Popocatepetl Haarlem

Jouw recensie over het restaurant Popocatepetl Haarlem

Ferry V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Burrito’s zijn magnetronmaaltijden.
Wij waren positief verrast door het nieuwe interieur. Lekker open en fris. Maar fris was ook de burrito toen hij werd opgediend. Ijskoud bleek hij van binnen. Kan een keer gebeuren zou je denken. Maar de burrito was gewikkeld in een stukje ovenpapier met een touwtje er omheen. Dat geeft een lekker vers authentiek sfeertje. Ijskoud in de kern geeft dan meteen weg dat het helemaal niet vers is. Zo uit de vriezer in de magnetron maar iets te kort gepiept. Veel te kort gepiept. De volgende burrito die we kregen. Nadat we het hadden kenbaar gemaakt. Die was iets te kort gepiept. Die was niet koud. Die was lauw. En bovendien kurkdroog van binnen en flauw van smaak. Of ik, niet eens we, een gratis drankje wilde. Dank je de koekkoek Dr Oetker!
Nien U.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Het begon goed.
Na een vertraging van vijf minuten werd ons een mandje taco's met guacamole aangeboden. Lekker!

Toen we eenmaal zaten duurde het heel lang voordat we de kaart kregen. Maar toen we besteld hadden kwam het redelijk snel. We hadden allemaal kleine hapjes als voorgerecht wat we met zijn 8en deelde en dat was heerlijk. Hebben we echt van gesmikkeld!

Toen kwam ons hoofdgerecht. Ook heerlijk van gegeten. 1 bord met eten was helaas koud toen het geserveerd werd maar nadat het gemeld werd kwam er snel een nieuwe. Nadat de borden leeg waren duurde het weer heel lang voordat onze tafel afgeruimd werd en zaten we heel lang zonder drinken.

Ik was als enige die een toetje besteld had en het duurde ongeveer drie kwartier toen een vriend van mij ging checken bij de keuken. Serveersters waren zo druk dat ze ons niet zagen zwaaien.
Eenmaal bij de keuken hoorde hij van de kok dat het toetje al heel lang klaar stond maar gewoon niet werd opgehaald. Het ijs was helemaal gesmolten.. Kok heeft een nieuwe gemaakt en ook hierbij was de kwaliteit van het eten gewoon weer prima.

Ik wil even duidelijk maken dat het niet om de werknemers gaat. Maar aan het verhaal wat hier na komt. Ook wil ik even vermelden dat ik vind dat er te weinig personeel loopt voor het aantal mensen dat er zit. Ik had vaak het gevoel dat we vergeten werden. En dat is niet de bedoeling neem ik aan.

------>>>> Nou komt het ergste gedeelte van het verhaal.

Tijdens het eten werd er aan mij gevraagd of ik op wilde staan omdat ik naast een deur zat. Ik stond natuurlijk op en een hele grote schuifpui werd opengedaan, zonder te vragen of we het erg zouden vinden.
Ik zat dus tijdens het eten met mijn linkerschouder bijna buiten, want de deurpost zat zo halverwege de tafel.
Het regende en het was die dag hartstikke koud.
De rest van de mensen aan de tafel deden hun sjaal om hun schouder omdat ze het ook koud kregen.
Ondertussen verzamelde achter ons allemaal middelbare mannen, ik neem aan vriendjes van de eigenaar want die stond er gezellig bij (ja dit is sarcastisch)
Omdat ik met mijn schouder bijna buiten zat leunde de bier drinkende mannen vaak tegen mijn aan met hun kont omdat ze tegen de deurpost aan leunde.
Ook stonden ze half binnen half buiten te roken en de wind waaide precies onze kant op. Niet heel prettig tijdens het eten.....
Toen de maat vol was vroegen we aan de serveerster of de deur dicht kon. Die zei doodleuk: nee dat doen we niet, ik kan wel een andere plek aanbieden. Het hele restaurant zat vol, dus plek ergens anders was er uiteraard niet. Ik snap ook wel dat ze dat niet mocht van haar baas. Want die wilde natuurlijk interessant doen voor zijn vrienden. Dus die zou die deur nooit dicht laten doen door zijn werknemer.
Toen we besloten te gaan stonden een paar van ons buiten nog even te wachten tot de rest binnen klaar was. En we voelde gewoon hoe de eigenaar met een vriend en waarschijnlijk zijn vriendin over ons aan het praten was en keken ons weg.

Ik kom hier nooit meer. Respectloos naar zijn werknemers en zijn klanten. Verschrikkelijk!
Annette K.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Inmiddels vaste stek met de kinderen. Bediening is bij ieder bezoek (eens in de 3 a 4 weken) vrolijk en vriendelijk, het eten verveeld nog steeds niet en na afloop hebben we iedere keer hetzelfde voldane gevoel en hebben we absoluut genoten van de ambiance, het eten en het samenzijn.
Absoluut een must go in Haarlem als je uit eten gaat. Zeker met kinderen.
Beste Annette,

Bedankt voor de waardering en het achterlaten van de recensie. Fijn om te lezen dat u zo graag bij ons komt eten met het gezin. We kijken uit naar uw volgende bezoek!

Mvg,
^Stijn
Aileen S.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Heerlijk gegeten, erg vriendelijke bediening en gezellige inrichting.

Enige puntje van kritiek: we moesten erg lang wachten op ons drinken. Vervolgens kregen we de kans niet om de bedieninig - die wel een erg drukke avond had - aan te spreken.
Beste Aileen,

Dank je wel voor je reactie en feedback. We gaan er mee aan de slag. Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,

^Stijn
Garfunkel .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
De "nieuwe" Popocatepetl verdient een recensie! En een goede ook!
De frisse wind die door de zaak is gegaan na de laatste verbouwing en aanpassing is zeker ten goede gekomen. Het hangt een een schone, vlotte, gezellige en rustige sfeer, wat het chaotische en slordige wat er eerst ooit hing helemaal doet vergeten. Het eten, is écht héél goed! De porties zijn een stuk beter en het ziet er waanzinnig uit. De ribeye was superzacht en er zat een heerlijk bbq smaakje aan. Ik had de fajitas met pulled pork, niks op aan te merken, zeer smaakvol, vers en overheerlijk, alles opgegeten. De cocktails zijn ook aan te raden! De laatste keer dat ik hier heb gegeten is wel lang geleden, maar het is zo anders nu! Er is een soort van rust toegekeerd, iedereen weet nu waar hij/zij mee bezig is lijkt wel, het klopt weer! Heel fijn om te weten dat Popocatepetl weer back in business is, voor mij in ieder geval wel! Popocatepetl staat weer op de kaart en terecht! Over het personeel niets dan goeds overigens, wat een lieverds! Tot snel!
Goedemorgen Garfunkel,

Bedankt voor deze super fijne beoordeling! Hier doen we het natuurlijk voor. Gasten blij maken en een top avond bezorgen. En natuurlijk zien we u graag weer terug.

groeten,
Denise
Puella S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Naar de vernieuwde Popo's geweest: mooie inrichting, maar niet zo gezellig als dat het was.
Luxere uitstraling, maar minder toegankelijk.
Waar je eerst Nacho's kreeg bij binnenkomst bij je drankje moest je deze nu tegen extra betaling bestellen als je zou willen, minpunt!
Maar ook de prijzen zijn minder toegangkelijk terwijl de gerechten qua prijs verdubbelt lijken en de groote van het gerecht gehalveerd!
De wachttijd is langer, al is het personeel er nog even vriendelijk.
Het eten smaakte goed, maar alles bij elkaar maakt het voor mij niet zoals voorheen voor herhaling vatbaar.
Jammer dat restaurants in o.a. Haarlem steeds maar denken te moeten vernieuwen en daarbij een goed concept naar mijn mening om zeep helpen.
Ik vind het jammer te moeten zeggen, maar ik kom er helaas niet meer.
Annette K.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Vanavond heerlijk gegeten bij de "nieuwe" Popo. Wat een aanrader!
Goede service, heerlijk gegeten en een prachtige zaak.
Onze kinderen zijn ook bij de nieuwe Popo blij de deur uit gegaan! We blijven vaste bezoekers van Popo!
Goedemorgen Anne,

Bedankt voor je beoordeling!

Graag tot een volgende keer.
^Denise
Sam G.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Gezellig en druk restaurant, eten was lekker, vooral het grand dessert was heerlijk en heel veel. Ik had een cadeau laten staan en het aardige personeel heeft deze gratis naar mij opgestuurd omdat iik ver weg woon. Top service, bedankt!
Carline G.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Mijn complimenten aan het personeel! Ondanks de drukte bleef het personeel zeer vriendelijk, gezellig, correct, snel en hebben wij heerlijk gegeten, zonder lang gewacht te hebben. Knap hoor!
Hilde H.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Leuke entourage, ruim restaurant. Bediening zeer vriendelijk, maar moesten lang wachten op de gangen en dan zat het restaurant nog niet eens volledig vol.

Eten vond ik niet zo bijzonder uitgesproken van smaak. Ik heb lekkerder Mexicaans gegeten. Bij mijn gerecht een sausje gevraagd want anders was het wel erg droog allemaal.
De saus kwam toen mijn eten al bijna op was. Beetje jammer.

Als nagerecht de combinatie van desserts genomen met zijn tweeën . Hiervan kon alleen de cheesecake ons bekoren.

Hier nog eens terugkomen? Ik denk alleen als het verder overal vol is.
Jolanda L.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Niets dan lof voor dit restaurant.
Wij gaan regelmatig met ons team uit eten en na twee teleurstellende ervaringen bij andere restaurants zijn we onlangs naar Popocatepetl in Haarlem gegaan.
Dit bleek een prima keus te zijn. We waren met een redelijk grote groep, maar iedereen kon gewoon a la carte bestellen. Heel fijn, want zo kon iedereen bestellen wat hij lekker vond.
Ondanks de vele verschillende bestellingen, kregen we allemaal keurig tegelijkertijd ons eten. Heel fijn, want dat is lang niet overal zo.
Het eten was heerlijk en ruim voldoende, de toetjes zalig en voor diegenen die geen toetje wilden, werd de koffie tegelijkertijd geserveerd. Dat is wel zo gezellig als je met een groep uit eten bent.
We zaten in het restaurant, maar toch een beetje apart. Dit hebben we als heel prettig ervaren. De bediening was vriendelijk en vlot.
De reacties de volgende dag op het werk waren allemaal positief, iets wat maar zelden gebeurt.
Dus, zeker voor herhaling vatbaar.
Aukje T.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Wij hebben met 4 personen het lunchmenu gegeten. Niet al te uitgebreide keuze maar wel lekker en soms ook pittig. Lekkere soep! De guacamole mag wel wat pittiger. De bijbestelde gerechten waren wel aan de dure kant, vooral een klein schaaltje friet vond ik behoorlijk aan de prijs. Jammer, dit kan je ook gewoon bij de hamburgers serveren ipv taco chips. De bediening was vriendelijk en de zaak is, zeker op een frisse zomerdag in Haarlem, zonnig en vol van kleur. Wordt je warm van!
Heidi V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Donderdag 4 -8 hier gegeten,onze verwachtingen waren hoog maar wat viel het tegen.
Om 19:30 binnen om 21:00 ons eerste gerecht wat redelijk was maar niet geweldig.Na heeeel lang wachten eindelijk ons hoofdgerecht wat verkeerd was doorgegeven aan de keuken dus weer opnieuw wachten zodat we toch samen konden eten.
Geen drankje aangeboden ter compensatie voor bijna 2 uur wachten voor we aan ons hoofdgerecht konden beginnen helemaal niets.
Wel een vriendelijke serveerster die goed haar best deed maar wij komen hier niet meer terug.
leo26 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Van een vorig bezoek aan Haarlem herinnerde ik me nog dat we toen best wel prettig gezeten hadden bij Popocatepetl, dus nu -alleen - maar weer een plekje gezocht bij deze Mexicaan tegenover de Oude Bavokerk. Het was er niet erg druk. M'n bestelling werd vlot en vriendelijk opgenomen: ik bestelde de calamaris als voorgerecht en de hamburger als hoofdgerecht. Kopje koffie om te beginnen, en de calamaris stond al vrij snel daarna op tafel. Die waren wel oké, niet sensationeel of zo, maar - oké. En toen begon het wachten. Na een uur maar eens gevraagd of die hamburger misschien nog zou komen. "O, ik zal het vragen". Even later: "Meneer, uw hamburger komt er zo aan". Kwartier later: nog niks. Al met al duurde het bijna anderhalf uur na bestelling voor ik die hamburger eindelijk kreeg - en toen had ik geen tijd meer om ervan te genieten. Snelsnel naar binnen gewerkt om nog op tijd op m'n afspraak te komen. Duidelijk kenbaar gemaakt dat ik dit geen manier van doen vond. "Kan ik u nog een drankje aanbieden dan?" Nee, ik zit op hete kolen, ik moet weg. Een drankje was toch niet zo aantrekkelijk: het bier - Jupiler - smaakte niet bepaald naar méér.
Jammer. Geen reclame voor Popocatepetl Haarlem. Ik kom hier niet weer, tenzij ik een halve dag de tijd heb.
Beste Leo,

Wat vervelend om te lezen dat de ervaring niet naar wens is geweest. Het is uiteraard nooit onze bedoeling om onze gasten laten wachten. Hoewel wij dit beschouwen als een incident wil ik wel benadrukken dat wij een oplossing zoeken om dit in de toekomst te voorkomen. Wij hopen ten alle tijden een goede service neer te zetten. We hopen dat je ons in de toekomst nog een kans zou willen geven!

Met vriendelijke groet,
Jill - Team Popocatepetl Haarlem
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Dat je bij het Vlaamse friethuis apart voor de saus bij je frietje van 2,50 euro betaalt, dat snap ik. Maar een restaurant waar je voor tientallen euro's eten en drinken bestelt en fooi geeft en dan achteraf op de rekening ziet dat je nog apart voor je sausje moet betalen, daar word ik een beetje treurig van.
En helemaal als er 2x ketchup en 1x mayo op de rekening staat, terwijl er slechts 1x ketchup is geleverd. Mijn tafelgenoot (de enige met patat) heeft meerdere malen moeten vragen om een sausje dat maar niet kwam terwijl we allemaal al ruim zaten te eten en zijn patat koud begon te worden. 3x vragen, 1x geleverd, maar dus wel 3x op de rekening. De serveerster aan wie we na afloop meldden dat we dit niet zo netjes vonden, reageerde nogal blanco.
Natuurlijk, het gaat maar om een paar euro. Maar het gaat mij ook om het principe. Een restaurant dat klanten geld vraagt voor een mini-bakje ketchup? Don't like it. Of het nu 1x of 3x op de rekening staat.

Beste Anne,

Wat vervelend dat de ervaring niet naar wens is geweest. Het is nooit onze bedoeling om onze gasten laten wachten en daarbij zeker niet driedubbel te laten betalen. Hoewel wij dit beschouwen als een incident wil ik wel benadrukken dat wij een oplossing zoeken om dit in de toekomst te voorkomen. Wij hopen ten alle tijden een goede service neer te zetten. We hopen dat je ons nog een kans geeft in de toekomst.

Vriendelijke groet,
Popocatepetl Haarlem

sonjaenrob .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Leuk restaurant om een hapje te eten.
Fajita's zijn heerlijk. Ook daarna nog gezellig
Cocktails drinken. Personeel is erg attent.
We gaan zeker terug.
Sonja
F P.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Goede Mexicaanse hamburger gegeten met vooraf prima nacho's. Ruime keuze uit gerechten. Leuk terras(je) op leuke locatie in het centrum.
SylvZ .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Bijzonder gastvrij ontvangen en ook de verdere verzorging was top. Sfeer heel leuk en vrolijk. Eten mogen we niet echt beoordelen: Mexicaans is niet echt ons ding. Voordat we iets hadden besteld: nacho's, bij het voorgerecht nacho's, bij het hoofdgerecht nacho's. Niets mis mee maar misschien iets te veel van het goede. Maakte echter niet uit: toopavond gehad dankzij de heerlijke sfeer die hier hangt. Gaan terug en vragen dan hulp bij de keuze van het eten! (geen nacho's).
Michelle Joan D.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Als je lekker wil eten voor een leuke prijs is Popo zeker een aanrader!

Regelmatig gaan we hier gezellig uit eten.

Precies zoals een Mexicaans restaurant hoort te zijn:
Zodra je binnenstapt gelijk al een gezellige sfeer. Je wordt vriendelijk geholpen, lekker muziekje erbij.
De service is goed en je hoeft niet te lang op het eten te wachtten.
Veel keus! Ook wat minder traditionele Mexicaanse gerechten zijn er genoeg.
En één van de overheerlijke cocktails mag natuurlijk niet ontbreken!

Wij komen snel weer terug!
Emma H.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Onlangs gegeten bij dit restaurant, was hier nog niet eerder geweest. Na vriendelijk naar onze tafel begeleid te zijn hebben we een driegangenmenu genomen. Vooraf de nacho's, een goed bord vol! De burrito met bonen en rijst was erg lekker en ook dit gerecht was prima qua formaat. Als toetje hadden wij een cheesecake en een cocktail van de dag.

Het lekkere eten en de goede sfeer en aankleding die je bij het restaurant vindt maakt dit een plek waar we zeker terug zullen komen!