Pollevie

Hofvijver 2b 5223 MC Den Bosch Nederland Kaart

Over het restaurant Pollevie

Restaurant Pollevie is gevestigd in een oud fabriekspand in het hart van de nieuwe wijk het Paleiskwartier. Het terras ligt aan de Hofvijver vlak bij de Paleisbrug die het oude en het nieuwe centrum met elkaar verbindt.

Het keukenteam staat onder leiding van Martin Berkelmans en Dmitri Walraven. Vanuit gedegen vakkennis volgen zij “food trends” op de voet en geven er hun eigen creatieve draai aan. Groenten spelen de hoofdrol. De seizoenen zijn leidend. Van lokale producten maken zij multiculturele gerechten.

Sommelier Janneke Broekmeulen beheert het wijnassortiment van meer dan 100 wijnen. Bij ieder gerecht zoekt zij een passend glas. De High Wine arrangementen bieden uitstekende mogelijkheden om meerdere wijnen te proeven in combinatie met bijpassende kleine gerechten. Op de borrelkaart vind je verder verfrissende cocktails en speciaalbieren.

Boven het restaurant ligt de private dining room. Door het hoge, gebogen dak en de grote raampartijen, kenmerkend voor de architectuur van de sheddaken, heeft deze verdieping een lichte en ruimtelijke sfeer. Je kunt hier met een select gezelschap genieten van een feestelijk diner, een ontspannen high wine, een gezellige bedrijfsborrel of een boeiende proeverij van bijvoorbeeld wijn, koffie, bier of cocktails. Ook voor serieuze aangelegenheden zoals vergaderlunches of bedrijfspresentaties is de ruimte geschikt. De mogelijkheden zijn legio.

Pollevie is ongedwongen, ongecompliceerd, eigenwijs, creatief en bewust. Geniet van sfeer en gastvrijheid en PROEF!

Meer informatie over restaurant Pollevie

Pollevie ligt op loopafstand (950 meter) van het Centraal station.
  • : Parkeren kunt u onder het restaurant of in de parkeergarage ‘Paleiskwartier’.

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 23:00

diana W.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Mirjam .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
We hebben met vijven genoten van het eten bij Pollevie. Met de notenallergie van een van ons werd goed rekening gehouden.
RolfQ .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Afgelopen weekend bij Pollevie gegeten. Wijn en spijs waren dik in orde, echter de bediening... Bij binnenkomst en verwelkoming ging het al goed mis daar er 2 meiden onderling aan het steggelen waren wie ons zou moeten ontvangen. De tafel bleek aan het raam naast de deur te staan alwaar het klimaat bij deuropening niet altijd even prettig was. Geen nood zou je denken we wachten gewoon op een tafeltje iets korter bij de verwarming maar moesten wel na enige verbazing over de "tocht klacht" onze couverts glazen en de gehele santekraam zelf verhuizen. Er staan streepjes op de glazen zodat ook het laatste glas uit de fles het streepje toucheert. Dit moet fout zijn gegaan daar een pittig geprijsde Rioja ruim voor de streep strandde. Ook hierop werd maar niet meer gereageerd... Fooi middels pin is af te raden daar deze girale penningen "toch bij de eigenaar in de zak belanden".
Christiaan J.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Sinds de verhuizing nog niet bij Pollevie gegeten. Dat hebben we gisteren ingehaald. Heerlijk diner met verrassende gerechten en mooie wijnen.
Daniela V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Gisteren heerlijk gegeten bij Pollevie, erg goede bediening, mooi aangekleed en goede sfeer. Onze complimenten voor de originele gerechten en we komen zeker terug!
Erik O.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
De AH-actie bracht ons bij Pollevie. Een keuze waar we absoluut geen spijt van hebben. Het feit dat Pollevie een speciaal AH-menu heeft, is geen enkel probleem. We hebben heerlijk gegeten, prima variatie op de mooi opgemaakte borden.
Gijsje2 .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Wij waren met vrienden en blij verrast met de aangeboden gerechten. Eerlijk eten en een vriendelijke bediening.
Hoewel het vol was staan de tafels zo opgesteld dat je toch rustig zit. Wij komen zeker terug.
Marc B.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Met het gezin gaan eten via de AH-actie. De locatie is top, ontvangst goed en de aandacht (ook voor onze zoons van 7 en 11 jaar oud) was prima. De jongste kreeg zelfs een rondleiding door de keuken. En het eten en de wijn.... goddelijk. Hier moeten we vaker naar toe (van onszelf en van onze zonen).
kadetbeschuit S.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Wederom genoten van het 5-gangen menu met het bekende kaasplankje toe. Het menu was gevarieerd qua smaak en opmaak. Vond de gefrituurde garnaaltjes iets te overheersend van smaak maar verder top ! Ree biefstuk was prachtig klaargemaakt en mooi rose geserveerd. Wijnen a la carte waren goed, waarbij de Hameau De Blangy Pulingy-Montrachet 1er Cru het feestje compleet maakte. Bediening erg prettig en entourage okay. Kopje koffie was van uitzonderlijke kwaliteit.
Margot M.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
In eerste instantie vonden we de kaart erg klein, weinig keus in vooral de hoofdgerechten.
Maar wat was het lekker! Het is zeker niet goedkoop maar de smaak van de gerechten was erg goed, de opmaak van de borden heel mooi, de combinaties in ingrediënten verrassend, wijnen bijpassend bij de gerechten ook erg lekker.
We waren nog nooit op de nieuwe locatie geweest, ligt nogal afgelegen in het Paleiskwartier maar toch zat het restaurant redelijk vol zo vlak na de feestdagen.
Goede en vriendelijke bediening, we hoefden niet lang te wachten op de gerechten.
Mooie zaak, al met al een zeer geslaagde avond, we komen zeker nog een keer terug!
Renee V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Het eten en de wijn: prima!! We hadden een AH arrangement; de keus was erg beperkt. De hoeveelheid eten is berekend op meerdere gangen; het mag iets meer zijn. Frietjes en sla bijgekocht.
Anne A.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Heerlijke gegeten van mooi opgemaakte borden. Zeer vriendelijke bediening die met je meedenken en waar het enthousiasme vanaf spat! Enige kleine nadeel is de tocht zodra de deur opengaat. Hier is alleen met deze temperaturen ook weinig aan te doen ben ik bang.
Wij komen zeker terug!
Booby S.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Eerlijk, Heerlijk genoten van goede wijn/spijs combinatie: verrassend vernieuwend met onverwachte smaaktonen.
Wat een verademing om op deze locatie zo ongelofelijk verwend te worden! Een aanwinst voor de culinaire regio 's-Hertogenbosch!
paulmeisen .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
wij hebben met 4 personen een 4 gangen verrassings menu gegeten en hebben een "heerlijke" avond gehad met goede wijntips, prachtige gerechten en vriendelijke bediening
wij komen zeker terug
Lidwien K.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Op Eerste Kerstdag heerlijk gegeten bij Pollevie. Genoten van de lekkere gerechten die als kunstwerken op de borden werden opgediend door vriendelijk, attent en betrokken personeel. Een zeer afwisselend menu in een prettige ambiance. Voor herhaling vatbaar!
Marloes T.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Goed eten, mooie plek, maar qua ontvangst, bediening en service (omgaan met allergie) nog heel veel te verbeteren!!
....
Irène G.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
ABijlsma .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Goede uitleg en veel kennis over de wijnen. Voorgerecht-hoofdgerecht-en nagerecht waren prachtige kunstwerkjes
het zag er fantastisch uit en nog belangrijker de smaak! niet alledaagse combinaties van produkten, kruiden bleken voortreffelijk te smaken! heel verrassend!!
Een aanrader!!!!
Mirjam .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Namens mijn 3 tafelgenoten zeg ik dat het eten fantastisch van smaak was. De wijn was ook heerlijk. De bediening vriendelijk. Een bezoek zeker waard!
wim D.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
In restaurant Pollevie gedineerd, de ontvangst en service was zeer goed met vriendelijk personeel.
Het eten was goed met uitgebreide uitleg, indien er een opmerking was werdt dit direct in orde gemaakt.
In het geheel is Pollevie zeker een aanrader om rustig en gezellig en goed te dineren.
WdeK en JdeK