Pompstation

Zeeburgerdijk 52 1094 AE Amsterdam Nederland Kaart
31-206922888

Over het restaurant Pompstation

Genieten in Oost

In het bruisende Amsterdam Oost vind je deze industriële zaak. Veel hout, ruwe materialen en warm licht: hier hangt een echte New Yorkse vibe. Je geniet hier van botermalse steaks, goede live muziek en een wijnkaart waar elke liefhebber direct verliefd op wordt. Steaks, kreeft en oesters staan altijd op het menu en dit wordt aangevuld met het mooiste van het seizoen.

Meer informatie over restaurant Pompstation

Tram 14

Dinsdag t/m Donderdag 17:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 02:00

Harry W.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Prachtige plek, mooie, stijlvolle inrichting, tafels wel wat dicht op elkaar, maar het was niet druk, dus dat was geen probleem. Eten was voortreffelijk, mooie beknopte kaart met prachtige gevarieerde gerechten. Mooi opgemaakt. De bediening was zeer attent en correct. Prijs-kwaliteit OK, Kom zeker terug.
Kirsten T.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij Pompstation. Het vlees (entrecote en oma's biefstuk) was van hele goede kwaliteit. De ambiance is prachtig, de bediening uiterst servicegericht en de heerlijke livemuziek is een echt pluspunt. Kortom: wij komen terug!
jeffrey_55 .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Wij hebben hier gegeten met oud en nieuw. Gekozen voor het 4 gangendiner. Het was ook mogelijk om later nog te beslissen om de 5e gang te nemen.

Wat een prachtige ambiance, heerlijke gerechten, lekkere wijn en vriendelijk personeel. Bij elke gang kregen wij uitleg van de gerechten en daarnaast welke wijn er bij dit gerecht geselecteerd was en waarom. Wij zaten boven en konden genieten van de leuke muziek en de sfeer van het restaurant.

Complimenten voor de professionaliteit en de betrokkenheid van de medewerkers en eigenaar. Er was bij ons helaas tijdens de jaarwisseling brand geweest. We hebben er desondanks toch nog een fijne avond van kunnen maken. Bedankt!
Lydia T.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
We hadden het restaurant al heel lang op ons lijstje staan, vanavond er gegeten. Het eten was heerlijk, maar de service/bediening was heel ver te zoeken. De bediening was ongeïnteresseerd en gewoon onaardig. Je kunt dan sterren van de hemel koken, maar als het personeel zo'n houding heeft kom je echt niet meer terug.
José B.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Leuk restaurant heel gezellig en erg goed eten. De live muziek was af en toe wat te hard waardoor tafelgesprekken moeilijk werden. Maar verder uitstekend.
esther M.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Heerlijk kerstdiner gehad, met zowel goede gerechten als goede wijnen. De gastvrije bediening en live muziek maakte het plaatje compleet. Zeker een aanrader!
Olaf a'dam .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
We kwamen hier met toe al terecht. De gerechten en de wijnen zijn goed. Het personeel is enkel wat uit de hoogte. En het duurde lang voordat de wijnen en de gerechten werden geserveerd. De muziek was erg aanwezig(live muziek).
Dit is een populair restaurant in Amsterdam Oost.
Nicole S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Leuke (muzikale) sfeer en heerlijk eten. De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Enige minpunt waren de felle spotlichten, let hier op bij het uitzoeken van de tafel. Verder goede wijnen en vlezig vlees van de duurzame koeien. Echt een aanrader!
Regis V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Een restaurant wat hip wil doen voorkomen, maar geen aandacht besteed aan het welzijn van de gasten. Je bent verplicht om je jas op te hangen, deze mag niet over de stoel hangen? De garderobe is gewoon een kapstok aan de zijkant van het restaurant waar iedereen bij kan, heel veilig is dit verplicht afstaan van je jas dus niet. Het ophangen van je jas is mijns inziens geen beslissing van een restaurant.
Daarnaast vond de ober het nodig om in discussie te gaan over welke witte wijn we nou hadden besteld. Gouden regel in de horeca is volgens mij, (uiteraard tot op zekere hoogte), de klant is koning en je gaat niet in discussie.
De wagyu hamburger was lauw van binnen en had een tijdje onder een heater gestaan.
De ober was er tevens niet van op de hoogte dat je nooit voor een klant langs iets wegpakt of neerlegt, dit doe je altijd vanaf de rechterkant. Hem was blijkbaar aangeleerd om het tegenovergestelde te doen.
Al met al, betaal je veel teveel voor slechte service en medium eten. De pinot grigio was overigens lekker. Geen aanrader dit.
Lisa_w .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Een ronduit slechte ervaring gehad. Het eten was prima, maar niet bijzonder, wel aan de prijzige kant. Het personeel echter was volkomen onbeschoft, zelfs voor Amsterdamse begrippen. Zeer geïrriteerd en kortaf, we werden amper aangekeken. Uiteindelijk waren we gedwongen onze eigen jassen te pakken en zijn we zonder ook maar een 'tot ziens' vertrokken.
Meggie T.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Al een aantal keer wezen eten. Prachtige entourage en heerlijke gerechten. Helaas viel bij de laatste keer de bediening erg tegen. Een aantal keer geen volledige bestelling van drankjes gekregen en bovendien duurde dit veel te lang! Onze ober leek gesprekken met bekenden ook interessanter te vinden. Service moesten wij daardoor steeds opnieuw vragen. Super jammer van de goede sfeer en eten in het restaurant.
Thomas F.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Een avond heerlijk gegeten. De carpaccio vooraf was erg goed. Evenals de tournedos als hoofdgerecht. Het was wat druk (vrijdagavond) dus de wachttijd was iets langer. Onze gastvrouw Tafari moest daardoor rennen en vliegen, maar hield alles toch goed in de gaten en had ook tijd voor een persoonlijke service en vooral goede adviezen. Dat maakt zo'n avond echt af. We komen zeker terug.
Jacques B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Wat een fijn restaurant is het pompstation. De bediening is goed. We moesten wel wat wachten op het eten, en er werden een paar dingetjes vergeten. Maar dat was geheel niet erg. De gerechten zijn erg lekker. Wat een goede lamsrack, zeer mals. Alles is goed uitgebalanceerd. Oma's steak is van zeer goede kwaliteit. En de seizoensgroente een aanrader. De locatie is geweldig , met life muziek.
Marco A.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Superlekker gegeten in een heerlijke ambiance met livemuziek.
De chateaubriand was geweldig! 400 Gr!
Vooraf en toetjes ook lekker. Topavond gehad. Komen hier zeker nog terug.
Caroline B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Goed eten, maar veel te trage bediening. Zaterdagavond. Tafel stond klaar. Prettig druk. Maar toen.... Het duurde redelijk lang voordat de bestelling werd opgenomen. 35 minuten daarna kwam het voorgerecht, we hadden gekozen voor 1x carpaccio, delen met z'n vieren. Dat ging prima, het was een groot bord, en de Carpaccio was heerlijk!
Na een UUR wachten toch maar eens vragen waar het hoofdgerecht bleef. Ja, het was druk (normaal toch op een zaterdag? En men weet dat toch van te voren?), en er was een grote groep (dat wist men toch ook al van te voren??). Er werd toen gemeld dat het briefje met onze hoofdgerechten voorrang zou krijgen (?). Dat duurde toch nog lang (toch onderop geraakt?). Een ander kwam vervolgens vertellen dat de eerstvolgende gerechten uit de keuken voor ons zouden zijn, en of we nog iets wilden drinken, maar onze alcoholinname zat al aardig aan de tax, dus beter niet. De entrecote en tournedos, evenals de burger waren prima, mals, medium rare. Heerlijk. Frietjes en salade ook lekker.
Als genoegdoening voor het lange wachten kregen we koffie/thee of een nagerecht aangeboden. De thee en koffie kwamen vlot, maar het stukje taart liet ook weer op zich wachten.... Echt jammer . De kwaliteit van de gerechten is echt goed, maar de service niet. Ook het geluidsniveau van de muziek was m.i. te hoog, ik kon de mensen aan de andere kant slecht verstaan. Tijdens de live muziek is dat natuurlijk te begrijpen, maar het volume van de geluidsinstallatie stond gewoon te hoog.
De ruimte en entourage, met het verhaal erachter, zijn ontzettend leuk
Ben B.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Opmerking de wifi werkte niet en werd eenvoudig afgedaan met als U geen contact kunt krijgen werkt hij niet. In ons geval vervelend omdat onze dochter zich via Ipad beter kon vermaken.
Noëlle H.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Heerlijk gegeten, lekker wijenen en zeer vriendelijke en kundige bediening. We zaten heerlijk op het terras en hebben ook zin om binnenkort een keer binnen te gaan eten ziet er prachtig uit!
Wanda K.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Het was een hele mooie ervaring bij Pompstation in Amsterdam. Het is compleet anders dan een normaal restaurant zoals je deze in de stad vind. Bij binnenkomst komt je binnen in een hele groot ruimte die op een loods lijkt. Het restaurant heeft een beetje een klassiek, industrieel Amerikaans uiterlijk, maar dan toch met een beetje romance door de lampenkleuren. De service is daarnaast ook prima. Ze werken hard en doen erg vriendelijk. Het is een vrij luxe menukaart, dus de prijzen zijn wat aan de hoge kant. De gerechten worden daarentegen wel super geserveerd. De smaak is eveneens heerlijk. De Tournedos was lekker mals en perfect bereid. Uiteindelijk erg goed gegeten, maar vanwege de prijs zou ik niet zo snel (vaak) terugkomen.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Al veel over gehoord maar er nu eindelijk zelf gegeten samen met een vriendin. De bediening is erg vriendelijk en attent. Eerst buiten op het terras een drankje gedronken om vervolgens binnen te eten onder het genot van live muziek. Het eten was heerlijk: oesters in tempura, albacore tonijn, bruschetta burrata en een veggie burger. Voor herhaling vatbaar!
willem-jan.beerthuis .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Het terras was rommelig en het stonk naar riool, navraag leerde dat dit al 2 dagen zo was. Hier was niets aan gedaan of gemeld. Het geserveerde bier was lauw, mijn opmerking werd afgedaan als "we hebben al heel veel bier getapt zonder commentaar dus wat u zegt klopt niet!". Het eten is Ok maar heeft wel een hoog prefab gehalte. Kortom commercie is belangrijker dan liefde voor het vak.