Pompa

• Mastercard , Pin
  • Af te huren , Airconditioning , Terras , Wi-Fi
bert wassen .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Zowel gisteren als 27 augustus hier met 4 personen naar volle tevredenheid gegeten. gegrilde lamskoteletjes en de lamskebab waren voortreffelijk. Ook de mosselen in pittige tomatensaus en de garnalen in witte wijn saus smaakten meer dan goed. De hierbij gedronken witte huiswijn maakte het geheel zeer aangenaam. De charmante en vlotte bediening zorgden ervoor dat wij hier beslist terugkomen.
Ton P.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Op zoek naar iets anders in de Concertgebouwbuurt kwamen we bij Pompa terecht. De gemarineerde olijven die je vooraf krijgt waren meteen al enorm smakelijk. Alle drie een ander pastagerecht geprobeerd, alle drie waren we zeer tevreden. Zelf een lekkere Carbonara gegeten, gul met de bacon, smaakte prima. Ook de drie verschillende toetjes bevielen goed: een authentieke Tiramisu, heerlijk kokosijs en een romige creme brulee. De bediening was echt uitermate vriendelijk en de sfeer gezellig. Hier komen we zeker nog vaak terug!
Thomas H.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Met jarige dochter, haar vriend en moeder bij Pompa gegeten. Eerst op het terras en toen het kil werd konden we naar binnen. Geen geweldig eten. De tapas zijn wel erg Nederlands beïnvloed. Mijn dochter at haar hoofdgerecht niet op omdat ze de combinatie van truffelolie met tomatensaus maar niets vond. Toen ze afruimde vroeg de serveerster haar waarom haar bord nog vol was en toen ze de reden hoorde kon mijn dochter zowel een ander hoofdgerecht als een dessert krijgen, gratis. Het gaat me niet om het geld, maar om het gebaar. Dit soort service zien we te weinig, mensen. Kom op, in drommen naar het gezellige Pompa!
Charlotte W.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Vanwege de locatie zo vlakbij het Museumplein was ik in eerste enigszins sceptisch of we toeristenvoedsel voorgeschoteld zouden krijgen maar die twijfel bleek volledig onterecht! Zowel de Vegetariano als de Gallego tapasschaal was goed gevuld en gaf blijk van verse ingrediënten. Niks rubberige diepvriescalamari, maar goede kwaliteit en smaakvolle producten. Alleen bij de rode paprika was te bespeuren dat deze uit een potje kwam, diezie ik liever vers gegrild. Verder zeer goede smaken, van de humus tot de rauwe ham en zelfs de soepstengels. De stevige rode huiswijn was zeer smakelijk en werd in genereuze porties geserveerd.

De inrichting is niet bijzonder maar wel sfeervol, en de dames van de bediening waren vriendelijk en oplettend. Wat ook een goede binnenkomer was, was het complementaire broodmandje met heerlijk brood, (huisgemaakte?) aioli en smakelijke olijven dat vlot op tafel kwam. Lekker voor tijdens het kiezen, maar ook goed passend bij de tapasschalen van het hoofdgerecht, wat ook zeer vlot werd geserveerd. Om die reden ook zeker een aanrader als je nog een voorstelling of museumbezoekje op het programma hebt staan!
Edgar V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Restaurant Pompa aan de Willemsparkweg in Amsterdam Zuid is een knus eetcafé, gesitueerd vlakbij de beroemde musea (Rijksmuseum, Van Gogh museum, Stedelijk museum), de chiqueste winkelstraten van de hoofdstad en het Concertgebouw. De menukaart bevat een alleraardigste combinatie van hoofdzakelijk Spaanse gerechtjes (tapas), Italiaanse broodjes (panini) en pastagerechten. Voor de lunch maken mijn charmante tafeldame en ik een keuze uit het ruime tapas aanbod (olijven, gemarineerde ansjovis en viskroketjes) en wij vullen dit aan met een panino pastrami en een panino gegrilde zalm. De panino pastrami komt vergezeld van gebakken gekarameliseerde uien en dat smaakt in combinatie met de pastrami uitstekend. De panino zalm is op smaak gebracht met aioli, een in Spanje veel gegeten knoflooksaus. Deze lunch is ons uitstekend bevallen en wij kunnen restaurant Pompa dan ook zeker aanbevelen aan allen die voor of na museumbezoek of tijdens het winkelen even aandacht willen schenken aan de inwendige mens.
Kookmonster .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Een aardige tent, voor even tussendoor. Kalamaris iets te kort gefrituurd, 'melig' en niet krokant. Manchego lekker, rode huiswijn niets op aan te merken, wat mij betreft het beste van de avond. De pasta primavera is een maaltijd die je in menig studentenhuis smakelijker voorgeschoteld krijgt. Een fantasieloze, onsamenhangende pasta, bestaande uit groente en harde stukken feta voor de (broodnodige) smaak.
De bediening was in ons geval gewoon goed en vriendelijk. Niks op aan te merken.
Waypoint A.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
We hebben net gegten bij pompa, 8 december 2015. Dit was een eenmalige ervaring.
We zijn zo schofterig behandeld door een Turkse medewerkster.
Bij het uitzoeken van een tafeltje wilden we liever niet naast het toilet zitten. Dit werd ons niet in dank afgenomen.
We mochten beneden gaan zitten. De menukaarten werden echt op tafel gesmeten. En ze zei dat ze ons niet meer wilden bedienen.
Toen we weg wilden gaan wenste ze ons wat toe wat we hier niet willen herhalen.
Eric H.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Hier gegeten voor we naar het concertgebouw gingen. Dit ook aangegeven bij het personeel, was geen probleem en ze zouden er rekening mee houden.
Vooraf gekozen voor het delen van een gemengde tapasschotel, heel erg lekker! Als hoofdgerecht gegrilde tonijn genomen. Heel erg goede verhouding prijs/kwaliteit/hoeveelheid!
Mireille B.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Heerlijk eten, heel veel vers en zelf bereid goede prijs/kwaliteit verhouding. Vriendelijk personeel, gastvrij. Een aanrader dus.
Kabro .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Derde keer dat wij hier hebben gegeten. Deze keer gekozen voor twee pasta's waarbij de pasta pesto wat smaakvoller had mogen wezen. De pasta carbonara was prima. De standaard brood en aioli vooraf werd zeer gewaardeerd. Na hadden we beiden koffie met likeur, heerlijk. Prima maaltijd om bij op te drogen tijdens het stormachtige weer. De bediening was erg vriendelijk en behulpzaam.
Net als vorige keer zaten we in de 'kelder' welke redelijke sfeerloos is, de bovenverdieping ziet er gezelliger uit. Wellicht een reden om een volgende keer vooraf te reserveren want boven zat wederom helemaal vol. Al met al een aanrader!
MariaCr .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
We hebben hier onlangs heerlijk geluncht. Het eten was heerlijk (ik had de salade van het seizoen), lekker wijntje erbij en de bediening was snel en accuraat, terwijl het echt druk was! Echt een aanrader!
Arjen K.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Het (kleine) restaurant is gevestigd op een prima locatie in Amsterdam-Zuid. De zaak, die is voorzien van wifi, is Mediterraans ingericht en heeft prima bediening. Ik ben hier inmiddels vier maal geweest en ervaar een constante prima kwaliteit. De Tortellacci Neri (zwarte pasta gevuld met ricotta en gerookte zalm, knoflook en witte wijn) vind ik erg goed smaken. Ter afwisseling heb ik laatst eens de Mediterrane vissoep gehad. Dit is een bouillon, rijkelijk gevuld met vis en schaaldieren. Erg smakelijk ook. De kwaliteit van de Chardonnay is goed.
EnzoJosephine .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Wij komen vaak bij Pompa en elke keer is het weer super. Het eten is goed warm, vers en heerlijk. Zo zijn wij vooral fan van de pasta's met roomsaus en champignons. Ook de bediending is altijd vriendelijk en vrolijk. Je kan er zo wel lunchen als dineren en op ieder tijdstip van de dag staan ze met een lach voor je klaar. Een keer was er een fout gemaakt met het eten, maar meteen boden ze een gratis kopje koffie aan en de fout werd snel hersteld. Wij komen er graag!
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Erg slechte ervaring bij Pompa. Personeel zeer ongeïnteresseerd, de dame in de bediening snauwt dat we op een tweepersoons plaats moeten zitten. De menukaarten worden op tafel gesmeten. In een Gesprek over de keuken is ze niet geïnteresseerd. De service is beneden elk peil. Het eten is smakeloos en smaakte niet vers. Dit neigt naar oplichting en zo voelt het voor ons ook. De dame achter de bar excuseert zich voor de situatie maar rekent snel af alsof er niets gebeurt is. Heel jammer allemaal.
Patrickenmadelon .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2014
Na een bezoek aan het Rijks hier neergestreken. Lekkere lunch. We namen van alles wat, een goede keuze. De Serranoham was echt helemaal top. De patatas bravas sprongen er ook uit. De aioli zelf maken is een gratis tip. Goed glas witte wijn erbij gedronken. Het was gezellig druk, heel veel buitenlanders (ook Spanjaarden), eten kwam vlot door en de bediening was uitermate vriendelijk en adequaat. Alleen het afrekenen verliep wat stroef. Koffie (espresso) is prima, maar had uitdagender gemogen gelet op het apparaat dat er staat. De waardering voor het eten is mede ingegeven door de prima prijs kwaliteitverhouding. We komen hier zeker terug na het volgende museumbezoek.
John T.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2014
Na museumbezoek met z'n tweeën geluncht. Leuke mediterrane sfeer. Redelijk vlot bediend en geserveerd.
Eerst de tomatensoep met olijfolie en room. Gewoon goede echte tomatensoep.
Broodje pastrami was gebakken. Vreemd, maar smaakte wel goed. Salade met geitenkaas was prima.
Niet duur voor een toch wel goede lunch.
Qruun S.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2014
Een 5 voor het eten, want nipt onvoldoende. Ik lunchte hier met 2 kinderen van 6 en 8. De uitsmijter spek was teleurstellend: de spek deels veel te donker tot zwart, dik gesneden, met daarop nog 'natte' uitsmijter. De spek was te hard gegaan, de eieren daardoor te kort meegegaard. Zo ingewikkeld hoeft dat niet te zijn: even bijblijven en met beleid. De tosti van mijn zoon was prima, niets bijzonders. De teleurstelling zat bij de salade Pompa: een op zich frisse sla-melange, maar daarop een paar plakjes smakeloze tonijn, verdwaalde stukje te dik gesneden rode ui. En als dressing balsamico-truffelolie, waarbij te zeer opvalt dat de balsamico in alle zoetheid er toch niet in slaagt de truffelolie-bitterheid te compenseren. Truffelolie is lastig, er zijn er veel van wisselende kwaliteit, deze is zeker niet de beste en overschaduwt eigenlijk het geheel. Dus legde ik mijn bestekje neer. Voor de gerekende prijzen mag de kok qua inkoop en bereiding echt wel een tandje bijzetten! Jammer, zeker omdat de dames zo ontzettend voorkomend, vriendelijk en lief voor de kids zijn. Daar zit wel heel goede aandacht.
A.M. V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2014
Heerlijk gegeten. Lekkere uiensoep. Goede pasta. Sfeervol restaurantje met vriendelijk personeel en op een leuke locatie.
Sonja M.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
Lekker gegeten en erg gezellig gezeten. De uiensoep was erg lekker en net een beetje bijzonder. Verder de lasagne gegeten. Ook prima!
Flexary .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2014
Gezellig, sfeervol tentje op goeie locatie waar je buiten de mediterrane geuren al kunt opsnuiven. Heerlijk geluncht met een homemade pasta en smaakvolle witte wijn. Vriendelijk personeel.