Popocatepetl Rotterdam

Spaansepoort 71 3011 MN Rotterdam Nederland Kaart
31-104120364

Over het restaurant Popocatepetl Rotterdam

Tijdelijk gesloten wegens verbouwing. Wij gaan terug open vanaf 9 maart met een nieuw concept.

Meer informatie over restaurant Popocatepetl Rotterdam

6,6

Jouw recensie over het restaurant Popocatepetl Rotterdam

Nolja21 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2018
Opzich prima gegeten, vond de porties wel wat aan de kleine kant voor de prijs die je betaalde. 16 euro voor 2 kleine enchilladas wraps, en 14 voor een burrito met een klein kommetje kool. Service was wat minder, duurde lang voordat we een tafeltje kregen terwijl het niet druk was.
Raul23 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Het eten is in mijn beleving er iets op achteruit gegaan, maar is nog steeds redelijk te noemen. Helaas kan hetzelfde niet worden gezegd van de bediening. Onhandig met afruimen is vervelend (waardoor vlekken op de kleding), maar dat kan nog gebeuren. Op een beschuldigende manier in discussie gaan met een klant na een fout in de bestelling heb ik als zeer onprettig ervaren. Ik heb dan wel netjes mijn excuses gemaakt ( voor het geval ik niet duidelijk genoeg was geweest) aan de dame van de bediening (omgekeerde wereld), maar mij zien ze hier niet meer terug....
Heksje23 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
helaas was het een teleurstellende ervaring de calamaris was taai en ontzetten vet het leek wel of het in oud vet was bereid , helaas viel de angus burger ook tegen geen smaak en zeer droog , na een melding gemaakt te hebben bij de ober werd er helaas niks aan gedaan en moesten we de volle pond betalen.
Martijn D.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Na de verbouwing vorig jaar is de toegankelijkheid voor mensen met een fysieke beperking sterk afgenomen. Telefonisch werd door een medewerker aangegeven dat het rolstoel toegankelijk was, maar het tegendeel werd bewezen.

Een rolstoel ramp die breder is dan de deur post. Een eigenaresse die zich nauwelijks inzet om de toegankelijkheid te bevorderen. Geen fijne ervaring gehad, jammer.
Anne-Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Lekker gegeten op het terras. Tortilla's met beef en kip smaakte prima, wel wat eenzijdige groente (ui) zit erbij.
vooraf hadden we nog nachos en tortilla chips, smaakte ook lekker.
Cocktails smaakte ook prima!
Leuke en gezellige bediening! Ik kom zeker binnenkort weer terug!
Amina J.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Vroeger was dit een kleurrijk restaurant met heerlijke Mexicaanse gerechten. Nu is het veranderd in een kille strakke omgeving, waar weinig Mexicaans aan is. De tafels zijn heel smal met stoelen waarbij je met je voeten niet bij de grond kan als je wat kleineer bent. De gratis nacho's die je vroeger altijd kreeg kosten nu €4,-. We konden in eerste instantie alleen maar buiten zitten, maar dat vonden we te koud. Toen konden we ineens wel binnen zitten, terwijl de helft van de zaak leeg was?! De gastvrouw sprak geen Nederlands, een beetje gek als je in Nederland bent. De aanpassingen aan de kaart vond ik geen succes. De zwarte bonen worden niet meer geserveerd. De portie rijst is gehalveerd en gemaakt van goedkopere rijst en daardoor minder lekker. Ook de fajitas smaakten niet meer zo lekker. Het eten was verder niet vies, maar gewoon minder lekker. Overigens red er van je verwacht dat je een cocktail zonder rietje drinkt!!!!
Denise V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Vernieuwing is niet altijd verbetering! Dit was een van mijn favoriete restaurants, maar helaas zal ik hier nooit meer gaan eten.. wat een teleurstelling.
Nanda D.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Gisteravond hebben we heerlijk gegeten in het vernieuwde restaurant van Popocatepetl. We kunnen niet anders dan zeer positief zijn over zowel het interieur als het eten. Het interieur is nog steeds erg gezellig maar in een moderner mexicaans jasje gestoken. Echt heel mooi geworden! Wij hadden de kleine hapjes van de kaart genomen "to share". Allemaal erg lekker. Favoriet was de soft taco met steak en zoete aardappel en ook de calamares waren heerlijk en de quesadillas waren ook erg lekker. Eigenlijk dus alle hapjes!
Eerst in het zonnetje op het terras gezeten met een cocktail. Erg gezellig. We komen hier zeker snel weer terug!
Rik V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Lekker gegeten, maar de duizend in een dozijn "hippe" make-over die deze Popo heeft gehad is bepaald geen succes. Sfeerloos. Zouteloze loungemuziek die je in een strandtent verwacht, maar niet bij Popo's, waar je gezellige Mexicaanse klanken wilt. Personeel wist zich geen raad met met hoge meubilair, uitserveren en afruimen verliep zeer stroef en rommelig. Sausjes die op de kaart waren vermeld, ontbraken bij serveren, moesten we om vragen. Voor Popo-begrippen ook ineens behoorlijk aan de prijs. En bij een gerecht dat "Black Tigers" heet en "garnalen uit de oven" belooft, verwacht ik echte grote verse tijgergarnalen en geen standaard diepvriesgambas, in de oven opgewarmd (ze smaakten overigens prima). Dit restaurant is zijn identiteit kwijt. Voor hetzelfde geld eet je in de directe omgeving lekkerder en gezelliger.
Barbara K.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Wij bestelden 'gekruide' kip en enchilada. We hebben nog nooit kip gegeten met zo weinig smaak. We hebben er nog zelf zout en peper op moeten doen. Ook was de portie voor 17 euro erg mager. De portie enchilada was ook erg karig. Het smaakte meer naar een smeurie achtige lasagne en zo zag het er ook uit. Voor de rest was de sfeer leuk en hebben ze het interieur goed opgeknapt.
Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Ik ben al jaren bezoeker van Popocatepetl in Rotterdam. Regelmatig nam ik vrienden en familie mee. Met name om de heerlijke Fajita’s kip, de maiskip, de zoete ribs en de Mexicaanse kaasfondue. En niet te vergeten de ontzettend vriendelijke bediening altijd.

Sinds een paar weken is het restaurant veranderd. Een nieuw interieur en een dito menukaart. Het interieur is erg mooi geworden, de bediening is nog net zo vriendelijk als voorheen, maar helaas is de menukaart dermate veranderd dat ik er helaas niet meer vaak zal komen. Drie populaire gerechten (onder mijn vrienden, familie en mijzelf) zijn geschrapt (geen ribs, fondue en maiskippetje meer). Dat waren de gerechten waarvoor wij juist hier gingen eten zo nu en dan. Erg jammer. We hebben wel een nieuw gerecht geprobeerd maar dat viel een stuk minder in de smaak. Kleine porties en minder smaak. Als de gerechten weer terugkomen op de menukaart sta ik als eerste voor de deur :)
Karin W.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Gisteravond hier gegeten. Leuke locatie. Restaurant ziet er gezellig uit. Vriendelijke bediening. De drankjes opnemen ging regelmatig mis. Er kwam een aantal keer een ober met een witbier. Hadden we niet besteld. Of er werden mensen vergeten. Maar vooruit, we waren met een aardig grote groep. Voorgerecht cheviche. Smaakte goed, maar een mini portie vis (paste op een eetlepel) op een gigantische berg ijsbergsla. Wij hadden een schaal met proeverij. Dit was een schaaltje met 4 kipkluifjes, een schaaltje met inktvisringen en een bakje chips met 3 sausjes voor meer dan 20 euro. Hoofdgerecht, mijn eten was koud. Retour keuken. Ik kreeg nieuw werd er gezegd. Met excuus en ik kon een gratis kopje koffie krijgen. Maar toen het na lange tijd terug kwam bleek dat de kok het nog maar even in de pan had gegooid. Mijn medium rare beef was nu dus doorbakken. Dus heb bijna alles laten staan. Na wederom aanspreken van de serveerster (geen reactie verder op de klacht) gevraagd op iemand anders van mijn groepje dan de gratis koffie kon krijgen omdat ik een cocktail wou. Dat moest ze even overleggen. Niks meer gehoord en alle koffie in rekening gebracht. En de cocktail.....was lekker, maar een glas dat voor de helft gevuld is. Ga hier nooit meer heen.
Melany Marisha G.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Leuk plekje bij het raam met uitzicht op oude haven. Ik en mn vriendin bestelde burrito gehakt en ik burrito kip. We kregen het verkeerde gerecht maar hadden dit zelf ook niet door. Na 5 min hadden we toch al wat gegeten en kregen we alsnog ons bestelde gerecht. Top opgelost. Burrito's waren heerlijk. Vriendelijk personeel, goede service. Tot volgende week.
Stefan H.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Na een slechte ervaring zijn wij na contact teruggekomen. We hebben een heerlijke avond gehad en de service was top. We hebben allerlei hapjes als voorgerecht gegeten en als hoofdgerecht fajitas met verschillende vullingen en een heerlijk toetje. Zo kende ik Popocatepetl weer :) We zaten heerlijk bij het raam met leuk uitzicht in dit sfeervolle restaurant. Bedankt voor de avond :)
Shobha V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Lekker gegeten met mijn man hier.. Was voor mij de eerste keer aan de Oude Haven.. Jammer dat het zo vreselijk druk was en we dus gewoon pal aan de "doorloop" neergezet waren ipv aan het water.. Eten was goed,veel keus en heerlijk klaargemaakt..
Julian V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Popocatepetl, het restaurant waar we al vaker geweest zijn en dat zeer gedreven is in het bereiden van Mexicaanse gerechten.
Ook de locatie is zeer mooi, het restaurant ligt aan de haven.

Afgelopen zaterdag op het terras gezeten, en als voorgerecht de Mexicaanse worstjes genomen. Die waren van zeer goede kwaliteit, ondanks het vetgehalte. Mijn vriendin had de nacho's, wederom weer zeer ruim in wat je krijgt.

Vervolgens de spareribs, bij het opnemen van de bestelling aangegeven dat ik ze doorbakken wou. Dat gebeurde en ze waren ontzettend lekker. Doorgaans krijg je bij Popocatepetl niet doorbakken spareribs, dus het is wel een muste om het erbij te zeggen.

Als nagerecht hadden we een bon waarmee je het dessert gratis krijgt. Het kaneelijs is echt om aan te raden.

Al met al, en eigenlijk wat we al lang wisten is Popocatepetl een van onze favoriete restaurants.
Wat leuk te horen dat wij één van jullie favoriete restaurants zijn! Bedankt dat je je ervaring met ons het gedeeld en graag tot de volgende keer! >MZ
Louisa B.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Gezellig locatie aan het water in de Oude Haven. Erg druk op deze mooie avond maar de bediening liep goed. Onze eerste ober was wel wat te vrijpostig door op te merken dat hij een warme drank toch wel erg raar vond om te bestellen op een warme avond. Nacho's, kipsalade en buffalo wings vooraf waren erg goed. Spareribs en entrecote in tequila als hoofdgerecht waren super maar de maiskolf was nogal flauw. Nagerechten waren minder spectaculair dan de namen op de kaart deed vermoeden.
Wat een vreemde opmerking van de ober, juist met het warme weer is een warm drankje lekker, warm of koud, zolang je met warm weer maar genoeg drinkt toch! Goed te horen dat jullie de gerechten lekker vonden, wat de maïskolf betreft, schroom een volgende keer niet om de bediening aan te spreken, dan kan er uiteraard een nieuwe maïskolf voor u worden bereid! En voor het nagerecht, heeft u wel eens onze Pastel de Chocolate op? Die is erg groot en heel erg lekker, al jaren de favoriet bij de meeste gasten.. wellicht volgende keer proberen?
Graag tot de volgende keer! >MZ
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Gister hier gegeten met mijn man! Het eten en de bediening zijn goed! Ruime porties die goed op temeratuur zijn. De lokatie is ook perfect. Een aanrader ook voor groepen. En buiten Op het terras ontsnap je goed aan de Rotterdamse drukte.
Dank je wel voor het delen van jullie ervaring bij ons! Ons terras is inderdaad een goede plek om te ontsnappen aan de Rotterdamse drukte, dat het maar lang mooi weer mag blijven! ?
Graag tot de volgende keer! >MZ
Terry W.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Prachtig weer en dus besloten mijn dochter, kleinzoon en ik lekker op het terras te gaan eten.
Kleinzoon vermaakte zich met speelgoed van de zaak terwijl we wachtten op het kindermenu met kip voor hem en de 2 Burrito's Especial voor ons. Mijn dochter had dit gerecht kort geleden ook al gegeten en vond dat heel lekker. Nou, ze heeft niets te veel gezegd. We kozen voor een vulling met kip en wat hebben we zitten genieten! Ik heb alles opgegeten, maar voor mijn dochter was het iets te veel. Kleinzoon kreeg nog een kinderijsje met verrassing en voldaan gingen we naar huis. Een aanrader!
Wat leuk te horen, hartelijk dank voor het delen van jullie ervaring en graag tot de volgende keer! >MZ
Margery L.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Deze keer gegeten met zes personen voor een verjaardag. Zeer vriendelijke relaxte bediening. Je voelt je welkom!
We hadden verschillende gerechten, sommigen alleen hoofdgerecht.

De kipsalade als voorgerecht was erg lekker, wel veel. De avocado met garnalen was een topper volgens mijn tafelgenoten. Mijn voorgerecht, de zwaardviscocktail, was eerst vergeten, maar volgde snel toen ik het gemeld had. Deze was erg machtig, zou ik niet nog een keer nemen.

De strawberry margarita's zijn heerlijk, we hadden een kaart van een eerder bezoek voor twee gratis cocktails.
De hoofdgerechten lieten lang op zich wachten. Het leek sowieso dat de bediening buiten soepeler verliep dan binnen, waar wij zaten.

Als hoofdgerechten hadden we de figita's, het vlees lekker krokant gebakken, grote hoeveelheid. Verder de hamburger en halve kip. Viel allemaal in de smaak.

Met het nagerecht hadden we de bediening ingeseind dat er een jarige was. Dit werd heel leuk opgepakt met een vuurwerk fonteintje waarbij de gastheer begon te zingen.
Al met al een gezellige avond waarbij de jarige goed in het zonnetje werd gezet.
Bedankt voor het delen van jullie ervaring, we zijn blij te horen dat het verjaardagsdiner geslaagd was! Bediening liep die dag buiten inderdaad wat soepeler dan binnen, was een nieuw meisje in de bediening die jullie hielp.. inmiddels is ze al helemaal ondergedompeld in de bediening, dus staat ze klaar om jullie de volgende keer een leuke avond te bezorgen! Graag tot de volgende keer! >MZ