Pollevie

Hofvijver 2B 5223 MA Den Bosch Nederland Kaart

Over het restaurant Pollevie

Restaurant Pollevie is gevestigd in een oud fabriekspand in het hart van de nieuwe wijk het Paleiskwartier. Het terras ligt aan de Hofvijver vlak bij de Paleisbrug die het oude en het nieuwe centrum met elkaar verbindt.

Het keukenteam staat onder leiding van Martin Berkelmans en Dmitri Walraven. Vanuit gedegen vakkennis volgen zij “food trends” op de voet en geven er hun eigen creatieve draai aan. Groenten spelen de hoofdrol. De seizoenen zijn leidend. Van lokale producten maken zij multiculturele gerechten.

Sommelier Janneke Broekmeulen beheert het wijnassortiment van meer dan 100 wijnen. Bij ieder gerecht zoekt zij een passend glas. De High Wine arrangementen bieden uitstekende mogelijkheden om meerdere wijnen te proeven in combinatie met bijpassende kleine gerechten. Op de borrelkaart vind je verder verfrissende cocktails en speciaalbieren.

Boven het restaurant ligt de private dining room. Door het hoge, gebogen dak en de grote raampartijen, kenmerkend voor de architectuur van de sheddaken, heeft deze verdieping een lichte en ruimtelijke sfeer. Je kunt hier met een select gezelschap genieten van een feestelijk diner, een ontspannen high wine, een gezellige bedrijfsborrel of een boeiende proeverij van bijvoorbeeld wijn, koffie, bier of cocktails. Ook voor serieuze aangelegenheden zoals vergaderlunches of bedrijfspresentaties is de ruimte geschikt. De mogelijkheden zijn legio.

Pollevie is ongedwongen, ongecompliceerd, eigenwijs, creatief en bewust. Geniet van sfeer en gastvrijheid en PROEF!

Meer informatie over restaurant Pollevie

Pollevie ligt op loopafstand (950 meter) van het Centraal station.
  • : Parkeren kunt u onder het restaurant of in de parkeergarage ‘Paleiskwartier’.

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 23:00

Wiebe D.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Heerlijke maaltijd met prachtige, unieke gerechten. Echt iets voor de fijnproever. Een kleine kaart, maar wel goed gebalanceerd.
judith T.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
onlangs een high wine gedaan. heerlijke hapjes en wijnen. de bediening was goed en vertelde met veel enthousiasme over de wijnen. pollevie is een echte aanrader!
Jaap L.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Heerlijk gegeten met verrassende gerechten - qua smaak en kleur. Vooral bospaddestoelensoep was voortreffelijk! Mooie aankleding waarbij schapenvachten inderdaad dempende werking lijken te hebben (op geluidsniveau).
Martijn H.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Goede prijs kwaliteitsverhouding en leuke atmosfeer, vriendelijk personeel
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Voor de eerste keer gegeten op de nieuwe locatie. Verbluffende gerechten met geweldige smaken. Complimenten. Door bezettingsproblemen was het alleen mogelijk om verrassingsmenu te eten, maar dit wilde we juist! Klein minpuntje is de akoestiek. Restaurant zat vol en dit leverde een hoop herrie op, waardoor wij elkaar moeilijk konden verstaan. Bediening was super! Hele leuke avond gehad.
Paul G.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Verrassend, verfijnde smaken, oog voor details en gastvrij en enthousiast personeel. Kortom een culinaire beleving die de moeite waard is.
De tafel van Jan Willem E.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Met de trein vanuit Breda naar Pollevie. Dicht bij het station.
Wat een beleving. Zeer vriendelijk personeel. Prima bediening. Goed geïnformeerd en deskundig, maar vooral zag je het plezier en enthousiasme. Top.
En dan het eten. We kozen voor een 5 gangen chef-menu. Alle gangen voortreffelijk, puur en smaakpapillen strelend. Complimenten voor de keuken. Wat ons betreft Michelin-ster waardig.
Qua interieur niet overdreven, maar mooi. Alleen op de tafels had wat ons betreft iets van textiel gemogen.
Wij zullen zeker terugkomen en vrienden onze belevenis vertellen. En Michelin tippen...
Marcel S.
Zelden meegemaakt dat de bediening zo op elkaar is ingespeeld. Allemaal vriendelijke en correcte meiden!
Het 5-gangen verrassingsmenu was een geweldige smaakbeleving!
De sfeer en indeling van de tafels ( achterste gedeelte ) kan veel beter.
rein V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Meer dan verrassend !! De chef heeft ons allemaal ( 6 personen) zeer zeker verrast. Palingsoep was uitmuntend !!Schaap verrukkelijk .... geen dingen die ik 1 23 zou kiezen maar oh wat lekker!! Ik ben fan!!
grobau .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Eten bij Pollevie is echt een feestje! Wat een bijzondere gerechten, fijn dat groenten zo belangrijk zijn bij Pollevie! Hele verrassende smaakjes. We hadden 5 gangen met wijnarrangement, een mooie hoeveelheid! En de wijnen waren ook bijzonder smakelijk en goed gekozen bij de gerechten. Ik ga zeker nog meerdere keren daar eten!
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Top!
Christiaan J.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Voor de lunch was het erg rustig. Mooie lunchkaart, vriendelijke bediening. Jammer dat het zo waaide anders waren we op het terras gaan zitten.
Marlon V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Fantastisch en betaalbaar genieten. De nieuwe hotspot van Den Bosch
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
We hebben een menu genomen van 3 gangen: voorgerecht, tussengerecht en hoofdgerecht. De gerechten waren alledrie origineel en goed van smaak. De bediening is prettig en vriendelijk.
manu D.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Voortreffelijk op alle gebied: keuken, persoonlijke service, uitstekende wijnen en prima voorlichting. Dus, alle ingrediënten voor een geslaagde, gezellige, culinaire belevenis met vrienden.
Monique D.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Ik sluit me helemaal aan bij de recensie van Martijn V.....ook wij aten een 5-gangen verrassing diner en t werd per gang beroerder, helaas. Hoofdgerecht was taai vlees ????
Een van onze gasten was zelf chef kok dus wij vonden t een gênante bedoeling worden!
Wel heerlijke wijnen; maar die hadden we dan ook zelf gekozen????
C H.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Laat hun de wijnen kiezen voor je, heerlijk!! Ook het toetjes was echt erg goed, well een waardering voor een 11 waard. !! De bediening was liefdevol, wist veel over het eten en drinken.
MsTasty .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Verrassende keuken, goed op elkaar afgestemde gerechten. Heerlijke wijn en fijne bediening. Wat een aanwinst in Den Bosch!
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Verrassingsmenu viel niet helemaal in de smaak. Bijzondere producten worden gebruikt waar je van moet houden, niet iets voor een verrassingsmenu. Service was prima, ze mochten alleen wel wat beter inspelen op de volle borden die terug gingen.
Susanne S.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
Fantastisch restaurant! Echt goddelijk gegeten. Originele smaak sensaties, gezellige ongedwongen en relaxte sfeer en een hele fijne bediening. Ik geniet iedere keer als ik bij Pollevie ga eten, voor mij t beste restaurant van Den Bosch omdat ik hou van zuiver eten, biologisch, gezond eten geniet en t aller leukste vind ik t om verrast te worden. Dus kies ik voor Parade Pollevie.
Omdat ik zwanger ben was ik een beetje bang dat er op mijn bord dingen weggelaten zouden worden of vervangen door iets eenvoudigs maar ik heb niet een keer spijt gehad dat ik een aangepast menu had en dat is me bij geen ander restaurant tot nu toe zo goed bevallen.
Mijn vriendin at alleen vis en vegetarisch en zij heeft ook echt voortreffelijk gegeten: een aanrader dus ook voor mensen met een aangepast dieet.
Klaas D.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Het eten bij Pollevie was fantastisch. Verfijnd. Gevarieerd. En met passende wijnen. Daar komen we zeker nog een keer terug.