Pomorosso

Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 12:30 - 21:30

Melanie F.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Heerlijk.... leuk .....Iief. ...Italiaans...vers.....warm... top..... het eten is echt traditioneel en er waren ook veel Italiaanse mensen aan het eten.. kok is Italiaans en erg goed voor zijn gasten zeker een aanrader
Manou C.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Voor de tweede keer hier gegeten. De eerste keer was alweer twee jaar geleden, maar de kwaliteit en sfeer zijn er zeker niet minder op geworden. Er zijn weinig restaurants die over een langere periode op niveau kunnen blijven én klandizie kunen trekken. Reserveren noodzakelijk in het weeken! De grande antipasto pomorosso was toch weer verrassend en inderdaad grande. De dagschotel met vier soorten vis van mijn dinerpartner zag er heerlijk uit, maar ik zag haar toch met een schuin oog kijken naar mijn filetto della chef, ossehaas op een hete stenen plaat met een saus van verschillende soorten paddestoelen. Ik krijg alweer trek als ik er aan denk. De bediening is top: attent, alert en amicaal. Locatie en inrichting zijn niet spectaculair maar ook dat heeft weer een zekere mediterane charme.
Moezel .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Een toprestaurant, die Johannes van Dam al beoordeelde met een 9+. Een onopvallend restaurant van buiten, maar de warme bediening en een met verse producten werkende keuken maakt dit alles goed. De bediening vraagt naar de wensen, adviseert en maakt desnoods een gerecht op maat om je kennis te laten maken met hun keuken. Zelfs onze moeilijk etende zoon kreeg advies en aanbevelingen. Vooraf een antipasto voor 2 personen met verschillende voorgerechten van vis, groente en vlees, die worden opgediend op 3 lange schalen. Erg lekker was de gebakken basilicum daarover. Di secondi bestond uit ossenhaas met rozemarijn, geserveerd op een warme lavasteen, met wat gebakken aardappelpartjes en een mooi opgemaakte, verse salade daarbij. De lavasteen was zo heet, dat je desgewenst de ossenhaas, Raw of Well done kon eten. Als dolci namen we de overheerlijke tiramisu. Opgemaakt als een rond taartje, waarbij de ingrediënten de juiste afstemming had. De slagroom maakte de dolci geheel af. Ook de aangeboden limoncello, zelf gemaakt door di mama, dronk lekker weg. De gebruikte producten werden uit Italie gehaald. Heb het gevoel gehad een speciale gast te zijn geweest en me even weer in Italie te wanen.Wij gaan zeker terug om de overige keuzes op de menukaart uit te proberen.

Klues .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Wat was dat lekker, dat eten, de wijnen en de likeuren! Prachtige en verse ingrediënten, waar Italië uit elke hap naar boven komt. Het combinatie voorgerecht is een echte aanrader, ook gezellig eten, zo'n tafel vol met overvloedige schalen. Ik had daarna de ravioli, gevolgd door de lamskoteletjes. De laatste staan in mijn top 3 ooit.... Meestal blijft er op mijn bord iets achter, dit keer is er alleen een beetje salade achtergebleven...
Speciale vermelding verdient de meloncello. Limoncello maar dan van meloen. Zo lekker.... Ik had zo een liter ervan mee willen nemen.
De service is leuk en vlot en streven ernaar je een leuke avond uit te bezorgen.
Al met al, een absolute aanrader voor een leuke avond uit!
Wilma P.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Pomorosso gekozen vanwege de recensies en de ligging tijdens ons weekendje Amsterdam. We werden zeer vriendelijk begroet door de medewerker, die de hele avond vrolijk bleef en zijn best deed om het ons naar de zin te maken. We namen een antipasta schotel als voorgerecht. Lekker, kleine hapjes vol van smaak die ons allemaal aan Italië deden denken, op de vreemde sliertjes na die wisselend bruin of wit waren. Mijn partner dacht aan lenteui en ik aan heel dun gesneden gewone ui. Vooral de bruine waren droog en nauwelijks te kauwen, maar dat mocht de pret niet drukken, de rest was lekker. Hoofdgerechten waren: tijgergarnalen voor mijn partner, ossenhaas voor mij. De garnalen waren overheerlijk, de saus erbij lekker pittig, maar de mosselen die erbij lagen waren helaas aan gort gekookt en niet te eten. Mijn ossenhaas werd geserveerd op een zeer hete steen zodat ik die naar eigen smaak kon laten bakken. Prima. Gereserveerd met een salade met weer die rare bruine sliertjes. Al met al geen gerechten waarvoor ik zou omrijden maar wel voldoende van smaak om redelijk te beoordelen. Tegelijk met ons aten er een groep volwassenen en kinderen, die duidelijk een relatie hadden met het restaurant of in ieder geval de mensen die er werkten. Op een zeker moment waren zij dan ook zeer nadrukkelijk aanwezig. Veel lawaai, kinderen die heen en weer renden, volwassenen die gesprekken met elkaar voerden met verschillende tafels ertussen en kinderen die tot de orde werden geroepen. De serveerster die op momenten meer bezig was met (haar) kinderen dan met de gasten. Ik ervoer dit als heel vervelend en merkte dat mijn gezellige etentje erdoor werd verstoord. Kortom, eten niet slecht, maar in combinatie met de onrust voor mij niet voor herhaling vatbaar.
PaulWA .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
Hier nu twee keer gegeten, beide keren een positieve ervaring: zeer goede Italiaan, een van de betere die ik ooit ben tegengekomen (in NL iig).
De schalen gemengde antipasti zijn geniaal, ook voor een tweede keer lekker en verrassend. Ossenhaas komt op hete steen, goed concept. Pasta's goed gemaakt in eenvoudige 'Italiaanse' stijl. Vond de desserts niet het sterkste punt van het menu. Porties zijn goed, het lukt je dus waarschijnlijk niet om antipasti, primi, secondi én dessert te combineren. Prijs-kwaliteit is in ieder geval in orde.
Bediening is OK, maar soms wat rommelig (wijn niet op tijd bij de gang). Wel sympathiek in ieder geval. Wijnen per glas zijn bijna allemaal goed, ook dessertwijnen. Enkele goede grappa's ook.
Het pand is wat smal en staat best vol, dus kan behoorlijk druk worden. Rumoer, waarover anderen klaagden, viel bij ons mee, maar kan me voorstellen dat dat een tegenvaller kan zijn.
Nikki V.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Al een paar keer gegeten hier. Het is voor mij echt de beste Italiaan in amsterdam. De antipasti is erg lekker met mooie verse producten en goed gevarieerd. Hoofdgerechten voldoende, maar de ossenhaas op plaat en pasta met huisgemaakte worstjes zijn echt heerlijk. De inrichting is niet echt mooi maar het eten en de erg vriendelijke bediening maakt dat zeker goed. Heen gaan dus!!
Patrick T.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
We hebben op zaterdagavond met 3 personen in het restaurant gegeten. Het decor is ok, vrij krap maar het gaat, maar wel heel erg lawaaierig.
De bediening is leuk en echt italiaans, zeer snel attent, veel flair en geven je echt het gevoel uiteten te zijn.
Het eten is uitstekend. We hebben eerst het gemengde voorgerecht van het huis gevonden en daarna vlees en pasta. We vonden het eten verrukelijk.
De rekening bedroeg EUR 160,- hetgeen wij fair vonden. Ondanks het mindere decor komen we hier zeer zeker terug.
Olivier S.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
We waren natuurlijk vol hoge verwachtingen na alle lovende berichten over deze Italiaan. Bij aankomst was onze reservering niet doorgekomen maar na lang aandringen werd toch ergens een aantekening gevonden met onze reservering. De gastheer was er een een van losse type. Grapjes en losjes. Iets wat prima is wat mij betreft als de rest klopt. De prosecco was een lekkere start. We zaten gezellig te kletsen, we hadden elkaar lang niet gezien of gesproken. De gastheer liep wat ongeduldig om onze tafel om de bestelling op te nemen, was er haast ? We wilden geen spelbreker zijn en onderbraken ons gesprek om een voorgerecht te kiezen. De gastheer drong aan dat we ook meteen een hoofdgerecht moesten kiezen. Why ? De gastheer bleef ongeduldig aan onze tafel staan tot we ook een hoofdgerecht hadden besteld. Het restaurant was op dat moment ±19:00 uur nog nagenoeg leeg. Ons idee was dat hij wel zou weten dat het straks te druk werd ofzo dus bestelden we ook maar vast ons hoofdgerecht. Het voorgerecht was er snel en was lekker. Gewoon goed. Al die lovende berichten over het eten vonden wij flink overdreven. Misschien zijn we verwend? De gekozen wijn was niet leverbaar, het aangeboden alternatief was prima. Het restaurant stroomde vol en iedereen zat op een gegeven moment te smullen van zijn voorgerecht. Ons hoofdgerecht liet echter op zich wachten. De keuken moest kennelijk eerst de voorgerechten wegwerken om plaats te maken voor de hoofdgerechten. We hadden gekozen voor de dagschotel en de pizza dus moeilijk was het niet. We hebben dus ruim 1,5 uur zitten wachten op het hoofdgerecht nadat het voorgerecht was weggehaald van tafel. Waarom moesten we zo nodig alvast het hoofdgerecht bestellen. Het eten was gewoon goed, niet bijzonder maar zeker niet slecht. Scroppino's als toetje, die waren immers super hadden we gelezen. Onze gastheer was duidelijk uit zijn hum door de drukte en liet de bak met ijs meerdere malen op tafel staan om andere dingen te gaan doen ? Er gingen 3 dopjes wodka in en een scheutje prosecco, serieus. Toen we hier iets van zeiden flipte onze gastheer volkomen uit zijn pan. Hij was de beste scroppino maker van de wereld. Na een slok van het opgeklopte citroenijs besloten we ons drankje te laten staan. We vroegen geen korting. We wilden weg. Toen de gastheer dat zag werd ie nog kwaaier en met veel bombarie haalde hij de drankjes van tafel. Wij komen hier nooit meer terug.
Henry O.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2014
Het is hier op dinsdagavond niet echt gezellig druk, en dat is een understatement. Desalniettemin is de inrichting sfeervol. Erg vriendelijke bediening maar zo onhandig dat je plaatsvervangende schaamte krijgt. Al het eten was heerlijk, de gnocchi, ravioli, tiramisu en panna cotta, mjum. Wijnkaart niet up to date, de bestelde Barbera di Monferrato was vervangen door een Asti (of was het Alba?). Geen probleem verder, maar de iets te hoge serveertemperatuur (ruim boven 20 graden) is dan wel weer vervelend.
Natalie S.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2013
Afgelopen donderdag eten gehaald. Aubergine melanzane, zeevruchten en als onbetwiste topper de citroen panna cotta. Lekker! Ik was tijdens het bestellen een van de weinige Nederlanders. Veel Italianen en dat is altijd een goed teken.
Bartosz P.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Echte Italiaanse gerechten. Elke schotel, elke stuk vlees smakt als in Italië. De personeel is vriendelijk en ik ben altijd blij met de kwaliteit van maaltijden. Prijs is ook niet teleurstelling als jij neemt vaarde voor jouw geld. Heel belangrijk is ook dat de producten zijn getransporteerd van Italië.
Rutgeramsterdam H.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2013
Voor wie buiten Italie nu eens een echte Italiaanse pizza wil eten (dun, weinig beleg maar van goede ingredienten) moet hier naartoe, Volgens mij de enige pizzabakker in Amsterdam waar dat kan. Verwacht verder geen hoogstandjes, maar gewoon direct eten zoals je dat iin Italie in elk dorp kunt genieten.
RobertPeters .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2013
Een waar genot; de gerechten, het personeel, de inrichting; alles draagt bij aan het gevoel dat je wachtend op je pizza 20 minuten in Napoli meent te zijn. En alles blijkt er lekker! Alle pizza's die ik tot nog toe ken, de mozzarella, en zelfs het wijnadvies van de fles die we laatst mee naar huis namen bleek een voltreffer. Wauw!
Donna J .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2013
Op Koninginnedag een pizza halen. Druk maar gestroomlijnd in goede Italiaanse sfeer. Eenmaal thuis teleurstelling; pizza Margaretha.. met een minuscuul beetje tomaat en mozzarella. Bijna 8 euro voor een simpele pizza en dan zo summier beleggen is makkelijk verdienen.
Ömer K.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2012
Als ik naar een italiaan ga om te eten ga ik naar Pomorosso, dit is de heerlijkste italiaanse restaurant/pizzeria in Amsterdam daarnaast is het personeel ook zeer vriendelijk!
Evelyn V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2012
Ik kom heel vaak hier bij deze eerlijke echte Italiaan! Minstens 1 x per week. Het is voornamelijk afhaal/ take away, maar er is ook een eet/leestafel om je heerlijke pizza of pasta meteen op te eten. ' s zomers nemen mensen graag ook alles mee naar het park of eten op het bankje voor de deur op de roodwit geblokte kussens. De eigenaar staat alle dagen van de week te koken voor de hele buurt en voor prijzen (!) daar kan ik zelf niet tegen op koken. En lekker! Geheim recept voor de tomatensaus! Heerlijk! De even vriendelijke pizzabakker staat ook alle dagen lekkere pizza' s uit die oven te toveren. Ik neem meestal wat Tonni (?) net uit de pan op een grote schaal staat te scheppen. Altijd lekker, vers gemaakt, echt beste ontdekking van de buurt!
Hein T.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2012
Vooral take-away, maar je kunt ook zitten (zonder alcohol, met plastic bestek).
Het eten is echt heerlijk, perfecte pizza, nog betere caprese. En niet te duur bovendien.
De man (eigenaar) kan wat bot overkomen, maar laat je hierdoor niet van de wijs brengen. Hij ontdooit vanzelf!
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2012
Dit restaurant heeft altijd verrukkelijke pizzas. Maar deze week kocht ik er pasta pesto om ter plekke op te eten, en dat was echt heel slecht. Weinig smaak, slecht verwarmd en de bovenste penne waren ingedroogd. En dat voor 9 euro! Volgende keer maar weer pizza dus...