Glas champagne

Meer informatie over restaurant Ponderosa

bus 23 en bus 24
  • : Gratis parkeren in de buurt en op heel Kijkduin.

Voordelig
Pamela K.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Zeer vriendelijke bediening, heerlijke eten, sfeervolle tent..
Andre T.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Met broer, zus en moeder daar uiteten geweest. Alles was top. Goede prijs-kwaliteit verhouding. Prima service en bediening. Een aanrader.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Op een woensdagavond hier terecht gekomen om een hapje te eten. Restaurant ligt aan de Boulevard met een uitzicht naar strand/zee. We kozen hiervoor een 3-gangen menu (maand) alle gerechten waren hierbij goed en netjes. De tafelgenote koos voor wild (hertenbiefstuk), deze was goed met bijpassende garnituur. De desserts limontaart en chocoladetaart smaakten prima. De bediening was vlot, aardig en attent. Prima restaurant met goede prijs/kwaliteitverhouding.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Geweldig gezellige zaak. 's Zomers heerlijk buiten genieten met uitzicht op zee en 's winters een behaaglijke vluchtplaats na een winderige strandwandeling. Leuke kaart die wisselt per seizoen. Aanrader!
R. G.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Na vele jaren hier weer eens geweest. Een soort van thuis gevoel. De ober kende ik nog en hij mij. Maar we gingen hier eten: 1 maal de kabeljauw en 1 maal de zeebaars. Beide gewoon goed. Garnituur ook OK. Lekker wijntje erbij en genieten maar.
Iwan V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Na een lekkere warme stranddag zijn we bij Ponderosa terecht gekomen op basis van de hoge recensie cijfers op iens.
We gingen voor het 3 gangen keuzemenu. Voor dat we gingen eten hadden we brood met smeersels. Het brood waren door de midden gesneden boterhammen van de AH. Je mag toch verwachten dat dit wat chiquer zou zijn. Vooraf had ik de Garnalen aan de spies. Niets mis mee, maar verre van bijzonder en wel erg basic. Als hoofdgerecht had ik Surf & Turf, 2 gamba's en een stukje kogelbiefstuk met een sausje. Hier bij werden bakjes met groente, gebakken aardappeltjes, zuurkool (Wat niet lekker was) en appelmoes geserveerd. Als nagerecht Mojito sorbet ijs met citroen saus. Daar was ook echt alles mee gezegd en voldoet mijn inziens niet aan een restaurant waardig nagerecht. Mijn vriendin kreeg het verkeerde nagerecht, waar we ook op attendeerde. Hier werd met een glimlach opgereageerd, waarna we het maar voor lief namen. Bij het afruimen van het nagerecht werd gevraagd of we nog koffie of thee wilde nuttigen, dat wilde we niet want we vonden het wel mooi geweest. Je merkte dat dit niet op prijs werd gesteld. Kortom onze verwachtingen waren zeker door de recensies hoger dan wat ons werd geboden.
Geraerts .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Gezellig met kinderen en kleinkinderen gegeten. Goeie sfeer, persoonlijke aandacht. Het eten viel zeer in de smaak. Voor de mannen ( ook de 13-jarige) een Daddy's steak, prima bavette. Ook de dranken waren prima. Een koele Sauvignonen mooie rode wijn. Iedereen tevreden!
Margotje .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Vorige week met mijn kleindochter gegeten bij Ponderosa. Het is ons erg goed bevallen! De bediening was vlot en vriendelijk zonder amicaal te zijn. Het eten was erg goed en vooral de bijgerechten, vaak niet zo bijzonder, waren erg lekker. Het is het waard om nog eens te gaan.
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Vandaag weer prima gegeten bij Ponderosa. Een heerlijke garnalen salade en een wel bijzonder goed gebakken kalfslever met alles erop en eraan. Door de steeds wisselende kaart kun je hier best wel iedere week je hart ophalen. En ook genieten van de uitstekende bediening, zeer attent en vriendelijk en niks wachten en zwaaien om aandacht. Het gaat allemaal als vanzelf en geruisloos.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Hier met een groep een verjaardag gevierd. Vanaf de binnenkomst treft de vriendelijke, ontspannen sfeer van zowel restaurant als bediening. Men neemt de tijd, geeft op de juiste momenten aandacht en doet moeite het ieder naar de zin te maken.
Interieur en tafels zijn relatief sober maar het uitzicht op zee vergoedt meer dan genoeg.
De menukaart biedt een redelijke keuze. De voorgerechten die wij kozen vielen bij eenieder in de smaak vanaf de carpaccio, klassiek met wel heel goed, bereid, tot de seranoham met geitenkaas. Er is duidelijk aandacht aan besteed.
Vanwege het seizoen kozen de meeste gasten voor asperges. Die waren heerlijk, warm, niet draderig en een volle smaak. Het verdere garnituur was naar behoren.
De wijnkaart is relatief beperkt. Een echt goede witte wijn voor bij de asperges had men niet paraat maar de Sauvignon Blanc die werd aangeboden was een redelijk alternatief.
Kortom, zeker een restaurant om in gedachten te blijven houden, waartoe de redelijke prijsstelling ook zeker bijdraagt.
Ussie .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Waren aangeland voor een kop koffie, maar zijn uren blijven plakken. Simpel en gezellig. Muziek niet te hard (pluspunt). Goede koffie. Aan een betere droge sherry wordt gewerkt.
Lekker gegeten. Salade met geitenkaas, vijgen etc., zeewolf en een ijstoetje, tomatensoep en gebakken lever. Alles even goed en dan krijg je er ook nog verse groente, sla, eigengemaakte appelcompote (zalig) en nou eens geen eeuwige patat maar gebakken aardappeltjes bij. Een aanrader.
Marjolijngobes .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Met jarige zoon bij restaurant Pondorosa gegeten. Was een zeer goede ervaring. Uiterst vriendelijk en voorkomend personeel, heerlijke gerechten, goede sfeer en als klapstuk werd er felicitatie-muziek opgezet en zetten de obers spuitend vuurwerk op onze tafel, waarna alle gasten "Lang zal hij leven" zongen voor onze zoon! Wij komen er zeker terug, alhoewel wij in Friesland wonen (maar uit Den Haag afkomstig zijn).
Bo B.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wat een fijne plek. Persoonlijke service. Leuke heren (bediening).
Wij hadden gamba's met spek (spek beetje overheersend). Salade met geitenkaas, heerlijk. Als hoofdgerecht de eendenborst (krokant gebakken) en de slibtongen (groot en lekker). Zelfs met de dieetvragen werd rekening gehouden. Ik kom graag weer terug.
Reco R.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
Prima prijs/kwaliteit-verhouding. Personeel 100% inzet. Eten voortreffelijk. Leuk 3-gangen menu voor € 25,95 met goede keuzemogelijkheden. Een aanrader.
KeesTrippel .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Afgelopen donderdag na een lange periode in het buitenland weer een bezoek gebracht aan nog steeds mijn favoriete plekje op Kijkduin.
Een mooie poster op de boulevard trok mijn aandacht. Wild. Dat leek me wel wat. Samen met vrouw en viervoeter een mooi plekje bij de bar gekregen van een voor ons onbekende ober. Dat waren we niet gewend.
De viervoeter had eerder een bak water dan wij onze wijn en een lekker mandje donkerbruin brood met drie verschillende smeersels. Pluspuntje voor bourgondiërs met honden.
We zijn allebei gegaan voor de paté van gevogelte en als hoofdgerecht een overheerlijke Hazenpeper.
Ook de nieuwe ober die zich had voorgesteld als 'Martin' wist ons bij beide gerechten te adviseren van uitstekend geselecteerde wijnen.
Bij de paté een Gascogne uit Frankrijk en bij de Hazenpeper een volle, zachte Merlot Cabernet Sauvignon die perfect paste bij ons hoofdgerecht.
Ik heb altijd een hoge pet opgehad van Ponderosa, maar het is mooi om te concluderen dat, zelfs na een lange tijd buitenland, het restaurant én hun menukaart meegroeien met en naar de telkens kritischer wordende gast.
De bediening met 100 % inzet en verstand van wat ze aanbieden, de warmte en de sfeer van het restaurant en de onmetelijke, ongekende gastvrijheid maken dat je echt een avond uit bent op het kleinschalige Kijkduin.
We komen zeker weer terug bij dit restaurant. Hou vol jongens. Het begrip Ponderosa blijft groeien. Chapeau!!

Tot gauw, groetjes Kees, vrouw en viervoeter.
Michiel D.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Afgelopen zaterdag mijn verjaardag gevierd bij deze topzaak. Het was een geweldig geslaagd verrassingsfeestje, niet in de laatste plaats door de buitengewone inbreng van drie (authentiek) perfecte charmante gezellige gastheren! Je bent hier als gast echt een gast en je wordt verwend met goed eerlijk eten en zorgzaamheid die je heden ten dagen zelden meer aantreft in de horeca! De keukenbrigade heeft geknald en liet alles zeer smakelijk en voortvarend doorkomen! Dank jullie allemaal voor jullie inzet! Mijn dank is groot. Ik heb genoten van de avond en ik/we verheugen ons erop om gauw weer bij jullie langs te komen!
Piko1957 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
In alle opzichten de moeite waard. In plaats van klant weer gast zijn.
Super lekker gegeten en voortreffelijke service. We komen zeker terug .
Ericwinter .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Op uitnodiging van vrienden die hun 50 jarig huwelijk vierden weer terecht bij Ponderosa! We komen hier vaker en altijd goed maar we wisten niet dat ze ook geweldig feesten konden organiseren! Geweldig warm en koud buffet moeiteloos voor 80 man! Heerlijk ook alle vissoorten zoals paling, haring en zalm. Bediening snel, stipt en altijd zo vriendelijk! De muziek was erg goed, we hebben wat afgedanst! Fijn en persoonlijk geregeld.
Severd .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
Met z'n tweetjes voor het eerst hier gegeten. We voelden ons direct thuis; ontspannen sfeer en zeer attente bediening. Vriendelijk personeel, ook de andere gasten waren hierdoor goed gestemd. De kalfslever en de lamsrack waren van uitmuntende kwaliteit en uitstekend gegrild. Meer dan voldoende bijgerechten kwamen met de maaltijden mee. Goede huiswijnen en een leuk gesprek. Tot de volgende keer!
Irian D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Na een gouden tip over de keuken had ik besloten mijn zusje te trakteren om op mijn verjaardag een avondje uit eten te gaan. Bij Panderosa beland, een restaurantje met een heerlijk sfeertje. Wij hadden echt heerlijk gegeten en gedronken (lekkere speciaalbiertjes) en vonden het erg gezellig, niet alleen de bediening maar ook andere gasten die er aanwezig waren. Al om al, dit is hoe een gezellig avondje uit eten hoort te zijn. Aanradertje dus, niks op aan te merken :)