Pollevie

Hofvijver 2B 5223 MA Den Bosch Nederland Kaart

Over het restaurant Pollevie

Restaurant Pollevie is gevestigd in een oud fabriekspand in het hart van de nieuwe wijk het Paleiskwartier. Het terras ligt aan de Hofvijver vlak bij de Paleisbrug die het oude en het nieuwe centrum met elkaar verbindt.

Het keukenteam staat onder leiding van Martin Berkelmans en Dmitri Walraven. Vanuit gedegen vakkennis volgen zij “food trends” op de voet en geven er hun eigen creatieve draai aan. Groenten spelen de hoofdrol. De seizoenen zijn leidend. Van lokale producten maken zij multiculturele gerechten.

Sommelier Janneke Broekmeulen beheert het wijnassortiment van meer dan 100 wijnen. Bij ieder gerecht zoekt zij een passend glas. De High Wine arrangementen bieden uitstekende mogelijkheden om meerdere wijnen te proeven in combinatie met bijpassende kleine gerechten. Op de borrelkaart vind je verder verfrissende cocktails en speciaalbieren.

Boven het restaurant ligt de private dining room. Door het hoge, gebogen dak en de grote raampartijen, kenmerkend voor de architectuur van de sheddaken, heeft deze verdieping een lichte en ruimtelijke sfeer. Je kunt hier met een select gezelschap genieten van een feestelijk diner, een ontspannen high wine, een gezellige bedrijfsborrel of een boeiende proeverij van bijvoorbeeld wijn, koffie, bier of cocktails. Ook voor serieuze aangelegenheden zoals vergaderlunches of bedrijfspresentaties is de ruimte geschikt. De mogelijkheden zijn legio.

Pollevie is ongedwongen, ongecompliceerd, eigenwijs, creatief en bewust. Geniet van sfeer en gastvrijheid en PROEF!

Bij groepen vanaf zes personen serveren we uitsluitend onze Parade Pollevie. Bij dit menu is uiteraard rekening te houden met eventuele dieetwensen en/of allergieën.

Meer informatie over restaurant Pollevie

Pollevie ligt op loopafstand (950 meter) van het Centraal station.
  • : Parkeren kunt u onder het restaurant of in de parkeergarage ‘Paleiskwartier’.

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 23:00

Uitmuntend
9,2

Jouw recensie over het restaurant Pollevie

Nicholas N.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Prima gegeten, fijne service en het personeel is goed op de hoogte van wat er wordt geserveerd.
Willeke V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Verrassing menu gehad, is echt leuk je eet toch een keer iets anders
Auke V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2018
Goede niet alledaagse menu’s, uitstekende wijnen, en zeer attente bediening.Zeer flexibel in het aanpassen van een menu als daartoe een verzoek wordt gedaan Een “ terugkomer”
Ietje P.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Heerlijk gegeten en lekkere wijnen gedronken bij Pollevie op een vrijdagavond. Het personeel was aardig en vriendelijk. We komen hier beslist nog eens terug.
Marc G.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Heerlijk vier gangen parademenu gehad, met prima gerechten en uitstekende bijpassende wijnen. Helaas ging er bij het serveren van het hoofdgerecht mis (vlees ipv vegetarisch) waardoor we wat lnager moesten wachten, maar dat werd attent opgelost met een extra glaasje wijn. Zeker aanrader.
H.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2018
Prima avond gehad. Met 4 collegae gegeten. Flexibiliteit in de keuken voor de niet- vlees eters. Keurig 3 gangen menu passend bij het jaargetijde. De borden zijn subtiel en mooi opgemaakt. Uitstekende combinaties en het smaakte uitstekend. De sommelier ondersteunt in de wijnkeuze op een passend en gelukkig niet opdringerige manier. De wijnkaart is uitgebreid met veel open wijnen.
Kortom: uitstekend!
Alexandra D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
Wat een heerlijke plek om culinair verwend te worden. Vooral voor mensen met liefde voor gezond, verantwoord en vooral verrukkelijk eten.
M. K.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Lekker eten, vooral de voorgerechten waren heerlijk. De bediening kon beter. Men was erg vriendelijk maar we moesten zelf om wat brood vragen. Later bij elk gerecht wat geserveerd werd, moesten we zelf vragen om een drankje. Ook de door ons bestelde frietjes werden niet bij het hoofdgerecht geserveerd, waarna we er maar weer naar gevraagd hebben. Het is een leuk restaurant maar door deze ervaringen klopte het net niet helemaal.
Nelleke D.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Mooie smaakcombinaties die er ook nog eens prachtig uitzien. Echt knap om met veelal lokale ingrediënten iets bijzonders neer te zetten.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Een leuke en lekkere ervaring, veel smaken en mooi opgediend. Aardig personeel en oplettend! Mooie inrichting en fijne stoelen
Paul G.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
Zoals gewoonlijk weer uitstekend verzorgd en aangenaam. Voorgerecht coquiles was overheerlijk. Hoofdgerecht parelhoen met polenta en diverse groenten was heerlijk. Nagerecht koffie met hazelnootlikeur een aanrader.
Vincent W.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2018
Pollevie is een fijn restaurant, met erg vriendelijke bediening, originele gerechten. Het ligt in een wat rustiger deel van Den Bosch. Wij kozen het verrassingsmenu van 3 gangen. Het vlees was van zeer goede kwaliteit, de groente op het bord kon nog wel iets beter, voor wat betreft de combinatie bij het vlees. Ik heb wortel, spruitjes en pastinaak geproefd, echte Hollandse groenten, maar niet altijd een gelukkige combinatie met het vlees, naar mijn smaak. De wijn (per glas) die ik kreeg was erg goed, de glazen mogen iets voller geschonken worden. Het is een plek waar ik nog een keer zal gaan eten.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
De eetzaal is te vol en te rumoerig.vooral voor mijn man omdat hij hoortoestellen draagt.
Ik had voor half 7 besproken maar dit had achteraf wel iets later gemogen aangezien het eten laat kwam.verder vonden wij het niet fijn dat de mensen langs ons die de wijn kwamen promoten erg lang bleven staan.het eten was verder top. Gr m v heeswijk
Amir S.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
De tussen gerechten waren echt te klein, letterlijk twee happen en het was weg. De ingeriedienten waren niet wat je verwacht bij een menu van 55 EUR. Hoofdgerecht dat bereid was van hert was prima.
Marit A.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2018
Sfeervol en goed restaurant, kundige bediening! Mooie inrichting. Eten is prima en smaakvol. Mooie presentatie.Gunstige ligging nabij parkeergarage.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2018
vriendelijke bediening en een High Wine van goede kwaliteit met een verrassende variatie. Zeker een aanrader om ook de andere High Wine aanbiedingen eens uit te proberen.
Nathalie G.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Het eten was fantastisch! De chefkok maakte prachtige borden en de smaakcombinaties vond ik verrassend! Heeerlijke avond gehad! Echte aanrader!
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Heerlijk gegeten! Verrassend tegen een scherpe prijs. Bediening is zeer vriendelijk, absoluut een aanrader.
Joyce S.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Na telefonisch overleg vooraf waren we bij Pollevie welkom met de hoofdrolspeler uit Zwaar Verliefd, labrador Bo. We hadden door de files maar een half uur om wat te eten. De service was super we hebben echt fantastisch heerlijk gegeten en gedronken. Ook onze extra tafelgenoot, de eigenaresse van het castingbureau Catvertise, had nog niet gegeten en moest nog wat te eten voor de première. Dat was gelukkig geen probleem. Echt super bedankt! We komen zeker terug wanneer we weer in Den Bosch zijn en willen dan uitgebreid genieten van de high wine en de andere heerlijke gerechten van de kaart.
Loek B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Heerlijk gegeten in een fijne sfeer. Bij binnenkomst schrokken we even van het geluidsniveau, maar dat viel weg zodra we genoten van de smaakvolle combinaties van het verrassingsmenu. 4 gangen met uitstekend gekozen wijnen erbij. Vriendelijke en kundige bediening, stuk voor stuk. Voor een vegetariër (ik) heel fijn om te merken hoeveel er mogelijk is met groenten als uitgangspunt. Voor herhaling vatbaar!