Pollevie

Hofvijver 2B 5223 MA Den Bosch Nederland Kaart

Over het restaurant Pollevie

Restaurant Pollevie is gevestigd in een oud fabriekspand in het hart van de nieuwe wijk het Paleiskwartier. Het terras ligt aan de Hofvijver vlak bij de Paleisbrug die het oude en het nieuwe centrum met elkaar verbindt.

Het keukenteam staat onder leiding van Martin Berkelmans en Dmitri Walraven. Vanuit gedegen vakkennis volgen zij “food trends” op de voet en geven er hun eigen creatieve draai aan. Groenten spelen de hoofdrol. De seizoenen zijn leidend. Van lokale producten maken zij multiculturele gerechten.

Sommelier Janneke Broekmeulen beheert het wijnassortiment van meer dan 100 wijnen. Bij ieder gerecht zoekt zij een passend glas. De High Wine arrangementen bieden uitstekende mogelijkheden om meerdere wijnen te proeven in combinatie met bijpassende kleine gerechten. Op de borrelkaart vind je verder verfrissende cocktails en speciaalbieren.

Boven het restaurant ligt de private dining room. Door het hoge, gebogen dak en de grote raampartijen, kenmerkend voor de architectuur van de sheddaken, heeft deze verdieping een lichte en ruimtelijke sfeer. Je kunt hier met een select gezelschap genieten van een feestelijk diner, een ontspannen high wine, een gezellige bedrijfsborrel of een boeiende proeverij van bijvoorbeeld wijn, koffie, bier of cocktails. Ook voor serieuze aangelegenheden zoals vergaderlunches of bedrijfspresentaties is de ruimte geschikt. De mogelijkheden zijn legio.

Pollevie is ongedwongen, ongecompliceerd, eigenwijs, creatief en bewust. Geniet van sfeer en gastvrijheid en PROEF!

Bij groepen vanaf zes personen serveren we uitsluitend onze Parade Pollevie. Bij dit menu is uiteraard rekening te houden met eventuele dieetwensen en/of allergieën.

Meer informatie over restaurant Pollevie

Pollevie ligt op loopafstand (950 meter) van het Centraal station.
  • : Parkeren kunt u onder het restaurant of in de parkeergarage ‘Paleiskwartier’.

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 23:00

Uitmuntend
9,3

Jouw recensie over het restaurant Pollevie

Joyce S.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Na telefonisch overleg vooraf waren we bij Pollevie welkom met de hoofdrolspeler uit Zwaar Verliefd, labrador Bo. We hadden door de files maar een half uur om wat te eten. De service was super we hebben echt fantastisch heerlijk gegeten en gedronken. Ook onze extra tafelgenoot, de eigenaresse van het castingbureau Catvertise, had nog niet gegeten en moest nog wat te eten voor de première. Dat was gelukkig geen probleem. Echt super bedankt! We komen zeker terug wanneer we weer in Den Bosch zijn en willen dan uitgebreid genieten van de high wine en de andere heerlijke gerechten van de kaart.
Gerrie M.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2018
Alles was goed !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maurice V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Heerlijk verrassende kaart en het eten is van zeer goede kwaliteit. Ze zijn creatief met groenten en daardoor ook zeer mooie bijzondere gerechten. Vriendelijk en attent personeel. Ze gaan perfect om met diëten.
Loek B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Heerlijk gegeten in een fijne sfeer. Bij binnenkomst schrokken we even van het geluidsniveau, maar dat viel weg zodra we genoten van de smaakvolle combinaties van het verrassingsmenu. 4 gangen met uitstekend gekozen wijnen erbij. Vriendelijke en kundige bediening, stuk voor stuk. Voor een vegetariër (ik) heel fijn om te merken hoeveel er mogelijk is met groenten als uitgangspunt. Voor herhaling vatbaar!
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
op zich niet slecht gegeten, maar ook niet bijzonder. Meest groente gerechten waarvan de smaken niet echt van het bord af spatten.....gewoon redelijk tot goed. De bijpassende wijnen waren OK, maar het duurde vaak lang voordat het bijpassende gerecht werd geserveerd.
P.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2018
De bordjes zagen er leuk ui maar de smaak was erg vlak, je proefde weinig verschil tussen de verschillende groentemoesjes en schuim, de porties waren klein, na vier gangen nauwelijks voldoende gegeten. Met drie mensen voor €165 had ik kwalitatie wat meer verwacht.
Helene B.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2018
Heerlijk verrassingsmenu met ontzettend lekkere wijnen (wijnarrangement) !
Marion S.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
We hebben voor een 3 gangen menu gekozen. Heerlijke gerechtjes, mooi opgemaakt met veel verassende smaken! Bediening was erg vriendelijk met een goed uitleg over wat er op tafel kwam.
Erik E.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
We hebben hier heerlijk gegeten. Elke gang was een kunstwerkje, en de gerechten gaan gepaard met onalledaagse wijnen. Echt een aanrader!
Jadis The Lemon Kitchen .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
Een restaurant waar kwaliteit bovenaan staat. We gaan hier graag eten omdat de groente vaak een hoofdrol krijgen. Afgelopen keer perfect gegaarde vis met bulgur, passievruchten beurre blanc en ingelegde groente. Ga er nog van watertanden!
anja V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
heerlijk was het, zowel de nieuwe spannende en heerlijke smaken, als de oesters, als de bediening, als de geweldige ambiance met de hoge hijskranen (vooral houden)!
Gijs D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Jammer dat er op mijn bezoekdag niet a la Carte gegeten kon worden ivm onderbezette keuken.Dit werd overigens wel keurig van tevoren telefonisch medegedeeld,
Nu werd middels verrassingsmenu dit gecompenseerd
Harry H.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Heerlijke goed gemaakte en gepresenteerde gerechten. Een mooie beleving zowel smaak als opmaak. Een aanrader voor iedereen !
Miriam V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Heerlijk gegeten in een relaxte ambiance met vriendelijk personeel. Service kon beter; we hadden toch regelmatig lege glazen. Maar enorm genoten. Een aanrader!
Ans W.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Goede kwaliteit. Bediening rommelig wel sympathiek
mathon H.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Heerlijk gegeten en de creatie van bloemkool was geweldig en compleet. Vriendelijke bediening en ook de wijnen waren bijzonder lekker. Kortom genoten.
Annemiek M.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Goed eten, vriendelijke bediening, prettige atmosfeer en goede wijnkaart passend bij gerechten........................................................
Corinne D.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Het eten was verrukkelijk. Mooie smaakcombinaties. Een wat zakelijke en donkere inrichting.
Teun K.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Prima restaurant, leuke sfeer en aardige bediening .
Een aanrader dus. Heerlijke gerechtjes, eens een keer wat anders
Alleen het tempo van serveren kan wat lager
Yvet10 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
Pollevie achter het Paleiskwartier is top! Een aanwinst voor Den Bosch. Ze staan in de top 100 van beste groente restaurants TER WERELD!! En dat proef je. Maar ook voor een heerlijk stuk vlees of vis kun je er terecht. En nu komt het, een originele wijnkaart met bijzondere keuzemogelijkheden en personeel dat er verstand van heeft. Ook attent en lief personeel, niet stijf en lekker fris. Voor mij als vegetariër een zinderende menukaart (ik bedoel, hoeveel kun je doen met bloemkool?) Een mooi concept waar ik als Bosschenaar trots op ben. Den Bosch heeft veel restaurants, en een paar goeie maar Pollevie komt nu heel hoog binnen op onze lijst. P.s. wij zijn voor het 4 gangen verrassingsmenu gegaan, aanrader!