Pompstation

Zeeburgerdijk 52 1094 AE Amsterdam Nederland Kaart
31-206922888

Over restaurant Pompstation

Genieten in Oost

In het bruisende Amsterdam Oost vind je deze industriële zaak. Veel hout, ruwe materialen en warm licht: hier hangt een echte New Yorkse vibe. Je geniet hier van botermalse steaks, goede live muziek en een wijnkaart waar elke liefhebber direct verliefd op wordt. Steaks, kreeft en oesters staan altijd op het menu en dit wordt aangevuld met het mooiste van het seizoen.

Meer informatie over restaurant Pompstation

• Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Ben B. Fijnproever (2 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Opmerking de wifi werkte niet en werd eenvoudig afgedaan met als U geen contact kunt krijgen werkt hij niet. In ons geval vervelend omdat onze dochter zich via Ipad beter kon vermaken.
Noëlle H. Expertproever (9 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Heerlijk gegeten, lekker wijenen en zeer vriendelijke en kundige bediening. We zaten heerlijk op het terras en hebben ook zin om binnenkort een keer binnen te gaan eten ziet er prachtig uit!
Wanda K. Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Het was een hele mooie ervaring bij Pompstation in Amsterdam. Het is compleet anders dan een normaal restaurant zoals je deze in de stad vind. Bij binnenkomst komt je binnen in een hele groot ruimte die op een loods lijkt. Het restaurant heeft een beetje een klassiek, industrieel Amerikaans uiterlijk, maar dan toch met een beetje romance door de lampenkleuren. De service is daarnaast ook prima. Ze werken hard en doen erg vriendelijk. Het is een vrij luxe menukaart, dus de prijzen zijn wat aan de hoge kant. De gerechten worden daarentegen wel super geserveerd. De smaak is eveneens heerlijk. De Tournedos was lekker mals en perfect bereid. Uiteindelijk erg goed gegeten, maar vanwege de prijs zou ik niet zo snel (vaak) terugkomen.
Ingrid B. Expertproever (5 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Al veel over gehoord maar er nu eindelijk zelf gegeten samen met een vriendin. De bediening is erg vriendelijk en attent. Eerst buiten op het terras een drankje gedronken om vervolgens binnen te eten onder het genot van live muziek. Het eten was heerlijk: oesters in tempura, albacore tonijn, bruschetta burrata en een veggie burger. Voor herhaling vatbaar!
Willem-jan.beerthuis . Proever (1 recensie) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Het terras was rommelig en het stonk naar riool, navraag leerde dat dit al 2 dagen zo was. Hier was niets aan gedaan of gemeld. Het geserveerde bier was lauw, mijn opmerking werd afgedaan als "we hebben al heel veel bier getapt zonder commentaar dus wat u zegt klopt niet!". Het eten is Ok maar heeft wel een hoog prefab gehalte. Kortom commercie is belangrijker dan liefde voor het vak.
Sk.bouts . Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Heerlijke avond gehad..
Fijne, attente bediening met gevoel voor humor.
Goed wijn advies, heerlijke lady steak gegeten..
Zeker een aanrader!
RolandH . Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Goeie keuken met liefde voor de (huisgemaakte) producten. Spannend detail: heerlijke bijtgare lauwwarme groenten. We begonnen al met verrassend lekker huisgemaakt aperitief in een kloek cognacglas: prosecco met limoncello en munt en we eindigden met een mooie en fluweelzachte pannacotta, stijlvol opgemaakt in het diepe bord, met een uitgebalanceerde espresso op de goeie temperatuur. Er tussenin een heel goed gerijpte biologische entrecote.
Dan de bediening. Heel professioneel, in de zin van attent in actie, kort persoonlijk en zakelijk contact en ook discreet weer terugtrekken. Prettig trotse en hartelijke mensen en goeie onderlinge sfeer die uitstraalt naar de gasten.
Liefhebbers van industrieel erfgoed worden helemaal opgewonden van de locatie. Een indrukwekkende ruimte met een hoog gewelf, met een warme en intieme inrichting. Af en toe voel je een sonore lichte trilling onder je voeten, wanneer de waterpomp aanslaat, want het gebouw uit de vroege 20ste eeuw, met prachtige architectonische en ambachtelijke detaillering is nog steeds in bedrijf. We komen zeker terug na deze heerlijke ervaring.
Floris K. Meesterproever (30 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Het pompstation is een restaurant in een prachtig gebouw in Amsterdam-Oost. Het is een restaurant dat gespecialiseerd is in steak, en daar is dan ook een ruim aanbod van. Bij de steaks kies je zelf de saus, en bijgerechten moet je apart bestellen. We hadden onder andere de ladysteak en Bavatte. Ze serveren ook verschillende 'volledige' seizoensgerechten, waar wij een ceviche en een lamsrack hadden gekozen.

Het eten kwam snel, het was dan ook niet druk in het restaurant, en alles smaakte uitstekend. Het personeel was vriendelijk, redelijk informeel, maar niet bijzonder attent: ze kwamen dan bijvoorbeeld weer niet vragen of alles naar wens was tijdens de maaltijd. Er was zeer goede live muziek, dat vonden we ook erg leuk.

Al met al is het een heel mooi restaurant met erg lekker en vrij luxe eten, en daar is de prijs ook naar. Een aanrader.
Info490 . Fijnproever (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Het eten was goed alleen was de Cote de Beuf niet voor 3 redelijke eters maar voor 2.Hij had ook iets te veel vet. Verder was de smaak goed. De ober was erg attent en vriendelijk. Wij bestelde 3 extra porties friet maar hij zij dat 2 bij onze gerechten meer dan voldoende zou zijn, dit bleek ook . De goede livemuziek was alleen iets te luid wat een gesprek aan tafel lastig maakte. Dit zou zijn doorgegeven aan de manager maar die heeft er niets mee gedaan.Verder is het een leuke en aparte ambiance waar wij nu voor de tweede keer zijn geweest en zeker nog eens terug komen.
Kylie M. Fijnproever (4 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Mooi eigentijds en industrieel oogend restaurant met vlees als specialiteit. Ook visgeorienteerde gerechten zijn overigens heerlijk. Coquille & gamba vooraf; heerlijk en lust voor het oog. Ossenhaas als hoofdgerecht. Als je een beetje kunt koken kun je hier qua garing weinig mis aan gaan. Was inderdaad voortreffelijk en de jus met café de paris-boter was top. Kunnen als dessert...echt een feest. Wijnkaart biedt ruime keuze, voor ieder wat wils. Prima wijnadvies erbij! Tot de volgende keer.
Frankie_h . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Een hele fijne avond met mijn lief en een topbediening in Julia. Heerlijk eten met live muziek, naast de entrecote is de ganache taart met Caramel en de huisgemaakte limoncello een echte aanrader. Snel weer!
D V. Meesterproever (32 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Heerlijke steak met even geduld. De ribeye was heerlijk mals, de tartaar ook prima. Helaas viel de service erg tegen, hoewel sommige werknemers echt hun best doen ligt de lat niet hoog, het duurde ruim een half uur voordat de bestelling werd opgenomen en de bediening had meer aandacht voor elkaar dan voor de klant. Gemiste kans. De locatie is wel prima, en de live jazz band aardig, leuke sfeer. Deze review schreef ik al wachtend op de rekening...
Jacobrhijn . Proever (1 recensie) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Onlangs bij het pomstation gegeten en vond niet voor herhaling vatbaar. Het decor is leuk maar niet bijzonder. Men ziet wel vaker industriële gebouwen die worden om gevormd tot restaurant. De bediening was vriendelijk maar niet representatief gekleed. Op zich vind het geen probleem dat de bediening in een korte broek met gympen loopt indien de prijzen daar ook naar zijn. Echter wanneer ik €20,- moet neertellen voor een normale biefstuk (excl garnituur) verwacht ik wel een nette bediening. De gerechten op de kaart vond ik aardig aan de prijs. Tevens was er voornamelijk keus uit vleesgerechten en relatief weinig vis en vegetarische gerechten. Mijn voorgerecht (de carpaccio) was heerlijk. Het hoofdgerecht (de steak tatare) smaakte nogal zuur. Kortom ik vind Het Pompstation niet voor herhaling vatbaar.
Wilco K. Proever (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Heerlijk gegeten met America answer vriendelijke. Fijne muziek van Maaike Wijbenga en Dan Nicholas, uitstekende wine en een practice entourage. Niet dan log voor het Pompstation.
Terry1982 . Fijnproever (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Als voorgerecht Oesters, de beste die ik dit jaar heb gehad echt top.
Tevens een Steak Tartare, goed maar heb we eens beter gehad.
Als hoofdgerecht een Chateau Briand genomen. Bij het serveren meldde de bediende dat de chef-kok het niet goed vond gelukt, de Chateau Briand was idd iets te lang gebakken en daardoor droger dan het zou moeten zijn verder was de smaak fantastisch. Als compensatie kreeg ik een extra tournedos van de chef. Deze was hemels, perfect gegaard en heerlijk op smaak.
Joris-amsterdam . Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Onverwachte locatie, verrassend goede ervaring!
Eten en bediening er goed en origineel.
Het pand zelf was ik al erg vaak langsgefiets/gereden.. maar ik wist niet dat er een restaurant zat.. verassend leuk!
Wai C. Fijnproever (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Dit is de derde keer dat ik hier gegeten heb. Het eten was weer heerlijk als de keren hiervoor. De bediening is erg aardig. Ik zal mijn vrienden dit restaurant absoluut aanraden.
Wendy B. Fijnproever (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Vlees was heerlijk en precies goed bereidt. De voorgerechten, pulpo carpaccio en coquilles waren bijzonder lekker! Het dessert was goddelijk. Verder fijne ambiance. Aanrader dus!
Orgeljan . Fijnproever (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Een fantastische ambiance. En industrieel gebouw mooi ingericht. Een echt vlees restaurant. Maar ook enkele vis en vegetarische gerechten. Ons gezelschap, 4 personen, hadden elk iets anders en waren allen zeer tevreden over de kwaliteit van de gerechten en bijgerechten. Wijnkaart niet uitgebreid, maar van goed niveau. Wij komen zeker nog een keer terug