Popocatepetl The Mexican

6,9
Voordelig
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Vooraf hadden we tortilla's met kaas en kip uit de oven en een soft taco met crispy fish. Twee Corona's erbij en je zit heerlijk te eten en te drinken. Als hoofdgerecht hadden we kip fajita's, zoals altijd heerlijk. Jammer was dat er iets mis ging met het kindermenu van onze dochter maar dat is bijzonder goed opgelost.
Eduh .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Ik kom hier al sinds de opening die toch al een paar decennia in het verleden moet liggen! Het simpele maar smakelijke eten vergezeld door cocktails en een beetje rommelige sfeer maakte dit restaurant tot mijn favoriete keuze. Maar ik begrijp dat je als restaurant je inrichting en menu eens wilt aanpassen aan de tijd en ik ben al twee keer met een groep wezen checken hoe dat uit heeft gepakt.
De inrichting is wat formeler en minder kleurrijk geworden en doet wat strakker en opgeruimder aan. Hulde voor de geluidsisolatie. Daar waar je vroeger moest schreeuwen kun je jezelf nu zonder stemverheffing je verstaanbaar maken. De overheersende latijns getinte muziek is ook verdwenen en heeft voor wat onbestemde muzak plaatsgemaakt.
Maar gegeten moest er ook. Heel jammer is dat het mandje met welkoms nachos is afgeschaft. Dat was toch altijd een leuke binnenkomer. Veel typisch Mexicaanse gerechten zijn verdwenen zoals de gevulde jalopena pepers,zwarte bonen, mole saus en chocolade taart. Vooral die laatste is een gemis. De formule hangt nu een beetje tussen tapas en losse gerechten zoals Quesadillas.
De koude avocadosoep is een aanrader. De Pollo Picante 2.0 haalde het helaas niet bij de originele versie. We hebben verder wat door alle gerechten geproefd. Die zijn stuk voor stuk smakelijk maar we konden geen hoogtepunten ontdekken. Het viel ons op dat de Mexicaanse sfeer uit het eten is verdwenen. De margarita cocktails zijn naar de zoete kant gebracht wat jammer is....maar de El Diablo is een prima opvolgertje. De tweede keer was de bediening zeer traag en onoplettend en vergat daarbij ook nog eens het dessert. We zijn maar weggegaan maar komen uit nostalgie zeker terug.
Jemaine J.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Vorige week in het vernieuwde Popocatepetl geweest. De inrichting ziet en erg fris uit, mooi gebruik van groene tinten en moderne Mexicaanse accenten.

Het eten was lekker, niet te veel poespas. De quesadillas misschien net iets te zout. Leuk is het om in plaats van een hoofdgerecht bites te bestellen, deze zijn ruimer dan ik had verwacht en helemaal prima als je zin hebt in Mexicaans. Ik had een fajita met pulled pork als hoofdmaal, op zich prima en zeker vullend genoeg maar niet heel bijzonder. Het is allemaal niet verrassend culinair maar meer gewoon even lekker happen met een goede prijs kwaliteit verhouding.

De bediening is attent en we hebben niet lang hoeven wachten op het eten. Volgens mij liep de eigenaar/manager ook rond in de bediening, hij kwam iets arroganter over dan de rest van de bediening, maar waarschijnlijk is hij gewoon trots is op zijn vernieuwde zaak en dat mag ook wel met het resultaat.

Al met al top voor een gezellige avond met lekkere hapjes/eten en drinken, niet al te chic en ideaal om met vrienden onder het genot van een cocktail even bij te kletsen.
Chris92 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Nog niet zo lang geleden volgens mij is popocatepetl verbouwd, en het ziet er goed uit. Als je binnen komt lopen hangt er een goeie sfeer. Het zat helemaal vol en we konden aan een van de hoge tafels plaatsnemen om alvast wat te drinken en te bestellen, waarna we aan tafel konden. We hadden drankjes besteld en 2 verschillende soorten nacho's. De drankjes kwamen vlot maar de nacho's lieten erg lang op zich wachten. Het eten was lekker maar ik had het iets hoger op smaak verwacht. Ik had de fajita's met kip die een beetje flauw was, met wat teveel wortel, mijn tafelgenoten hadden de borrito's en de burger en die hadden heerlijk gegeten. De hoeveelheid was goed voor wat je betaalde. Vriendelijk personeel maar een beetje chaotisch. Ik kom hier vast nog wel een keer maar dan bestel ik wat ander.
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Ik heb hier gisteren sinds lange tijd weer eens kip fajita's gegeten met een kan margherita. Je krijgt de kip en groenten op een hete plaat met daarbij vier tortilla's en een bakje sla met creme fraiche en quacemole. Als je van dat laatste nog wat extra wil is dat geen probleem. Bediening is attent en vlot. Popocatepetl is nog altijd waar voor je geld als je even no nonsens lekker wil eten.
Daphne V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Heb een tijd geleden hier gegeten en was toen erg positief. Nu wel wat minder eigenlijk. Hoofdgerechten Burritos en Fajitas: Erg veel, in de Burritos zat ineens veel rijst en bonen (waar is de groente?). Verder vrij flauw voor wat je verwacht in een Mexicaans restaurant. Geen sausje om naar eigen smaak pittiger te maken (alleen room en guacemole). Fajitas idem geen sausje .. jammer! Verder goed te eten hoor, maar wel een tegenvaller als ik het vergelijk met de vorige keer.
Kahluacake en de italiaanse koffie hadden wij meer van verwacht voor t geld wat je ervoor neerlegd. Cocktails waren wel erg lekker! Waar voor je geld!
Wij waren op een niet heel drukke avond. Bediening was erg vlot. Werd meerdere malen gevraagd of alles smaakte en naar wens was. Prima! Decor heel gezellig, lelker Mexicaans. Tafels hadden iets meer uit elkaar gemogen. Denk dat je daar meer last van hebt als het restaurant ook echt vol zit.
Martinutrecht .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
In dit restaurant hebben we vaker gegeten. Eerder gaf ik het eten een 8, maar nu echt niet meer dan een zes. Ik weet niet wat er gebeurd is, maar het is een stuk minder smakelijk. De borden zijn voor een groot deel gevuld met rijst en donkere bonen. En de rest is wat fantasieloos. Jammer, ging hier altijd graag heen. Het restaurant ziet er nog steeds erg leuk uit en het personeel is vriendelijk.
Iens-Iens .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Kom hier al meer dan 20 jaar. Maar gisteren was het eten opvallend minder goed dan anders. Kleinere porties, smakeloze rijst, te lang gekookte bonen, sla met dressing die alleen uit azijn leek te bestaan.
JPX .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Niet heel bijzonder. Het eten is wel oké qua smaak. Het bord ligt wel enorm vol. Het was erg druk en daardoor behoorlijk veel doorloop. Toen wij uitgegeten waren werden we dan ook wel weggekeken door de bediening en stonden de volgende gasten al klaar om onze plek over te nemen, jammer!
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Vanavond heb ik een snelle maaltijd gegeten bij Popocatepetl in mijn eentje. Als drank bij de maaltijd een niet heel verse jus (7) en een kan gratis kraanwater. Ik kreeg een schaaltje met tacochips met saus. Verder heb ik alleen een hoofdgerecht gegeten: fajita's (een soort pannenkoekjes) met lamsvlees, ui, tomaat, mais en guacomole en zure room. Niet heel bijzonder, maar goed te eten (7). Geen restaurant waar ik vaker naar toe zal gaan, maar ik heb ook wel eens slechter gegeten.
AnaFrancesca .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Op 26 juni met een groep van tien bij Popocatepetl gegeten. De zaak ziet er gezellig Mexicaans uit, maar het is er vrij gehorig. Helaas geen veganistische gerechten op het menu en de bediening wist ook niet wat veganisme was. Na uitleg waren ze niet bereid om een gerecht aan te passen en bleef uiteindelijk de vegetarische salade (zonder kaas) over. Gemiste kans zou ik zeggen, want iets veganistisch maken lijkt mij niet lastig in de Mexicaanse keuken. Echter was de salade wel erg lekker.
De bediening is niet erg attent en de service laat (dus) wat te wensen over. Zo hoef je niet te verwachten dat de beniening naar je tafel toekomt als je wuift; dit werd meerdere malen genegeerd. Tevens werd mijn drankje vergeten en moest ik hier uiteindelijk 30+ minuten op wachten.
Mensen met een pinda-allergie kunnen beter niet bij Popocatepetl 'eten'. Met de allergie van mijn tafelgenootje wilde of kon de keuken geen rekening houden, aldus de bediening; mijn tafelgenootje heeft dus niks gegeten. Ondanks dit alles zou ik hier nog wel een keer gaan eten.
Evan K.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2015
Maandagavond en het was druk ! Laatste tafeltje in een verdomhoekje bij de nooduitgang . Al het geluid galmde dit hoekje in en was storend . Het was het minst aantrekkelijke tafeltje en daarom nog vrij natuurlijk. De vriendelijke bediening nam de drankjes snel op. Die werden ook snel gebracht. Toen begon het wachten . Het duurde een hele poos en toen we het zat waren zijn we de bediening zelf gaan halen. Het eten is prima, niets bijzonders maar goed te eten . Voorgerecht garnalencocktail was goed pittig. Iets te naar mijn smaak. 2 bloemtortillas gevuld met gehakt , rijst en bonen . Lekker maar toch iets te prijzig. Ondanks de haperingen zouden wij hier nog wel een keer eten.
Filize M.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Heerlijk gegeten bij Popocatepetl. Met zijn vieren gereserveerd om 18u, daarna is reserveren niet meer mogelijk (na 20u wel weer!). Reserveren was ook voor 18u nodig, het was erg druk. Het restaurant is vrolijk ingericht, je zit gezellig dicht op elkaar; wat op een vroege zaterdagavond betekent dat je tussen de kinderen zit. De volgende keer komen we later.

Het eten heeft een prima prijs/kwaliteit verhouding. Het is allemaal niet bijzonder, maar een lekker bord vol Mexicaans eten. Het beenhammetje was heerlijk mals, de vlees special overvloedig met super lekkere spareribs (wel bijzonder dat extra betaald moet worden voor het bijbehorende sausje) en de enchillada special lekker en super divers. Toetjes begrijpelijkerwijs maar gedeeld :) De cheesecake; lekker fris en bijzonder. De choco-mousse; lekker luchtig en veeeel slagroom (tip; nog een bolletje ijs met een half minder bolletje mousse zou het gerecht gebalanceerder maken).
Nog een paar pluspunten: veel en koud kraanwater, goede koffie en een vlotte bediening.
minpuntje; kleine en weinig wc's
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Het eten is wel aardig, enkele gerechten wel met weinig kip of gehakt.. drankjes aardig aan de prijs en de bediening zeer vriendelijk maar wel wat traag en vergeetachtig, of gewoon te weinig personeel?
Blue_eyed_couple .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Prima, simpel eten voor een schappelijke prijs. De zaak is wel behoorlijk rumoerig, dus het is soms lastig elkaar te verstaan. Na de nachos met salsa hebben we lekker gegeten van de Enchiladas Especial met respectievelijk kip en gestoofd rundvlees. Het publiek is doorgaans tamelijk jong. De bediening is vriendelijk en informeel. Prima restaurant voor betaalbaar avondje uit.
Jael P.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Ik heb hier nu één keer gegeten met mijn man en één keer met een vriendin. De Taco met gehakt is erg lekker maar de rest van de gerechtjes vond ik wat weinig smaak hebben. De nacho's bijvoorbeeld hebben helemaal geen zout. Ook had mijn man een pina colada zonder alcohol besteld die behoorlijk prijzig en niet lekker was, erg waterig. Mijn pina colada met alcohol was overigens prima (maar ook erg prijzig). Van het rumoerige hebben wij weinig last gehad, maar we aten er beide keren ook erg vroeg, nog voordat het heel erg druk was.
Wilm6 .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2015
Een fijn restaurantje voor een doordeweeks hapje buiten de deur. Porties zijn altijd voldoende. En op maandagen is er een heel betaalbare daghap beschikbaar. De Virgin Mojito was wel heel prijzig - 6 euro voor een drankje zonder alcohol is aan de hoge kant. Inrichting is fijn, vaak wel druk en haastige bediening, maar voor deze prijs mag dat.
Truus G.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
De zaak is kleurrijk, ook rumoerig, je zit er dicht op elkaar, maar het geheel doet gezellig aan.
De nachochips met salsa van de zaak vooraf zijn erg geslaagd.
De calamares vooraf waren uitstekend en een royale portie.
Fajitas met groenten en geitenkaas. Aardig. Bij de reservering al aangegeven geen koriander, bij het doorgeven van het hoofdgerecht hier nog eens aan herinnerd. Dan is het toch slordig dat het wel goed gaat bij de fajitas, maar dat kennelijk een greep in de reeds klaarstaande salade wordt gedaan en dat daarin een flinke hoeveelheid koriander zit. Toen hierop werd gewezen kwam er een routineus "sorry" en daarmee was de zaak afgedaan.
Een combinatie van 2 taarten toe. Ze zagen er verschillend uit, maar de smaak was nagenoeg hetzelfde.
Dankzij de chips en het voorgerecht een mager zeventje voor het eten.
Alles bij elkaar genomen zullen ze ons hier niet meer terugzien.
Dennis Robin N.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Erg gezellig restaurant! (Het heeft flink wat tafels). Het eten is prima net als de sfeer en de bediening. Het is wel erg gehorig, dus voor een rustig gesprek hoef je niet te gaan. De bediening is vriendelijk maar door het grote aantal tafels moet je soms iets te lang wachten. Ga hier alleen eten als je er de tijd voor hebt. Zo kan je optimaal genieten van de goede sfeer.
Aantafelinutrecht .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Na jaren in Utrecht gewoond te hebben eindelijk een keer bij Popocatepetl gaan eten. Helaas is reserveren in het weekend niet mogelijk indien je met minder dan 6 personen bent, dit zorgde ervoor dat er wel even op een tafel gewacht moest worden. Het eten (ik at de taco's en een gepofte aardappel) was simpel maar prima, en met een gemiddelde prijs tussen de 12 en 15 euro voor een hoofdgerecht is de prijs/kwaliteit verhouding voor dit restaurant wat mij betreft zeer goed! Het personeel was oplettend en servicegericht, wat wel opvallend was is dat naarmate het rustiger werd het personeel ook minder oplettend werd.