Poort Dok

Service6,5/10
Decor7,6/10
Natasja W. Fijnproever (9 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Onwijs leuke locatie, waar meer in zit dan eruit wordt gehaald. Even terras aanvegen, oude bladeren, servetten en troepjes uit hoeken halen. Spinnenwebben weghalen zodat je niet met je haar er in zit. Nieuwe hoesjes om de stoelen en een nieuw likje verf. Kleine dingen, grote veranderingen. Personeel is vriendelijk en werkt hard. Het eten is prima voor een strand tent. Nogmaals, haal er meer uit! Kan een top tent worden!
Jelle F. Gastronoom (11 recensies) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Zo zonde, zo'n mooie plek en dan zulk passieloos eten. Ook de bediening is totaal niet oplettend of meedenkend. Zelfs de frietjes waren te kort gebakken en het vlees té lang. De groenten bij de hoofdgerechten zit ook totaal geen fantasie in. Een blaadje sla, met een schijfje komkommer en een schijfje augurk???
Abeers . 1e beoordeling (1 recensie) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Na een dag hard werken even lekker uit eten bij poortdok. We hadden er zin in maar wat viel het tegen. Pennen met gorgonzola besteld. Na lang wachten terwijl het zo goed als leeg was kwam het eten. Wat was het vies. Een drappige gorgonzolasaus. Waterig, totaal geen smaak er aan. Ober erbij geroepen maar die zei dat hij er niks aan kon doen. Toen naar de kok. Die kwam ook met een lulverhaal waar je niks mee kon. Eten laten staan. Totaal geen sorry of wat dan ook van de kok. Had dan nog een kopje koffie gratis gegeven maar totaal niks. In het verleden ook nog wel eens daar gegeten en toen was het goed. Eens maar nooit meer. Wat een personeel daar zal gauw geen klant meer hebben als ze zo door gaan.
Aanhuis . Bourgondiër (4 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Poort Dok, paviljoen aan de Almere strandkust, heeft een aardig uitzicht en oogt met zijn grote banken behoorlijk lounchesfeervol. De bediening is vriendelijk. Maar toen het eten. Zusterlief bestelde als hoofdgerecht gevulde paprika en ik dorado vis. Maar beide waren op. Dan maar pasta: de één met gorgonzola saus en de ander met pesto. We bestelden maar wat stokbrood en smeersels. Een longdrink glas brachten we terug want die was vies (lippenstift). Intussen meldde een serveerster dat de pasta op zich liet wachten want het koken duurde langer. Wel twintig minuten (...). Na een uur wachten vroegen we waar het bleef. Het kwam. Echt uitgesproken smaak hadden de beide schotels niet. Te weinig kaas en pesto. We kregen de koffie, betaalden en vertrokken. Om daarna vervolgens tegen elkaar te zeggen: hier komen we niet meer.
Mario S. Fijnproever (5 recensies) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2014
Geen onaardige lokatie maar op dit moment uitzicht op hekken omdat er herstelwerkzaamheden op het strand zijn. We waren met 3 personen en bestelde sate, dikbilbiefstuk en oosterse beef salad. De sate was een grote pen met erg droog vlees, garnituur in orde. De dikbil was net iets meer doorbakken dan de gevraagde medium, friet redelijk maar ook niet meer dan dat. De beef salad was een bord vol noodles drijvend in een bad van zoute soya met veel stukken doorgebakken beef, eigenlijk veel te zoiut om te eten maar met het warme weer goed voor de zouthuishouding.
een teleurstellende ervaring die niet herhaald zal worden
Roberto . Gastronoom (13 recensies) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
Met het mooie weer gaan eten bij Poort dok aan het almeerderstrand. Poort dok heeft een paar mooie lounge hoekjes en bied met de schermen een lekkere locatie om lekker een biertje te drinken.

De gebakken dikbil biefstuk met frites en salade besteld. Dit was echter een teleurstelling, de frites waren oké, en de salade verwachte ik niet heel veel van in een eettent zoals deze. Maar de dikbil biefstuk was een heel zware teleurstelling. Deze was heel zwaar doorbakken (helemaal niet medium), enorm taai en smaakte enkel lichtjes naar zout. Ik verwachte geen sterrengerecht, maar als het vlees niet tenminste redelijk kan worden gebakken raad ik aan dit van de menukaart te halen.

Als dessert de cheesecake met frambozen-ijs besteld, de cheesecake was redelijk, maar ik kreeg zonder uitleg chocolade-ijs bij de cheesecake, wat totaal niet paste of op het menu stond.

Een vier voor het eten.

Het was moeilijk aandacht te krijgen van de service en we kregen eenmaal een glas te weinig voor de hoeveelheid biertjes die we hadden besteld, 5.

Het decor was wel leuk en de locatie beter, maar veel van de stoelen hadden vieze kussentjes en vlekken. Een 5.

Bij Poort dok betaal je voor veel de locatie en is het eten matig, de service ook. Geen aanrader.
Gies V. Bourgondiër (2 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2013
Mijn complimenten.
De thee smaakte goed, de koffie was lekker.
Maar de Hanos appelgebak was erg zwaar aan de prijs.
Daardoor:
Wij hebben nog nooit zoveel betaald voor een kopje koffie, een glas thee en twee stukken appelgebak zonder slagroom. € 13.20.
Gefeliciteerd u was het duurste adres tot nu toe en wij weten waar wij het over hebben.
Dennis L. Gastronoom (27 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2012
Een leuk "lounge" cafe/restaurant direct aan het Almeerderstrand! Het is hier bij mooi weer echt heerlijk toeven! Buiten staat allemaal trendy houten meubilair en ze draaien er zachte lounge muziek. De gerechten op de kaart zijn simpel maar lekker. De Laatse keer heb ik er een super mals biefstukje gegeten die precies bereid was zoals ik had gevraagd. Het enige nadeel van deze plek is dat je er bij slecht weer weinig te zoeken hebt.