Poppe

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zaterdag 17:00 - 22:00 uur
Zondag 17:00 - 21:00 uur

Erg gunstig

Jouw recensie over het restaurant Poppe

allegonde .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Wij bestellen elke keer als we hier zijn
het 10 gangen verrassingsmenu. staat niet op de kaart maar is briljant lekker. Mijn absolute nummer 1 in Apeldoorn.
Heisenberg .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2017
Leuke inrichting & ambiance, goede bediening en een fantastische keuken.
Heerlijk gegeten, ceviche van roodbaars, romige paling soep met een lekker zurig tegenhangertje, perfect om de het vettige in balans te krijgen. Daarnaast een gruwelijk lekker stukje, op 40 graden gegaarde, zalm. Ree was ook top en het dessert van cocos ijs was een mooie afsluiter. Super. Prijs/kwaliteit verhouding voor 5-gangen is AAA+ De gedrevenheid van de bediening en de keukenbrigade is mooi om te zien. Bij deze complimenteer ik de eigenaar en al het personeel, jullie hebben een top zaak!
Annelies M.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Super gegeten! Verrassingsmenu genomen, en dat was echt een aanrader! Alleen echt heel erg jammer dat het zo lang duurde voordat de gangen uitgeserveerd werden. Niet zo handig als je met je oppas hebt afgesproken het wel in 4 (!) uur te redden. Zonde!!
Danielle D.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Heerlijk genoten. Leuke sfeer. Lekker gegeten. Mooie zaak en goede bediening.Kortom een fijne locatie om een avondje te genieten.
Gerda M.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
We hebben op mijn verjaardag genoten van een heerlijk 5 gangen Verrassingsmenu echt een verrassing. Heel mooie kleine gerechten een pittige pompoensoep en ook die runderlende met risotto was geweldig. Het dessert maakte een mooie afsluiter. We hebben genoten van de heerlijke wijn en de zalige gerechten Van amuse tot de koffie was alles perfect. Fijne rustige omgeving en fijne bediening. Ze houden rekening met al je wensen. Perfect. Zeker voor een herhaling vatbaar. Van ons een dikke 10
Herman P.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Vorige week met mijn gezin weer eens bij Poppe wezen eten. Al bijna een jaar niet meer geweest en het was geweldig.
De nieuwe menukaart die ze hebben is verrukkelijk. Ik nam zeebaars vooraf en mijn kinderen de tonijn en carpaccio, waar ze natuurlijk om bekend staan. Heerlijk de manier waarop de zeebaars is gemarineerd, en de gamba met kroepoekkruiden is echt lekker.
Hoofdgerechten bestonden uit Eend, Procureur en Rib-Eye. Mals mals en nog eens mals, zoals het hoort.
Geen plek meer voor een dessert, maar dat heeft er voor gezorgd dat ik nog maar snel eens terug moet komen.
De uitstraling van het restaurant is ook erg leuk. De bediening in hun leren schorten weet precies waar ze het over hebben en maken ook altijd gezellig een praatje met je.
Tot snel weer!
Gr van Herman
G J.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Onverwachts belandde ik met een klein gezelschap bij Poppe na een beetje rondkijken 'in de buurt': een aantrekkelijke website, leuk menu en een mooi gebouw in het centrum van Apeldoorn.
Wellicht waren de verwachtingen te hoog gezien de eerste indruk, want ondanks de nette bediening, viel het eten danig tegen. De romige kreeftensoep was een hommage aan de zee: vooral erg zout. Als hoofdgerecht koos ik zalm, die op zich zacht was en goed op smaak. Helaas werd de zalm geleverd in een bad van vettige hollandaise-saus; en de bijgeleverde spinazie was niet goed afgegoten waardoor het bord in no-time dreef in het vocht (dus ook de saus!). Het kaasplankje maakte de domper compleet: voorspelbaar, en gegarneerd met selderie in het zuur: een afstotelijke combinatie met de kaas, en op zichzelf gaf het mij én mijn tafelgenoten nogal onsmakelijke associaties.
Ik moet zeggen dat het personeel open stond voor kritiek en bij de koffie werden heerlijke lekkernijen van het huis geserveerd. De gerechten van mijn tafelgenoten waren vaak avontuurlijk en naar hun mening geslaagd, dus hopelijk had ik slechts de verkeerde combinatie gekozen vandaag. Ik vind echter dat met dergelijke klassieke gerechten het minimumniveau niet werd gehaald.
Roodstrik .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Fantastisch restaurant, alles klopt bij Poppe. Zeer correcte, vriendelijke en hartelijke bediening, uitstekende wijn en supergoed eten. Vis perfect klaargemaakt, opmerkelijk veel groenten erbij ( daar kan vrijwel elk ander restaurant een voorbeeld aan nemen) voor- en nagerecht ook verrukkelijk. Stoelen (wij zaten buiten) zitten prima, ook voor mensen met rugklachten. Enig en belangrijk minpuntje is dat dit sublieme restaurant voor ons meer dan een uur rijden is......Helaas !
J. V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Voor het eerst gegeten bij Poppe, samen met vrienden. We hadden diverse goede recensies gelezen en dachten "we wagen het er op". Het tafeltje was prima, aan de voorzijde van het restaurant bij het raam. De keuken is heel verrassend vooraan in het restaurant geplaatst zodat je bij binnenkomst echt links of rechtsaf moet slaan. We hebben 3x voor het zomermenu gekozen, 1 persoon koos voor de tournedos. Op zich hebben we prima gegeten, maar..... de porties mogen echt wel wat groter, vooral de tournedos was aan de kleine kant en het mandje frieten dat apart bijbesteld moest worden kostte € 3,75. De bestelde fles kraanwater stond (zonder ijs) op de rekening voor € 4,50. Qua prijs / kwaliteitsverhouding hield het niet over
Lara V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
We zijn uiteten gegaan om te vieren dat ik geslaagd ben! Nu kozen we voor poppe omdat mijn moeder het hier zo lekker vind, dat was het ook zeker! Vooraf heerlijke salade van tomaat met als hoofdgerecht de duo van sucade! Vooral het vlees van de bbq was erg lekker en smaak vol. De bediening was scherp en attent. En kon ons een mooi glas wijn in schenken met een mooi verhaal erbij. Wij hebben genoten bij Poppe en komen zo snelmogelijk terug.
Green .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
We kozen voor het 6 gangen verrassingsmenu en hebben daar geen spijt van gehad. Zag er allemaal prachtig uit en alles was ook fantastisch op smaak. Een grote variatie: salade met gemarineerde tonijn, sojasoep, lam, asperges, kazen, dessert met citroenvarié. De (jonge) bediening wist precies de juiste toon aan te slaan: professioneel , zeer veel verstand van zowel spijs als wijn. Een geweldige avond in een prima ambiance; het was prachtig weer en we konden buiten zitten. Wijnarrangement was méér dan passend en gul.
JosAL .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Heerlijk gegeten, uitstekende prijs/kwaliteitverhouding, zeer vriendelijke bediening. Tempo prima, wijnen lekker, kortom een aanrader in Apeldoorn.
De beide bobs zaten zichtbaar te watertanden bij de dessertwijn (die ze heel bewust zelf hadden afgeslagen) en de ober schonk hen geheel ongevraagd een bodempje om te kunnen proeven. Leuk! Attent!
Gert R.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Voor de eerste keer gegeten, onze vrienden voor de tweede keer. Maar in een woord heerlijk!!!
Aan het begin van de avond wel een beetje rumoerig, maar naar mate de avond vorderde werd het geleidelijk rustiger. Bediening aardig. De Italiaanse wijn prima. Kortom we komen terug.

Met hartelijke groeten tafel 20!!
Bablis .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Afgelopen zaterdag op uitnodiging gegeten bij rest Poppe. Het eten was heerlijk, interieur erg sfeervol en bediening vriendelijk en vrolijk.
We werden gastvrij en met bubbels ontvangen. Nogmaals eten was ontzettend goed en we komen zeker nog eens terug.
Eli B.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
We aten het 6-gangen verrassingsmenu: origineel en klassiek mooi gecombineerd (soep van zuurkool, geconfijte poot van roodpootpatrijs, gewokte groenten bij reerug) met een prachtige Zenato Ripassa. Allemaal jammie in een mooi oud pand in centrum van Apeldoorn. Aanrader!
Ritavg48 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Leuke zaak, prima eten.
Prima bediening (soms te zakelijk naar mijn mening)
Het eten ziet er altijd keurig verzorgd uit. Een vertrouwd adres
Tracy555 .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Zeer gastvrije ontvangst met Otto als vriendelijke gastheer. Goede Bourgondische keuken met heerlijke gerechten voor de tijd van het jaar.Pretentieloos en zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Een echte aanrader.
Dineerfan .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Ik heb, net als voorgaande jaren, met familie gebruik gemaakt van het kerstdiner. Het gebodene was prima in orde. Pluspunten waren het serveren van een alcoholvrije openingscocktail, de amuses en een aangepast menu op niveau voor kinderen (rundercarpaccio en ossenstaartpuntjes). Knap ook is het juiste tempo waarin de gasten bediend worden. Aandachtspunten zijn dat er een geringe keuze is in 'eerlijke' voorgerechten (ofwel een gerecht met rauwe tonijn ofwel een met eendenlever), dat de hoeveelheid vlees in het hoofdgerecht best groter kan en dat de nagerechten qua smaak erg op elkaar leken. Tenslotte, ik ben nog steeds geen fan van een ijskoude spoon als tussengerecht voor het serveren van het hoofdgerecht, maar dat is natuurlijk persoonlijk!
Bert-Jan B.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Voor het eerst naar Poppe geweest, nadat we veel lovende verhalen hadden gehoord.
Het eten was inderdaad overheerlijk! We hebben geweldig genoten. Goede duur tussen de gerechten en alles bijzonder smaakvol en verrassend. Het viel ons wel op dat het erg rumoerig was, lastig om een gesprek te voeren.
JasperJ .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Inmiddels hebben we hier redelijk vaak gegeten, het eten is goed en kent een prettigr prijs kwaliteit verhouding. Het decor is ook prima, mooi ingericht en een geweldige tuin. De bediening is echter een ander verhaal, iedere keer dat we hier geweest zijn viel dit tegen. De bediening was vaak kortaf en soms zelfs op het onbeschofte af. Bij de vraag welke wijnen ze hadden kregen we te horen dat er keuze was tussen rood en wit, zonder verdere toelichting. Bij het opdienen van de borden werd er "bestek uit elkaar en servetten van tafel" gesnauwd. We hebben ook wel eens mee gemaakt dat de bediening naast onze tafel ruzie stond te maken. Al met al een mooie plek en met echt goed eten, dankzij de bediening is het de vraag of wij nog een terug komen.