Poppe

Meer informatie over restaurant Poppe

Maandag 17:00 - 22:30
Dinsdag t/m Vrijdag 17:00 - 22:30
Zaterdag en Zondag 17:00 - 22:30

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Kadetbeschuit .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Drie gangen menu gegeten met een heerlijke frisse zalmsalade vooraf, aansluitend de ribeye en een aangeklede baveroi als dessert. Heerlijk gegeten in de oude smederij.
Ruth K.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Goede sfeer. Was er voor een zakelijk diner en hadden het verrassing 4-gangen menu. Er lekker en zeer gastvrij personeel
Jasper W.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
in het kort; top eten, goede bediening, prima prijs, mooie entourage.

we gingen voor de uitgebreide Franse tour, 7 gangen. geen spijt van gehad, integendeel.
heel leuk, afwisselend menu met en dat is bijzonder veel erg goede wijnen.
We begonnen met een makreeltartaar en riesling, prima combi. Daarna een lichte ossenstaartsoep met madeira. Derde gang vond ik het best; heilbot, heerlijke vis, goed bereid, maar de wijn stal de show hier; top chardonnay van kendall jackson. Dit zijn geen standaard wijntjes meer, proef je direct. Kon me maar net inhouden om een fles te bestellen. Vierde gang lamsrack met een zweigelt, ook prima. om de maag een beetje tot rust te brengen daarna een lekker spoom, ik meen van mango. Daarna sukade en zwezerik met een stevige Yalumba Shiraz Viognier, heerlijk. Uiteraard ontbrak de kaas niet, icm desertwijn pedro ximenes niet te versmaden. Laatste gaatjes gevuld met cheesecake en bloedsinaasappelijs en rose port.
overigens naast alle wijn gewoon een karaf kraanwater want dat werd aangeboden, ook prima natuurlijk. Ja hier komen we graag weer.
Ischa E.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Donker klein restaurantje met saaie klassieke gerechten op de kaart. Weinig keus voor vegetariërs. Bediening was wel professioneel en vriendelijk en buiten op het terras kon je heerlijk in de zon zitten.
Evert V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Op weg naar Museum De Fundatie moest er ondanks het vroege tijdstip toch nog eerst geluncht worden en het werd (uiteraard) het ons welbekende Poppe. Mijn echtgenote koos voor de Gevogelte Salade en ik voor de zgn. Poppe's Lunch, t.w. Thaise soep, gravad lax, geitenkaas en croûte en een kleine uitvoering van de Gevogelte Salade, die alle heel lekker smaakten. De drie gerechten waren voorts mooi opgemaakt. Een glas prima witte wijn, een karaf water (uit de kraan!) en lekker brood (ook weer aangevuld) vergezelden een en ander. Koffie met friandises maakten de lunch compleet.
Beoordeling: Prijs/kwaliteit en bediening uitstekend, dus een aanrader!
Eetentje .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Wat ons betreft echt een aanrader en een ban de beste restaurants uit Zwolle. Nu een aantal maal gegeten en nog nooit teleurgesteld. De bediening is geweldig, echt maatwerk, met veel oog voor de gast. Mijn partner is niet de makkelijkste eter, daar werd meteen goed op ingespeeld door het menu zo aan te passen dat hij ook van een voorgerecht naar smaak kon genieten. Het eten was erg lekker en de entourage goed. Kortom een heerlijke plek voor een avondje uit.
er werd ongevraagd ook kraanwater extra geschonken, dit kan ik erg waarderen.
Arinda B.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Hier gisteren wezen eten ter ere van mijn verjaardag:) We hebben het 8 gangen menu genomen en elk gerecht was super lekker, we hebben hier heerlijk van genoten:) Ook de tijd tussen de gerechten was heel goed en lekker ontspannen. Al die gerechtjes waren om van te smullen.
Mijn vriend had de wijnarrangement en ik had af en toe een wijntje. Wat ik wel jammer vond is dat ze geen karaf water gratis op tafel serveren, maar gewoon flessen (daar betaal je toch voor 2 flessen ruim 9 euro voor). Persoonlijk vind ik het zelf wel prettig en ook bij de service horen dat als je wijn bestelt er ook standaard water op de tafel kan komen. Mag ook karaf water tegen een kleine meerprijs zijn;-)
Oscar R.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Poppe ligt in de oude binnenstad van Zwolle en is een omgebouwde smidse in een erg oud gebouw. De inrichting is dan ook apart, alles staat in het teken van de oude smederij en oud Zwolle.
De oude inrichting geeft een gezellige sfeer en ik voelde mij dan ook meteen snel thuis.
We zaten met zijn vijven aan een ronde tafel. Een keer wat anders, want meestal zit ik aan een vierkante tafel. De opstelling is ruim waardoor je niemand hoeft te storen wanneer je opstaat.
Het restaurant is schoon en opgeruimd.
Ze hebben een kaart, maar ook de keuze uit een drie- tot vijfgangen menu. De kok bepaalt voor die dag waaruit dit menu bestaat. Hoeveel gangen je neemt, is afhankelijk van hoeveel trek je hebt. Men legt rustig de vijf gangen uit en je hoeft ook niet meteen te kiezen hoeveel gangen je neemt en welke gangen. Na iedere gang wordt gevraagd welke volgende gang je wilt hebben. Erg service gericht.
Het eten is lekker en ze besteden de nodige aandacht met het presenteren van je menu. Een klein kunstwerk om op te eten. De wijn en port die ze daar in huis hebben is goed. Tijdens het eten worden karaffen met water op tafel gezet. Is een karaf leef dan krijg je tafel gelijk een nieuwe karaf met voldoende ijs erin. Erg prettig.
De bediening is goed. Regelmatig vragen ze of alles naar wens is. Ook de tijd de tussen de gangen is goed getimed. Tussen de gangen krijg je de tijd om met elkaar te praten. Je hoeft hier gelukkig niet alles achter op te eten om zo de tafel vrij te maken voor de volgende groep gasten. Heerlijk ontspannen!
Gezellig restaurant. Ben je een keer in Zwolle en wil je voor niet al te veel geld lekker eten, dan kan je bij Poppe goed terecht.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Wij hadden hooggespannen verwachtingen over dit restaurant, mede door de goede beoordelingen. Het gebouw zag er veelbelovend uit en het restaurant is met zijn hoge ruimtes en tafels ver van elkaar geplaatst prettig. Geen muziek, ook een plus. Aan de bediening ligt het ook niet, want ze zijn aardig en netjes. Lekker brood met olijfolie, zout, boter en ook de wijn was goed. De teleurstelling zit hem echter in de kookkunst : behalve de doperwtensoep met chorizo was geen enkel gerecht bijzonder.
De runderbouillon erg gewoontjes, de diamanthaas niet uitgesproken van smaak en de bereiding van de zwezerik werd absoluut niet lekker gevonden. Omdat mijn partner al twee voorgerechten had gegeten wilde hij daarna beslissen of het een groot of klein portie werd. Het grote portie zwezerik kwam zonder overleg en is dan ook gedeeltelijk blijven staan. Een toetje hoefde daarna niet meer. Onze teleurstelling werd gemeld aan de keuken, maar de kok stond volledig achter zijn gerechten. We kregen van het huis als compensatie koffie aangeboden, maar dit maakte onze avond helaas niet meer goed. Jammer.
Josco D.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Hier afgelopen woensdag gegeten . Werd aangeraden door ons hotel hotel lumen. Die vroegen wat we wilden . In de watten worden gelegd en super lekker eten dus de keus was snel gemaakt . Mooie kaart dus gereserveerd . Aangekomen bij poppe en het weer was super zijn we buiten gaan zitten . Drankjes gekregen en brood zakje dat was al heerlijk . Buiten de kaart werd er een 3, 4 of 5 gangen aangeboden . Nadat dit werd uitgelegd kozen m'n partner beide voor 4 gangen elk 3 dezelfde gerechten en 1 ander voorgerecht . Dit was van de 1e tot de 4e super boven verwachting . Ook het personeel was super echte horeca mensen die weten wat ze doen en plezier hebben in hun werk . Dat is wat je in deze tijd nog weinig ziet. Mijn partner en ik zijn zeer tevreden en kijken op een unieke erg geslaagde diner. En we gaan zeker nog terug komen . En kregen als afsluiter ook nog een waarde cheque voor het volgende bezoek en die gaan we snel plannen en met nog een ander stel want dit is wat je iedereen aanraad.
MarcelHattem .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Ter ere van onze verjaardagen ons heerlijk laten verassen met een 8-gangen menu en bijpassende wijnen. Vanaf de ontvangst werden wij eigenlijk direct al in de watten gelegd. Fijne tafel met een meer dan vriendelijke en charmante gastheer. Je kon direct merken dat hier met passie gesproken werd over alles wat ons te wachten stond. Bij de uitleg van wat er ongeveer voorbij zou komen in deze culinaire reis liep het water ons al in de mond. Werkelijk alles klopte aan de gerechten die wij voorgeschoteld kregen, stuk voor stuk hoog op smaak en bijzonder te noemen. Alles perfect getimed en prachtig opgediend. Een kunstwerk op een bord. Een heerlijke avond gehad waar wij een zeer prettig gevoel aan over hebben gehouden. Helaas kunnen wij ons dit niet vaak veroorloven, want € 210,- is natuurlijk een hoop geld, maar hier hebben wij geen moment spijt van gehad. Hier sparen wij voor en ik hoop zeer zeer snel weer terug te kunnen keren om hier nogmaals verschrikkelijk te kunnen genieten !
Marit K.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Vanwege Coeliakie (glutonintolerantie) is het soms best een uitdaging om glutenvrij te eten. Vaak valt de helft of driekwart van de kaart af. Bij Poppe is dit niet het geval, bijna elk gerecht kon aangepast worden. Heer-lijk gegeten. Aanrader: Menu van de Smid. Vriendelijke bediening, vuurwerk omdat ik jarig was én niet ziek geworden van het eten!
Grytsje66 .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Het rundvlees was heerlijk, de frietjes heerlijk, de rosé heerlijk..en toch een 7. Het toetje was lekker, soort aarbeienparfait. Het is gewoon lekker hier, maar wel met hele fijne bediening
IvarW .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Eerste keer gegeten bij Poppe. Prettige ontvangst, jassen werden aangenomen en tafel naar keuze. Buitengewoon vriendelijke, enthousiaste en kundige gastheer. Eten is erg lekker. Amusefestival is absoluut een aanrader, ook genoeg voor twee personen. Perfecte tournedos met een boterzachte eendenlever. De eend was lekker, maar iets minder mals dan je mag verwachten. Goede sauzen en lekkere wijn. De tiramisu van passievrucht was een heerlijke afsluiter.
Poppe is een aanrader!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Wij waren vanmiddag de enige gast voor de lunch. Ik gun ze meer, want het was het waard. Een heerlijke Caesar(?)salade, lekker glas wijn, prettige bediening en een prachtig pand. Als we een keer 's avonds in de buurt zijn komen wij graag de dinerkaart proberen.
Alleen, waarom geen karaf kraanwater op tafel? Wel zo gastvrij en de omzet komt heus wel.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Het is moeilijk om te zeggen wat het lekkerste gerecht was van onze vijf gangen maaltijd. Het was eigenlijk allemaal heerlijk. Zowel de zalm vooraf, als de zeewolf als tussengerecht was geweldig lekker. Deze twee gerechten waren met de toefjes crème, saus en de groentjes zodanig geraffineerd samengesteld dat het een lust was om te eten. Als hoofdgerecht was er een niet te versmaden wilde eend. Samen met de goede wijnadviezen van het zeer vriendelijke personeel kon onze avond in dit leuke 40 jarige restaurant niet meer kapot.
Sjoerd V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Afgelopen woensdag uiteten geweest, maar liefst 5 gangen gegeten voor een lage prijs. Vooral het voor, hoofd & na gerecht waren uitstekend. prima bediening, vrolijk en spontaan. we komen graag terug.
Gera D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Na jaren weer eens bij de Poppe gegeten, wat een aangename ervaring weer.kwamen om 17.00uur met de deur in huis vallen!!Wij hadden aangegeven de trein te moeten halen, desalniettemin , wij hebben genoten van een heerlijk 3 gangen menu, Door de perfecte timing van de gastheer, niet het idee dat het een snelle maaltijd werd!????Mochten wij weer in Zwolle zijn, komen zeer zeker terug!!!
Evanheerde .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Vriendelijke ontvangst. Netjes gedekt. Vrij kleine ( jammer) wijnkaart. Prijs kwaliteit is prima. Vier lunchgerechten soep was lekker iets te zout. De zalm 'sushi' was origineel en goed. De marbré dicht van smaak eigenlijk geen smaak (matig). De rillette evenzo geen smaak ook matig.
Katriene .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Een dagje Zwolle vanuit het westen en bij toeval bij Poppe terecht gekomen. Wat een geluk! Genoten van de verfijnde gerechten van een 4 gangen menu van de chef. Zalige gravad lax vooraf, gevolgd door een krachtige fazanten bouillon met champignons. Daarna een supermals hertenbiefstukje gecombineerd met wild zwijn en afgerond met een knapperig notentaartje met roomijs. We voelden ons echt verwend zowel door de gerechten als door de enthousiaste gastheer. Wij gaan zeker nog terug naar Zwolle, maar dan rechtstreeks door naar Poppe!