Pondok Yanie

Donderdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Gina V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016

Afgelopen zaterdag met 17 familieleden genoten van een rijsttafel bij Pondok Yanie te Bentveld. Voor mij persoonlijk was het al weer een tijdje geleden dat ik er voor het laatst was. Maar de herinnering was positief. Het was een warm welkom. Gastvrouw en eigenaresse Yanie begroette ons allerhartelijkst.

Voor ons was een lange tafel opgedekt, met wit linnen en dito servetten. We bestelden eerst een drankje vooraf , tot het gezelschap compleet was.

Zelf ben ik opgegroeid met “de Indonesische keuken “ en bereid ik graag zelf een Indische maaltijd. Daarom vind ik het best een uitdaging om een goed Indonesisch restaurant te vinden die de gerechten niet in smaak afzwakt door minder kruiden te gebruiken.
Gelukkig mocht ik er al eerder getuige van zijn. .. Bij Pondok Yanie krijg je authentieke gerechten voorgeschoteld. Zelf houd ik nogal van een pittige hap, en gastvrouw Yanie verraste me dan ook met een extra schaaltje home made sambal. Heerlijk.
Wij genoten onder andere van de volgende gerechten: rendang, daging bumbu Bali, semoor, Ritja2, diverse saté’s (op verschillende wijzen klaargemaakt) sajur Lodeh en nog veel meer. Ook de pisang goreng en tjendol stelden niet teleur. Bij de rijsttafel werd met name bier gedronken door de heren en witte wijn door de dames. We sloten af met een ijsje voor de kleintjes onder ons en koffie en thee voor de volwassen. De bediening was vlot, beleefd en oplettend.
Bij Pondok Yanie keren wij zeker weer terug. Mijn complimenten in het bijzonder aan degene die alle gerechten met zorg en aandacht heeft bereid. Chapeau!!... Terima kasih banyak!
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Afgelopen zaterdag hier met z'n tweeën gegeten. Het was druk, er werden gasten weggestuurd die op de bonnefooi waren gekomen en het personeel had de grootste moeite om alles bij te benen - of moet ik zeggen: rennen? Hierdoor bereikten onze jassen de kapstok niet, moesten wij lang wachten op de kroepoekjes, duurde het langer dan normaal voordat wij drankjes konden bestellen en de menukaarten ontvingen. Zoals gebruikelijk bestelden wij de Rijsttafel Jogjakarta. Hoewel kwalitatief nog steeds goed, hadden wij de indruk dat het deze avond toch iets minder was dan gebruikelijk. Het lijkt er op dat ook de keuken gebukt ging onder de drukte. De saté was iets minder smakelijk en ook de Daging Rendang bevatte een stukje kraakbeen. Ondanks deze verbeterpunten blijft het altijd een genoegen hier de authentieke Indonesische keuken te mogen ervaren. Zie verder zijn recensie uit 2013.
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
Al jaren komen wij hier enkele keren per jaar en altijd is de kaart hetzelfde. Maar dat is helemaal niet erg, want we komen maar voor een ding: rijsttafel!

Vooraf hadden we kippensoep (soto Madoera) en als hoofdgerecht de rijsttafel Jogjakarta, waarbij we de saté domba hebben laten vervangen door saté ajam. En het was allemaal weer heerlijk!

De bediening is de vriendelijkheid zelve en de service prima. De ambiance is een beetje saai (het is zeker geen hippe tent), maar prima voor een lekkere Indische hap. Wellicht dat de ambiance ook de oorzaak is van het feit dat relatief weinig jongere mensen het restaurant weten te vinden, ondanks de ideale ligging voor een bezoek na een dagje strand in Zandvoort. Kortom, het publiek is aan het vergrijzen en zou een verjongingsimpuls kunnen gebruiken.

Pluspunt is verder nog dat afhalen mogelijk is, klein minpuntje is de beperkte openstelling van donderdag t/m zondag (maar daar kun je je op instellen).
Gon Z.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2013
Wat een heerlijke rijsttafel met voor mij als lekkerste de saté van lamsvlees.
De bediening is buitengewoon vriendelijk en attent.
Een aanrader voor iedereen die een goede Indonesische maaltijd waardeert!
Niels H.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2012
Erg fijn Indonesisch restaurant. Heerlijk eten, en erg vriendelijke bediening. Wij bestelden rijsttafel voor vier personen (voor 4 volwassenen en een kind), maar kregen te horen dat rijsttafel voor 3 personen ruim voldoende zou zijn. Erg vriendelijk gebaar (al kun je je afvragen waarom ze de porties dan niet iets kleiner maken).

Het was inderdaad meer dan voldoende, en het was erg lekker. Grote verscheidenheid aan vegetarische gerechten die allemaal uitstekend bereid waren. En ook de vlees- en visgerechten waren erg goed: alles is supermals en omdat er veel met sereh gewerkt wordt lekker kruidig en fris. De gerechten zijn wel duidelijk afgestemd op de Nederlandse smaak: het is een beetje pittig, maar zeker niet scherp.

We hadden een erg prettige avond bij Pondok Yanie en komen vast nog een keer terug.