Pomo

Wittevrouwenstraat 22 3512 CT Utrecht Nederland Kaart
31-302319272

Over restaurant Pomo

Bij Restaurant Pomo staan Surinaams Javaanse gerechten op de kaart. Gerechten met exotische namen en pure smaken. De bediening is gastvrij en legt je graag uit, wat er achter die mooie kaart aan ingrediënten schuil gaat. Dat alles tegen schappelijke prijzen. Om van de culinaire tradities van deze landen te genieten, hoef je niet meer op het vliegtuig te stappen. Wacht niet langer en kom snel langs bij Pomo.

Meer informatie over restaurant Pomo

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 17:00 - 22:00

Voordelig
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
De ontvangst was vriendelijk. De wachttijd weegt op tegen de kwaliteit van eten. Het eten is vers, heerlijk mals vlees, groenten fris en met een bite. Echt heel erg de moeite waard! Je krijgt alle tijd om na te tafelen, dit geeft een gastvrij gevoel.
Demis S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Porties waren niet groot genoeg, omdat het te lekker was.
Best even wachten op de bestelling maar is het wachten meer dan waard. Erg vriendelijk en schoon (ook het toilet) echt een aanrader.
Koos H.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
De sate is echt fantastisch hier met name de varkensvlees en ossenhaas, alleen dat is al de moeite waard! Leuke tent verder met een goede sfeer en aardige bediening.
Eduh .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Wij komen hier wel een paar keer per jaar en zijn dol op dit Surinaamse restaurant.
Helaas viel het dit keer een beetje tegen. De gerechten waren niet allemaal even goed warm en we moesten erg lang wachten ondanks dat het niet erg druk was. Ook werd alles niet tegelijkertijd opgediend dus het was een beetje rommelig. Neemt niet weg dat alles wel weer lekker van smaak was en we zullen zeker terug komen al was het maar voor die heerlijke eigen sambal.
Fons V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
We aten nasi-goreng rames en pom. Beide gerechten waren uitstekend klaargemaakt, mooi opgediend en erg smakelijk. Bovendien zijn de porties niet te groot of te klein. We hadden vroeg (18.00 uur) gereserveerd en hoefden niet lang te wachten voordat het eten kwam. De bediening was vriendelijk en attent.

De inrichting van Pomo is al zo’n 25 jaar min of meer hetzelfde: een gezellige warme uitstraling die ook weer niet te kneuterig is. Wellicht kunnen de schilderijen een keer vervangen worden.

Voor vier personen rekenden we in totaal, met drankjes, iets meer dan € 80 af. Ik ken geen restaurant in Utrecht met zo’n goede prijs kwaliteit verhouding
Loes K.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Sfeervol ingericht Surinaams restaurant, met vriendelijke bediening. Het duurde wel lang voordat de pindasoep geserveerd werd, maar dat werd aardig opgelost door ons een portie kroepoek van het huis te geven. De moksi nassi was erg lekker, evenals de pom.
Marcel O.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Ik ben nog nooit in Suriname geweest, dus geen idee hoe het hoort te smaken. Maar ik heb in Nederland wel al vaak moksi meti gegeten en deze bij Pomo was de lekkerste tot nu toe. Lekker mals vlees, heerlijke jus met een volle smaak en vooraf geweldige varkens- en kipsaté. Ik kom hier zeker terug. De mevrouw in de bediening (de eigenaresse?) is prettig, niet overdreven dienstbaar, maar wel persoonlijk en dat past bij dit eten. Aanrader.
Vanessa O.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Naar pomo geweest, na binnenkomst op een zondag redelijk druk maar niet normaal een wachttijd van 3 kwartier voor dat onze bestelling werd opgenomen. Na nog een uur wachten eindelijk de maaltijd gekregen maar die was beschamend, moksi metin nasi, normaal gesproken krijg je vier verschillende soorten vlees maar hier was alleen kip en varken en superkleine porties, 1 klein kommetje nasi, en voor extra nasi (nog zijn bakje) betaal je 4,50 !
Echt een slechte ervaring, ga liever naar een ander surinaams restaurant in utrecht. Ronald oostveen
Jeffrey R.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Na jaren eindelijk weer eens een echt geweldig lekkere sateh, zoals ik hem in gedachten heb wanneer ik over sateh fantaseer. De lekkerste rundvlees sateh in Utrecht denk ik !
Ook het andere eten is heerlijk en wordt lekker warm en vers opgediend.
Heerlijk eten en erg fijne gezellige rustige sfeer met super aardige bediening.
Hier ga ik zeker nog vaker heen. Had ik al veel eerder moeten doen (ben er jaren langs gefietst op weg naar station).
Nicky S.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Hier met koningsnacht gegeten, waardoor het erg druk was en we even op het eten moesten wachten. Dit was echter zeker de moeite waard! De Javaanse kip roti is echt een aanrader. We vonden beiden ook dat de portie precies groot genoeg waren. Het personeel is erg vriendelijk! De aankleding is echter wel een beetje knullig, maar dit is niet storend en we vonden het ergens er ook wel bij passen.
Foodlove27 .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Bij binnenkomst denk je; oh wat een simpel aangekleed tentje. (Maar dat hoort er aan de andere kant ook wel een beetje bij) het was vroeg en dus nog rustig. . Werden netjes geholpen. Bestelden alleen 2 hoofdgerecht. Roti kip en moksi bami (gegrild gekruid varkens vlees en ook kip) ja het duurde wel even voordat het op tafel stond (50 min) maar het eten was zo voortreffelijk dat we dat al snel vergeten waren .. wat hebben we gesmuld! Kip valt van het bot. Varkensvlees met een krokant jasje. Bami top. Roti echt heerlijk. Alles naar onze mening vers! En netjes opgediend! De bediening was vriendelijk. Hier gaan we zeker vaker heen. Ook om eens iets anders van de kaart te proberen! Top!
Max V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
We kwamen wat vroeger want we gingen naar de Schouwburg. Fijne plek bij het raam. Parbo-biertje, kroepoek met sambal, Petjil en Bami resp Nasi Goreng Rames. Alles kwam redelijk snel door en smaakte echt prima!!

Bediening leuk, lief en niet kruiperig. Wat is dit restaurant toch een zeldzaam pareltje! En voor ons Hollanders: zeer redelijk geprijsd!
J. V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Pomo is gesitueerd in het centrum van Utrecht, zodat openbaar vervoer de enige optie is. Het restaurant zelf is klein. De per gast beschikbare ruimte is dat ook, waardoor gerechten over de tafel en over de hoofden van anderen moeten worden aangegeven. Als er iemand naar het toilet wil, moeten andere gasten schuiven. De ambiance is sfeervol, de bediening vriendelijk en enthousiast. De menukaart is voldoende gevarieerd, de gerechten zijn goed van smaak en kwaliteit - vooral de Nasi Goreng Rames is een aanrader! - en de prijzen uiterst schappelijk. Een prima keuze, ware het niet dat de bedrijfsvoering absoluut onvoldoende is: we hádden gereserveerd, arriveerden met een negenpersoons gezelschap rond 19.45 uur, konden na een half uur eindelijk bestellen en kregen het bestelde pas om 21.10 uur! Dit restaurant is een absolute aanrader voor hen die zéér veel tijd hebben.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Op zaterdagavond wezen eten met vriend. Het was druk en dat had gevolg voor het bestellen van het eten en het opdienen van eten. Absoluut vriendelijke bediening maar we waren 45 minuten verder voordat we aan voorgerecht konden beginnen. Wel lekkere scampi's als voorgerecht genoten. Als hoofdgerecht had ik vegetarische nasi. Mooi opgediend maar één satéstokje met drie blokjes tahoe was wel erg magertjes. Smaak was wel goed.!
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Vooraf hadden we de saotosoep: prima, maar lichtelijk zout. Als hoofdgerecht de nasi gorang rames en de Pom. Vooral de Pom was bijzonder lekker. Service vond ik prima: ze kwamen sneller de bestelling opnemen dan wij de kaart konden bestuderen. Gezellig en attente bediening! Hier ga ik vaker eten.
Goudsmaak .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Prettige en gastvrije sfeer in Pomo. Vriendelijke en goede bediening. En het eten smaakte prima. Saotosoep met knapperige groenten. Ook bij de Moksi Nasi en Bami beetgare groenten. Kip en varkensvlees mals en niet droog. Duidelijk was te proeven dat het eten met zorg was bereid.
En dat alles voor redelijke prijzen. Detail: mooie tafelkleden !
I-N .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Na het lezen van de positieve recensies hebben wij op een vrijdagavond spontaan gereserveerd. We zijn deze avond zeker niet teleurgesteld! De roti met lamsvlees was heerlijk. Het vlees was heerlijk mals en erg goed van smaak. De bediening uitermate vriendelijk. Het restaurant zelf heeft een eenvoudige inrichting. Enig minpuntje: we moesten redelijk lang (>1 uur) wachten op ons eten. De kwaliteit van het eten maakte dit echter ruimschoots goed! Wij komen terug.
Eduh .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Een knus en compact restaurant met prima en eenvoudig eten voor een schappelijke prijs en goede bediening. Wij eten hier wel vaker en de roti is zeer smakelijk.
Topper is de fris fruitige sambal die men zelf bereidt. Wij hebben een potje gekocht om mee te nemen. Wij gaan hier zeker nog regelmatig terugkeren.
Boek .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
We hebben heerlijk gegeten bij Pomo. Er staan voldoende vegetarische gerechten op de kaart. Ik had vooraf wat kroepoek en de vegetarische roti als hoofdgerecht: heerlijk! De porties zijn groot genoeg. Ik had geen plaats meer voor een heel nagerecht maar ik kon buiten de kaart om ook alleen een kopje thee met spekkoek bestellen.

De sfeer is heel informeel en gezellig. De dame in de bediening kon ons goed adviseren en ze kwamen ons zonder problemen nog een 2e kopje thee brengen terwijl we nog de laatste gasten waren.

Voor de prijs hoef je het ook niet te laten. We hebben samen gegeten voor 50 euro.

Er staan nog zoveel lekkere dingen op de kaart dat we graag een keertje terugkomen!
Menzel D.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Fresh en healthy food= Soul food for your soul and body:)
Geniet nooit met mate, want dan doe je jezelf tekort. Elke seconde, minuut, uur enzovoort beleef je maar één keer in je leven. Geniet er daarom nú van en richt je aandacht niet alleen op wat nog komt of is geweest. Leef je in het moment en geniet je ervan? Dan voel je je blijer, vrolijker, energieker en ben je eenvoudigweg meer in balans. Dus zet niet de rem op je geluk, maar geniet in het hier en nu