Pollevie

Hofvijver 2B 5223 MA Den Bosch Nederland Kaart

Over het restaurant Pollevie

Restaurant Pollevie is gevestigd in een oud fabriekspand in het hart van de nieuwe wijk het Paleiskwartier. Het terras ligt aan de Hofvijver vlak bij de Paleisbrug die het oude en het nieuwe centrum met elkaar verbindt.

Het keukenteam staat onder leiding van Martin Berkelmans en Dmitri Walraven. Vanuit gedegen vakkennis volgen zij “food trends” op de voet en geven er hun eigen creatieve draai aan. Groenten spelen de hoofdrol. De seizoenen zijn leidend. Van lokale producten maken zij multiculturele gerechten.

Sommelier Janneke Broekmeulen beheert het wijnassortiment van meer dan 100 wijnen. Bij ieder gerecht zoekt zij een passend glas. De High Wine arrangementen bieden uitstekende mogelijkheden om meerdere wijnen te proeven in combinatie met bijpassende kleine gerechten. Op de borrelkaart vind je verder verfrissende cocktails en speciaalbieren.

Boven het restaurant ligt de private dining room. Door het hoge, gebogen dak en de grote raampartijen, kenmerkend voor de architectuur van de sheddaken, heeft deze verdieping een lichte en ruimtelijke sfeer. Je kunt hier met een select gezelschap genieten van een feestelijk diner, een ontspannen high wine, een gezellige bedrijfsborrel of een boeiende proeverij van bijvoorbeeld wijn, koffie, bier of cocktails. Ook voor serieuze aangelegenheden zoals vergaderlunches of bedrijfspresentaties is de ruimte geschikt. De mogelijkheden zijn legio.

Pollevie is ongedwongen, ongecompliceerd, eigenwijs, creatief en bewust. Geniet van sfeer en gastvrijheid en PROEF!

Bij groepen vanaf zes personen serveren we uitsluitend onze Parade Pollevie. Bij dit menu is uiteraard rekening te houden met eventuele dieetwensen en/of allergieën.

Meer informatie over restaurant Pollevie

Pollevie ligt op loopafstand (950 meter) van het Centraal station.
  • : Parkeren kunt u onder het restaurant of in de parkeergarage ‘Paleiskwartier’.

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 23:00

9,2

Jouw recensie over het restaurant Pollevie

C H.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Erg leuke en lekkere wiijnen gehad. Zeer creatieve gerechten. Veel maar niet te veel eten gekregen. Alles was zelf gemaakt en dat maakt het zo lekker. Wat een fijne plek om te eten! Zijn echt gastvrij in alle opzichten.
Désirée S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Wachttijd is goed.
Fijn restaurant! Heerlijke gerechten en prettige bediening.
Kom er regelmatig en word nooit teleurgesteld.
Elma H.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Super gegeten.. Een 3 gangen menu met prachtige gerechten.. Voor mij suiker- zuivel- tarwe- en zetmeel vrij klaar gemaakt...zeer smaakvol. Fijn om gehoord te worden en dat alles mogelijk is... Pollevie komt op onze favorieten lijst
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
In een ongedwongen sfeer goed eten, met oplettend en attent personeel. Gerechten zijn mooi gepresenteerd en erg lekker. Iets meer apperatieven op de kaart zou goed zijn.
Miriam V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Heerlijk gegeten bij Pollevie. Gastvrije en attente bediening. Mooie locatie. Perfect dat er ook een heerlijk vegetarisch 3 gangen verrassingsmenu is.
dorien V.
paul U.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Pollevie is toch één van mijn favoriete restaurants in den bosch. Bijzonder goed eten tegen een heel schappelijk prijsnivo. Ook de bediening, aankleding en sfeer is er top. Echt een aanrader !!
dorien V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Goed eten leuke kaart veel verrassing goede uitleg mooie variatie. Lekker gezellig prijs kwaliteit zeer goed. Wat wil een mens nog meer
Marike D.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Wij hebben gekozen voor de 6 gangen wandeling door de kaart. Absoluut een goede keuze. Verrassende, buitengewoon smaakvolle, met zorg samengestelde gerechtjes.
Gijs V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Pollevie is afgelopen 2 jaar uitgegroeid tot ons favouriete restaurant in Den Bosch: originele gangen in verrassingsmenu, geweldige spijs/wijn combinaties en prettige bediening. Ook fijn dat er drivers wijn arrangement is.
V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Lekker eten. De gerechten hebben veel elementen en (verrassende) smaken. Goede uitleg van de gerechten. Wisselende kaart.
Gerben W.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Viel toch wat tegen (onder verwachting). Inrichting, bediening en sfeer is niet spannend. Eten is goed, maar de wijnen zijn daarentegen weer erg saai. De prijs hebben we als erg hoog ervaring. Dat was het voor ons niet waard.
grobau .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2018
Wij hebben heerlijk gegeten en gedronken, mooie gerechtjes, verrassende smaakjes en prima bediening.

Heel klein minpuntje.. we vonden het niet erg warm in het restaurant..
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Eten was lekker, klantfocus kan een stuk beter! Tafeltjes voor 2 erg klein.
Floortje H.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Een fijne, rustige eetgelegenheid met een goede sfeer. Het eten was heerlijk en wordt prachtig gepresenteerd. Ik had aangegeven dat ik graag veganistisch wilde eten en daar werd zeer goed rekening mee gehouden. Alle gerechten waren heerlijk en ook mijn partner die graag vlees eet vond het zeer geslaagd. Prijzig, maar absoluut het geld waard. Een dikke aanrader dus.
Johanneke H.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Heerlijk gegeten, 4 gangen vegetarisch en elke gang was lekker. Compliment voor de bijpassende wijnen. Voor herhaling vatbaar.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Het was genieten en zeker een aanrader! De verschillende gerecht en bijpassende wijnen zijn top en vormen een goede combinatie.
Eduard E.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Heerlijk zesgangendiner met goed advies over de (dessert-)wijn en warme ontvangst. Ideaal gelegen vlakbij station dus ook voor niet-Bossenaren een aanrader.
Eric L.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Als ik 120 tekens kwijt moet kan ik deze recensie niet geven in ‘maar 20 seconden’. Ik krijg dan het gevoel dat is verleid ben, nee sterker misleid. Dat past niet als u van mij informatie vraagt.
Hn H.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2018
was maar een lunch, maar erg lekker en een keer iets anders dan je gewone twaalfuurtje. Op een woensdag middag was het erg rustig, dus gezellig voor een praatje. Verder heb ik geen voorstellen om iets te verbeteren, het is al een goed restaurant.