprestatie in verhouding is en wij zeker vaker zullen terug keren.
paulus2010 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Wij gaan hier zo'n 6 x per jaar eten.. Prettige bediening, en vriendelijk personeel. Het decor is echt in de franse stijl. Daarbij is het eten elke keer weer prima in orde. Verwacht geen culinaire hoogstandjes, maar voor de prijs klopt het allemaal. Mijn tip: Vis, en het daggerecht zijn vaak de beste keuze hier.
proefengeniet .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2013
Fantastisch buiten in de tuin gegeten met vrij uitzicht over het Brabantse landschap. Enthousiaste bediening. Heerlijk klassiek kabeljauw gerecht gegeten. Verbeter tip om restaurant naar een hoger niveau te brengen; betere wijnkennis van bediening.