Pollevie

Hofvijver 2B Den Bosch Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Pollevie

Restaurant Pollevie is gevestigd in een oud fabriekspand in het hart van de nieuwe wijk het Paleiskwartier. Het terras ligt aan de Hofvijver vlak bij de Paleisbrug die het oude en het nieuwe centrum met elkaar verbindt.

Het keukenteam staat onder leiding van Martin Berkelmans en Dmitri Walraven. Vanuit gedegen vakkennis volgen zij “food trends” op de voet en geven er hun eigen creatieve draai aan. Groenten spelen de hoofdrol. De seizoenen zijn leidend. Van lokale producten maken zij multiculturele gerechten.

Sommelier Janneke Broekmeulen beheert het wijnassortiment van meer dan 100 wijnen. Bij ieder gerecht zoekt zij een passend glas. De High Wine arrangementen bieden uitstekende mogelijkheden om meerdere wijnen te proeven in combinatie met bijpassende kleine gerechten. Op de borrelkaart vind je verder verfrissende cocktails en speciaalbieren.

Boven het restaurant ligt de private dining room. Door het hoge, gebogen dak en de grote raampartijen, kenmerkend voor de architectuur van de sheddaken, heeft deze verdieping een lichte en ruimtelijke sfeer. Je kunt hier met een select gezelschap genieten van een feestelijk diner, een ontspannen high wine, een gezellige bedrijfsborrel of een boeiende proeverij van bijvoorbeeld wijn, koffie, bier of cocktails. Ook voor serieuze aangelegenheden zoals vergaderlunches of bedrijfspresentaties is de ruimte geschikt. De mogelijkheden zijn legio.

Pollevie is ongedwongen, ongecompliceerd, eigenwijs, creatief en bewust. Geniet van sfeer en gastvrijheid en PROEF!

Meer informatie over restaurant Pollevie

Pollevie ligt op loopafstand (950 meter) van het Centraal station.
  • : Parkeren kunt u onder het restaurant of in de parkeergarage ‘Paleiskwartier’.

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 23:00

Klaas D.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Viola D.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Een verrassend lekker menu! Vooral hrt dessert is hemels! Restaurant is wel gehorig.
Mariëlle H.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
HTH V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Bij binnenkomst kwam het restaurant wat sober over en konden we een tafel kiezen terwijl we gereserveerd hadden. Op zich niks mis mee, maar het kwam wat ongeïnteresseerd over.
Na gekozen te hebben voor het chefs menu met wijn arrangement, werden wij keer op keer verrast door het eten en de wijn. Erg smakelijk en bijzonder.
De passie van de bediening spatte er vanaf, wat ik erg kan waarderen. Het leverde leuke gesprekken op. Kortom een dikke 9!!

PS: wel even de messen slijpen, het vlees komt nu onterecht taai over.
hildeliefting .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Wij hebben genoten van de high wine de lux: heerlijke wijntjes en lekkere hapjes (niet het standaard broodje met kaasplankje).
Vriendelijk personeel die enthousiast vertelt over wat je in je glas en op je bord krijgt.
Eline B.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, mooi opgemaakte borden en verassende smaken
Tom J.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Wij waren nog niet eerder op de nieuwe lokatie, het overtreft alles.
ReneDullaart .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Subliem al die verrassende smaken op één bord . En heerlijke bijpassende wijnen . We hebben genoten van de vier gangen parade , de keuze van de chef, Ik hou niet van rode bieten. Maar toch heb ik ervan genoten .
petlam .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten met bijpassende wijnen. We hadden 4 gangen parade Pollevie. Gerechten waren origineel en mooi opgemaakt.
Debbie B.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Het eten was smaakvol en het personeel was erg vriendelijk. Ze namen de tijd voor je! Het was gezellig druk.
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Heerlijk gegeten bij Pollevie! We kozen een verrassingsmenu en we gingen voor 6 gangen. We vroegen ons aanvankelijk af of dat niet teveel was, maar het waren mooie afgepaste hoeveelheden met veel variatie aan ingrediënten. Prachtig opgemaakte bordjes, héérlijk visgerecht en daarna een lekker zacht mooi rood vleesgerecht (staartstuk, ofwel Picanha). Nagerecht eerst kaasplankje met 3 verschillende kaasjes en daarna een verrassend lekker zoet nagerecht. Fijn dat je bij Pollevie gewoon water uit een karaf kunt krijgen ipv dure flessen water zoals ze elders serveren.
Met zijn 3-en kregen we een plek aan een ronde tafel, wat ook erg prettig was. Kortom: Top!!
Jurek C.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Het eten ziet er mooi en verzorgt uit. Echter de verwachte smaaksensatie blijft uit. Met zulke mooie gerechten zou je een verassende smaakafwisseling verwachten. Eten is niet slecht maar je verwacht meer.

Kleine details koffiemelkkanntje had een gele rand van de melk die er blijkbaar al een tijdje in stond

Personeel heeft weinig oog voor aankomende en vertrekkende gasten. (Jassen zelf ophangen en weer pakken) pinnen is mogelijk alleen moet je zelf uitvinden dat het aan de klassa moet geschieden. Hoort niet bij dit type eetgelegenheid.
Emmy D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Gisteren heerlijk gegeten, 5 gangen menu met bijpassende wijnen. Prettig wat meer ruimte om je heen, erg vriendelijke bediening, kortom top. Moeite waard iets verder fietsen.
Simone L.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Met de Ah bon gegeten. Alle gerechten waren mooi opgemaakt en waren prima van smaak. De wijn, zowel rood als wit, waren heerlijk. Ondanks dat het restaurant bijna vol zat, was het geluidniveau prima. Deskundig en vriendelijk personeel maken het af. Een aanrader om een leuke avond te hebben.
Jac K.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Wij hebben met tweeën genoten deze avond. De bediening was prettig en vriendelijk men nam de tijd voor ons. Het eten was gewoonweg super lekker! Ook de wijn was lekker maar wij vinden de prijs per glas van € 6,00 wel hoog. Zo bijzonder was de wijn nu ook weer niet.
Al met al, wij hebben genoten en komen t.z.t. zeker weer terug om te genieten van deze aanwinst in onze wijk!
T M.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Met AH-actie geweest. Goede portionering van de gerechten, ook zonder extra frites of brood. De bediening was erg vriendelijk en bekwaam.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Wij waren aangenaam verrast door deze bijzonder plek. Zeer goede bediening met deskundig wijnadvies. Mooi ingericht restaurant. Wij hadden het AH menu en kregen een mooi keuze menu aangeboden wat ook voortreffelijk smaakte. Wij zijn erg tevreden en komen zeker terug.
Rick en Monique
diana W.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk gegeten, echt boven verwachting! Sfeer erg goed, personeel bijzonder vriendelijk. Een heerlijk avondje uit. Hartelijk dank!
Mirjam .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
We hebben met vijven genoten van het eten bij Pollevie. Met de notenallergie van een van ons werd goed rekening gehouden.
Rolf Q.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Afgelopen weekend bij Pollevie gegeten. Wijn en spijs waren dik in orde, echter de bediening... Bij binnenkomst en verwelkoming ging het al goed mis daar er 2 meiden onderling aan het steggelen waren wie ons zou moeten ontvangen. De tafel bleek aan het raam naast de deur te staan alwaar het klimaat bij deuropening niet altijd even prettig was. Geen nood zou je denken we wachten gewoon op een tafeltje iets korter bij de verwarming maar moesten wel na enige verbazing over de "tocht klacht" onze couverts glazen en de gehele santekraam zelf verhuizen. Er staan streepjes op de glazen zodat ook het laatste glas uit de fles het streepje toucheert. Dit moet fout zijn gegaan daar een pittig geprijsde Rioja ruim voor de streep strandde. Ook hierop werd maar niet meer gereageerd... Fooi middels pin is af te raden daar deze girale penningen "toch bij de eigenaar in de zak belanden".