Pollevie

Hofvijver 2B 5223 MA Den Bosch Nederland Kaart

Over het restaurant Pollevie

Restaurant Pollevie is gevestigd in een oud fabriekspand in het hart van de nieuwe wijk het Paleiskwartier. Het terras ligt aan de Hofvijver vlak bij de Paleisbrug die het oude en het nieuwe centrum met elkaar verbindt.

Het keukenteam staat onder leiding van Martin Berkelmans en Dmitri Walraven. Vanuit gedegen vakkennis volgen zij “food trends” op de voet en geven er hun eigen creatieve draai aan. Groenten spelen de hoofdrol. De seizoenen zijn leidend. Van lokale producten maken zij multiculturele gerechten.

Sommelier Janneke Broekmeulen beheert het wijnassortiment van meer dan 100 wijnen. Bij ieder gerecht zoekt zij een passend glas. De High Wine arrangementen bieden uitstekende mogelijkheden om meerdere wijnen te proeven in combinatie met bijpassende kleine gerechten. Op de borrelkaart vind je verder verfrissende cocktails en speciaalbieren.

Boven het restaurant ligt de private dining room. Door het hoge, gebogen dak en de grote raampartijen, kenmerkend voor de architectuur van de sheddaken, heeft deze verdieping een lichte en ruimtelijke sfeer. Je kunt hier met een select gezelschap genieten van een feestelijk diner, een ontspannen high wine, een gezellige bedrijfsborrel of een boeiende proeverij van bijvoorbeeld wijn, koffie, bier of cocktails. Ook voor serieuze aangelegenheden zoals vergaderlunches of bedrijfspresentaties is de ruimte geschikt. De mogelijkheden zijn legio.

Pollevie is ongedwongen, ongecompliceerd, eigenwijs, creatief en bewust. Geniet van sfeer en gastvrijheid en PROEF!

Bij groepen vanaf zes personen serveren we uitsluitend onze Parade Pollevie. Bij dit menu is uiteraard rekening te houden met eventuele dieetwensen en/of allergieën.

Meer informatie over restaurant Pollevie

Pollevie ligt op loopafstand (950 meter) van het Centraal station.
  • : Parkeren kunt u onder het restaurant of in de parkeergarage ‘Paleiskwartier’.

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 23:00

9,3

Jouw recensie over het restaurant Pollevie

Sylvia C.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2018
We hebben een heerlijke avond gehad in Pollevie! Goede bediening met uitleg over alle gerechten en goede bijpassende wijnen. Het personeel doet erg hun best om nét dat beetje extra te geven.
De gerechten grensden aan perfectie, heerlijke smaakcombinaties en structuren. Dit restaurant is absoluut een aanrader.
M.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Heerlijk gegeten! Mooie plek, bijzondere gerechten. Gebruik van veel groente, mooie smaken. Zeker aan te raden.
Wij hebben buiten gezeten, ook fijn.
Kor B.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
We hebben een heerlijke avond gehad. De service was goed, ongedwongen en erg professioneel. We komen zeker nog eens terug!
Sophie B.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
even opletten met gaartijd langoustines.; voor het overige, zeer lekker, in het bijzonder de hoen. Heel vriendelijke en professionele bediening
Hugo R.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
Heerijk gegeten! Het is een bijzonder restaurant met verrassende groente creaties. Enkele van deze groente creaties vond ik wel ver gaan zodat je de oorspronkelijke smaak van de groente kwijt was. Omdat groente de hoofdrol speelt op de kaart zou dat voor mij ook mogen in de verhouding vlees / groente op je bord. Voor mij zou dit een welkome keuze optie op de kaart zijn: 'geef mij maar meer groente dan vlees'
Marc A.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2018
Mooie gerechten, (we namen het verrassingsdiner), goede sfeer. Bediening prima en prijs is goed. Voor herhaling vatbaar!
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
bijzondere gerechten maar zijn wel erg uitgesproken qua smaak. je houdt er van of niet. niet iedereen bij ons aan tafel vond alles lekker
Ingeborg M.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Attente en alerte service, met originele gerechten, met zeer bijzondere smaakcombinaties. Ik kom zeker nog eens terug en dan voor een verrassingsmenu met groenten.
H.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2018
Wij, twee personen, aten het drie gangen menu, met bijpassende wijnen. Smakelijke gerechten, prima wijn. Kaasplankje was erg karig, wel lekker. Nagerecht van partner was heerlijk. Jammer dat je bronwater i.p.v. kraanwater moet nemen. (en betaalt, € 4,50 voor een fles!). Espresso was heerlijk. Al met al prima gegeten! Wel erg duur...
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Heerlijk gegeten, verrassende gerechten en mooie wijnen!
Jasper V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Heerlijke gerechten met juiste balans van krokant en fris en intense smaak. En daarbij fijne wijnen ingeschonken door deskundig personeel.
cegmpals .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Het resataurant ligt wat uit het centrum maar was prima gevuld. Het voorgerecht, wilde zalm was mooi om te zien en ook erg smakelijk. De hoen als hoofdgerecht was erg sappig en heerlijk, de hoopjes maiscreme vond ik minder, plakkerig en flauw. Ook mijn tafelgenote was erg tevreden met haar 3 gangen vegetarisch menu. Een zeer geslaagde avond, goede bediening en goede prijs/kwaliteit verhouding, een aanrader!
marjoryvr .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
We werden meteen aan een tafeltje gezet tegenover de keuken, een aanrader om de hektiek te mogen aanschouwen! Het was erg druk, en daarom werd de kaart misschien pas na 20 minuten gebracht.Wel werd een bestelling voor 2 glazen wijn meteen opgenomen, maar dat duurde ook 15 minuten voordat ze verschenen. Daarna verliep alles snel en hebben we genoten van de ene verrassende gerecht na de andere. Porties zijn niet groot, maar een 4 gangen menu is net goed. Met dank voor de heerlijke avond!
arjan.arlette .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Uit het vier gangen menu was vooral het tweede gerecht een lauw en inspiratieloos hoopje kool varianten. Het zoet dessert was niet mooi om te zien en eenvoudig qua smaken. In het algemeen goedkope ingrediënten en kleine porties. Bij het niet bepaald goedkope wijn arrangement werd een wel heel kleine maat geschonken.
C H.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Erg leuke en lekkere wiijnen gehad. Zeer creatieve gerechten. Veel maar niet te veel eten gekregen. Alles was zelf gemaakt en dat maakt het zo lekker. Wat een fijne plek om te eten! Zijn echt gastvrij in alle opzichten.
Désirée S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Wachttijd is goed.
Fijn restaurant! Heerlijke gerechten en prettige bediening.
Kom er regelmatig en word nooit teleurgesteld.
Elma H.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Super gegeten.. Een 3 gangen menu met prachtige gerechten.. Voor mij suiker- zuivel- tarwe- en zetmeel vrij klaar gemaakt...zeer smaakvol. Fijn om gehoord te worden en dat alles mogelijk is... Pollevie komt op onze favorieten lijst
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
In een ongedwongen sfeer goed eten, met oplettend en attent personeel. Gerechten zijn mooi gepresenteerd en erg lekker. Iets meer apperatieven op de kaart zou goed zijn.
Miriam V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Heerlijk gegeten bij Pollevie. Gastvrije en attente bediening. Mooie locatie. Perfect dat er ook een heerlijk vegetarisch 3 gangen verrassingsmenu is.
Dorien V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018