Poppe

Meer informatie over restaurant Poppe

Dinsdag t/m Zaterdag 17:00 - 22:00

L.E. N.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Onverwachts belandde ik met een klein gezelschap bij Poppe na een beetje rondkijken 'in de buurt': een aantrekkelijke website, leuk menu en een mooi gebouw in het centrum van Apeldoorn.
Wellicht waren de verwachtingen te hoog gezien de eerste indruk, want ondanks de nette bediening, viel het eten danig tegen. De romige kreeftensoep was een hommage aan de zee: vooral erg zout. Als hoofdgerecht koos ik zalm, die op zich zacht was en goed op smaak. Helaas werd de zalm geleverd in een bad van vettige hollandaise-saus; en de bijgeleverde spinazie was niet goed afgegoten waardoor het bord in no-time dreef in het vocht (dus ook de saus!). Het kaasplankje maakte de domper compleet: voorspelbaar, en gegarneerd met selderie in het zuur: een afstotelijke combinatie met de kaas, en op zichzelf gaf het mij én mijn tafelgenoten nogal onsmakelijke associaties.
Ik moet zeggen dat het personeel open stond voor kritiek en bij de koffie werden heerlijke lekkernijen van het huis geserveerd. De gerechten van mijn tafelgenoten waren vaak avontuurlijk en naar hun mening geslaagd, dus hopelijk had ik slechts de verkeerde combinatie gekozen vandaag. Ik vind echter dat met dergelijke klassieke gerechten het minimumniveau niet werd gehaald.
Roodstrik .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Fantastisch restaurant, alles klopt bij Poppe. Zeer correcte, vriendelijke en hartelijke bediening, uitstekende wijn en supergoed eten. Vis perfect klaargemaakt, opmerkelijk veel groenten erbij ( daar kan vrijwel elk ander restaurant een voorbeeld aan nemen) voor- en nagerecht ook verrukkelijk. Stoelen (wij zaten buiten) zitten prima, ook voor mensen met rugklachten. Enig en belangrijk minpuntje is dat dit sublieme restaurant voor ons meer dan een uur rijden is......Helaas !
J. V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Voor het eerst gegeten bij Poppe, samen met vrienden. We hadden diverse goede recensies gelezen en dachten "we wagen het er op". Het tafeltje was prima, aan de voorzijde van het restaurant bij het raam. De keuken is heel verrassend vooraan in het restaurant geplaatst zodat je bij binnenkomst echt links of rechtsaf moet slaan. We hebben 3x voor het zomermenu gekozen, 1 persoon koos voor de tournedos. Op zich hebben we prima gegeten, maar..... de porties mogen echt wel wat groter, vooral de tournedos was aan de kleine kant en het mandje frieten dat apart bijbesteld moest worden kostte € 3,75. De bestelde fles kraanwater stond (zonder ijs) op de rekening voor € 4,50. Qua prijs / kwaliteitsverhouding hield het niet over
Lara V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
We zijn uiteten gegaan om te vieren dat ik geslaagd ben! Nu kozen we voor poppe omdat mijn moeder het hier zo lekker vind, dat was het ook zeker! Vooraf heerlijke salade van tomaat met als hoofdgerecht de duo van sucade! Vooral het vlees van de bbq was erg lekker en smaak vol. De bediening was scherp en attent. En kon ons een mooi glas wijn in schenken met een mooi verhaal erbij. Wij hebben genoten bij Poppe en komen zo snelmogelijk terug.
Green .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
We kozen voor het 6 gangen verrassingsmenu en hebben daar geen spijt van gehad. Zag er allemaal prachtig uit en alles was ook fantastisch op smaak. Een grote variatie: salade met gemarineerde tonijn, sojasoep, lam, asperges, kazen, dessert met citroenvarié. De (jonge) bediening wist precies de juiste toon aan te slaan: professioneel , zeer veel verstand van zowel spijs als wijn. Een geweldige avond in een prima ambiance; het was prachtig weer en we konden buiten zitten. Wijnarrangement was méér dan passend en gul.
JosAL .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Heerlijk gegeten, uitstekende prijs/kwaliteitverhouding, zeer vriendelijke bediening. Tempo prima, wijnen lekker, kortom een aanrader in Apeldoorn.
De beide bobs zaten zichtbaar te watertanden bij de dessertwijn (die ze heel bewust zelf hadden afgeslagen) en de ober schonk hen geheel ongevraagd een bodempje om te kunnen proeven. Leuk! Attent!
Gert R.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Voor de eerste keer gegeten, onze vrienden voor de tweede keer. Maar in een woord heerlijk!!!
Aan het begin van de avond wel een beetje rumoerig, maar naar mate de avond vorderde werd het geleidelijk rustiger. Bediening aardig. De Italiaanse wijn prima. Kortom we komen terug.

Met hartelijke groeten tafel 20!!
Bablis .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Afgelopen zaterdag op uitnodiging gegeten bij rest Poppe. Het eten was heerlijk, interieur erg sfeervol en bediening vriendelijk en vrolijk.
We werden gastvrij en met bubbels ontvangen. Nogmaals eten was ontzettend goed en we komen zeker nog eens terug.
Eli B.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
We aten het 6-gangen verrassingsmenu: origineel en klassiek mooi gecombineerd (soep van zuurkool, geconfijte poot van roodpootpatrijs, gewokte groenten bij reerug) met een prachtige Zenato Ripassa. Allemaal jammie in een mooi oud pand in centrum van Apeldoorn. Aanrader!
Ritavg48 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Leuke zaak, prima eten.
Prima bediening (soms te zakelijk naar mijn mening)
Het eten ziet er altijd keurig verzorgd uit. Een vertrouwd adres
Tracy555 .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Zeer gastvrije ontvangst met Otto als vriendelijke gastheer. Goede Bourgondische keuken met heerlijke gerechten voor de tijd van het jaar.Pretentieloos en zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Een echte aanrader.
Dineerfan .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Ik heb, net als voorgaande jaren, met familie gebruik gemaakt van het kerstdiner. Het gebodene was prima in orde. Pluspunten waren het serveren van een alcoholvrije openingscocktail, de amuses en een aangepast menu op niveau voor kinderen (rundercarpaccio en ossenstaartpuntjes). Knap ook is het juiste tempo waarin de gasten bediend worden. Aandachtspunten zijn dat er een geringe keuze is in 'eerlijke' voorgerechten (ofwel een gerecht met rauwe tonijn ofwel een met eendenlever), dat de hoeveelheid vlees in het hoofdgerecht best groter kan en dat de nagerechten qua smaak erg op elkaar leken. Tenslotte, ik ben nog steeds geen fan van een ijskoude spoon als tussengerecht voor het serveren van het hoofdgerecht, maar dat is natuurlijk persoonlijk!
Bert-Jan B.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Voor het eerst naar Poppe geweest, nadat we veel lovende verhalen hadden gehoord.
Het eten was inderdaad overheerlijk! We hebben geweldig genoten. Goede duur tussen de gerechten en alles bijzonder smaakvol en verrassend. Het viel ons wel op dat het erg rumoerig was, lastig om een gesprek te voeren.
JasperJ .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Inmiddels hebben we hier redelijk vaak gegeten, het eten is goed en kent een prettigr prijs kwaliteit verhouding. Het decor is ook prima, mooi ingericht en een geweldige tuin. De bediening is echter een ander verhaal, iedere keer dat we hier geweest zijn viel dit tegen. De bediening was vaak kortaf en soms zelfs op het onbeschofte af. Bij de vraag welke wijnen ze hadden kregen we te horen dat er keuze was tussen rood en wit, zonder verdere toelichting. Bij het opdienen van de borden werd er "bestek uit elkaar en servetten van tafel" gesnauwd. We hebben ook wel eens mee gemaakt dat de bediening naast onze tafel ruzie stond te maken. Al met al een mooie plek en met echt goed eten, dankzij de bediening is het de vraag of wij nog een terug komen.
De_Bikker .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Wij hebben hier op een zomeravond gegeten. Dit restaurant heeft een erg leuke sfeer, vooral in de tuin, waar je zomers kan dineren. Het eten was aardig maar ook niet van topklasse. Als voorafje had ik tartaar van diverse soorten vis en vlees. Ik had het idee dat dit niet heel vers was. Mijn vrouw had carpaccio en ook die hebben we wel eens lekkerder ergens gegevens. De scholfilet als hoofdgerecht was wel erg lekker. Wat wij minder vonden was de bediening. Die had er niet heel veel zin in. Toen ik na het voorgerecht mijn olijven nog even op tafel wou laten staan, kreeg ik te horen ...'mogen deze nu eindelijk weg?'. Even meneer Reimers lang laten komen denk ik zo. Overal is Poppe geen slecht restaurant maar voor de prijs denk ik dat er betere opties zijn in Apeldoorn.
Pdornan .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Gisteren heerlijk gegeten bij Poppe. We wonen nog maar anderhalf jaar in Apeldoorn, maar Poppe is en blijft toch echt onze favoriet! Niet alleen door de aardige bediening en de fijne sfeer, maar toch vooral door de smaaksensatie van elke hap van het eten. Ik had het kreeft menu met kabeljauw en mijn man de rib-eye van de bbq. Van voorgerecht tot toetje (met de chocoladecheesecake als aanrader!), alles was gewoon heerlijk. Samen met de lekkere wijntjes weer een top avond voor ons!
Ans2805 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Dit restaurant is helemaal niets op aan te merken. Fantastisch eten, gezellige, super attente bediening bediening en een prima sfeer/ambiance. Het buitenterras aan de achterkant is geweldig! Echt een aanrader!
Gijsje30 V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Woensdag 1 juli erg lekker gegeten bij Restaurant Poppe. We hadden een tafeltje op het terras gereserveerd en doordat ik de site had bekeken, wist ik eigenlijk al wat ik die avond zou kiezen. Ik wilde maar één ding: het 3-gangen kreeftenmenu (29,50)!
En daar kreeg ik geen spijt van! Na wat brood, de bijzondere (zoete) olijven van het huis en de amuse met o.a. komkommerijs werd het voorgerecht ‘de proeverij van kreeft’ geserveerd. Deze bestond uit vijf (!) kleine gerechtjes, waarvan de één er nog spannender uit zag dan de ander. Ik begon met de bisque en zette mijn tanden daarna in het kreeftenkroketje: beide goed op smaak. De carpaccio van kreeft met een mousse van paling en de cocktail van kreeft met grapefruit: mooie smaken! Last but not least: de ‘magnum’ van kreeftenmousse en komkommergelei. Een creatief + overheerlijk gerechtje. Wat hebben we van deze proeverij genoten!
Mijn collega genoot daarna van de bavette van Angus met pepersaus en ik vervolgde het menu met een halve gegratineerde kreeft en op de huid gebakken kabeljauw met basilicum-aioli. Beide: heerlijk! Erbij kregen we een schaaltje aardappeltjes uit de oven en (omdat we niet konden kiezen) ook nog eens een schaaltje gegratineerde aardappels en een (echte) salade. Dus niet alleen wat slablaadjes, maar met o.a. geitenkaas en croutons.
Na nog een glas Sauvignon voor mijn tafelgenote en het – op mijn verzoek iets aangepaste – nagerecht van het menu sloten we af met koffie (en likeur), waarbij we ook nog eens getrakteerd werden op allerlei lekkers. Zo kregen we o.a. een schaaltje met cantuccini’s en 2 schaaltjes om te dippen: mascarpone en een soort van abrikozenjam. Heerlijk!
Bij het afrekenen werden we ook nog eens verrast op een klein hoorntje met mango ijs.
Het was een top-avond door de diverse C.O.-tjes (= Culinair Orgasme), de professionele en erg vriendelijke bediening plus het plekje op het terras tijdens deze warme zomeravond. Een aanrader!
Pyra L.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Na jaren weer voor tweede maal n keer gegeten . .helaas teleurgesteld. .hadden t zelfde besteld als vorige keer omdat t de vorige keer had gesmaakt :voorgerecht eend,hoofdgerecht ossenhaas. Voorgerecht smaakte prima maar misten t groen wat zeer summier aanwezig was in tegenstelling tot vorige keer,jammer had t gerecht anders beter in verhouding gebracht,we hebben een uur op hoofdgerecht moeten wachten bleek dat bediening was vergeten onze bestelling door te geven aan de keuken,eindelijk hoofdgerecht waarbij we zelf nog moesten vragen om de juiste messen om t vlees goed te kunnen snijden, hadden gegratineerde aardappelen bij besteld,kregen verkeerde deze zagen erg glimmend vet,n tijd later terwijl we beiden t hoofdgerecht al hadden genuttigd kwamen de gegratineerde aardappels pas deze waren voor n kwart zwart aangebrand, de saus bij hoofdgerecht was ook weinig aanwezig zo ook de groenten wat vorige keer wel aanwezig was,de sla bij de aardappelen zag bruin en bevatte teveel spekjes :niet lekker. ..ook zat t er niet echt fijn was vies warm,geen nagerecht besteld,waren er flauw van,blij weer buiten te zijn om naar huis te gaan,zonde van t vele geld waren 109 euro armer maar was t niet waard! Bij vertrek kregen we nog iets wat op n ijsje had moeten lijken smaakte vreselijk mierzoet met harde stukjes..bah. .hebben we weggegooid in vuilnisbak vlakbij t restaurant. ..hebben nog n mail gestuurd over de teleurstelling van t eten maar niks van teruggehoord...kortom TOTAAL GEEN SERVICE!
Suzanne C.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Wij hebben twee keer eerder bij Poppe gegeten en daar heb ik ook een goede recensie over geschreven. Vandaag scheen de chefkok niet aanwezig te zijn, het eten duurde veel langer dan we gewend waren en de smaken waren niet zo verfijnd als de vorige keren. De service van de ober was zeer goed, het was alleen een beetje druk waardoor het wachten op het eten iets langer duurde.