Over restaurant POPEI

Ongedwongen en artistieke huiskamersfeer

Dit gezellige eetcafé bevindt zich in het hart van een bruisend muziekcentrum. Je wordt omringd door de vele facetten van popmuziek. Regelmatig vinden hier live optredens plaats. Dit maakt het tot een geliefde plek voor muzikanten en studenten. Op de overzichtelijke kaart vind je ongecompliceerde gerechten, zoveel mogelijk bereid met biologische en fair trade ingrediënten. Tijdens de zomermaanden kun je lekker lunchen, dineren of borrelen op het terras. Heb je daar geen tijd voor? Maak dan gebruik van de afhaallunch.

Meer informatie over restaurant POPEI

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Thijs K.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Gastvrij ontvangst in een geweldig mooi eetcafé. Verrassend diner met een geweldige variatie aan gerechten en smaken. Porties mogen echt kleiner. Mooie bierkaart met veel aparte soorten speciaal bier.
Hoi Thijs, dankjewel voor je mooie recensie, heel erg goed om te horen dat jullie het fijn hebben gehad bij ons. De portionering is een aandachtspunt inderdaad, wordt aan gewerkt! En natuurlijk heel graag tot de volgende keer! Team POPEI
LindaEindhoven .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Op een doordeweekse dag heerlijk gegeten bij Popei. Bediening was vriendelijk, de inrichting prima en het eten heerlijk en meer dan voldoende. Veel keus voor vegetariërs en voor mensen die van bier houden. We hebben ons nu al voorgenomen vaker terug te komen.
Dankjewel Linda voor je fijne recensie, hartstikke goed om te horen dat jullie het goed hebben gehad en de keuze voor vegetariërs waarderen. Tot gauw weer! Team POPEI
Michiel1513 M.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
eerst het positieve: leuk restaurant met een goede relaxte sfeer.
maar, we waren met z'n 6en en moesten meer dan een uur wachten op het hoofdgerecht. 3 van ons hadden de spaanse tapas besteld a 18.50 pp. maar voor deze prijs was het wel erg simpel en weinig spaans: wat plakjes rouwe ham ipv bruchetta. wat simpele garnalen zonder knoflook, olijfolie. en gehaktballetjes met nauwelijks tomatensaus. daarbij wat bruchetta( ook niet echt spaans). het was niet vies maar de schotel kostte 55 euro en dan verwacht je wel wat meer dan 3 stokbroodjes, wat gehaktballetjes en een paar garnaaltjes. ik ben nog aardig geweest met mijn score maar was zeer teleurgesteld. ook werd er niks gedaan met mijn kritiek bij afrekenen. waardeloos.
Beste Michiel, dankjewel voor je recensie. Het is pittig om te horen maar zeker gewaardeerd omdat het voor ons heel duidelijk is waar we steken hebben laten vallen. Hoe je het spaanse tafeltje beschrijft is inderdaad absoluut niet hoe we hem willen serveren en dat is overduidelijk mis gegaan bij jullie, onze oprechte excuses. Inmiddels wordt het gerecht nu anders en voller geserveerd.
We begrijpen dat het niet accuraat reageren van de bediening op jullie klacht de ervaring niet beter heeft gemaakt, dat vinden we erg vervelend, we zullen daarom contact met u opnemen om dit alsnog goed op te lossen. Nogmaals bedankt voor de feedback en excuses voor de tegenvallende ervaring.
Team POPEI

Reactie van proever:

Goed om te horen dat er toch wat met mijn kritiek is gedaan!
Claudia C.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Gezellig restaurant op Strijp-S. Ik ben hier gaan eten met een Social Deal voor een 3-gangen menu. Het voorgerecht 'om te delen' was erg lekker en groot, maar zorgde er daarom wel voor dat de rest van het menu toch te veel was. Ik had als hoofdgerecht de quinoaburger die ook lekker was. De huisgemaakte friet erbij was ook erg goed. Als nagerecht koos ik chocola en dit ging na de gangen hiervoor wat moeilijker naar binnen, maar vooral de chocoladetaart was heel lekker.

Niks te klagen over de service. De hele avond goed en vriendelijk geholpen door verschillende medewerkers.

Ook erg fijn dat ze een speciaalbierenkaart hebben!
Hoi Claudia, dankjewel voor je leuke recensie! Heel goed om te horen dat jullie lekker gegeten hebben, de portionering is iets waar we mee bezig zijn, bedankt voor je feedback daarover. Heel graag tot de volgende keer, team POPEI
John T.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Al vaker gegeten, zowel mét als zonder Groupon bon, want aan die laatste actie doet Popei met enige regelmaat mee. Dit keer een tapasschotel inclusief een fles wijn, voor een prijs dat je denkt "dat kan haast niet voor dat geld". Tweemaal besteld, we gingen met vrienden, dus 2x een schotel en 2 flessen wijn.
De tapasschotel moet je niet letterlijk op zijn Spaans nemen want daar is de schotel niet mediterraan genoeg voor, getuige de bitterballen en blokjes Hollandse kaas die er ook op liggen. Maar de rest neigt wat meer naar het Zuiden, met lekkere worst, olijven, gepaneerde groenten en ander lekkers. Niks mis mee. Maar wat mij betreft toch meer een borrel- dan een tapasschotel.

Ook de wijnen waren van goede kwaliteit, een eenvoudige maar soepele rode Merlot en een frisse, biologische witte wijn. Die hebben we nog maar 2 bijbesteld, de prijs van die wijn was 17,50 per fles, dat is keurig. Achteraf bezien hadden we beter nog 2 Groupon bonnen moeten bestellen want die kostten 14,50 (voor een tapasschotel én die fles wijn die normaal 17,50 kost), maar dat is wel héél Hollands geredeneerd, haha.

De bediening was zeer vriendelijk en attent, zonder opdringerig te zijn. En dat is geen momentopname, dat is daar altijd zo, complimenten.

En het decor, je moet er van houden, en dan doen wij dan ook. Heerlijke nonchalante caféuitstraling met bijelkaar geraapte tafels en stoelen en een mooie bar. Alles gezellig verlicht. Fantastische plek gewoon, die houden we erin!
Dag John, heel erg bedankt voor de prachtige recensie, daar zijn we heel erg blij mee! Heel graag tot de volgende keer, team POPEI
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
An zich prima restaurant, maar de bediening en service kan nog wel op hoger niveau. Niet dat men niet vriendelijk is maar net te lang wachten op opnemen bestelling drankje na binnenkomst, personeel dat veel met elkaar bezig is etc. Eten was prima, maar niet voor de oorspronkelijke prijs. Vreemd was wel dat op zaterdagavond slechts paar tafels vol waren.
Beste gast, bedankt voor de recensie, ook de minder positieve ervaringen horen we graag zodat we weten waar we aan moeten werken. Aan het niveau van de bediening wordt hard gewerkt. Wat betreft de prijs van onze gerechten; wij werken bijna uitsluitend met lokale leveranciers, biologische en verse producten en alles is huisgemaakt door onze keuken.
Dat het niet vol was in ons restaurant kan te maken hebben gehad met een programmering in onze zaal, we proberen dan rekening te houden met onze diner gasten door het aantal reserveringen te beperken.
We zijn blij dat jullie een goede avond hebben gehad, hopelijk bevalt het de volgende keer nog beter! Tot ziens, team POPEI
Charlotte B.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Lekkerste risotto die ik ooit heb gegeten! Wel erg grote porties.. we hadden het 3 gangen menu via social deal.. Leuke bediening; wel wat traag maar geen probleem. Heerlijk gegeten en komen zeker nog een keer terug
Ninasinasappel .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Een leuk avondje hebben we gehad bij PopEi! We hadden met de iens dinnerdeal een 3 gangendiner en elk gerecht was heerlijk. Vooral de risotto met oesterzwammen is een aanrader! Het was grote porties, dus we hadden onze buikjes vol toen we het eetcafe verlieten. Ook was een live muziek leuk en hing er een gezellige informele sfeer. De bediening was niet altijd even snel, maar dat was geen probleem.
Een aanrader dus!
Hoi, dankjewel voor je leuke recensie, heel goed om te horen dat jullie het goed hebben gehad bij ons!
We zijn hard aan het werk om de kwaliteit van de bediening op hetzelfde niveau te krijgen als de keuken, fijn om te horen dat jullie het niet vervelend vonden. Graag tot de volgende keer! Team POPEI
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Hele aparte lokatie: hartje Eindhoven in een groot, oud fabriekspand van Philips, nu volop bezocht door (pop)musici en studenten. Als project voor herintreders op de arbeidsmarkt in de horecasector, dit restaurant. Leuke aparte kaart, lekker eten.Wij zijn gestart met grote schaal gevarieerde tampas, dan een Spaans tafeltje met allerlei heerlijke hapjes, warm en koud. En dan de 3e component van dit menu dat ons met de Iens deal 20 euro kostte: enerzijds een Strawberry Mosquito (aardbeien, citroenijs,munt en rum) en anderzijds een chocoladetrio : pure chocoladetaart, witte chocolademousse en melkchocoladeijs. Verrukkulluk (naar Remco Campert). Echt leuk deze plek, goed eten, fijne sfeer en super relaxte prijzen.
Rvanpruissen .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Echt lekker gegeten met prima bediening. Enig minpunt was het eindeloze geblèr van Adele op de achtergrond. Ieder z'n smaak, maar een beetje variatie in de muziek was mooi geweest :)
Mieke B.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Middels een groupon hier terecht gekomen. Lekker buiten op het terras een hapje en een drankje gedaan. Gemoedelijke sfeer, ongedwongen, zeer klantvriendelijke bediening! Kortom; hier komen we vaker!
Kukidoll .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Een heerlijk ontspannen artistieke huiskamersfeer! Gerechten puur en oprecht en erg lekker! Prijs/kwaliteit helemaal in orde! Een aanrader!
Juudjelive .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Vandaag geluncht bij popei, onze komst dmv een reservering (voor 6 personen) ruim van te voren aangekondigd. Helaas bij aankomst geen tafel gereed en geen 'ontvangst'. Op zich is er genoeg te kijken want de sfeer en ambiance is zeker wel ok! Helaas liet de hele lunch erg lang op zich wachten, na 1,5 uur hadden we net de soep gekregen. Die was overigens erg lekker! Spaanse tomaat paprika soep! Ook het hoofdgerecht liet daarna weer 3 kwartier op zich wachten en bestelde drankjes vergeten. De garnalen burger was ok, evenals de zelfgemaakte, voor mij net iets te dikke, friet. Het nagerecht werd op ons aandringen wel snel geserveerd. Gelukkig kreeg t personeel toen ook ondersteuning van een collega die alles snel strakker had georganiseer en de zaak goed in de gaten had.
Al met al, hebben we zeker een gezellige middag gehad maar de bediening was helaas traag en niet al te vlot
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
POPEI zondag 8 juni

Op een prachtig mooie pinksterdag op een gezellig terras op Strijp S.
De serveerster was waarschijnlijk heel erg nieuw want op elke vraag die we stelden zei ze dat ze dat nog even moest gaan navragen. Niet erg, want iedereen begint ergens.
Popei heeft een kleine kaart. En jammer genoeg was het enige visgerecht wat erop stond op. Dan maar wat anders.
De spareribs waren wel aardig, de salade niet bijzonder, en de vegetarische schotel waarvan ik geproefd had was met weinig fantasie gemaakt. Voor eten hoef je hier dus niet te zijn.
Wel voor een gezellig terras met mooi gekleurde banken. Binnen niet gezeten maar het zag er ook heel gezellig uit.
Bas L.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2014
De Soulburger is mijn favoriet in dit gezellige oude Philipsgebouw. De meeste gasten zijn muzikanten en hun bezoekers en de aanloop van nieuwsgierige muziekliefhebbers loopt op! Prijs - kwaliteit is hier prima in orde, huiskamersfeer is geweldig