Over restaurant Pollevie

Liefde voor regionaal

De chef is gek op Den Bosch en omstreken en dat zie je ook terug op je bord. Brood van de lokale bakker, groenten uit Haaren, rundvlees uit Cromvoirt en zuivel uit Drunen. In het restaurant wordt al dat lekkers omgetoverd tot spannende gerechten met internationale accenten.

Meer informatie over restaurant Pollevie

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 23:00

Eten8,3/10
Service8/10
Decor7,8/10
Encke025 . Proever (1 recensie) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Wij hadden gereserveerd voor de lunch en daarover speciaal opgebeld.
We konden alleen een 3gangendiner bestellen en degene die bediende was niet op de hoogte van wat al dan niet kon,zodat wij genoodzaakt waren een lunch te bestellen zonder daarvoor de AH kaart in te zetten. Als we niet zo overdonderd waren geweest waren we naar een ander restaurant gegaan.
Arthur.borgsteyn . Fijnproever (2 recensies) 4 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Eten was niet bijzonder. We hebben te lang op alles moeten wachten. Drank bleef weg terwijl dit wel opgenomen was en werd pas gebracht toen we gevraagd hadden waar dit bleef. Voorgerecht werd bij verkeerde tafel gebracht waar men pas achter kwam toen we vroegen waar het voorgerecht bleef. Het zelfde voor het hoofdgerecht. Werd pas gebracht toen we gevraagd hebben waarom dit allemaal zo lang moest duren. Toen nog een rekenening van ruim 74 euro omdat brood, frites en salade apart besteld moesten worden. Jammer dat men niet wat klantvriendelijker omgaat met zijn klanten. Voor ons in ieder geval geen tweede keer. Was niet het gezellige avondje welke wij voor ogen hadden.
Gast1111 . Fijnproever (2 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Het eten was oké, voldoende. Maar in deze prijsklasse verwacht/hoop ik verrast te worden. Dat werd ik niet. Sommige delen van het gerecht hadden weinig smaak.
Moeten bijbetalen voor frietjes en een klein beetje sla vind ik niet zo gastgericht.
Buiten zitten is heel lekker in de zomer (tip: een parasol is op warme dagen welkom).
Uswente . Fijnproever (3 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
We hebben anderhalf uur moeten wachten op het hoofdgerecht. En dat in de volle zon. Pollevie is niet van de parasols. Het eten was heel goed. Alles smaakte uitstekend. Eindelijk weer eens een kok die goed tonijn kan bakken. Die frites in aardappelschil dat is zo'n rare mode. Zal wel in een horecablad gestaan hebben. Bij Pollevie waren ze voor het eerst lekker. Pollevie heeft nog een cursus organiseren nodig. Koken kunnen ze geweldig goed.
Piezel .. Fijnproever (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Heerlijk 6 gangen verrassingsdiner gehad. Leuk restaurant, vlotte bediening. Klein foutje werd correct opgelost. Hier gaan we zeker terugkomen.
JnvdLst . Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Genoten van een heerlijke lunch, in één van de beste restaurants van Den Bosch. Verstand van wijn hebben ze óók. Een beter begin van het weekend is nauwelijks denkbaar.
Frido2 . Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Heerlijk gegeten. We hadden de Parade Pollevie met een BOB wijnarrangement. Het was allemaal heerlijk. Jammer dat we één keer de wijn kregen die we ook als aperitief al hadden gedronken. Die kenden we daardoor al, maar paste wel goed bij het gerecht.
Fwitm . Fijnproever (4 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Uitstekende rosé tonijnbiefstuk. Lekker fris voorgerecht en smakelijk toetje. Met dieetwensen wordt altijd goed rekening gehouden.
Persoonlijk mis ik wel de sfeer van de oude locatie, maar het eten is onveranderd goed.
Pierre.vanderloo . Proever (1 recensie) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Het eten was erg wisselend. Salade was prima, de wilde zalm matig.
Hoofdgerecht hadden we alle twee staartstuk en biefstuk. Staartstuk was prima, de biefstuk was taai. Nagerecht Hollandse aardbeien was verder prima.
De bediening was erg wisselend, duurde lang voor dat men ging opnemen.
Wij hadden de biefstuk besteld, maar men kwam met de tonijn, verkeerd aangeslagen.
Het hoofdgerecht bijna op, kwam men met de frietjes. Omdat men de frietjes te laat kwamen werd het niet gerekend.

Ik denk dat ik hier toch niet meer kom, er zijn betere gelegenheden in 's-Hertogenbosch
Erik M. Expertproever (7 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Mooie locatie met een bijzondere inrichting. Een vriendelijk ontvangst en zeer behulpzaam personeel. Eten smaak goed van lokale producenten.
Gaby K. Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Gisterenavond bijzonder lekker gegeten en gedronken bij Pollevie.
Als voorgerecht de zalm op plat brood.
Als hoofdgerecht de heerlijke tonijn,met heerlijke krieltjes en bedjes van rauwe witlof,die zeer mooi opgemaakt waren.Daar bij een heerlijk sausje.
Mijn vriend had het kalfs vlees gerecht,wat ook bijzonder goed van smaak was.
Heerlijke afsluiter.Mooi opgemaakt bordje met verschillende bolletjes ijs,schuim en koekjes.
Kaasplankje was ook heerlijk.
Neem daar bij de goede top wijnen en de zeer gastvrije bediening,die een goede uitleg geven en je hebt een ervaring die je leert om zeer zeker terug te komen daar.
Top locatie en ambiance.
Essie_greve . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Heerlijk gegeten, lekker buiten kunnen zitten met het mooie weer in een rustige omgeving. Lekkere wijn erbij. Voor herhaling vatbaar.
Mark T. Expertproever (6 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Een heerlijk restaurant waarbij ze leuke en lekkere gerechten uit de keuken laten komen. Het (AH) 3-gangendiner was goed! Ook het wijnarrangement smaakte er goed bij en de wijn was inderdaad goed afgestemd op de gerechten.
Gemoedelijke sfeer in een fijne omgeving.
Staartstuk . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Heerlijke staartstuk, die krijg je niet snel! Alles even lekker. De zalmschotel had wat meer zalm mogen bevatten. De bediening is vriendelijk, al mag de gratis karaf water ook ongevraagd op tafel komen. Erg fijn zijn de geluiddempende maatregelen, dan zit je tenminste niet in een zwembad. Ook zalig: zachte jazz op de achtergrond, geen luide dierentuinklanken. Een zeer geslaagde avond uit.
Marjoryvr . Proever (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Een absoluut minimalistisch decor doet heel kaal en ongezellig aan bij binnenkomst. Daarentegen was het meisje dat ons verwelkomde heel vriendelijk en behulpzaam.Een goed glas witte wijn om te beginnen deed het wachten op het eten korter duren. Want het nam drie kwartier voor het voorafje kwam. Een prachtig opgemaakte bietenconcert, en een innovatieve zalmgerecht deden het water in de mond lopen!De tonijn van het hoofdgerecht was verrukkelijk en het kalfsvlees niet minder!Een mooi dessert toe,betekent dat we zeker terugkeren!
Diedzjee . Proever (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Vriendelijke en correcte bediening met een glimlach, goede entourage, uitstekend eten waar met liefde voor het vak aan gewerkt is. De kwaliteit straalt er van af
DLVught . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Was prima, goed gegeten prettige bediening. Twee gangen waren goed verzorgd, malse vlees gerechten met knapperige groenten.
HansEric . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Het voorgerecht was een heerlijke verrassing: wilde zalm en allerlei frisse ingrediënten op knapperig matze-achtig brood. Het hoofdgerecht: een duo van kalf was eveneens zeer de moeite waard, o.a door de heerlijke kardemomsaus. Lekkere wijn erbij. En dat alles aangedragen door een vriendelijke en efficiënte bediening. Tot slot: een karafje Brabantwater erbij was geen probleem. Dat maak je helaas nog te vaak anders mee.
FlootjeV . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Bediening kwam erg langzaam op gang, het duurde lang voordat een eerste drankje werd opgenomen en dat was jammer. Eten was echt heerlijk.
Amy711 . Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Een heerlijk drie gangen lunch gegeten. Verse producten. Eigenaar werkt samen met lokale boertjes en winkeltjes. Met bijpassende wijntjes en port bij het kaasplankje. We hebben 2 uur rustig kunnen eten zonder weg gekeken te worden. Bediening wist waar ze het over had en ze was vrolijk en vriendelijk. Voor ons was dit de eerste keer, het ligt helaas een eind rijden bij ons vandaan maar anders kwam ik er zeker nog een keer. Een echte aanrader.