Pollux Pacific

• Af te huren
Duur
Petra F.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Verrassend lekker eten op een industriële plek. Bescheiden maar goede bediening. Wij kwamen toevallig binnen vallen en zijn blij naar buiten gegaan. Er is geen enkele reden dat dit restaurant niet iedere avond vol zit. Aan de rijst bleven we snuffelen, heerlijk!
Everhard V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
We hebben een lekkere alternatieve rijsttafel gegeten. Het was modern klaar gemaakt en erg lekker. De hoeveelheden waren niet overdadig. Het was wel koud vanavond door een deels kapotte verwarming. Bijzonder restaurant op hippe locatie.
Willem K.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Jammer! De ambiance is prima, maar het eten laat veel te wensen over. Met zes personen de rijsttafel besteld. De rijst wordt geserveerd in een kommetje dat nauwelijks voldoende is voor 1 persoon, het vlees is net genoeg voor twee personen en de rendang past in een holle kies. De bediening zal niet vragen of er voldoende is voor iedereen en als er een bescheiden opmerking over wordt gemaakt, wordt er vol verontwaarding gereageerd omdat er al veel extra's is geserveerd. Als de rekening volgt is de teleurstelling echt kompleet. Hoe durft dit restaurant zo'n exorbitant bedrag te vragen voor dit kleine beetje eten. Ergo: gaat u met zes personen aan tafel bestel dan een rijsttafel voor 20 personen. Dan kunt u zeggen: het was genoeg.
Foppie .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Gisteren hier geweest. En nu een eerlijke review...Het eten was goed en smaakvol. Enkele verassingen voor de tong! Heel sfeervolle ambiance en aangenaam vertoeven. Maar:
1 Het menu is te duur en het concept is uitgedacht als generator voor de portemonnee...: slechts 1 menu, zijnde een rijsttafel, (ik was ook al tevergeefs op zoek geweest naar de menukaart op het net) en dit krijg je pas te horen als je er bent. En dan kun je eigenlijk niet meer terug. En voor de prijs had er minstens nog een dessertronde moeten zijn. Maar helaas.
Dan 2 en dat is veel erger: Behalve de gele rijst (die uiteindelijk ook koud was) werden de ingrediënten al halfwarm geserveerd en na een korte tijd geheel afgekoeld: Geen voorverwarmd servies, geen elektrische warmhoud 'onderzetters'. zelfs (maar matig werkende) rechauds met kaarsjes !! Helemaal niets. En dit is zoooo slecht voor de gast die komt om eens lekker (warm!) te eten. Ik vond dit echt een afknapper; mijn warme maaltijd van de dag hoort warm te zijn! Thuis en buiten de deur! Advies van mij Schaf goed werkende elektrische apparatuur aan of koop spiritusbrander-equipment.
NB: Ik heb de kwaliteit van heten op "telurstellen" moeten zetten om op een 5 äls totaalcijferuit te komen, maar dat geldt dus alleen de temperatuur.
Monika V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Voorafgaand aan de modeshow van Mart Visser hebben we hier fantastisch gegeten.

De service was werkelijk on-Nederlands goed. Allemaal vrolijke medewerkers met liefde voor het vak.

Het eten was een echt feestje. Ons voorgerecht, gegrilde tonijn, was werkelijk perfect klaar gemaakt. Ook de rijsttafel was een culinaire beleving met vele hoogtepunten. Precies goed, niet teveel, niet te weinig en alles goddelijk. De wijnkaart is bovendien ook prima!

We zullen hier zeker nog vele malen terug gaan komen, want uit eten gaan, moet een fijne beleving zijn en zowel de medewerkers als de koks van dit etablissement verstaan hun vak tot in de puntjes.

Tot slot, complimenten voor de gastvrouw, want zij is toch degene die dit allemaal perfect weet te verzorgen. Bedankt!
Bas E.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Wat een aanwinst voor Amsterdam. Pollux, een oud-marine opleidingsschip, omgebouwd tot restaurant/bar/. Prachtig tot in de laatste details. Heerlijk gegeten. Een rijsttafel om je vingers bij af te likken. Hele goede prijs/kwaliteit verhouding. Gezellig pontje naar de NDSM-werf. We komen snel weer terug!
Violet V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Fantastische plek !Met mooi weer buiten van de zonsondergang genieten en anders binnen in het met veel oog voor detail gerestaureerde schip!Het eten is zonder twijfel het beste Indonesische eten in Holland en ook in Indonesië zul je even moeten zoeken om dezelfde kwaliteit te vinden!Ik heb een huis op Bali dus ben verwend!Probeer ook de Pollux versie van de Gin tonic!Topcombi bij het eten als je geen bierdrinker bent!
Koosjekuperus .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Er wordt een uitstekende rijsttafel geserveerd. Het is hun specialiteit.
De bediening is erg goed.
Het oude opleidingsschip van de marine is geheel in stijl gerestaureerd.
Het uitzicht is fantastisch
Peter R.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Meerdere keren hier gegeten.
Heerlijke voorgerechten en afwisselende hoofdgerechten.
Met als afsluiting heerlijk vers tropisch fruit met zelf gemaakt ijs.
Aan echte aanrader.
Ga zo door.
Whilhorst .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Na een tropische dag leek het ons leuk om eindelijk een bij Pollux te gaan eten. Op het dek, lichte bries en mooi uitzicht.Na lang wachten kwam dan eindelijk de verzameling bakjes met wat op een
indische rijsttafel moest lijken op tafel.Wat een teleurstelling,ik weet niet wie er in de keuken staat
maar die heeft de scheepsbel wel horen luiden maar de klepel is nog niet gevonden.In 50 jaar niet
zo slecht indisch gegeten.Een nagerecht,behalve spekkoek,konden we niet bestellen want daar was
de keuken te druk voor.Na 3 keer vragen kwam de rekening en na 2 keer vragen het wisselgeld.
Als ik reken betaal je met 4 pers.zonder drank,€ 120,- en krijg je voor misschien € 6,- inkoop ingredienten op je bord.Forse marge voor wel een leuke entourage.Volgende keer, nee dank U.
Jeaqu .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Met z'n 3-en genoten van menu Podomoro. Het voorgerecht (dunne omelet, gevuld met pittig gehakt) was top. Daarna een kleine rijsttafel met o.a. heerlijke nasi koening, nasigoreng, ajam pangang ketjap, daging, sajoer, een groentegerecht, saté ajam en nog een paar lekker gerechten. Voor de vegetariër in het gezelschap werden smakelijke gerechten met tahu en tempeh geserveerd. De bediening was zeer attent. Het decor is subliem. Het is heel leuk eten aan dek of binnen. Tot besluit kregen we nog een rondleiding. Wat een feest dat je in Amsterdam-Noord heerlijk Indonesisch kunt eten.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Gisteren bij de Pollux Pacific gegeten. Toplokatie zowel aan dek als binnen in het schip, heerlijk gegeten van de Podomoro. Leuke attente bediening: rustige relaxte Carlo en enthousiaste snelle Brenda die ook nog een rondleiding over het schip gaf.
Erg leuk wij komen zeker nog eens terug en zullen hen ook in onze omgeving promoten!
JeenDeSpa .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Mag je gewoon ergens alleen maar tienen geven voor een mooi verzorgde avond met culinaire hoogstandjes uit de Indonesische keuken? En een service die onHollands goed is? Hier wel. Telkens wanneer we hier eten, ook die dag weer, met vier personen, alles was weer tot in de puntjes verzorgd, de ambiance natuurljk top zo met die ondergaande zon, en de gastvrouw die er alles aan doet om je een onvergetelijke ervaring te bezorgen, bediening die klantgerichtheid tot kunst heeft verheven. Indonesische culinaire hoogstandjes uit de keuken makten de avond compleet Aanrader
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Gewoon TOP. Als het zonnetje schijnt zit je heerlijk te genieten aan dek. Borreltje, leuke, vlotte bediening en vooral heerlijk rustig op het water, met zicht op de kleine haven bij Loetje.
Daarna binnen, een heerlijke rijsttafel, geserveerd aan tafel met authentieke Indonesische gerechten en een lekkere fles wijn. Tot slot nog de rondleiding.
Gewoon een hele goede combinatie ; aan/op het water, in de relaxstand met zicht op het IJ en heerlijk eten. Wat wil je nog meer. DOEN!!!
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij Pollux Pacific. Moeilijk te zeggen welk gerecht het lekkerst was, maar als ik dan moet kiezen toch absoluut de ayam pangang ketjap. Leuk bijgepraat met chefkok/eigenaar Bobby en lang gepraat over onze gezamenlijke liefde: Golden Earring. Mede daardoor ook nog extra door Bobby verwend met een heerlijk toetje (ijs). Schitterende locatie en makkelijk bereikbaar met het NDSM pontje vanaf Amsterdam Centraal. Komen hier uiteraard nog (vele malen) terug. Oh ja, de bediening kon niet beter.
Wil R.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Prachtig schip en daardoor leuk decor. Eten is prima maar daar is alles mee gezegd. We hadden een paar grote eters aan tafel en dan is het geheel beperkt. Voorgerecht was heel lekker. Podomoro is dus beperkt maar er is geen ander keuze.
Snoopies .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Met het pontje naar de overkant, culinaire hoogstandjes en een lekker flesje wijn aan dek van een driemaster met uitzicht op het IJ, hartelijke bediening, een ondergaand zonnetje en je bent er even helemaal uit. In alle opzichten perfect. We kregen de Podomoro die top was. Favoriet? De ayam pangang ketjap en een verrassend lekker groentegerecht waarvan de naam me is ontschoten en het voorgerecht, een verrassend pittige Dadar isi. Pollux Pacific? Absoluut een aanrader waar we zo snel mogelijk weer gaan genieten.
Victor ?.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Wij hebben met 3 personen heerlijk het volledige menu gegeten in de zon op het dek van de Pollux Pacific. Het menu was enorm veelzijdig en echt heel lekker, de bediening was goed en de locatie op het dek, uitkijkende over het IJ perfect. Wij gaan hier zeker terugkomen.
Belg13 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Gisteren bij Pollux gegeten en ik moet zeggen, ondanks de goede recensies, dat viel tegen.
Sommige gerechten waren (erg) goed, andere beduidend minder. De prijs die gevraagd wordt, met de geboden kwaliteit, is niet in verhouding. 35 euro voor een rijsttafel vind ik echt aan de prijs. Op de kaart aangeven dat je bij losse gerechten er minimaal drie per persoon moet bestellen is ook niet bepaald klantvriendelijk te noemen. Bij aankomst was de ontvangst heel hartelijk, maar naarmate de avond vorderde werd de bediening minder en uiteindelijk zelfs wat nurks. De achtergrondmuziek stond te hard en heb tot twee keer moeten vragen of de muziek wat zachter kon. De locatie is overigens fantastisch; een voormalig opleidingsschip van de koopvaardij. Wel heel vreemd dat we op een zaterdagavond met nog 4 andere gasten aanwezig waren. En voor de eindrekening van ruim 140 euro (met z'n drieen - zonder desserts) ga ik een volgende keer liever bij een echt restaurant eten.
Pelu2712 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Prima Indisch / Indonesisch eten in een prachtig restaurant! Alles was lekker, maar de saté van tonijn, de nasi kuning en de ayam pangang vond ik echt top. De bediening was ook goed. Alles kwam snel en netjes op tafel en we werden zeer vriendelijk en gastvrij te woord gestaan. De locatie is fantastisch. Met het NDSM-pontje naar het voormalig opleidingsschip de Pollux en je bent er helemaal uit. De inrichting is een leuk mengsel van functioneel en koloniaal. We hebben er in ieder geval heerlijk gezeten!