Pomorosso

Ceintuurbaan 71 1072 Amsterdam Nederland Kaart
31-203790453

Over restaurant Pomorosso

De echte Italiaan

Een ontmoetingsplek voor mensen die gek zijn op de Italiaanse keuken. Authentieke gerechten, altijd gemaakt met seizoensgebonden ingrediënten en een flinke dosis passie. Precies zoals het hoort.

Meer informatie over restaurant Pomorosso

7,2
6,6
JvM .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
De pizza was vers en lekker , de lasagna kan echt veel beter lasagne bladen waren veel te zacht en gerecht te zout. Wij zijn niet gebleven voor een nagerecht wanwegen het kraizende kinderen van het personeel.
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Naam en inrichting doen een standaard Italiaan vermoeden. Maar Pomorosso is echt meer. Johannes van Dam is hier ooit zeer enthousiast vandaan gekomen en terecht. De brusschetta en antipasti vooraf waren gevarieerd en smaakvol. De pasta al dente en ook hier een stevige smaak. Sfeer is het Italiaans. Gemoedelijk en lawaaierig. Wij komen zeker terug
Dorris S.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
we hebben gisteren met 6 vrienden gegeten met een nudeal bon en hadden een 4 gangenmenu al la cart, Vooraf hadden we de antipasti, gezellig geserveerd midden op tafel zodat ieder kon pakken wat hij/zij wilde,deze was voortreffelijk en meer dan genoeg. Daarna 2 schalen pasta, een gnocci en een pasta di mare, erg lekker. Onze hoofdgerechten waren ook super lekker, de wijn erbij was lekker, alleen jammer dat er geen 2e fles van was, maar de vervangende was ook goed. De dulce was ook weer lekker en ruim voldoende en de scroppinno was goddelijk. De jongeman die ons bediende was erg vriendelijk en deed het prima, zeker een aanrader
HLA .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Met 2 personen in dit restaurant gegeten, het eten was prima en de wijn ook, maar de bediening was erg slordig en meer bezig met elkaar dan met de klanten. Ik had mijn biefstuk rood besteld, hij kwam op een gloeiend hete steen maar moest daar snel worden af gehaald om doorbakken te voorkomen, dit heb ik maar zelf gedaan want de bediening liet erg op zich wachten. Als nagerecht kaas besteld, parmigiano en tallegio en niets anders, er kwam een bordje met ook nog geitenkaas, toen het bijna op was kwam de ober vragen of we er ook brood bij wilden. Jammer, wel erg laat en slordig.
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Hier gaan eten met een dealvoucher. Waren de eerste in de zaak. Personeel zat verveeld met mobieltjes aan de bar. We hadden keuze uit een beperkt menu, wat op zich niet erg is maar wat we voorgeschoteld kregen was bijzonder ondermaats. 2 hele dunne taaie lapjes vlees met een schraal stukje courgette erbij. Carpaccio vooraf was ok.

Achteraf limoncello, dachten we van het huis maar kwam gewoon op de rekening (4.5 per slokje).

Personeel is drukker met zichzelf dan met de gasten.

Kan dit niemand aanbevelen.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Hier op vrijdag 5 februari met 6 personen gegeten. Was hier in het verleden ook al meerdere keren geweest, maar nu op mijn voorstel met een groepje gegeten. Er is wel het een en ander veranderd aan het interieur, maar het eten is nog steeds fantastisch. Vooraf met zijn allen Grande antipasto gegeten. Verrukkelijk al die kleine heerlijkheden en vooral in een groepje is dit een uitstekend voorgerecht. Als hoofdgerecht hadden we Filetto Pomorosso en Ribeye. Beide gerechten op een hete steen geserveerd en op de steen nagegaard. Verrukkelijke stukjes vlees en boter zacht.
De bediening is wat rommelig, omdat de persoon in kwestie steeds wegloopt, maar dit zijn Italianen en dit hoort bij hun natuur.
Een heerlijke avond gehad met heerlijk eten en een goed glas wijn.

Arthur S.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Afgelopen vrijdag een heerlijke avond gehad, met 12 man. We zaten aan een lange tafel en kregen van alles: antipasti, pasta, vlees en uitgebreide desserts. Daarbij opgeteld heerlijke wijn en een geweldig gezellige service. Top avond en zeker een aanrader!
A-felten .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Het hoofdgerecht vond ik heel goed.
Ossehaas gegrild op de warme lavasteen.
Een goede salade erbij en knapperige gebakken aardappeltjes.
De rode huiswijn Nero d'Avola is een aanrader
Margie H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Lekker gegeten tijdens de AH restaurantactie. Het aangepaste AH menu had genoeg keuze. Gelukkig hadden mn tafelgenoot & ik dezelfde smaak, want het was de bedoeling dat we 2x hetzelfde menu gingen bestellen. Wij kozen voor Carpaccio vooraf. Hoofdgerecht; pasta met pompoen & mosselen. Beide gerechten erg lekker. Helaas was de citroentaart op. Daarom gekozen voor de pannacota met caramelsaus en slagroom. Ook dit heeft ons goed gesmaakt. Het was druk qua bezoekers. Bijna alle tafels waren op deze woensdagavond bezet. 2 personen In de bediening. Alles was goed geregeld!!
Fieke 50 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Met de AH-bon was de keuze beperkt, maar het was lekker. De bon heeft zijn werk gedaan en we komen zeker terug om uitgebreid te kunnen kiezen, want het smaakte naar meer.
Amoredendi .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Het was enorm bedroevend... de service was echt goed, superaardig meisje dat regelmatig kwam checken hoe het ons verging. Wel wat commentaar gegeven maar het was ons duidelijk dat we echt het eten van een actie voorgeschoteld kregen en vonden het voor haar eigenlijk een beetje zielig en daardoor hebben we niet al te veel commentaar willen geven.

We aten met 2 volwassenen via de actie en ons dochtertje at á la carte.
Ons dochtertje had lasagna, veel te gaar (papperig) en smaakte volgens haar een beetje naar aardappelpuree ( ze is 9 jaar). Haar nagerecht was een chocolade soufflé met vanille ijs, werd niet aangekondigd dat we daar 20 min op moesten wachten, jammer, wij hadden ons nagerecht allang op en moesten toen nog eens 10 wachten op haar nagerecht, Het beloofde bolletje vanille ijs zat er niet bij. moesten we om vragen en dat was zo vies dat mijn dochtertje dacht dat het echt aardbeienijs was of iets anders...
Ons actiemenu:
Het voorgerecht was redelijk, ham met buffelmozzarella.
Het hoofdgerecht (had ossenhaas moeten zijn maar bleek gewoon kogelbiefstuk) was zo ongelooflijk weinig, precies 1 hoofdgerecht in twee porties verdeeld waardoor we het gevoel hadden bekocht te zijn, je betaalt 1 menu maar eigenlijk betaal je er gewoon twee. Het bijgerecht, de aardappelen uit de oven, was oud.. de saladé erbij was lekker.
Het nagerecht was niet lekker en de aangekondigde vanille saus die over de citroencake zou zitten was vervangen door een soort goedkope aardbeienprut.

We vonden het enorm teleurstellend en gaan NOOIT meer terug naar dit "restaurant".
Ik vind eigenlijk ook dat restauranthouders die meedoen aan zo'n actie je niet zo mogen wegzetten met slecht en te weinig eten, daardoor hebben wij het gevoel uiteindelijk een dure avond te hebben gehad ipv een voordelige. Jammer..

Maar pluspunt was het aardige Frans/Italiaanse meisje in de bediening!
Edwin.kuiper .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Klein restaurant met vriendelijke bediening, moesten wat langer wachten maar hadden gelukkig geen haast. Eten was goed, carpaccio erg lekker, wijn prima. Leuk restaurant met basis decor en redelijke prijs/kwaliteit verhouding.
Wgdelange .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Restaurant vergeleken met een paar jaar terug flink opgekalefaterd. Mooi strakke inrichting nu. Het eten was prima. Verse vongole en inktvis waren perfekt en zoals altijd waren de uitgebreide antipasti weer heerlijk.
P.L. V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Het eten is geweldig, echt Italiaans. De Scroppino de beste van de stad. Als er dan iets minder zou zijn is dat alleen het brood, bruin of speciaal brood zou lekkerder zijn.
Marijn23 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Vanavond gebruik gemaakt van de AH restaurant actie. We wisten van te voren dat we van een samengestelde kaart gebruik moesten maken en alletwee dezelfde gerechten moesten nemen. Op zich geen probleem maar toen we ons eten kregen bleek dat we iets meer dan een halve normale portie kregen. Wij waren al klant bij Pomorosso, dus wisten hoeveel je normaal kreeg. Bij navraag werd inderdaad toegegeven dat de porties kleiner waren ivm de actie. Dan sla je volgens mij de plank mis. Want de actie is; 2e menu is gratis en niet dat je 2 halve menu's krijgt voor de prijs van een heel menu. En wij waren wel al klant maar gaan nu niet meer terug. Jammer het eten is wel lekker, behalve de tiramisu, geen koffie te proeven en de koek was heel hard.
Lotte-1 .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Het eten m was heerlijk. Helaas was de bediening slecht en moesten we erg lang wachten op de gerechten. Dit terwijl het erg rustig was.
Marjella P.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Vanavond moest een gezellig moeders dochters uitje worden.
Gereserveerd met de AH bon. Vorig jaar als reguliere klant gegeten en dat was voortreffelijk.
Onze mannelijke ober was niet echt wat je verwacht van een ober.
Menu was vreemd. Je moet 2 dezelfde gerechten bestellen om er 1 gratis te krijgen. Voorgerechten hadden we 2 om 2 hetzelfde besteld. Hoofdgerecht 2 gelijke en 1 om 1 verschillend besteld. Deze 1 om 1 reken je dus allebei af, raar als het 2e diner gratis is. Reken dan alleen het duurste af.
Porties waren echt kleiner als normaal. Onze vriend werd ook al afstandelijker. Toen we geen nagerecht namen maar een koffie met borrel, bestond de borrel werkelijk uit 3 druppels a 5,90 euro.
Afgerekend en geen fooi gegeven, jassen werden niet gehaald en we werden ook niet meer gedag gezegd. Jammer allemaal. Ik zou zeggen doe dan niet mee aan deze actie. Zeker geen reclame voor dit restaurant.
Zack .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Lekker goed Italiaans eten, service is wat je ook in Italie gewend bent, beetje vreemde man en je begrijpt elkaar nooit echt helemaal. Het eten duurde wel lang maar was goed. Muziek te hard en na het vragen ging het zachter. Het brood met olijolie wat je meteen krijgt als je zit was ontzettend lekker!
Vankruijssen .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Uitstekende, vriendelijke bediening. Mooie kaart en een verrassende "Pacchero zucca cozze e pecorino". Heerlijk gegeten. Beslist de moeite waard.
Jooshie J.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Altijd fijn om hier te eten! Heerlijke antipasti, pasta, vitello dela chef en uiteraard de sgropino die aan tafel voor je wordt gemaakt. Het is soms wat hectisch qua bediening maar altijd vriendelijk.