Over restaurant Pollevie

Liefde voor regionaal

De chef is gek op Den Bosch en omstreken en dat zie je ook terug op je bord. Brood van de lokale bakker, groenten uit Haaren, rundvlees uit Cromvoirt en zuivel uit Drunen. In het restaurant wordt al dat lekkers omgetoverd tot spannende gerechten met internationale accenten.

Meer informatie over restaurant Pollevie

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 23:00

Christel R.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Lekker gegeten bij Pollevie in een mooi stukje van Den Bosch. De inrichting ziet er hip en stoer uit en is sfeervol verlicht. Ik kan me voorstellen dat als je komt borrelen met vrienden of eten met een groter gezelschap de halfronde bankjes erg gezellig zijn. Wij kozen voor het 3-gangen menu en genoten van de mooi opgemaakte borden. Vooral het hoofgerecht van wild zwijn smaakte erg goed. Het was jammer dat de frites als bijgerecht waren besteld vergeten waren en pas op tafel verschenen nadat het hoofdgerecht op was. Daar kregen we overigens wel netjes excuses voor, maar liever hadden we de frites bij de maaltijd gehad natuurlijk. Het kaasplankje viel een beetje tegen met 3 eenvoudige kazen met dito uitleg. De wijnen zijn erg lekker en er zijn genoeg keuzes die per glas geschonken worden. De prijs-kwaliteitverhouding vonden wij prima.
Mignon B.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Mijn allergieen werden zo door persoon opgenoemd zonder op de reservering te kijken. Daar spreekt voor mij veel zorgvuldigheid uit.

Het eten (niet onbelangrijk) was overheerlijk.
Bij elk gerecht vond ik het gerecht te klein. Niet dat het niet voldoende was dat was het wel, maar zoooo lekker dat je daarom er wel wat meer van zou willen.

De ruimte vind ik als je het zo open wil wel goed ingericht,maar ik hou van meer romantiek en knussere plekken en nietzo open.

Bedankt.
Jaap K.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Rustig restaurant, mooie inrichting, heerlijke gerechten en vriendelijk personeel !
Reden om zeker nog een keer terug te gaan !
Lex D.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Gegeten via het ah-menu. Mooie ingrediënten die bij deze tijd horen, biet, pastinaak, wild zwijn etc. Gerechten zijn goed op smaak en waren erg lekker. Met uitzonderingen werd goed omgegaan. Bediening was erg vriendelijk en op de hoogte. Gastvrouw raadde ons een mooie fles wijn aan die erg lekker was. Verder nam ze ook rustig de tijd om ons wat te vertellen, terwijl het goed gevuld zat, over de beste bijpassende (dessert)wijn bij het nagerecht. Van de drukte in het restaurant beneden en de private dining boven niks meegekregen, we hebben lekker op ons gemak kunnen tafelen. Zeker een aanrader!
DrMieke .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Weer heerlijk gegeten. Kundig, correct en vriendelijk personeel. Top. Prachtige presentatie op ons bord, de smaak waardig.
Kootje B.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Bij binnenkomst voelde ik al dat het personeel gestresst was. Kassasysteem bleek eruit te liggen. Kan gebeuren. We kozen een viergangen verrassingen diner. We waren er rond 19.30, om 20.45 kregen we pas ons voor gerecht, rond 23.15 onze vierde gang. Het eten was lekker al vond ik de in zessen gesneden coquille met gepaneerde kip in krokant korstje net als mijn andere tafelgenoten minder geslaagd. Hoofdgerecht wild zwijn was erg lekker. Bediening liep verre van soepel, terloops wel een opmerking daarover gemaakt....We vonden dat deze avond draaide om het restaurant en niet om haar gasten. Toen we thuis waren hadden we niet het gevoel dat we echt gedineerd hadden, met name zitten wachten tot we iets te eten kregen. Mooi locatie mooi ingericht maar nog werk aan de winkel.
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Een avondje Pollevie! Altijd een traktatie.
We hebben ons laten verrassen door de kok. We begonnen met makreel, biet, abrikoos, appel. Heerlijk! Favoriet van de avond. Vervolgens een soort salade van parelcouscous, venkel (als ik het goed heb) met geitenkaas. Het warm/lauwe gerecht was coquilles met gefrituurde kipfilet. (dit vond ik het minst lekker) Maar het werd goedgemaakt door het hoofgerecht; wild zwijn filet. Fantastisch bereid! Het nagerecht; carrot cake. Lekker, maar ik ga toch voor chocolade de volgende keer. Mijn lief had een kaasplankje, dat viel beter in de smaak. Maar ja, zoals het gezegde luidt; smaken verschillen.
De wijnen waren heerlijk en de opmaak als gewoonlijk weer plaatjes!!
1 minpuntje; de afzuiging in het restaurant was denk ik kapot ofzo. onze kleren en mijn tas stonken enorm naar eten. Ondanks dat een fijne avond gehad. Thanks!
Andre B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Prima gegeten: kalfszwezerik en wild zwijn. Uitstekend bereid en mooi opgediend. Veel keuze uit open wijnen.
Minpunt: slechte luchtafvoer in de keuken, waardoor je kleren de volgende dag in de frisse lucht moeten uitwapperen.
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Heerlijke streekgerechten gegeten, zeer smaakvol klaar gemaakt. Er word veel toelichting gegeven op de gerechten. Het restaurant is goed bereikbaar en je kunt dichtbij parkeren.
Harrie H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Voor mij nummer een van Den Bosch . een restaurateur die durft . Koks die dat snappen . Authentieke grondstoffen , geteeld en of verantwoordelijk geproduceerd. En dat ga je hier proeven , geen toegevoegde smaken om mindere producten te maskeren maar eerlijk . Niet een restaurant zoals alle andere , maar visie , hart en ziel. Geen opgeklopte drukte . En natuurlijk zijn er dingen waar je over kan zeuren , het is nog een jong bedrijf , maar overall klasse. Dikke complimenten van een verwend ventje. Ga zo door. Pollevie verdiend veel meer waardering ook in de landelijke pers.
Kadetbeschuit .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Afgelopen zaterdagavond bij Pollevie het 5-gangen verrassing menu plus wijnarrangement genoten. Iedere gang was even perfect van smaak en presentatie , waarbij het Iberico stuk vlees de kroon spande. Lekker kaasplankje toe met o.a.heerlijk stukje Drunense kaas . Koffie perfect .Het woord genieten is hier op zijn plaats ! Ga zo door.
Bediening goed, algemene uitstraling van het Restaurant Okay. Echter iets last gehad van tocht. Tot de volgende keer.
Nick H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Het eten, de drie gangen en aperitief, werden erg snel na elkaar geserveerd. Binnen iets meer dan een uur zaten we al aan het dessert!
Daarnaast werd ook bij het serveren van het voor- en nagerecht geen uitleg gegeven over wat er op ons bord lag.
We hebben een leuke avond gehad en heerlijk gegeten, maar hadden graag wat langer aan tafel willen zitten.
C. S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
We hebben fantastisch lekker gegeten. Ook de wijnen zijn super. Een plek waar je echt verwend wordt en waar het bovendien lekker rustig is ondanks dat de zaak vol zat.
Haitsket .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Heerlijk gegeten, was wel druk daardoor liep de bediening wat langzaam. Overigens vriendelijk geholpen. keuze in te menu mag iets ruimer.
Just K.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Dit restaurant wordt beter en beter. Nieuwe (sous-)chefs in de keuken tillen met hun sterervaringen Pollevie naar een nog hoger niveau. Het eten blijft net zo lokaal, groenten komen hier ruimschoots aan bod. De wijnen liggen prachtig in de glazen scheidingswand tussen keuken en restaurant. De wijnen zelf bieden en hele ruime keuze tegen alleszins redelijke prijzen. Ook per glas kun je hier je lol op. De inrichting laat meer lokaals zien. Schapenwol aan de lamp, een sterk verbeterde afzuiging en prettig licht maken je avond of lunch. Een feest.
Remco M.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Top, verrassend, creatief, smaakvol, spannend, mooi. Een prachtig palet aan smaken. Absolute aanrader.
Ga voor de pollevie proeverij, en laat je ogen en pupillen samen een dans doen
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Pollevie is verhuisd maar heeft haar kwaliteit meegenomen. Verrassingmenu was heerlijk en ze doen niet moeilijk over kraanwater. Dan mag het wat kosten.
Herman V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
heerlijk dagmenu gegeten met leuk wijnarrangement. porties zijn goed, niet nodig daar nog extra frites bij aan te bieden. we komen zeker terug.
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Uiterst vriendelijk personeel. Ik vroeg mij enkel af of het voor- en hoofdgerecht niet simpeler waren dan normaal ivm het AH-menu dat wij kregen. Het dessert, de carrot cake, was overheerlijk. Prachtig smaakensemble.
Eppo V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Lekker eten met bijzondere smaakcombinaties en goede adviezen over bijpassende wijnen. Prettig dat relatief veel wijnen per glas te bestellen zijn. Bediening was prettig relaxed, maar soms kan het iets sneller zoals het beschikbaar stellen van de menukaart. We komen zeker terug om andere gerechten te proberen..