Ponte Arcari

• Mastercard , Visa card
  • Per boot te bereiken , Terras
Schoonhoven55 .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
voor ons 1 van de beste Italiaanse restaurants is Amsterdam. Misschien wat klein en soms wat chaotisch. Maar dat tref je in Italië ook. Een vooraf met een echte Burrata. Pasta met truffel. Heerlijke wijn. En vriendelijke bediening. Echt ons favoriete restaurant.
CASK .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Echt Italiaans eten. Het mag alleen wel iets langer in de pan, want het is bijna ongaar. Kok erg stug en ober daarentegen joviaal, leuke combinatie. Mooi gelegen op een hoek, levendige buurt. Klein restaurant, dit is prettig. Ik heb er een goede herinnering aan.
RestaurantDeskundige .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Zo, we moeten even ons verhaal kwijt:
Op een zaterdag gegeten bij Ponte Arcari. De ontvangst was matig tot slecht. We kregen niet allemaal een menu kaart aangeboden, en de bediening vroeg niet eens of we iets te drinken bliefden. Daarna ging het slecht berg afwaarts: te popie jopie bediening die een zeer chaotische indruk op ons maakte doordat hij niet eens wist welke dranken hij in huis had op de avond. Hij kwam er zelf achter dat wat wij bestelde niet in huis was, en kwam dat even doodleuk melden. Ik zou deze persoon adviseren om vooraf (voor openingstijd) te controleren wat wel in huis is en wat niet! Dat scheelt teleurstellingen. De menukaart heeft een beperkte keus, wat een teleurstelling is voor een echte italiaan. Het voorgerecht was redelijk, maar zeker niet bijzonder voor een echte italiaan. De wachttijden zijn hier echt te lang. Als de bediening zich eens beleeft zou opstellen en planmatig te werk zou gaan, zou dat een boel irritatie voorkomen. Het wachten op het hoofdgerecht bleek een beproeving van ons geduld. Maar liefst 1 uur moeten wachten, voordat er eens een excuus vanuit de bediening kwam omdat de keuken het eten verprutst had. Als goedmakertje een biertje van het huis aangeboden gekregen. We hadden aangegeven dat we rond een bepaald tijdstip echt weg moesten naar onze volgende bestemming. Dit werd in eerste instantie door de bediening niet echt gezien als een eerste waarschuwing. De bediening was bezig zijn excuses bij andere gasten aan te bieden en bij weer andere gasten populair aan het doen (ongepaste grapjes). Pas toen we hem met de neus op de feiten drukte dat we nog maar 20 minuten hadden voor het hoofdgerecht te nuttigen (er was reeds 1,5 uur verstreken!!), vloog hij de keuken in om te zeggen dat we nu wel heel erg lang aan het wachten waren. We kregen uiteindelijk het hoofdgerecht opgediend 10 minuten voordat we echt weg moesten om onze volgende bestemming niet te missen, terwijl we ruim 2 uur hadden uitgetrokken om hier (zoals gepland) te gaan eten. Snel werd er eten "geregeld" om nog onze planning te halen. De een kreeg wel wat hij besteld had, de ander niet (dat is pas onbeschoft om voor je gast een hoofdgerecht om tafel te zetten dat NIET is besteld!). Terwijl we het eten naar binnen moesten werken, maar direct om de rekening gevraagd. Die hebben we maar zonder morren betaald omdat we geen zin en tijd wilde steken in nog meer negativiteit. Er was in ruim 2 uur niet eens tijd voor een dessert en om lekker na te tafelen. Al met al een zeer vervelende ervaring, die totaal niet voor herhaling vatbaar is. Als fooi hebben we 2ct achtergelaten, om zo duidelijk te maken hoe de bediening daar is. Wellicht dat ze er iets van leren, maar wij betwijfelen dat ten zeerste. Wij adviseren iedereen die bij een goede italiaan wilt eten en ruime keuze wilt hebben qua menu kaart, en daarnaast respectvol en gastvrij behandeld wilt worden, dit restaurant te mijden en op zoek te gaan naar echte Italiaanse gastvrijheid. Een echte afknapper, en dat voor een zaterdagavond in Amsterdam. Ons eindoordeel is dan ook een 4 voor het eten (niet besteld, veel te laat opgediend), een 1 voor de service (ongemanierde bediende! Let niet op de planning, houdt geen rekening met de planning van zijn gasten. Tip voor hem: als bediende ben je dienend bezig en ben je geen clown die telkens loopt te strooien met excuses!), een 6 voor de entourage/decor. Het is een knus restaurantje om te zitten, nu de bediening, de planning, de gastvrijheid en de voorraadbeheer op orde. Met een slechte prestatie. Het geld echt niet waard!
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Gewoon pastaatje eten hier voor de bios of kleine komedie is prima. Ga vooral geen vleesgerechten of anderszins uitgebreid eten, dat loopt gegarandeerd uit op een te dure teleurstelling!

Obers vinden zichzelf 'gods gift to the world', en hebben er geen enkele moeite mee om met je vriendin te flirten waar je bijzit. Persoonlijk vind ik dat wel grappig, maar als dat je stoort...
SimonSeruahsit .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
Kom hier al mijn leven lang, zo echt Italiaans eten kan je alleen bij Ponte Arcari! De heren zijn altijd gezellig en maken je avond compleet door je wat te laten proeven of een leuk verhaal te vertellen achter een bepaald product. De keuken is super klein, maar wat een Italiaanse kwaliteit komt daar uit zeg. Een aanrader voor een liefhebber van de Italiaanse keuken!!
Annafiat .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Wij komen al jaren in Ponte Arcari eten,helemaal vanuit Heiloo!
Altijd een warm onthaal en een gemoedelijke sfeer waar we in terecht komen.
Het eten is heerlijk,de entourage ook.
Als er eens iets verkeerd gaat( zelden!) dan geeft de bediening daar altijd wel weer een goede draai aan. Wij zijn gek op dit restaurant en de mannen in de bediening en niet te vergeten de heerlijke keuken! Aanrader!
Michiel B.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Het eten was niet slecht, vergelijkbaar met wat ik zelf doordeweeks klaarmaak. De bediening was erg nadrukkelijk aanwezig en niet alles verliep als gepland. Dit samen resulteerde in een stortvloed aan verontschuldigingen wat het er allemaal niet prettiger op maakte. Voor mij niet voor herhaling vatbaar.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
Mooi gelegen restaurant op de hoek van twee grachten, vlakbij Thorbecke- en Rembrandtsplein. De zaak is klein met 25 zitplaatsen op de begane grond en de keuken is nog kleiner (ca. 1,5m breed). Maar wat er uit de keuken komt is uitstekend. Begonnen met een amuse van gerookte mossel, daarna antipasti misto (zowel in vlees als vis verkrijgbaar) en vervolgens een prima Saltimbocca met aardappel en wilde spinazie. De Tiramisu is ook voortreffelijk. Verder goede wijn en gratis water. Ik kom hier al jaren en blijf dat ook zeker doen!
Benmangiare .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Na het lezen van de wisselende beoordelingen enigszins huiverig gereserveerd bij dit restaurant, waar ik al ontelbare keren langs ben gefietst, maar nooit eerder heb gegeten. Mijn tafelgenoot woont buiten Amsterdam, dus dan is dit, zeker zo in de winter met de feestverlichting op het Thorbeckeplein, en de grachten, een geweldige plek om te zitten. We hadden een tafeltje aan het raam, dat helpt enorm. We waren vroeg, de verwarming was uit en we zaten vlak bij de deur, dus wel wat frisjes.

Het eten was erg goed. Prijs-kwaliteitverhouding is prima. We deelden op advies van de bediening een pasta vongole voor, een van mijn favorieten. Omdat ik het regelmatig eet, weet ik dat je die ook enorm kunt verpesten! Deze was heerlijk, enigszins aan de zoute kant, maar heerlijke linguine, lekker veel goede, niet overgare, vongole en een heerlijke saus met, zoals het hoort, verse bladpeterselie en verder (beperkt) rode pepertjes en een paar stukjes verse tomaat.

Als hoofdgerecht had ik een van de daggerechten, een perfecte hertenbiefstuk. Mooi groot stuk, heerlijk mals gebakken, met verse rozemarijn en salie en een heerlijke saus. Niet te rood, niet te doorbakken. Mijn tafelgenoot had een hele goede saltimbocca. Geen rolletjes vlees met uitgedroogde ham, maar twee behoorlijke stukken kalfsvlees, met daarover de, nog bijna rauwe, ham en ook weer een goede saus. Als bijgerecht lekkere aardappeltjes en spinazie.

De huiswijn kan beter, zeker nu je in de meeste restaurants ook de keuze uit diverse goede huiswijnen hebt, maar was oke. Zonder vragen een fles bronwater gekregen, maar de manier van inschenken maakte dat goed.

De bediening was prima, geen last van flauwe grappen. Al met al prima, al kun je hier blijkbaar ook pech hebben. Gewoon goed Italiaans eten met het gebruikelijke Italiaanse temperament. Geen toprestaurant, maar die pretentie hebben ze ook niet. Ik ga hier zeker terugkomen als ik een avondje lekker ongedwongen en vooral echt Italiaans wil eten op een mooie plek in Amsterdam.
Geert M.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
Op aanraden van en met twee vrienden hier op donderdagavond na een lange werkdag bijgekomen aan een tafeltje langs de mooie Reguliersgracht. Bijkomen konden we, want je moet hier wel wat geduld hebben (we dronken lekkere wijn, dus ach)... maar dan krijg je ook wat! Op advies van de gastheer (tevens enige ober) genoten van overheerlijke burrata (een van mijn lievelings) met tomaat en geroosterde courgette en aubergine. De vis die ik als hoofdgerecht had besteld was lekker. Punt. Maar toen kwam het dessert (gastheer: 'wacht maar, ik breng wel wat lekkers')... een geweldige panna cotta en een heerlijk soort taart met honing(?)saus, waarvan ik de naam vergeten ben, als die me al verteld is. Maakt niet uit: smaakte hemels. Wanneer je met fijnbesnaarde lieden bent zou ik hier misschien niet heen gaan, want de gastheer steekt zijn Italiaanse (macho) joie de vivre niet onder stoelen of banken en doet de hele avond erg joviaal. Ik kon er wel om lachen.
Lennart J.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2014
Op de hoek van de herengracht zit het knusse restaurantje Ponte Arcari. Het restaurantje doet lief aan en persoonlijk vind ik het erg leuk dat het kleinschalig is. De bediening gaat een tikkeltje op zijn Italiaans. De beste man had vooral iets attenter kunnen zijn.

De Caprese als voorgerecht was prima. De tomaat was perfect en de mozzarella was niet te zacht. Het viel me echter op dat er deze keer geen 'extra kruiden' werden aangeboden. Vorige keer deed hij dat wel namelijk.
De pasta's als hoofdgerecht zijn goed. Echter had er in mijn pasta met zalm/asperge qua verhouding niet optimaal. Voldoende zalm alleen er was maar een stronk asperge.

De nagerechten zijn prima maar niet bijzonder genoeg om hierover verder uit te wijden.

Om er een keer te eten als men toevallig in Amsterdam is het prima. Echter ben je enigszins qua service overgeleverd aan de ober of hij een goede dag heeft. Er werkt maar een man in de bediening voor zover ik dat kan beoordelen na er 3 keer gegeten te hebben.
David123 .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2014
Een echte Italiaanse manier van werken vind je hier. Veel omhaal (flauwe) grappen maar prima eten en zeker niet vervelend! Voorgerechten waren antipasto misto en carpaccio. Beide prima. Hoofdgerecht hadden we ossehaas. Eindelijk weer eens een lekker groot stuk en super mals. Absoluut een aanrader. De entourage is leuk, klein, gezellig. De wijnkaart is erg beperkt, geen 'grote' wijnen (barolo, montepulciano de vino nobile, brunello, super tuscan) maar op zich prima. Leuke avond gehad.
Bram K.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2014
Het zag er zo gezellig uit. En vol. Vast een goed teken. We konden nog net bij het raam zitten, maar na een minuut moesten we weg i.v.m. andere gasten die gereserveerd hadden. De ober was gezellig en verontschuldigde zich 1000 keer. Dus geen punt. Op naar de kelder. Met brood en wijn best uit te houden, maar toen er na een uur nog geen voorgerecht kwam en de temperatuur niet echt geweldig was, begon de irritatie op te lopen. Toen er tegelijk een voor- en hoofdgerecht kwamen, waren we wat verbijsterd. Italiaans geschreeuw in de keuken boven ons toen we ons beklaagden, maar het bleek te komen omdat de kok het allemaal niet aan kon. Onzin natuurlijk, het was een misverstand. Maar onze ober zagen we niet weer. En de smaak was niet echt geweldig. En een gamba lieten we voor de zekerheid maar liggen... En na afloop ook nog een rekening die niet klopte. Nou, wij zijn klaar met deze tent.
Appelsnoetje .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2014
Op aanraden van een vriendin hier laatst geweest, alleen is het ons wat tegen gevallen.
Waarschijnlijk door de goeie verhalen vooraf op teveel gehoopt.
We namen de pasta met pesto en gerookte kip, op zich een leuke verrassende combi alleen wordt het gerecht een beetje verpest door de overdaad aan saus die erbij zit (het lijkt bijna soep).
Ook vond ik het heel storend dat het (teveel aan) personeel voortdurend met hard met elkaar in het italiaans stonden te praten/lachen.

Op zich geen slechte plek om te eten, maar ook niet iets om te onthouden.
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2013
Klein restaurantje met een goede naam, maar voor ons een hele andere beleving. Als grote liefhebber van de Italiaanse keuken leek dit een goede plek om te eten alvorens naar Carré te gaan. Maar oei wat ging dat verkeerd! De bediening probeerde nog een ander gerecht aan te prijzen, maar wij waren allemaal geschokt! De man in de bediening en de kok in de keuken mochten de volledige rekening van de eigenaar niet aanpassen. "Ik moest een dag later maar even bellen... "DUS NIET... Na wat tumult werd de rekening alsnog aangepast, maar dit is een plek om nooit meer naartoe te gaan (ik denk ook niet voor de andere gasten in het restaurant die avond).
Frederik W.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2013
Het restaurant ligt aan de gracht achter rembrandplein, vanwege de kleine kaart (vers) hebben we aan het water plaats genomen. Mijn voorgerecht was een lekkere tonijn carpaccio maar zonder creativiteit op het board gelegd, mijn vriendin had een antipasti mix en die was metcold cuts en parmeggiano nietecht bijzonder. De pasta is vers en lekker maar de saus (pesto / kip) is met veel te veel room gemaakt en te aanwezig op het board, de pasta verzuipt er in. Mijn vriendin kreeg ook de foute pasta maar oke...Het slechste aan deze tent is de service, we hebben ruim 90 min op onze pastas gewacht, mensen die later kwamen kregen hun eten eerder...de organisatie klopt echt niet. We hebben wel gratis scroppinos en een tiramisu als ruime excuus gekregen maar de avondplanning was kapot. Toen de rekening kwam klopte die ook niet (bier dat we niet hadden), een keer nooit meer!
O-j-watnu .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2013
Een prachtige ligging en een mooie naam. Maar achter dit decor word je volstrekt voor de gek gehouden.
Pesto die smaakt alsof ie uit een potje komt, gerookte kipfilet die wel héél erg op die van de supermarkt lijkt, lamsvlees dat niet smaakt naar lamsvlees, truffelravioli die niet smaakt naar truffel maar naar (kunstmatige) truffelolie, en alles aangemaakt met veel room, heel veel room.
Wat een vertoon van wansmaak en minachting voor de klant!
Hjwvo .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2013
Dit restaurant zit op een mooie hoek in Amsterdam. Het is klein en intiem. Ik at er rundvlees met parmaham en salie. Mals rundvlees met goede ham met een fijne sterke smaak. De maaltijd kwam met aardappelen uit de oven met tijm en smakelijke groente. Mijn tafelgenoot had de linguine met gorgonzola, walnoot en paddestoelen. Ik heb de pasta ook nog even geproefd en die was lekker, maar wel wat machtig. De rode huiswijn paste goed bij de maaltijd en was lekker soepel. Niet te zwaar.
Het personeel was snel en attent, maar wel wat erg joviaal. Dit is echter niet erg, aangezien ze wel sympathiek waren.
Feillu .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2013
Leuk klein restaurantje, zeer hartelijke en vriendelijke bediening. Met z'n vieren 2 antipasti gedeeld, diverse soorten vleeswaren als coppa di parma en bresaola, gegrilde groenten, caprese (tomaat mag iets rijper en smaakvoller, is waarschijnlijk lastiger in winter). Aansluitend hoofdgerecht lam gegeten, wat op smaak was. De ristretto na het diner was zoals die hoort te zijn. Komen graag weer terug.
Irvandalen .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2013
zondag hier heerlijk gegeten met een vriend. De bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam. We kozen allebei voor de pasta van de dag. Dit was een ravioli met truffel. Heerlijk gegeten. Daarna nog genoten van een versgemaakte scroppino.