Pompstation

Zeeburgerdijk 52 1094 AE Amsterdam Nederland Kaart
31-206922888

Over restaurant Pompstation

Genieten in Oost

In het bruisende Amsterdam Oost vind je deze industriële zaak. Veel hout, ruwe materialen en warm licht: hier hangt een echte New Yorkse vibe. Je geniet hier van botermalse steaks, goede live muziek en een wijnkaart waar elke liefhebber direct verliefd op wordt. Steaks, kreeft en oesters staan altijd op het menu en dit wordt aangevuld met het mooiste van het seizoen.

Meer informatie over restaurant Pompstation

Tram 14

Dinsdag t/m Donderdag 17:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 02:00

Nicole S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Leuke (muzikale) sfeer en heerlijk eten. De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Enige minpunt waren de felle spotlichten, let hier op bij het uitzoeken van de tafel. Verder goede wijnen en vlezig vlees van de duurzame koeien. Echt een aanrader!
Regis V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Een restaurant wat hip wil doen voorkomen, maar geen aandacht besteed aan het welzijn van de gasten. Je bent verplicht om je jas op te hangen, deze mag niet over de stoel hangen? De garderobe is gewoon een kapstok aan de zijkant van het restaurant waar iedereen bij kan, heel veilig is dit verplicht afstaan van je jas dus niet. Het ophangen van je jas is mijns inziens geen beslissing van een restaurant.
Daarnaast vond de ober het nodig om in discussie te gaan over welke witte wijn we nou hadden besteld. Gouden regel in de horeca is volgens mij, (uiteraard tot op zekere hoogte), de klant is koning en je gaat niet in discussie.
De wagyu hamburger was lauw van binnen en had een tijdje onder een heater gestaan.
De ober was er tevens niet van op de hoogte dat je nooit voor een klant langs iets wegpakt of neerlegt, dit doe je altijd vanaf de rechterkant. Hem was blijkbaar aangeleerd om het tegenovergestelde te doen.
Al met al, betaal je veel teveel voor slechte service en medium eten. De pinot grigio was overigens lekker. Geen aanrader dit.
Lisa_w .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Een ronduit slechte ervaring gehad. Het eten was prima, maar niet bijzonder, wel aan de prijzige kant. Het personeel echter was volkomen onbeschoft, zelfs voor Amsterdamse begrippen. Zeer geïrriteerd en kortaf, we werden amper aangekeken. Uiteindelijk waren we gedwongen onze eigen jassen te pakken en zijn we zonder ook maar een 'tot ziens' vertrokken.
Meggie T.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Al een aantal keer wezen eten. Prachtige entourage en heerlijke gerechten. Helaas viel bij de laatste keer de bediening erg tegen. Een aantal keer geen volledige bestelling van drankjes gekregen en bovendien duurde dit veel te lang! Onze ober leek gesprekken met bekenden ook interessanter te vinden. Service moesten wij daardoor steeds opnieuw vragen. Super jammer van de goede sfeer en eten in het restaurant.
Thomas F.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Een avond heerlijk gegeten. De carpaccio vooraf was erg goed. Evenals de tournedos als hoofdgerecht. Het was wat druk (vrijdagavond) dus de wachttijd was iets langer. Onze gastvrouw Tafari moest daardoor rennen en vliegen, maar hield alles toch goed in de gaten en had ook tijd voor een persoonlijke service en vooral goede adviezen. Dat maakt zo'n avond echt af. We komen zeker terug.
Jacques B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Wat een fijn restaurant is het pompstation. De bediening is goed. We moesten wel wat wachten op het eten, en er werden een paar dingetjes vergeten. Maar dat was geheel niet erg. De gerechten zijn erg lekker. Wat een goede lamsrack, zeer mals. Alles is goed uitgebalanceerd. Oma's steak is van zeer goede kwaliteit. En de seizoensgroente een aanrader. De locatie is geweldig , met life muziek.
Marco A.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Superlekker gegeten in een heerlijke ambiance met livemuziek.
De chateaubriand was geweldig! 400 Gr!
Vooraf en toetjes ook lekker. Topavond gehad. Komen hier zeker nog terug.
Caroline B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Goed eten, maar veel te trage bediening. Zaterdagavond. Tafel stond klaar. Prettig druk. Maar toen.... Het duurde redelijk lang voordat de bestelling werd opgenomen. 35 minuten daarna kwam het voorgerecht, we hadden gekozen voor 1x carpaccio, delen met z'n vieren. Dat ging prima, het was een groot bord, en de Carpaccio was heerlijk!
Na een UUR wachten toch maar eens vragen waar het hoofdgerecht bleef. Ja, het was druk (normaal toch op een zaterdag? En men weet dat toch van te voren?), en er was een grote groep (dat wist men toch ook al van te voren??). Er werd toen gemeld dat het briefje met onze hoofdgerechten voorrang zou krijgen (?). Dat duurde toch nog lang (toch onderop geraakt?). Een ander kwam vervolgens vertellen dat de eerstvolgende gerechten uit de keuken voor ons zouden zijn, en of we nog iets wilden drinken, maar onze alcoholinname zat al aardig aan de tax, dus beter niet. De entrecote en tournedos, evenals de burger waren prima, mals, medium rare. Heerlijk. Frietjes en salade ook lekker.
Als genoegdoening voor het lange wachten kregen we koffie/thee of een nagerecht aangeboden. De thee en koffie kwamen vlot, maar het stukje taart liet ook weer op zich wachten.... Echt jammer . De kwaliteit van de gerechten is echt goed, maar de service niet. Ook het geluidsniveau van de muziek was m.i. te hoog, ik kon de mensen aan de andere kant slecht verstaan. Tijdens de live muziek is dat natuurlijk te begrijpen, maar het volume van de geluidsinstallatie stond gewoon te hoog.
De ruimte en entourage, met het verhaal erachter, zijn ontzettend leuk
Ben B.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Opmerking de wifi werkte niet en werd eenvoudig afgedaan met als U geen contact kunt krijgen werkt hij niet. In ons geval vervelend omdat onze dochter zich via Ipad beter kon vermaken.
Noëlle H.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Heerlijk gegeten, lekker wijenen en zeer vriendelijke en kundige bediening. We zaten heerlijk op het terras en hebben ook zin om binnenkort een keer binnen te gaan eten ziet er prachtig uit!
Wanda K.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Het was een hele mooie ervaring bij Pompstation in Amsterdam. Het is compleet anders dan een normaal restaurant zoals je deze in de stad vind. Bij binnenkomst komt je binnen in een hele groot ruimte die op een loods lijkt. Het restaurant heeft een beetje een klassiek, industrieel Amerikaans uiterlijk, maar dan toch met een beetje romance door de lampenkleuren. De service is daarnaast ook prima. Ze werken hard en doen erg vriendelijk. Het is een vrij luxe menukaart, dus de prijzen zijn wat aan de hoge kant. De gerechten worden daarentegen wel super geserveerd. De smaak is eveneens heerlijk. De Tournedos was lekker mals en perfect bereid. Uiteindelijk erg goed gegeten, maar vanwege de prijs zou ik niet zo snel (vaak) terugkomen.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Al veel over gehoord maar er nu eindelijk zelf gegeten samen met een vriendin. De bediening is erg vriendelijk en attent. Eerst buiten op het terras een drankje gedronken om vervolgens binnen te eten onder het genot van live muziek. Het eten was heerlijk: oesters in tempura, albacore tonijn, bruschetta burrata en een veggie burger. Voor herhaling vatbaar!
Willem-jan.beerthuis .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Het terras was rommelig en het stonk naar riool, navraag leerde dat dit al 2 dagen zo was. Hier was niets aan gedaan of gemeld. Het geserveerde bier was lauw, mijn opmerking werd afgedaan als "we hebben al heel veel bier getapt zonder commentaar dus wat u zegt klopt niet!". Het eten is Ok maar heeft wel een hoog prefab gehalte. Kortom commercie is belangrijker dan liefde voor het vak.
Sk.bouts .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Heerlijke avond gehad..
Fijne, attente bediening met gevoel voor humor.
Goed wijn advies, heerlijke lady steak gegeten..
Zeker een aanrader!
RolandH .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Goeie keuken met liefde voor de (huisgemaakte) producten. Spannend detail: heerlijke bijtgare lauwwarme groenten. We begonnen al met verrassend lekker huisgemaakt aperitief in een kloek cognacglas: prosecco met limoncello en munt en we eindigden met een mooie en fluweelzachte pannacotta, stijlvol opgemaakt in het diepe bord, met een uitgebalanceerde espresso op de goeie temperatuur. Er tussenin een heel goed gerijpte biologische entrecote.
Dan de bediening. Heel professioneel, in de zin van attent in actie, kort persoonlijk en zakelijk contact en ook discreet weer terugtrekken. Prettig trotse en hartelijke mensen en goeie onderlinge sfeer die uitstraalt naar de gasten.
Liefhebbers van industrieel erfgoed worden helemaal opgewonden van de locatie. Een indrukwekkende ruimte met een hoog gewelf, met een warme en intieme inrichting. Af en toe voel je een sonore lichte trilling onder je voeten, wanneer de waterpomp aanslaat, want het gebouw uit de vroege 20ste eeuw, met prachtige architectonische en ambachtelijke detaillering is nog steeds in bedrijf. We komen zeker terug na deze heerlijke ervaring.
Bryan G.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Ten eerste de bediening was top. De mensen waren vriendelijk en we hoefden nooit te lang wachten om iets te bestellen. Verder was het decor prima en goed in stijl.

Maar het allerbelangrijkste was dat het eten erg lekker was ik had een Entrecote met Bearnaisesaus. Dat was echt super. Vlees was goed gebakken en de saus goed van smaak.

Verder weinig op aan te merken!
Floris K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Het pompstation is een restaurant in een prachtig gebouw in Amsterdam-Oost. Het is een restaurant dat gespecialiseerd is in steak, en daar is dan ook een ruim aanbod van. Bij de steaks kies je zelf de saus, en bijgerechten moet je apart bestellen. We hadden onder andere de ladysteak en Bavatte. Ze serveren ook verschillende 'volledige' seizoensgerechten, waar wij een ceviche en een lamsrack hadden gekozen.

Het eten kwam snel, het was dan ook niet druk in het restaurant, en alles smaakte uitstekend. Het personeel was vriendelijk, redelijk informeel, maar niet bijzonder attent: ze kwamen dan bijvoorbeeld weer niet vragen of alles naar wens was tijdens de maaltijd. Er was zeer goede live muziek, dat vonden we ook erg leuk.

Al met al is het een heel mooi restaurant met erg lekker en vrij luxe eten, en daar is de prijs ook naar. Een aanrader.
Info490 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Het eten was goed alleen was de Cote de Beuf niet voor 3 redelijke eters maar voor 2.Hij had ook iets te veel vet. Verder was de smaak goed. De ober was erg attent en vriendelijk. Wij bestelde 3 extra porties friet maar hij zij dat 2 bij onze gerechten meer dan voldoende zou zijn, dit bleek ook . De goede livemuziek was alleen iets te luid wat een gesprek aan tafel lastig maakte. Dit zou zijn doorgegeven aan de manager maar die heeft er niets mee gedaan.Verder is het een leuke en aparte ambiance waar wij nu voor de tweede keer zijn geweest en zeker nog eens terug komen.
Kylie M.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Mooi eigentijds en industrieel oogend restaurant met vlees als specialiteit. Ook visgeorienteerde gerechten zijn overigens heerlijk. Coquille & gamba vooraf; heerlijk en lust voor het oog. Ossenhaas als hoofdgerecht. Als je een beetje kunt koken kun je hier qua garing weinig mis aan gaan. Was inderdaad voortreffelijk en de jus met café de paris-boter was top. Kunnen als dessert...echt een feest. Wijnkaart biedt ruime keuze, voor ieder wat wils. Prima wijnadvies erbij! Tot de volgende keer.
Frankie_h .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Een hele fijne avond met mijn lief en een topbediening in Julia. Heerlijk eten met live muziek, naast de entrecote is de ganache taart met Caramel en de huisgemaakte limoncello een echte aanrader. Snel weer!