Pollevie

Hofvijver 2B 5223 MA Den Bosch Nederland Kaart

Over het restaurant Pollevie

Restaurant Pollevie is gevestigd in een oud fabriekspand in het hart van de nieuwe wijk het Paleiskwartier. Het terras ligt aan de Hofvijver vlak bij de Paleisbrug die het oude en het nieuwe centrum met elkaar verbindt.

Het keukenteam staat onder leiding van Martin Berkelmans en Dmitri Walraven. Vanuit gedegen vakkennis volgen zij “food trends” op de voet en geven er hun eigen creatieve draai aan. Groenten spelen de hoofdrol. De seizoenen zijn leidend. Van lokale producten maken zij multiculturele gerechten.

Sommelier Janneke Broekmeulen beheert het wijnassortiment van meer dan 100 wijnen. Bij ieder gerecht zoekt zij een passend glas. De High Wine arrangementen bieden uitstekende mogelijkheden om meerdere wijnen te proeven in combinatie met bijpassende kleine gerechten. Op de borrelkaart vind je verder verfrissende cocktails en speciaalbieren.

Boven het restaurant ligt de private dining room. Door het hoge, gebogen dak en de grote raampartijen, kenmerkend voor de architectuur van de sheddaken, heeft deze verdieping een lichte en ruimtelijke sfeer. Je kunt hier met een select gezelschap genieten van een feestelijk diner, een ontspannen high wine, een gezellige bedrijfsborrel of een boeiende proeverij van bijvoorbeeld wijn, koffie, bier of cocktails. Ook voor serieuze aangelegenheden zoals vergaderlunches of bedrijfspresentaties is de ruimte geschikt. De mogelijkheden zijn legio.

Pollevie is ongedwongen, ongecompliceerd, eigenwijs, creatief en bewust. Geniet van sfeer en gastvrijheid en PROEF!

Bij groepen vanaf zes personen serveren we uitsluitend onze Parade Pollevie. Bij dit menu is uiteraard rekening te houden met eventuele dieetwensen en/of allergieën.

Meer informatie over restaurant Pollevie

Pollevie ligt op loopafstand (950 meter) van het Centraal station.
  • : Parkeren kunt u onder het restaurant of in de parkeergarage ‘Paleiskwartier’.

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Pollevie

Marleen V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Het eten was fantastisch, heerlijke lunch met mooie gerechten. Bediening was vriendelijk, maar we moesten erg lang op ons eten wachten, terwijl het niet erg druk leek. Al met al wel een fijne plek met erg goed eten.
Sofie V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Het was erg rustig, weleens waar een dinsdagavond, maar als vol zou zijn lijkt het mij te druk. Bij elke gang zaten lekker veel groentes en alles was mooi op smaak. Zeker een aanrader!
Hanneke P.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Het restaurant is ruimtelijk opgezet, je hebt je eigen plekje. Fijn bediening die goed uitleggen wat je op je bord hebt liggen. Aardige mensen! Wij hebben echt heerlijk gegeten en een fijne avond gehad. Groet Hanneke
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Gerechten: gekozen voor een 4-gangen verrassingsmenu, waarbij ieder gerecht een feestje op zich was, oftewel heerlijk gegeten.
Service: vanaf binnenkomst zeer goed geholpen, ook wat betreft de keuze in wijnen. Richting het einde van de avond mocht de service wel wat sneller.
Leon Z.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Restaurant met heerlijke gerechten, maar helaas een middelmatige bediening. De ontvangst was goed en op onze vraag over het parkeren werden we geadviseerd om de auto in de parkeergarage te plaatsen en niet voor het restaurant omdat daar regelmatig wordt bekeurd door de politie. De tafel die we konden kiezen lag wat in de ondergaande zon maar dat was snel voorbij. We kregen uitleg over de kaart en de mogelijkheden. We kozen voor het Festival, een selectie van kleinere gerechten van de kaart maar dan naar eigen keuze en niet het verrassingsmenu. Daarnaast bestelde we onze wijn die wat lang op zich liet wachten. De gerechten waren stuk voor stuk smakelijk en ook goed geproportioneerd, met name de tonijnfilet was super. Helaas bleek dat door het volle restaurant de bediening regelmatig wat steken liet vallen en kennelijk niet helemaal was ingespeeld op een 'vol huis'. We hebben uiteindelijk ongeveer alle personeelsleden wel aan onze tafel gehad en het geheel kwam wat rommelig over. Maar het eten was heerlijk.
Frank G.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Lekker eten en lekkere wijn!
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Het vegetarische gerecht was een mooi bord groenten, echt lekker klaar gemaakt. Wel jammer dat er maar één vegetraische optie was.
Dée S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Heerlijke avond gehad, voortreffelijk gegeten en genoten van alles!
Louise V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Heerlijk gegeten bij Pollevie. Voor herhaling vatbaar! Verrassingsmenu gehad en alles was perfect! Ook de wijnen erbij!
Wiebe D.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Heerlijke maaltijd met prachtige, unieke gerechten. Echt iets voor de fijnproever. Een kleine kaart, maar wel goed gebalanceerd.
judith T.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
onlangs een high wine gedaan. heerlijke hapjes en wijnen. de bediening was goed en vertelde met veel enthousiasme over de wijnen. pollevie is een echte aanrader!
Jaap L.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Heerlijk gegeten met verrassende gerechten - qua smaak en kleur. Vooral bospaddestoelensoep was voortreffelijk! Mooie aankleding waarbij schapenvachten inderdaad dempende werking lijken te hebben (op geluidsniveau).
Martijn H.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Goede prijs kwaliteitsverhouding en leuke atmosfeer, vriendelijk personeel
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Voor de eerste keer gegeten op de nieuwe locatie. Verbluffende gerechten met geweldige smaken. Complimenten. Door bezettingsproblemen was het alleen mogelijk om verrassingsmenu te eten, maar dit wilde we juist! Klein minpuntje is de akoestiek. Restaurant zat vol en dit leverde een hoop herrie op, waardoor wij elkaar moeilijk konden verstaan. Bediening was super! Hele leuke avond gehad.
Paul G.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Verrassend, verfijnde smaken, oog voor details en gastvrij en enthousiast personeel. Kortom een culinaire beleving die de moeite waard is.
De tafel van Jan Willem E.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Met de trein vanuit Breda naar Pollevie. Dicht bij het station.
Wat een beleving. Zeer vriendelijk personeel. Prima bediening. Goed geïnformeerd en deskundig, maar vooral zag je het plezier en enthousiasme. Top.
En dan het eten. We kozen voor een 5 gangen chef-menu. Alle gangen voortreffelijk, puur en smaakpapillen strelend. Complimenten voor de keuken. Wat ons betreft Michelin-ster waardig.
Qua interieur niet overdreven, maar mooi. Alleen op de tafels had wat ons betreft iets van textiel gemogen.
Wij zullen zeker terugkomen en vrienden onze belevenis vertellen. En Michelin tippen...
Marcel S.
Zelden meegemaakt dat de bediening zo op elkaar is ingespeeld. Allemaal vriendelijke en correcte meiden!
Het 5-gangen verrassingsmenu was een geweldige smaakbeleving!
De sfeer en indeling van de tafels ( achterste gedeelte ) kan veel beter.
rein V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Meer dan verrassend !! De chef heeft ons allemaal ( 6 personen) zeer zeker verrast. Palingsoep was uitmuntend !!Schaap verrukkelijk .... geen dingen die ik 1 23 zou kiezen maar oh wat lekker!! Ik ben fan!!
grobau .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Eten bij Pollevie is echt een feestje! Wat een bijzondere gerechten, fijn dat groenten zo belangrijk zijn bij Pollevie! Hele verrassende smaakjes. We hadden 5 gangen met wijnarrangement, een mooie hoeveelheid! En de wijnen waren ook bijzonder smakelijk en goed gekozen bij de gerechten. Ik ga zeker nog meerdere keren daar eten!
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Top!
Christiaan J.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Voor de lunch was het erg rustig. Mooie lunchkaart, vriendelijke bediening. Jammer dat het zo waaide anders waren we op het terras gaan zitten.