Popocatepetl Haarlem

7,2

Jouw recensie over het restaurant Popocatepetl Haarlem

Denise D.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Wat een teleurstellend bezoek, het afgelopen jaar ben ik hier meerdere keren geweest, maar van mijn enthousiasme van het begin is inmiddels niets meer over. Het personeel is onervaren, het eten duurt lang en tevens ook de drankjes. De lol en het enthousiasme dat het personeel voorheen had is totaal verdwenen. Erg jammer. Het eten is nooit heel uitmuntend geweest, maar de ervaring telde ook zeker mee, inmiddels is hier niets meer van over.
Michelle W.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Donderdag langs gegaan om te lunchen, dit was dus eenmalig. Eten duurde erg lang, drankjes lieten lang op zich wachten. De medewerkerster was druk bezig met haar telefoon en niet met de klanten. Het eten duurde lang dus ik vroeg haar waar het bleef, de enige respons die ik kreeg was een zucht en een arrogante blik. Op het gebied van service kunnen ze hier nog veel leren. Eten duurde lang en was totaal niet bijzonder. Erg jammer want het ziet er heel gaaf uit. Ik ga hier niet meer naar toe
Sharon D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Wat een drukte hier, de ingang is bijna geblokkeerd door mensen die wachten op een tafel. Veel te rumoerig. Burrito sompig, lauw en teveel rijst in verhouding met het vlees. Enchilada stoofvlees besteld, bleek opeens op te zijn maar hoorde ik pas na een half uur, Drankjes lieten erg lang op zich wachten. Veel personeel aanwezig maar weinig aandacht en kennis, drie keer gevraagd naar onze drankjes, ze gingen allemaal kijken en kwamen niet meer terug, biertje was al dood toen hij geserveerd werd, voor mij geen tweede keer!
Charlotte F.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
zaterdag hier gegeten, een niet al te vriendelijk ogend meisje vroeg ons plaats te nemen aan de bar om op een tafel te wachten. Na twintig minuten mij geirriteerd te hebben aan het barpersoneel en een paar andere personeelsleden die uitgebreid hun weekendplannen aan het bespreken waren had ik eigenlijk al spijt, maarvind maar eens een restaurant op zaterdag waar wel direct plek is. de twee meisjes in de bediening druk aan het werk, best lang moesten wachten tot wij geholpen worden, er liep drie keer een jongen langs onze tafel, maar die reageerde niet. Lauwe soep, Diablo cocktail veel te pittig en liet erg lang op zich wachten (35 min), gamba’s waren lekker alleen stond er op de kaart dat er nog tortilla bij zat. toetjes assortiment was beperkt twee toetjes waren op. Voor service een 5,5 maar puur vanwege de leuke serveerster. Jammer.
Kelly S.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Van t weekend hier gegeten. 45 min gewacht op een tafel. 20 min aan de bar gezeten voordat er werd gevraagd wat wij wilde drinken. Bediening correct. Twee keer verkeerd gerecht gekregen. De bar werd drukker, muziek te hard. Het personeel verzamelde zich in Een hoekje om met de eigenaar wijn te drinken en shots. Beetje apart. Zij veroorzaakte veel overlast. Zal doordeweeks wel Een prima tent zijn, in t weekend net een discotheek.
Ingrid D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Nooit meer!! Half januari hier gegeten, bij thuiskomst kwam ik erachter dat wij de verkeerde bon hadden betaald. Ik heb direct contact opgenomen met het restaurant, ik kreeg een meisje aan de telefoon die het probleem leek op te lossen en ik zou het geld binnen een paar dagen teruggestort krijgen op mijn rekening. De 22ste maar langs gegaan, ook hier heeft een medewerkster mijn rekeningnummer genoteerd en zou het geld terug gestort worden. Inmiddels zijn wij een maand verder en heb ik niks ontvangen. Twee mails verstuurd maar hierop NUL reactie ontvangen. Een foutje komt voor bij de beste, maar zorg dan wel dat het netjes opgelost wordt. Het is immers jullie fout, dit is voor mij reden om hier nooit meer terug te keren! Voor service -10!
Beste Ingrid,
Mijn oprechte excuses voor deze grote communicatiefout van onze kant. Ik hoop dat het nu allemaal opgelost is en dat u uw geld gewoon terug heeft gehad. Ik ga dit in ieder geval intern bespreken om zo in de toekomst dit soort situaties te voorkomen. Nogmaals excuses voor dit probleem. Ik hoop dat u in de toekomst ons nog een kans wil geven.
Met vriendelijke groet,

David
LoesK .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
De vernieuwde Popo's heeft ons verrast. Het ontvangst was hartelijk. We werden na +/-5 minuten wachten aan de bar naar onze tafel begeleid. Het personeel dat ons hielp was correct en vrolijk. Ze kwamen regelmatig vragen of alles beviel en informeerde naar onze cocktails. Toen er schijnbaar iets mis was gegaan in de keuken, werd dit keurig gemeld en hebben we kort hoeven wachten op onze gerechten.
De gerechten waren zoals verwacht. De prijzen corresponderen met de kwaliteit die je krijgt. ook de cocktails waren erg lekker en goed bereid.
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2018
Gisteren na de vernieuwing weer eens gegeten met vrienden die hier vaak kwamen. De inrichting ziet er mooi uit maar daar is dan ook alles mee gezegd. We waren met 5 volwassenen 4 kinderen (waarvan 2 onder de 3jr). We hebben erg lang moeten wachten op ons eten. Ik had als voorgerechtje calamaris, deze waren erg taai. Als voorgerecht had ik samen met mijn zoon pikante kip. Ik kreeg hierbij 2 kippebouten (stond niet op de kaart) een klein portie (wel erg lekkere) zoete aardappel friet, een mini bakje sla en een inimi portie limoenmayonaise. Kip was verder prima, maar voor 17 euro een behoorlijk bedrag. Menukaart is ook veranderd. Erg jammer.
mireille V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Nadat dit restaurant een paar maanden gesloten is geweest vonden wij het tijd voor een hernieuwde kennismaking. Helaas draaide dit op een zware teleurstelling uit. En even voor de duidelijkheid het personeel is uiterst correct en vriendelijk maar de keuken brigade moet nodig op kookles. De voorgerechten waren nog van een redelijke kwaliteit maar de hoofdgerechten waren een mexicaanse keuken onwaardig. Mijn burrito was niets meer dan een flauwe tortilla met stoofvlees maar nauwelijks een mexicaanse smaak zoals bijvoorbeeld door kidneybonen of mais toevoeging. Eenkledder guacomole en zure room moesten het geheel dan blijkbaar opfleuren maar het feit dat de burrito in een soort van bakpapier werd opgediend doet vermoeden dat ie de oven niet gezien heeft maar rechtsreeks vanuit de magnetron op mijn bord was beland. En dan de fajita's van mijn vriendin. Het was een mengsel van kip en zeer veel wortel waardoor het meer op hutspot leek dan op een fajita zoals dat hoort. Geen sizzling pan, geen paprika's en de fajita's zelf hadden een krokante, of was het uitgedroogd, kant dus vielen ook nauwelijks op te rollen. De tortilla's horen uiteraard zacht te zijn. Ook hier was het geheel smakeloos.
En allhoewel de vriendelijke serveerster aangaf het bij het management aan te geven hebben wij er helaas niets meer van gemerkt.
Dat hoeft op zich ook niet maar als keuken moeten zij zich echt wel gaan verbeteren want anders verwacht ik dat die 8,1 niet lang zal blijven staan.
Zo jammer dit.
Gertrude B.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Tweede keer dat ik hierheen gegeten in twee weken. Eerste keer met mijn gezin voor de lunch gingen er drie zaken verkeerd: eiergerecht bleek na 10 min niet bestelbaar door het ontbreken van eieren. Was onbekend bij de bediening.
De vegetarische Salade van mijn vrouw bleek rode kool te bevatten ipv de sinaasappel die op de kaart stond. Werd niet vermeld bij het serveren en bij navraag afgedaan met een tja de receptuur is aangepast. De cone met kip van mij bleek geen kip te bevatten. Hiervoor wel een vervangende cone gekregen.
Op 29 december opnieuw gaan eten nu met vrienden. Mijn eten kwam veel later dan de rest van de groep en de margaritas waren deze keer op... later op de avond kwamen ze opnieuw eten brengen naar onze tafel terwijl we al lang klaar waren met eten met de vraag ' maar voor wie is dit eten dan??'
Kortom; er gaat iets mis tussen de keuken en de bediening. Jammer voor dit restaurant want de inrichting is echt leuk gedaan voor een keten en de kaart is goed.
Ruud K.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
26 Decmber 2017. Met 5 volwassenen en 2 kleine kinderen gaan eten. Ruim 1 uur moeten wachten op het eten. Zelfs de nachos werden niet snel gebracht. Het eten was matig. Weinig personeel in het restaurant. Geen fooi gegeven.
Komen niet meer terug.
Julia R.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Matig eten voor zeer veel geld. Tot twee keer toe moeten vragen om de vergeten avocado in de salade. De dure vissalade (15 euro) bestond uit een berg ijsbergsla, onrijpe waterige tomaten en zeer weinig vis (twee lauwe inktvisringen, koude rauwe kabeljauw (niet gegaard in citroensap) en koude garnalen). De bediening is prima en vriendelijk, maar de keuken is geen aanrader.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Met 7 personen variërend van 83 jaar tot 5 jaar vanavond gedineerd bij Popo. Wederom: wauw wat een succes!

De bediening is gastvrij, meedenkend, meewerkend en altijd vriendelijk & vrolijk!
Chapeau!

Het eten: de kaart was na ons laatste bezoek blijkbaar gewijzigd, blij verrast! Het eten was nog beter, met name de tataki is zeer aan te raden!

Wij komen nog sneller terug, team van Popo Haarlem bedankt voor de geweldige avond!
Ferry V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Burrito’s zijn magnetronmaaltijden.
Wij waren positief verrast door het nieuwe interieur. Lekker open en fris. Maar fris was ook de burrito toen hij werd opgediend. Ijskoud bleek hij van binnen. Kan een keer gebeuren zou je denken. Maar de burrito was gewikkeld in een stukje ovenpapier met een touwtje er omheen. Dat geeft een lekker vers authentiek sfeertje. Ijskoud in de kern geeft dan meteen weg dat het helemaal niet vers is. Zo uit de vriezer in de magnetron maar iets te kort gepiept. Veel te kort gepiept. De volgende burrito die we kregen. Nadat we het hadden kenbaar gemaakt. Die was iets te kort gepiept. Die was niet koud. Die was lauw. En bovendien kurkdroog van binnen en flauw van smaak. Of ik, niet eens we, een gratis drankje wilde. Dank je de koekkoek Dr Oetker!
Nien U.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Het begon goed.
Na een vertraging van vijf minuten werd ons een mandje taco's met guacamole aangeboden. Lekker!

Toen we eenmaal zaten duurde het heel lang voordat we de kaart kregen. Maar toen we besteld hadden kwam het redelijk snel. We hadden allemaal kleine hapjes als voorgerecht wat we met zijn 8en deelde en dat was heerlijk. Hebben we echt van gesmikkeld!

Toen kwam ons hoofdgerecht. Ook heerlijk van gegeten. 1 bord met eten was helaas koud toen het geserveerd werd maar nadat het gemeld werd kwam er snel een nieuwe. Nadat de borden leeg waren duurde het weer heel lang voordat onze tafel afgeruimd werd en zaten we heel lang zonder drinken.

Ik was als enige die een toetje besteld had en het duurde ongeveer drie kwartier toen een vriend van mij ging checken bij de keuken. Serveersters waren zo druk dat ze ons niet zagen zwaaien.
Eenmaal bij de keuken hoorde hij van de kok dat het toetje al heel lang klaar stond maar gewoon niet werd opgehaald. Het ijs was helemaal gesmolten.. Kok heeft een nieuwe gemaakt en ook hierbij was de kwaliteit van het eten gewoon weer prima.

Ik wil even duidelijk maken dat het niet om de werknemers gaat. Maar aan het verhaal wat hier na komt. Ook wil ik even vermelden dat ik vind dat er te weinig personeel loopt voor het aantal mensen dat er zit. Ik had vaak het gevoel dat we vergeten werden. En dat is niet de bedoeling neem ik aan.

------>>>> Nou komt het ergste gedeelte van het verhaal.

Tijdens het eten werd er aan mij gevraagd of ik op wilde staan omdat ik naast een deur zat. Ik stond natuurlijk op en een hele grote schuifpui werd opengedaan, zonder te vragen of we het erg zouden vinden.
Ik zat dus tijdens het eten met mijn linkerschouder bijna buiten, want de deurpost zat zo halverwege de tafel.
Het regende en het was die dag hartstikke koud.
De rest van de mensen aan de tafel deden hun sjaal om hun schouder omdat ze het ook koud kregen.
Ondertussen verzamelde achter ons allemaal middelbare mannen, ik neem aan vriendjes van de eigenaar want die stond er gezellig bij (ja dit is sarcastisch)
Omdat ik met mijn schouder bijna buiten zat leunde de bier drinkende mannen vaak tegen mijn aan met hun kont omdat ze tegen de deurpost aan leunde.
Ook stonden ze half binnen half buiten te roken en de wind waaide precies onze kant op. Niet heel prettig tijdens het eten.....
Toen de maat vol was vroegen we aan de serveerster of de deur dicht kon. Die zei doodleuk: nee dat doen we niet, ik kan wel een andere plek aanbieden. Het hele restaurant zat vol, dus plek ergens anders was er uiteraard niet. Ik snap ook wel dat ze dat niet mocht van haar baas. Want die wilde natuurlijk interessant doen voor zijn vrienden. Dus die zou die deur nooit dicht laten doen door zijn werknemer.
Toen we besloten te gaan stonden een paar van ons buiten nog even te wachten tot de rest binnen klaar was. En we voelde gewoon hoe de eigenaar met een vriend en waarschijnlijk zijn vriendin over ons aan het praten was en keken ons weg.

Ik kom hier nooit meer. Respectloos naar zijn werknemers en zijn klanten. Verschrikkelijk!
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Inmiddels vaste stek met de kinderen. Bediening is bij ieder bezoek (eens in de 3 a 4 weken) vrolijk en vriendelijk, het eten verveeld nog steeds niet en na afloop hebben we iedere keer hetzelfde voldane gevoel en hebben we absoluut genoten van de ambiance, het eten en het samenzijn.
Absoluut een must go in Haarlem als je uit eten gaat. Zeker met kinderen.
Beste Annette,

Bedankt voor de waardering en het achterlaten van de recensie. Fijn om te lezen dat u zo graag bij ons komt eten met het gezin. We kijken uit naar uw volgende bezoek!

Mvg,
^Stijn
Aileen S.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Heerlijk gegeten, erg vriendelijke bediening en gezellige inrichting.

Enige puntje van kritiek: we moesten erg lang wachten op ons drinken. Vervolgens kregen we de kans niet om de bedieninig - die wel een erg drukke avond had - aan te spreken.
Beste Aileen,

Dank je wel voor je reactie en feedback. We gaan er mee aan de slag. Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,

^Stijn
Garfunkel .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
De "nieuwe" Popocatepetl verdient een recensie! En een goede ook!
De frisse wind die door de zaak is gegaan na de laatste verbouwing en aanpassing is zeker ten goede gekomen. Het hangt een een schone, vlotte, gezellige en rustige sfeer, wat het chaotische en slordige wat er eerst ooit hing helemaal doet vergeten. Het eten, is écht héél goed! De porties zijn een stuk beter en het ziet er waanzinnig uit. De ribeye was superzacht en er zat een heerlijk bbq smaakje aan. Ik had de fajitas met pulled pork, niks op aan te merken, zeer smaakvol, vers en overheerlijk, alles opgegeten. De cocktails zijn ook aan te raden! De laatste keer dat ik hier heb gegeten is wel lang geleden, maar het is zo anders nu! Er is een soort van rust toegekeerd, iedereen weet nu waar hij/zij mee bezig is lijkt wel, het klopt weer! Heel fijn om te weten dat Popocatepetl weer back in business is, voor mij in ieder geval wel! Popocatepetl staat weer op de kaart en terecht! Over het personeel niets dan goeds overigens, wat een lieverds! Tot snel!
Goedemorgen Garfunkel,

Bedankt voor deze super fijne beoordeling! Hier doen we het natuurlijk voor. Gasten blij maken en een top avond bezorgen. En natuurlijk zien we u graag weer terug.

groeten,
Denise
Puella S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Naar de vernieuwde Popo's geweest: mooie inrichting, maar niet zo gezellig als dat het was.
Luxere uitstraling, maar minder toegankelijk.
Waar je eerst Nacho's kreeg bij binnenkomst bij je drankje moest je deze nu tegen extra betaling bestellen als je zou willen, minpunt!
Maar ook de prijzen zijn minder toegangkelijk terwijl de gerechten qua prijs verdubbelt lijken en de groote van het gerecht gehalveerd!
De wachttijd is langer, al is het personeel er nog even vriendelijk.
Het eten smaakte goed, maar alles bij elkaar maakt het voor mij niet zoals voorheen voor herhaling vatbaar.
Jammer dat restaurants in o.a. Haarlem steeds maar denken te moeten vernieuwen en daarbij een goed concept naar mijn mening om zeep helpen.
Ik vind het jammer te moeten zeggen, maar ik kom er helaas niet meer.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Vanavond heerlijk gegeten bij de "nieuwe" Popo. Wat een aanrader!
Goede service, heerlijk gegeten en een prachtige zaak.
Onze kinderen zijn ook bij de nieuwe Popo blij de deur uit gegaan! We blijven vaste bezoekers van Popo!
Goedemorgen Anne,

Bedankt voor je beoordeling!

Graag tot een volgende keer.
^Denise