Pondok Java

Dinsdag t/m Zaterdag 12:00 - 20:00

• Catering
R V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Vandaag rendang gekocht. Het is heerlijk werkelijk waar. Maar rijst vlees en boontjes in per bakje van de grootte van een bakje filet American van de slager.echt heel weinig voor 9 euro. Rijd. wel even naar Amsterdam zuidOost. Jammer want de smaak is geweldig
Frank E.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Vandaag Indische roti lamsvlees gehaald. lekkere aardappelen, een ruime portie groenten, een ei en lekkere lamsvlees. een aanrader. ook ruime keuze aan voorgerechten/snacks. Vriendelijke bediening.
J R.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Opeens kregen we trek in Indonesische eten en Pondok Java lag toevallig op de weg naar huis. Je kunt hier alleen afhalen maar dan wel heel veel heerlijke Indonesische gerechten. Alles is halal dus je zult tevergeefs naar Pangang zoeken... Wat bij binnenkomst direct opvalt is de vriendelijke bediening en de counter die uitpuilt van de gerechten. Het was al met al nog lastig om een keuze te maken dus uiteindelijk vertrok ik met een tas vol bakjes, bijgerechten en zoetigheden. Jammer alleen dat de Saté Kambing waar ik eigenlijk voor kwam niet leverbaar was. Nu had ik een paar pittige gerechten gekozen, o.a. "vlees Bali" maar uiteindelijk viel dat wat tegen, de smaak was vrij mild. Rendang was wel erg lekker zo ook de maiskoekjes en de Tempe pete. Had ook nog een tjendol meegenomen en die was heerlijk. Al met al lekker gegeten.
Jeroen W.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Pondok Java, een afhaalrestaurant in hartje Weesp, doet eigenlijk alles goed: van zelfgemaakte sambal tot kroepoek waar daadwerkelijk een garnaalsmaak aan zit. Gerechten zoals garnalen met kouseband in pittige saus (Udang katjang, € 2,95 per ons) en haar ogenschijnlijk simpele zoetzure komkommersalade (Atjar kentimoen, € 1,60 per ons) zijn niet te versmaden.

De rendang, het gesmoorde vlees en zeker het lamsvlees: het smaakt hier allemaal fantastisch. En hoewel er voor bijvoorbeeld een rijsttafel een meerprijs geldt voor mihoen, vind ik dat gerechtvaardigd: deze heeft een perfecte bite en men is relatief royaal met groenten als ui en paksoi. De roti is ook lekker maar wordt door Javanen duidelijk op een andere manier gekruid dan Surinaamse Creolen.

Overigens staat Pondok Java's vriendelijke glimlach niet garant voor een gelijke service. Zo heb ik éénmaal een bremzoute saotosoep afgehaald (die normaliter erg lekker is) en de volgende dag teruggebracht. Het personeel komt niet verder dan 'maar we krijgen nooit een klacht' en bood uit coulance voor één keer € 1,50 korting op een menu. Jammer, want op die misser na verdient het gewoon een echt restaurant te zijn.
Rodne T.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Uitstekend afhaaladres in Weesp met ruime keuze uit voortreffelijk klaargemaakte Indonesische specialiteiten. De kwantiteit is prima maar met name de kwaliteit is hoog, inclusief die van de snacks en pasteitjes. Prijzen zijn zeer realistisch voor het gebodene en de jonge uitbaters doen hu best en zijn vriendelijk. Zeker een aanrader.
Mandybk .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2013
Wij zijn zo blij met Pondok Java in Weesp! Het eten is er super lekker en met de echte Indonesische smaken. Je proeft dat alles zelf gemaakt wordt. Bijna elke dag ga ik wel even langs om iets lekkers te halen. De porties die je krijgt zijn ruim voldoende.
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2013
De èchte authentieke Indische smaak! Helaas wonen we niet in de buurt, maar zullen elke smoes aangrijpen om hier een lekkere maaltijd te gaan halen.
Ap M.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
De authentieke smaak van Indonesie. Het is in verreweg totaal niet te vergelijken met een afhaalchinees. Daar smaakt altijd bijna alles hetzelfde.
Pondok Java levert hoog kwalitatief en zeer smaakvolle indonesische voedingsproducten. Je betaalt iets meer maar 100 % beter dan chinees restaurants. Kwaliteit verloochent zich niet.
Ik haal er minimaal 1x per twee weken een goede gevarieerde maaltijd.
Iva H.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2012
heerlijk indisch eten. gado gado is zalig. de indische roti's zijn ook lekker. blij dat we zo'n goede toko in Weesp hebben. Soms lopen we binnen om een pasteitje te kopen als we in de buurt zijn.