Popocatepetl The Mexican Arnhem

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Popocatepetl The Mexican Arnhem

Olga F.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Voor verwende foodies en vervente restaurantbezoekers is er een nieuwe uitdaging, schuif aan bij de Mexican table van Popo! Authentieker krijg je het niet. De Mexicaanse Erika kookt iedere eerste woensdag van de maand voor een select gezelschap een verassingsmenu voor ervaren culi’s .prachtige pure smaken, een ware verademing in de wereld van Texmex. Het team van Popo brengt met passie spijs en drank, de eerste cocktail wordt aan tafel gemixt door de bartender. Niet alleen de gasten genieten van deze experience. Een ware aanrader!
Tom W.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Mooie plek om te eten, sfeervol. Bediening zeer vriendelijk en attent. Voorgerecht was een gedeelde plate met hapjes, dat was gevarieerd en smaakvol. Helaas waren beide hoofdgerechten wat minder. De fajita was een weinig gekruide roerbak met veel rode ui, de burrito was gevuld met een wat droog rijst/kip mengsel. De hoofdgerechten waren zeker niet slecht, maar ook niet iets om voor terug te komen.
Marjolein M.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Omdat wij om 18:00 in de bioscoop moesten zitten konden we helaas niet de hoofdgerechten proeven. Dit kon vanaf 17:00 besteld worden, dus niet haalbaar. We hadden verschillende starters gegeten. We hadden de deluxe plat, nachos en de fishcake. De gerechtjes waren leuk gepresenteerd en goed van smaak (en sommige lekker pittig!).
Alleen starters eten is goed te doen, zo kan je verschillende dingen proeven. Met deze gerechten hadden we zeker de buik vol.
Hier kan je buiten lekker rustig zitten bij de fonteintjes, zonder je last hebt van de bussen.
Hola Marjolein M,
Gracias voor het schrijven van deze mooie recensie. Fijn dat het u genoten heeft.
Tegenwoordig mogen de hoofdgerechten al vanaf 16:00 geserveerd worden mits onze keukenbrigade zover is!;) –Hasta luego, Amber
Robert R.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2018
We zijn hier voor de 2e keer geweest na opening. De 1e keer viel een beetje tegen, maar ja alles verdient een tweede kans. Helaas weer een tegenvaller, de ingredienten zijn niet vers en worden niet goed bereid (ongare kip!).
Meisepeis .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2018
Leuk sfeertje. hele fijne vlotte, blije bediening. Eten was heerlijk. Misschien een beetje pittig, maar daar hoort bij Mexicaans eten. Nu was het niet druk, misschien dat dat uitmaakt voor de sfeer en de bediening. Wij vonden het een dikke 10 waard!
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Even geluncht met een Mexicaanse tosti. Was uitstekend. Beter dan we hadden verwacht. We komen zeker terug om hier nog een keer te lunchen.
TinusB .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Heerlijk Mexicaans eten. Gezellige sfeer, mooi ingericht. Vriendelijk personeel. De frozen margarite is top. Zeker een aanwinst voor Arnhem.
Lonneke B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Bij de reservering al doorgegeven welk groepsmenu we wilden. Dit was blijkbaar niet aan de bediening doorgegeven, want er werd gestart met uitgebreide uitleg van de mogelijkheden. Vervolgens zo’n 1,5 uur moeten wachten op de voorgerechten. Daarna nog een uur op de hoofdgerechten en toen waren we het wel zat. Het was inmiddels na 22u en we wilden niet meer wachten op het toetje. Ons beklag over de traagheid gedaan, dat we toetje, wat bij het menu hoort, wilden overslaan en ook geen koffie en thee mee wilde . We werden vervolgens door 3 verschillende mensen te woord gestaan, de aangedragen oplossingen waren vreemd: koffie/thee ipv toetje zonder extra kosten of voor- en hoofdgerechten los aanslaan, zodat we duurde uit zouden zijn dan wanneer we totale menu voor alle personen volledig zouden betalen. Uiteindelijk kon er een menuprijs in mindering gebracht worden, absoluut geen nette oplossing, zeker niet gezien het feit dat toegegeven is dat ze veel te lang hadden gewacht met aan de keuken doorgeven wat we besteld hadden.
Eens en nooit weer hier geweest.
Robert R.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Vanavond voor het eerst dit nieuwe restaurant in Arnhem bezocht. We kennen nagenoeg elk restaurant in de stad, dus deze moest er op het lijstje bij. Het ziet er zowel van binnen als van buiten prachtig uit! Complimenten. De ontvangst is netjes en de bediening en service zijn goed en snel. Erg opvallend wel dat er wel heel veel jong personeel op de been is. We hebben met z'n 2en voor 6 gerechten 'to share' gekozen en daarna 1 toetje per persoon. De frietjes en vooral de chicken wings zijn een echte aanrader, mals vlees en erg lekker van smaak. De rest van de Mexicaanse gerechten was voor mij wel erg vlak van smaak. We hadden o.a. nog Quesedilla's, Nachos met pulled pork, pepers met chorizo en nog wat kleine gerechten. Ik miste de spreekwoordelijke pit of gedurfdheid in de gerechten. Presentatie was wel mooi gedaan overigens. Voor ons voor een borrel in de namiddag voor herhaling vatbaar, maar om avond te eten...nee denk het zo snel niet weer.
Beste Robert,

Bedankt voor het schrijven van uw beoordeling. Helaas zijn de gerechten niet helemaal in de smaak gevallen. De feedback op de gerechten nemen wij mee en zullen wij intern bespreken. Fijn om terug te lezen dat de service en de uitstraling van The Mexican u zo goed zijn bevallen. Graag zien wij u ondanks deze ervaring nogmaals terug, dan kunnen wij laten proeven hoe wij met pit kunnen koken!

^Team Popocatepetl The Mexican
dwal .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Prijs kwaliteit verhouding zeer slecht. Eten is echt onder de maat. Eenmalig voor ons. Jammer!
5 kleine tapas hapjes en 4 drankjes. Ruim 50 euro betaald. Met een lege maag elders nog een toetje gehaald
Beste Dwal,

Bedankt voor het achterlaten van uw recensie, helaas is uw bezoek niet goed bevallen. Ondanks deze ervaring hopen wij u nogmaals te mogen ontvangen bij Popocatepetl The Mexican.

^Team Popocatepetl The Mexican
Hessel V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
The Mexican is in town! Sinds 26 oktober hebben 'onneembare vestingen' als Pssst Amigo en Cantina er een concurrent bij. Met Popocatepetl, gesitueerd in het hart van Arnhem naast de AKU fontein en Stan & Co, wordt het weer een stukje bruisender in de stad en dat is goed.

Het pand is niet te missen. Met in grote, neon-verlichte kapitalen geschreven, letters kondigt Popocatepetl zich al vroeg aan voor wie van het station of Jansplein aan komt lopen. Het lijkt te schreeuwen 'hier moet je wezen!' Het restaurant heeft zich gevestigd in een stoer pand, met een terras aan de fontein-zijde. De inrichting binnen is industrieel en eigentijds maar daardoor niet kil. De vergelijking met deze schrijver zijn all-time favourite Pssst Amigo gaat absoluut niet op. Hier geen cactussen of kleurrijke kleedjes en Mexicaans aan doende vloertegeltjes, maar pasteltinten in contrast tot de felgroene koelkasten voor het bier en de wijn. Een slim lichtplan in combinatie met de open keuken en speels ingedeelde tafeltjes draagt bij aan een 'lekkere sfeer'. Wij ervoeren een aangename ambiance waarin het nooit ongezellig wordt.

Om zoveel mogelijk van de keuken te kunnen proeven, kozen wij voor de 'to share' kaart. Op tafel verschenen in volgorde: de tortilla chips met 3 dips, de nachos pulled pork, de geroosterde padron pepers, calamares, camarones en avocado, een soft taco met barbacoa en rode kool pickle, quesadillas de Mexican tataki en de gemarineerde zalm.
Alle gerechten waren wat ons betreft netjes op smaak, maar misten hier en daar wat spanning. Het was iets 'te' netjes. Een tikkeltje meer pit had wat meer dimensie gegeven aan de gerechten. Buiten peper en zou misten ook additieven (bijvoorbeeld tabasco) op tafel, om zelf de smaak te beïnvloeden. Overigens hadden we hier ook niet naar gevraagd, dus misschien was de mogelijkheid er wel. Uitzondering op deze smaakbeleving was de Mexican tataki: het dungesneden rundvlees met gepofte rijst, bosui en chipotle bieten-salsa. Deze laatste zorgde voor wat meer spanning door de pittigheid van de chipotle bieten-salsa. De proportionering van alle gerechten was prima. Het doet zich goed bekomen.

Wij lieten de gerechten begeleiden door cocktails. Deze waren prima! De honey margarita kan ik persoonlijk aanbevelen!

Voor een tent die zijn tweede avond beleeft, vonden wij de bediening zeer goed. Eigenlijk foutloos. Voorkomende, vlotte mensen die zichtbaar plezier beleefden aan waar ze mee bezig waren. Zo hoort het.

Wij betaalden voor dit alles een kleine 90 euro. De prijs-kwaliteitsverhouding schurkt een beetje, vooral als we kijken naar wat je in andere restaurants ontvangt voor hetzelfde geld. Maar het belangrijkste is dat wij ontzettend lekker gegeten hebben en een leuke avond hebben gehad bij Popcatepetl. The Mexican kan ons zeker terug verwachten!
Beste Hessel,

Harterlijk dank, voor de geïnvesteerde tijd/moeite in deze prachtige recensie!
Wanneer zien we je weer?

Hasta luego!
^Team Popo The Mexican
Janita S.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Erg eigentijds, trendy en sfeervol ingericht! Vriendelijke bediening en de Sauvignon Blanc en calamaris zijn heerlijk! We belande hier per toeval en waren verrast dat ze pas één dag open waren. Chappeau!
Beste Janita,

Wat een aangename verrasing als ik het zo terug lees!
Bedankt voor het achterlaten van de beoordeling en de waardering.
Graag tot een volgende keer bij Popocatepetl The Mexican.

^Team Popo The Mexican