Popocatepetl The Mexican

7,2

Jouw recensie over het restaurant Popocatepetl The Mexican

schoonhoven55 .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
Met 5 personen heerlijk gegeten in dit restaurant. Vriendelijke gastvrije bediening. Als voorgerecht van alles gedeeld. Op advies van de gastheer minder besteld omdat het anders te veel zou zijn. Heerlijke gerechten. Iets om weer terug te komen.
Sebastian B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Lekker gegeten bij Popocatepetl. Erg fijn ook dat veel gerechten ook glutenvrij geserveerd konden worden. Onze bediende, volgens mij heette zij Tanja, was een echte gastvrouw en maakte onze gezellige avond helemaal compleet! De cocktails zijn trouwens ook erg lekker! Wij komen nog wel een keertje terug.
Denise V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Voor de verbouwing een van mijn favoriete restaurants, nu jammergenoeg een van de vele. Helaas is vernieuwing hier geen verbetering.
Joan V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
De mexicaanse aankleding en inrichting zijn totaal verdwenen sinds de verbouwing. Ook de mexicaanse muziek is vervangen door ondefinieerbare geluiden, zelfs de menukaart bevat bijna alleen nog maar engelstalige teksten in plaats van spaans, dé taal van mexico. Tenslotte dan waar we eigenlijk voor kwamen: het eten. Bar en boos! De enchiladas bleken een blubbermassa. Het had evengoed een slechte italiaanse lasagna of een dito moussaka van een griek kunnen zijn. Kortom ons zie je daar nooit meer. Bah!
Beste mevrouw Van Aalst,

Bedankt voor uw reactie! Jammer dat de nieuwe look & feel niet aansluit bij uw verwachtingen. De kwaliteit van het eten en de service moeten gewoon goed zijn. Bij uw bezoek was dit niet het geval, wij betreuren dit ten zeerste. Toch hopen wij dat u ons in het vervolg toch nog een kans gaat geven.

^Thomas
Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Wat een teleurstelling; eten is middelmatig; ik zag ze lopen met prefab kip (nou ja zeg!) en er loopt een sjaggerijnige eigenaar rond die je bijna de deur uitkijkt . Kortom mij zie je hier niet meer terug, terwijl dit jarenlang mijn favoriete mexicaan was. Zoek een ander restaurant in fantastisch utrecht voor een leuke avond!
Frank L.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Zaterdag 21 januari heb ik met een vriendin Popocatepetl bezocht, zij zijn een restaurant die een vvv-bon accepteren, handig. We moesten even wachten bij de bar voorin de zaak, prima. Na zo'n tien minuten was er een tafeltje beschikbaar en kregen we een amuse. Nadat we lekker gegeten hadden, mijn vriendin vis en ik stoofpotje lams gingen we verder naar de film. Beiden hadden we ondertussen last gekregen van onze maag. Dat kon niet anders als dat er bij het eten iets niet goed was gegaan. Ik heb daarop een contactformulier van Popo ingevuld met deze bevinding en de vraag of er misschien meer klachten waren geweest die avond. Hierop heeft de firma niets meer van zich laten horen en dat valt me zwaar tegen. Ik vind het jammer omdat ik dit restaurant kan schrappen als leuke eetplek aangezien ik het eten er niet meer vertrouw. Goede nazorg zou dus ook hier veel meer een plek moeten krijgen.
Nicolien V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Na elders teleurgesteld te zijn weggegaan, zochten we naar een restaurant met garantie op lekker en een beetje tempo. We waren al vaker bij Popo geweest, in de oude opzet nog, en we hadden wel zin in mexicaans. Dat bleek een goede keus! Net als altijd was het eten (burrito met stoofvlees en fajita met pulled chicken) erg lekker; goede porties en gevarieerd. De vernieuwde aankleding tilt het geheel net dat beetje op. Werden vlot bediend, maar wel met aandacht.
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Vooraf hadden we tortilla's met kaas en kip uit de oven en een soft taco met crispy fish. Twee Corona's erbij en je zit heerlijk te eten en te drinken. Als hoofdgerecht hadden we kip fajita's, zoals altijd heerlijk. Jammer was dat er iets mis ging met het kindermenu van onze dochter maar dat is bijzonder goed opgelost.
eduh .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Ik kom hier al sinds de opening die toch al een paar decennia in het verleden moet liggen! Het simpele maar smakelijke eten vergezeld door cocktails en een beetje rommelige sfeer maakte dit restaurant tot mijn favoriete keuze. Maar ik begrijp dat je als restaurant je inrichting en menu eens wilt aanpassen aan de tijd en ik ben al twee keer met een groep wezen checken hoe dat uit heeft gepakt.
De inrichting is wat formeler en minder kleurrijk geworden en doet wat strakker en opgeruimder aan. Hulde voor de geluidsisolatie. Daar waar je vroeger moest schreeuwen kun je jezelf nu zonder stemverheffing je verstaanbaar maken. De overheersende latijns getinte muziek is ook verdwenen en heeft voor wat onbestemde muzak plaatsgemaakt.
Maar gegeten moest er ook. Heel jammer is dat het mandje met welkoms nachos is afgeschaft. Dat was toch altijd een leuke binnenkomer. Veel typisch Mexicaanse gerechten zijn verdwenen zoals de gevulde jalopena pepers,zwarte bonen, mole saus en chocolade taart. Vooral die laatste is een gemis. De formule hangt nu een beetje tussen tapas en losse gerechten zoals Quesadillas.
De koude avocadosoep is een aanrader. De Pollo Picante 2.0 haalde het helaas niet bij de originele versie. We hebben verder wat door alle gerechten geproefd. Die zijn stuk voor stuk smakelijk maar we konden geen hoogtepunten ontdekken. Het viel ons op dat de Mexicaanse sfeer uit het eten is verdwenen. De margarita cocktails zijn naar de zoete kant gebracht wat jammer is....maar de El Diablo is een prima opvolgertje. De tweede keer was de bediening zeer traag en onoplettend en vergat daarbij ook nog eens het dessert. We zijn maar weggegaan maar komen uit nostalgie zeker terug.
Jemaine J.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Vorige week in het vernieuwde Popocatepetl geweest. De inrichting ziet en erg fris uit, mooi gebruik van groene tinten en moderne Mexicaanse accenten.

Het eten was lekker, niet te veel poespas. De quesadillas misschien net iets te zout. Leuk is het om in plaats van een hoofdgerecht bites te bestellen, deze zijn ruimer dan ik had verwacht en helemaal prima als je zin hebt in Mexicaans. Ik had een fajita met pulled pork als hoofdmaal, op zich prima en zeker vullend genoeg maar niet heel bijzonder. Het is allemaal niet verrassend culinair maar meer gewoon even lekker happen met een goede prijs kwaliteit verhouding.

De bediening is attent en we hebben niet lang hoeven wachten op het eten. Volgens mij liep de eigenaar/manager ook rond in de bediening, hij kwam iets arroganter over dan de rest van de bediening, maar waarschijnlijk is hij gewoon trots is op zijn vernieuwde zaak en dat mag ook wel met het resultaat.

Al met al top voor een gezellige avond met lekkere hapjes/eten en drinken, niet al te chic en ideaal om met vrienden onder het genot van een cocktail even bij te kletsen.
Chris92 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Nog niet zo lang geleden volgens mij is popocatepetl verbouwd, en het ziet er goed uit. Als je binnen komt lopen hangt er een goeie sfeer. Het zat helemaal vol en we konden aan een van de hoge tafels plaatsnemen om alvast wat te drinken en te bestellen, waarna we aan tafel konden. We hadden drankjes besteld en 2 verschillende soorten nacho's. De drankjes kwamen vlot maar de nacho's lieten erg lang op zich wachten. Het eten was lekker maar ik had het iets hoger op smaak verwacht. Ik had de fajita's met kip die een beetje flauw was, met wat teveel wortel, mijn tafelgenoten hadden de borrito's en de burger en die hadden heerlijk gegeten. De hoeveelheid was goed voor wat je betaalde. Vriendelijk personeel maar een beetje chaotisch. Ik kom hier vast nog wel een keer maar dan bestel ik wat ander.
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Ik heb hier gisteren sinds lange tijd weer eens kip fajita's gegeten met een kan margherita. Je krijgt de kip en groenten op een hete plaat met daarbij vier tortilla's en een bakje sla met creme fraiche en quacemole. Als je van dat laatste nog wat extra wil is dat geen probleem. Bediening is attent en vlot. Popocatepetl is nog altijd waar voor je geld als je even no nonsens lekker wil eten.
Daphne V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Heb een tijd geleden hier gegeten en was toen erg positief. Nu wel wat minder eigenlijk. Hoofdgerechten Burritos en Fajitas: Erg veel, in de Burritos zat ineens veel rijst en bonen (waar is de groente?). Verder vrij flauw voor wat je verwacht in een Mexicaans restaurant. Geen sausje om naar eigen smaak pittiger te maken (alleen room en guacemole). Fajitas idem geen sausje .. jammer! Verder goed te eten hoor, maar wel een tegenvaller als ik het vergelijk met de vorige keer.
Kahluacake en de italiaanse koffie hadden wij meer van verwacht voor t geld wat je ervoor neerlegd. Cocktails waren wel erg lekker! Waar voor je geld!
Wij waren op een niet heel drukke avond. Bediening was erg vlot. Werd meerdere malen gevraagd of alles smaakte en naar wens was. Prima! Decor heel gezellig, lelker Mexicaans. Tafels hadden iets meer uit elkaar gemogen. Denk dat je daar meer last van hebt als het restaurant ook echt vol zit.
martinutrecht .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
In dit restaurant hebben we vaker gegeten. Eerder gaf ik het eten een 8, maar nu echt niet meer dan een zes. Ik weet niet wat er gebeurd is, maar het is een stuk minder smakelijk. De borden zijn voor een groot deel gevuld met rijst en donkere bonen. En de rest is wat fantasieloos. Jammer, ging hier altijd graag heen. Het restaurant ziet er nog steeds erg leuk uit en het personeel is vriendelijk.
Iens-Iens .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Kom hier al meer dan 20 jaar. Maar gisteren was het eten opvallend minder goed dan anders. Kleinere porties, smakeloze rijst, te lang gekookte bonen, sla met dressing die alleen uit azijn leek te bestaan.
JPX .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Niet heel bijzonder. Het eten is wel oké qua smaak. Het bord ligt wel enorm vol. Het was erg druk en daardoor behoorlijk veel doorloop. Toen wij uitgegeten waren werden we dan ook wel weggekeken door de bediening en stonden de volgende gasten al klaar om onze plek over te nemen, jammer!
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Vanavond heb ik een snelle maaltijd gegeten bij Popocatepetl in mijn eentje. Als drank bij de maaltijd een niet heel verse jus (7) en een kan gratis kraanwater. Ik kreeg een schaaltje met tacochips met saus. Verder heb ik alleen een hoofdgerecht gegeten: fajita's (een soort pannenkoekjes) met lamsvlees, ui, tomaat, mais en guacomole en zure room. Niet heel bijzonder, maar goed te eten (7). Geen restaurant waar ik vaker naar toe zal gaan, maar ik heb ook wel eens slechter gegeten.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Op 26 juni met een groep van tien bij Popocatepetl gegeten. De zaak ziet er gezellig Mexicaans uit, maar het is er vrij gehorig. Helaas geen veganistische gerechten op het menu en de bediening wist ook niet wat veganisme was. Na uitleg waren ze niet bereid om een gerecht aan te passen en bleef uiteindelijk de vegetarische salade (zonder kaas) over. Gemiste kans zou ik zeggen, want iets veganistisch maken lijkt mij niet lastig in de Mexicaanse keuken. Echter was de salade wel erg lekker.
De bediening is niet erg attent en de service laat (dus) wat te wensen over. Zo hoef je niet te verwachten dat de beniening naar je tafel toekomt als je wuift; dit werd meerdere malen genegeerd. Tevens werd mijn drankje vergeten en moest ik hier uiteindelijk 30+ minuten op wachten.
Mensen met een pinda-allergie kunnen beter niet bij Popocatepetl 'eten'. Met de allergie van mijn tafelgenootje wilde of kon de keuken geen rekening houden, aldus de bediening; mijn tafelgenootje heeft dus niks gegeten. Ondanks dit alles zou ik hier nog wel een keer gaan eten.
Evan K.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2015
Maandagavond en het was druk ! Laatste tafeltje in een verdomhoekje bij de nooduitgang . Al het geluid galmde dit hoekje in en was storend . Het was het minst aantrekkelijke tafeltje en daarom nog vrij natuurlijk. De vriendelijke bediening nam de drankjes snel op. Die werden ook snel gebracht. Toen begon het wachten . Het duurde een hele poos en toen we het zat waren zijn we de bediening zelf gaan halen. Het eten is prima, niets bijzonders maar goed te eten . Voorgerecht garnalencocktail was goed pittig. Iets te naar mijn smaak. 2 bloemtortillas gevuld met gehakt , rijst en bonen . Lekker maar toch iets te prijzig. Ondanks de haperingen zouden wij hier nog wel een keer eten.
Lize M.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Heerlijk gegeten bij Popocatepetl. Met zijn vieren gereserveerd om 18u, daarna is reserveren niet meer mogelijk (na 20u wel weer!). Reserveren was ook voor 18u nodig, het was erg druk. Het restaurant is vrolijk ingericht, je zit gezellig dicht op elkaar; wat op een vroege zaterdagavond betekent dat je tussen de kinderen zit. De volgende keer komen we later.

Het eten heeft een prima prijs/kwaliteit verhouding. Het is allemaal niet bijzonder, maar een lekker bord vol Mexicaans eten. Het beenhammetje was heerlijk mals, de vlees special overvloedig met super lekkere spareribs (wel bijzonder dat extra betaald moet worden voor het bijbehorende sausje) en de enchillada special lekker en super divers. Toetjes begrijpelijkerwijs maar gedeeld :) De cheesecake; lekker fris en bijzonder. De choco-mousse; lekker luchtig en veeeel slagroom (tip; nog een bolletje ijs met een half minder bolletje mousse zou het gerecht gebalanceerder maken).
Nog een paar pluspunten: veel en koud kraanwater, goede koffie en een vlotte bediening.
minpuntje; kleine en weinig wc's