Pollevie

Hofvijver 2B 5223 MA Den Bosch Nederland Kaart

Over het restaurant Pollevie

Restaurant Pollevie is gevestigd in een oud fabriekspand in het hart van de nieuwe wijk het Paleiskwartier. Het terras ligt aan de Hofvijver vlak bij de Paleisbrug die het oude en het nieuwe centrum met elkaar verbindt.

Het keukenteam staat onder leiding van Martin Berkelmans en Dmitri Walraven. Vanuit gedegen vakkennis volgen zij “food trends” op de voet en geven er hun eigen creatieve draai aan. Groenten spelen de hoofdrol. De seizoenen zijn leidend. Van lokale producten maken zij multiculturele gerechten.

Sommelier Janneke Broekmeulen beheert het wijnassortiment van meer dan 100 wijnen. Bij ieder gerecht zoekt zij een passend glas. De High Wine arrangementen bieden uitstekende mogelijkheden om meerdere wijnen te proeven in combinatie met bijpassende kleine gerechten. Op de borrelkaart vind je verder verfrissende cocktails en speciaalbieren.

Boven het restaurant ligt de private dining room. Door het hoge, gebogen dak en de grote raampartijen, kenmerkend voor de architectuur van de sheddaken, heeft deze verdieping een lichte en ruimtelijke sfeer. Je kunt hier met een select gezelschap genieten van een feestelijk diner, een ontspannen high wine, een gezellige bedrijfsborrel of een boeiende proeverij van bijvoorbeeld wijn, koffie, bier of cocktails. Ook voor serieuze aangelegenheden zoals vergaderlunches of bedrijfspresentaties is de ruimte geschikt. De mogelijkheden zijn legio.

Pollevie is ongedwongen, ongecompliceerd, eigenwijs, creatief en bewust. Geniet van sfeer en gastvrijheid en PROEF!

Bij groepen vanaf zes personen serveren we uitsluitend onze Parade Pollevie. Bij dit menu is uiteraard rekening te houden met eventuele dieetwensen en/of allergieën.

Meer informatie over restaurant Pollevie

Pollevie ligt op loopafstand (950 meter) van het Centraal station.
  • : Parkeren kunt u onder het restaurant of in de parkeergarage ‘Paleiskwartier’.

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Pollevie

mathon H.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
De eerste keer gegeten bij Pollevie. Aangenaam verrast. Goede sfeer. Prima wijn arrangement passend bij de gerechten. Uitgesproken smaken in de gerechten. Mogen iets minder "zuurtjes"in de gerechten (maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak). We gaan zeker nog eens terug.
mathon H.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Gisteren voor de eerste keer bij Pollevie gegeten. Het was er vrij rustig. De gerechten bevatten zeer uitgesproken smaken in goede combinaties. Alles was perfect gaar. Vriendelijke bediening. Wijn arrangement was uitstekend, passend bij gerechten. Inrichting goed (mag iets minder "pluizig"). Zeker voor herhaling vatbaar. Prijs kwaliteit is goed.
Johan T.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Het was druk toen we onze tafel kregen, het leek dat de bediening het net niet kon redden op dit piekmoment. Aperitief liet relatief lang op zich wachten, ofschoon de wachttijden tussen de gerechten gewoon keurig was. Jammer was dat de wijn soms al te vroeg werd ingeschonken en 1x zelfs veel te laat. Soit, de mooie en smaakvolle gerechten vergoedde veel, zeker gezien de prijs- kwaliteit! We blijven hier gewoon terug komen.
Tina V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Hele fijne avond gehad met lekker eten. We hadden de 4 gangen verrassingsmenu - heerlijk gegeten. Helaas wat moeten wachten tussen eerste en tweede gang, maar dit was uiterst netjes opgelost door de gastheer en gastvrouw. Veel kennis in huis over de wijnen die ze hebben die ze op een leuke en enthousiaste manier kunnen overbrengen zonder te overdrijven. Ga hierheen om een leuke avond te hebben met heerlijk eten, je zult niet teleurgesteld worden!
judith T.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Wederom een heerlijk diner gehad. Ook goede bijpassende wijnen. Het is telkens weer een feest om hier te komen eten. Bedankt!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Heerlijk gegeten. Bijzonder goed bij elkaar gezochte smaken.
Wilma W.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Het was een zeer positieve ervaring om hier te eten.
Goede uitleg, heerlijke gerechten en de wijnen waren bijpassend.
Een aanrader!
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Heerlijk eten, fijne gebalanceerde smaken (vangst van de dag: Langoustines). Maar het duurde lang voordat de bestelling werd opgenomen en werd geserveerd.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Prettige bediening. Wel jammer dat we 4 verschillende mensen aan onze tafel kregen. Ik vind het prettiger om een band op te bouwen met 1 iemand. Fijne herfstgerechten. Lekkere wijn. Goede alternatieven i.v.m. mijn dieet.
Marleen V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Het eten was fantastisch, heerlijke lunch met mooie gerechten. Bediening was vriendelijk, maar we moesten erg lang op ons eten wachten, terwijl het niet erg druk leek. Al met al wel een fijne plek met erg goed eten.
Sofie V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Het was erg rustig, weleens waar een dinsdagavond, maar als vol zou zijn lijkt het mij te druk. Bij elke gang zaten lekker veel groentes en alles was mooi op smaak. Zeker een aanrader!
Hanneke P.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Het restaurant is ruimtelijk opgezet, je hebt je eigen plekje. Fijn bediening die goed uitleggen wat je op je bord hebt liggen. Aardige mensen! Wij hebben echt heerlijk gegeten en een fijne avond gehad. Groet Hanneke
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Gerechten: gekozen voor een 4-gangen verrassingsmenu, waarbij ieder gerecht een feestje op zich was, oftewel heerlijk gegeten.
Service: vanaf binnenkomst zeer goed geholpen, ook wat betreft de keuze in wijnen. Richting het einde van de avond mocht de service wel wat sneller.
Leon Z.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Restaurant met heerlijke gerechten, maar helaas een middelmatige bediening. De ontvangst was goed en op onze vraag over het parkeren werden we geadviseerd om de auto in de parkeergarage te plaatsen en niet voor het restaurant omdat daar regelmatig wordt bekeurd door de politie. De tafel die we konden kiezen lag wat in de ondergaande zon maar dat was snel voorbij. We kregen uitleg over de kaart en de mogelijkheden. We kozen voor het Festival, een selectie van kleinere gerechten van de kaart maar dan naar eigen keuze en niet het verrassingsmenu. Daarnaast bestelde we onze wijn die wat lang op zich liet wachten. De gerechten waren stuk voor stuk smakelijk en ook goed geproportioneerd, met name de tonijnfilet was super. Helaas bleek dat door het volle restaurant de bediening regelmatig wat steken liet vallen en kennelijk niet helemaal was ingespeeld op een 'vol huis'. We hebben uiteindelijk ongeveer alle personeelsleden wel aan onze tafel gehad en het geheel kwam wat rommelig over. Maar het eten was heerlijk.
Frank G.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Lekker eten en lekkere wijn!
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Het vegetarische gerecht was een mooi bord groenten, echt lekker klaar gemaakt. Wel jammer dat er maar één vegetraische optie was.
Dée S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Heerlijke avond gehad, voortreffelijk gegeten en genoten van alles!
Louise V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Heerlijk gegeten bij Pollevie. Voor herhaling vatbaar! Verrassingsmenu gehad en alles was perfect! Ook de wijnen erbij!
Wiebe D.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Heerlijke maaltijd met prachtige, unieke gerechten. Echt iets voor de fijnproever. Een kleine kaart, maar wel goed gebalanceerd.
judith T.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
onlangs een high wine gedaan. heerlijke hapjes en wijnen. de bediening was goed en vertelde met veel enthousiasme over de wijnen. pollevie is een echte aanrader!