Popocatepetl Rotterdam

Voordelig
Erg kort
Melany Marisha G.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Leuk plekje bij het raam met uitzicht op oude haven. Ik en mn vriendin bestelde burrito gehakt en ik burrito kip. We kregen het verkeerde gerecht maar hadden dit zelf ook niet door. Na 5 min hadden we toch al wat gegeten en kregen we alsnog ons bestelde gerecht. Top opgelost. Burrito's waren heerlijk. Vriendelijk personeel, goede service. Tot volgende week.
SergioSanchez .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Na een slechte ervaring zijn wij na contact teruggekomen. We hebben een heerlijke avond gehad en de service was top. We hebben allerlei hapjes als voorgerecht gegeten en als hoofdgerecht fajitas met verschillende vullingen en een heerlijk toetje. Zo kende ik Popocatepetl weer :) We zaten heerlijk bij het raam met leuk uitzicht in dit sfeervolle restaurant. Bedankt voor de avond :)
Shobha V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Lekker gegeten met mijn man hier.. Was voor mij de eerste keer aan de Oude Haven.. Jammer dat het zo vreselijk druk was en we dus gewoon pal aan de "doorloop" neergezet waren ipv aan het water.. Eten was goed,veel keus en heerlijk klaargemaakt..
Julian V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Popocatepetl, het restaurant waar we al vaker geweest zijn en dat zeer gedreven is in het bereiden van Mexicaanse gerechten.
Ook de locatie is zeer mooi, het restaurant ligt aan de haven.

Afgelopen zaterdag op het terras gezeten, en als voorgerecht de Mexicaanse worstjes genomen. Die waren van zeer goede kwaliteit, ondanks het vetgehalte. Mijn vriendin had de nacho's, wederom weer zeer ruim in wat je krijgt.

Vervolgens de spareribs, bij het opnemen van de bestelling aangegeven dat ik ze doorbakken wou. Dat gebeurde en ze waren ontzettend lekker. Doorgaans krijg je bij Popocatepetl niet doorbakken spareribs, dus het is wel een muste om het erbij te zeggen.

Als nagerecht hadden we een bon waarmee je het dessert gratis krijgt. Het kaneelijs is echt om aan te raden.

Al met al, en eigenlijk wat we al lang wisten is Popocatepetl een van onze favoriete restaurants.
Wat leuk te horen dat wij één van jullie favoriete restaurants zijn! Bedankt dat je je ervaring met ons het gedeeld en graag tot de volgende keer! >MZ
Louisa B.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Gezellig locatie aan het water in de Oude Haven. Erg druk op deze mooie avond maar de bediening liep goed. Onze eerste ober was wel wat te vrijpostig door op te merken dat hij een warme drank toch wel erg raar vond om te bestellen op een warme avond. Nacho's, kipsalade en buffalo wings vooraf waren erg goed. Spareribs en entrecote in tequila als hoofdgerecht waren super maar de maiskolf was nogal flauw. Nagerechten waren minder spectaculair dan de namen op de kaart deed vermoeden.
Wat een vreemde opmerking van de ober, juist met het warme weer is een warm drankje lekker, warm of koud, zolang je met warm weer maar genoeg drinkt toch! Goed te horen dat jullie de gerechten lekker vonden, wat de maïskolf betreft, schroom een volgende keer niet om de bediening aan te spreken, dan kan er uiteraard een nieuwe maïskolf voor u worden bereid! En voor het nagerecht, heeft u wel eens onze Pastel de Chocolate op? Die is erg groot en heel erg lekker, al jaren de favoriet bij de meeste gasten.. wellicht volgende keer proberen?
Graag tot de volgende keer! >MZ
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Gister hier gegeten met mijn man! Het eten en de bediening zijn goed! Ruime porties die goed op temeratuur zijn. De lokatie is ook perfect. Een aanrader ook voor groepen. En buiten Op het terras ontsnap je goed aan de Rotterdamse drukte.
Dank je wel voor het delen van jullie ervaring bij ons! Ons terras is inderdaad een goede plek om te ontsnappen aan de Rotterdamse drukte, dat het maar lang mooi weer mag blijven! ?
Graag tot de volgende keer! >MZ
Terry W.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Prachtig weer en dus besloten mijn dochter, kleinzoon en ik lekker op het terras te gaan eten.
Kleinzoon vermaakte zich met speelgoed van de zaak terwijl we wachtten op het kindermenu met kip voor hem en de 2 Burrito's Especial voor ons. Mijn dochter had dit gerecht kort geleden ook al gegeten en vond dat heel lekker. Nou, ze heeft niets te veel gezegd. We kozen voor een vulling met kip en wat hebben we zitten genieten! Ik heb alles opgegeten, maar voor mijn dochter was het iets te veel. Kleinzoon kreeg nog een kinderijsje met verrassing en voldaan gingen we naar huis. Een aanrader!
Wat leuk te horen, hartelijk dank voor het delen van jullie ervaring en graag tot de volgende keer! >MZ
Marjo010 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Deze keer gegeten met zes personen voor een verjaardag. Zeer vriendelijke relaxte bediening. Je voelt je welkom!
We hadden verschillende gerechten, sommigen alleen hoofdgerecht.

De kipsalade als voorgerecht was erg lekker, wel veel. De avocado met garnalen was een topper volgens mijn tafelgenoten. Mijn voorgerecht, de zwaardviscocktail, was eerst vergeten, maar volgde snel toen ik het gemeld had. Deze was erg machtig, zou ik niet nog een keer nemen.

De strawberry margarita's zijn heerlijk, we hadden een kaart van een eerder bezoek voor twee gratis cocktails.
De hoofdgerechten lieten lang op zich wachten. Het leek sowieso dat de bediening buiten soepeler verliep dan binnen, waar wij zaten.

Als hoofdgerechten hadden we de figita's, het vlees lekker krokant gebakken, grote hoeveelheid. Verder de hamburger en halve kip. Viel allemaal in de smaak.

Met het nagerecht hadden we de bediening ingeseind dat er een jarige was. Dit werd heel leuk opgepakt met een vuurwerk fonteintje waarbij de gastheer begon te zingen.
Al met al een gezellige avond waarbij de jarige goed in het zonnetje werd gezet.
Bedankt voor het delen van jullie ervaring, we zijn blij te horen dat het verjaardagsdiner geslaagd was! Bediening liep die dag buiten inderdaad wat soepeler dan binnen, was een nieuw meisje in de bediening die jullie hielp.. inmiddels is ze al helemaal ondergedompeld in de bediening, dus staat ze klaar om jullie de volgende keer een leuke avond te bezorgen! Graag tot de volgende keer! >MZ
Kirsten V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Aardige dames liepen rond bij Popo die ons goed bedienden. Ook toen wij binnen gingen zitten omdat het ging regenen. Helaas was alles erg smoezelig, zowel binnen als buiten. Op de foto's zag het er beter uit. De kaart ziet er leuk uit en er is genoeg (vegetarische) keus. Echter viel het eten tegen. Groenten die overduidelijk uit blik kwamen, verlepte bruine sla, en smakeloze grote hoeveelheid rijst. Wij komen hier niet meer.
Bedankt voor je recensie! We zijn blij te horen dat je tevreden was over de dames in de bediening, de dames/heren staan klaar om iedereen een leuke avond te bezorgen en mocht er iets mis zijn, geef het gerust aan, dan kunnen we er ter plekke iets aan doen, daar zijn we voor :) We hebben destijds ook al contact met elkaar gehad (of met je tafelgenoot) over jullie ervaring. Toch wil ik op deze manier nogmaals benadrukken dat we het erg jammer vinden dat jullie het zo ervaren hebben. Onze groenten worden dagelijks vers aangeleverd en komt niet uit blik. We hebben je tafelgenoot toen een voorstel gedaan, mochten jullie hier alsnog gebruik van willen maken horen we dat graag! We zullen er dan zorg voor dragen dat jullie een leuke avond bij ons hebben! >MZ
Bonvivant22 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Ik had als voorgerecht ceviche,deze was smakeloos en weeïg.
De pina colada die ik besteld had daar proefde je de rum niet in en het was karig ingeschonken.
Mijn partner had de Tostada met gehakt en ik had een burrito kip besteld.
In beide zat nagenoeg alleen maar rijst en ze waren aangebrand.
Ik liet dit aan de serveerster zien en ze gaf me idd gelijk dat er heel veel rijst in zat en bijna geen gehakt en kip.We hebben driekwart laten staan want het leek wel een vol bord nasi na openen van de Tostada en de burrito.
Voorgerecht is van de rekening gehaald als compensatie.
Eten dus niet bijzonder,misschien leuk om eens een drankje te doen op het terras in de zomer.
Johannes V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
We aten hier op Koningsdag. Popo zit op feestdagen vaak vol, maar door het tegenvallende weer dit jaar niet. We konden zonder reserveren eten met vijf mensen.

Bij binnenkomst kregen we een tafeltje aangewezen op de bovenverdieping. Alles is vrolijk en kleurig aangekleed en opgemaakt; het interieur, de menukaart en de gerechten die op tafel komen. Het personeel bestaat uit jonge enthousiaste mensen. Het geheel creëert een joviale Mexicaanse sfeer. Op tafel staat een bakje met nachos, zodat je alvast wat kunt eten voor je hebt besteld.

Ik bestel chorizo vooraf en een mixed grill (Spaanse naam vergeten) als hoofdgerecht. De chorizo wordt geserveerd met twee tortilla's, groente en een sausje ernaast. Als je alles bij elkaar in de tortilla stopt is het een smakelijke mix. De mixed grill van vijf stukken vlees wordt op een sissend heet plat pannetje voorgeschoteld. Gelukkig ligt dit pannetje op een houten plank waardoor je niet meteen je handen brandt. Leuke presentatie en het houdt het vlees goed warm.

Achteraf hadden we geen voorgerecht hoeven nemen. We hebben allemaal moeite om het hoofdgerecht op te krijgen. Wel was het leuk om hier weer eens te eten. Mexicaans is voor ons niet iets alledaags en Popo maakt er altijd iets moois van. We komen nog wel eens terug!
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Vegetarisch eten bij Popocatepetl kan en is smakelijk. Ik koos de Ensalada Vegetariana en mijn oudste dochter nam de Nachos met bonen. Ze vroeg erbij of er minder peper in kon. 'Ik hou niet van pittig,' zei ze er met een vies gezicht bij. Hier werd goed rekening mee gehouden. Ik besloot zelf om in plaats van de rode rijst die bij de salade hoort, een schaaltje patat te nemen. Dit was een goede keuze. De patatjes waren zalig gekruid met paprika en chilipeper. Mijn kinderen vonden ze te heet, maar zelf heb ik ervan genoten. De salade zelf was lekker, maar ik vond wel dat er erg weinig kaas bij zat, zodat dit geen goede eiwitvervanger was, en verder had er wel iets meer avocado bij gekund. Mijn oudste echter heeft volop gesmuld van haar vegetarische Nachos. Ze hapte het geheel weg alsof het een bakje chips was. En dan de bediening: die was in één woord super en niet alleen door de snelheid waarmee er gewerkt werd. Toen ik foto's aan het maken was van ons uitje, bood een medewerkster aan om een foto te maken waar ik ook op stond en toen we weggingen, rende ze achter ons aan met de paraplu die ik had laten liggen. Daar krijg je een warm gevoel van!
SergioSanchez .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Gister een gezellige avond gehad in het leuke aangeklede restaurant. Decor is top. Helaas was het hoofdgerecht niet wat wij verstaan onder Mexicaans eten. Een ietwat aangebrande wrap die vol zat met rijst. Te omschrijven als een nasi maaltijd in een wrap. En de ander een 'taco bakje' met exact dezelfde vulling en een met vet doordrenkte bodem. We hebben het laten staan. Nog steeds begrijp ik niet dat dit hun idee van Mexicaans eten is. De service was in orde maar hadden misschien sterker kunnen optreden toen wij aangaven dat het hoofdgerecht zwaar tegenviel. Wij gaan voortaan naar een andere Mexicaan. Jammer want het is een leuk restaurant.
Tom C.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Ik ben hier nu een paar keer geweest en ik moet zeggen dat het eten heerlijk is.
De laaste keer was ik met 6 personen.
we kwamen iets eerder dan we hadden aangegeven en dat was geen probleem.
ik had de laaste spair-ribs en die waren heerlijk.
Iedereen was ook meer dan tevreden
1 van de 6 is vegetarisch en ze hadden geen probleem om een gerecht aan te passen voor haar
Verder was de bediening snel en vriendelijk
Dit is zeker niet de laaste keer dat ik hier was.
Anne-Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Afgelopen vrijdag hier gegeten met zn vijfen. We begonnen met wat kleine hapjes, een bord met vanalles erop, was wel lekker, niet heel bijzonder.
Verschillende hoofdgerechten besteld en die midden op tafel gezet en die hebben we gedeeld. Het was een geslaagde avond. Het eten is hier niet heel spannend ofzo, maar gewoon prima, interieur is gezellig en lekker cocktailtje erbij.
Voor dessert hadden we allemaal geen plaats meer, maar toch maar eentje besteld en die gedeelt, een cake met noten en caramelsaus geloof ik, die was erg lekker!
Eduardstein .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
We zijn hier al vaker geweest, en het verschilt wat per keer hoe we de algemene beleving vinden. Deze keer waren we erg tevreden. De prijs kwaliteit verhouding is goed. De bediening is vriendelijk. De porties erg groot!
Ook het eten smaakte erg goed. De chili con carne genomen en de wrap met kip en rijs/bonen.
Aanrader is ook de optie waar je zelf je 'pannenkoekjes' kan maken met toppings!
Winston C.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Ik had de pollo pikante Saturday om 18.30. Was ultra lekker met de beste bediening die ik in mijn leven ervaren heb. Altijd een glimlach en attent. Daniel de barman kwam zelf uit Zuid Amerika om een extra stuk authenticiteit er aan toe te voegen en dat maakte mijn ervaring kompleet. Ik zou wel reserveren tijdens de weekenden voor grote groepen.
Vtje87 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
De oude haven was niet heel druk op deze zaterdag avond, maar popocatepetl wel! Ondanks dat het restaurant vol zat, hadden we dat gevoel niet, je hebt genoeg privacy om lekker te kletsen. We hadden de fajitas kip en spareribs, mals! Cocktails niet heel denderend, maar lekker genoeg voor erbij in een leuk kannetje. We gaan er wel vaker heen, dus dat zegt genoeg :)
Tom D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Zeer gemiddeld restaurant. De bediening wisselend, er werd duidelijk iemand voor de eerste avond ingewerkt. De locatie is mooi, zo aan de oude haven met uitzicht.
In het eten miste ik het echte Mexicaanse. Het leek sterk aangepast aan de Hollandse mond. Mijn fajitas die ik gepeperd had gekozen was erg mild en het eten was ook niet heet, sterker het was op een koud bord geserveerd (je verwacht toch een sissend pannetje geserveerd).
Al met al matig
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Prima vernederlandst Mexicaans, goede smaak, prima (hoewel soms wat langzame) bediening en een leuke sfeer. Verwacht geen culinaire hoogstandjes, maar gewoon ongecompliceerd lekker eten.