Meer informatie over restaurant Polderrestaurant De Haven van Eemnes

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Zondag vanaf 11:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Simone1976 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Op een mooie zondag gereserveerd bij dit restaurant in de haven. De ontvangst was Slecht en zeker door de Gastvrouw van dit Restauarant . We hebben ruim tien min op onze drankjes moeten wachten. Er was iemand aan t Moppen in de ruimte naast ons ) ben Zelf naar de bar moeten toelopen om na 15 min zelf om de menukaart te moeten vragen. De man in bediening kwam duidelijk Niet uit de horeca en maakte fout op fout en was Absoluut niet Gastvrij. Ook de jongedame stond meerdere X achter de bar met haar Rug na de gasten toe en het opnoemen van de gerechten buiten de kaart om ging niet met gastvrijheid maar de jongedame was blijkbaar liever vrij deze avond. Er kon de hele avond geen lachje vanaf. . De gastvrouw had maar oog voor 1 tafel. En liet ook de nodige steken valen ( bestelde drankjes werden vergeten. En het menu aanpassen is wel zo Gastvrij naar je Gasten toe. Het menu en de gekozen gerechten waren goed maar niet uitzonderlijk. Het Dessert was een aanfluiting om tien euro te vragen voor een stukje droge cake lachwekkend . Als je op dit Nivo wil werken moet je wel weten wat Gastvijheid en service is na je gasten toe. De keuken zet alle zeilen bij nu de bediening nog !!!
Communiceer met elkaar en geef je gasten een welkom en aangename avond . Gemiste kansen !!!!!!!
Julia Dayan .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Afgelopen zondag speciaal naar dit restaurant gegaan vanwege de recencies. Misschien waren daardoor onze verwachtingen hoog maar helaas zijn we zwaar teleurgesteld in dit restaurant.
We waren er voor de lunch en mijn man had de salade met gerookte kip en anjovis besteld en ik de hamburger. Beide waren ondermaats. De salade was een zeer simpele , minimale salade met bijna geen dressing. De hamburger zelf was wel lekker maar alles erbij/ernaast was zeer slecht. De tomaten waren kwalitatief slechte tomaten, de sla was verlept, het broodje zwaar aangebrand en slappe niet goed uitgebakken spek en aangebrand ei. Kortom, heel triest en zeker niet die 8.1 waardig die ze hebben.
Yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Op een maandag buiten lunchen op het terras bij de haven van Eemnes. De heenreis was een klein beetje zoeken. Eenmaal op het heerlijke terras boven in de zon. Helaas was de zondag ervoor het mooi weer erg druk geweest dus was al het een en ander op. De gastvrouw heeft ons twee glazen wijn en een fles bruisend water gebracht. Daarna aan de kreeft met zalm en de hamburger. Lekker op een brioche bol. Keurig verzorgde indruk.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Genoten bij Polderrestaurant De Haven van Eemnes! Wat een bijzondere keuken op een bijzondere locatie: midden in Eempolder en aan de haven. Stiltegebied.

Vooraf een combinatie van een gekonfijt eendenboutje, gerookte eendenborst en rillette van wilde eend. Rijk van smaak en verrassende bites door de diverse bereidingen.

Daarna een tarbotine met antiboise van tomaat, peterselie en kappertjes. Vis mooi van structuur en een heerlijke frisse zuurbalans.

Als dessert het stoofperentaartje. Ook zo'n mooie smaakbalans.

Wat opviel was dat nagenoeg alles vers in huis wordt bereidt. Het brood wordt iedere dag vers gebakken. De chef kwam graag even de keuken uit om zijn passie voor zijn keuken met ons te delen. Nagenoeg alle ingrediënten komen uit de directe omgeving.

De wijnkaart biedt een reeks heel bijzondere, met name biologische wijnen uit de 'oude wereld' van kleine wijnmakers.

Het interieur is verzorgd en mag meer in balans met wat er op tafel komt. Het oogt nu wat bescheiden. Voor mij mag er meer 'uitgepakt' worden.

De bediening is uitermate vriendelijk, alert en vakkundig.

Vermeldenswaardig is dat de weg naar het restaurant door het prachtige poldergebied een extra cadeau is.

Vandijk3 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Op een druilerige vrijdagavond voor het eerst gegeten bij De Haven van Eemnes. De kennismaking is ons bijzonder goed bevallen. Uitstekend gegeten buiten de kaart om, prima biologisch wijntje en als dessert een kaasplankje met een mooi assortiment binnenlandse kazen. Wij komen terug !
AnnekeF .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
We hebben héérlijk gegeten. Mooie producten, fijne gerechten en veel aandacht.
Bijzonder aardige mensen en leuk dat de kok even aan tafel komt!
De kerstverlichting mag inmiddels wel weg (we waren er medio februari) en de plek van het restaurant is wat verstopt.
Dit moet in de zomer een supermooie plek zijn om buiten te eten. Wij komen terug!

Joost S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Prachtig plekje aan t eind van de wereld. Vriendelijke service. De lunch was prima. Heerlijke erwtensoep en bietensoep.
Elly V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Terwijl het buiten erg hard waaide, zaten we gezellig binnen in een gastvrije, warme entourage. We hadden ons laten verrassen door een poldermenu.
Vooraf een heerlijke, zachte mosterdsoep met paling in een hoog wijnglas. Als hoofdgerecht eendenborst zonder hagel en alsof er een engeltje op de tong.....
Het toetje was zelfgemaakte bitterkoekjesijs met een eigengemaakt worteltaartje en chocolade. We waren met 9 man/vrouw en allen hadden een topavond gehad. Zomers kan je op het schitterende terras over de polder Arkemheen-Eemland kijken. Probeer ook een de ganzenbitterballen.
Eric G.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Fantastisch om elke keer hier terug te keren!!
Eten is uitstekend, hoge kwaliteit!!
Service is goed en wordt elk jaar beter.
Het uitzicht door de prachtige polder, over het water maakt het tot een genot om daar te zitten.
Augie V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Heerlijk gegeten, zowel voor als hoofdgerecht.
Jammer de mosselen waren net op, maar dat kan gebeuren.
Super gezellig terras aan het water en weilanden met de ondergaande zo'n.
Caroline1806 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Wat een schitterende plek is dit!
Wij hadden gekozen voor de mosselen en het lamsvlees.
Zalige mosselen en botermals lamsvlees.
Correcte, enthousiaste bediening.
Wij komen nog een keer!
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Echt een bijzondere belevenis gehad met de Fruits de mer-avond bij Polderrestaurant De Haven van Eemnes. Hartelijke ontvangst, mooie ruime plekken op het terras, gastvrije proeverij van de voor deze avond geselecteerde wijnen (en daar zaten een paar heerlijke tussen!), 2 deskundige koks bij de immense uitstalling van de schaal- en schelpdieren en een allervriendelijkste en attente bediening. Vanaf 18 uur was iedereen welkom en was het nog erg behaaglijk buiten. Later op de avond werd het wat frisser maar voor de liefhebbers hingen er al hele comfortabele dekentjes klaar. Echt een aanrader en zeker aanleiding om nog eens a la carte te gaan eten!
Marc1968 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Een prachtige locatie, zeker als de zon schijnt! Het eten was ook fantastisch, vis en lamsburger! Prima. De bediening liet echter te wensen over. Niet inspelen op de behoefte- of aandacht voor de gast. Jammer. Verder werd er tijdens de lunch op het terras verbouwd.
EdPetra .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Een polderplankje bij De Haven van Eemnes. Het bleek één grote teleurstelling. De prijs-kwaliteitverhouding bleek volledig zoek. We betaalden 11,50 voor twee aardbeitjes een kwart Amsterdams uitje (uit een potje), een theelepeltje kruidenboter, een eetlepel rillette, een miniscuul kommetje salade (omvang van een theekopje) bedekt met een flinke laag mayonaise, 6 plakjes worst waar je letterlijk door kon kijken en vier heel kleine plakjes kaas. Bij het afrekenen hebben we hier een klacht over ingediend. Daarop kregen we als reactie dat de ingrediënten heel van onze polderplank heel prijzig waren. De prijs van de worst, bijvoorbeeld, kostte vogens het personeel niet minder dan 40,- per kilo!!!!
Wij voelden ons echt opgelicht. De reactie van het personeel en de weinig adequate bediening hebben ons werkelijk verbaasd. Het is dan ook ten zeerste af te raden een consumptie van de borrelkaart te nuttigen in De Haven van Eemnes.
Liefhebberin .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
We arriveerden op een vrijdagmiddag om half 6. Heerlijk de zon op het terras buiten. We hadden er goede zin in.
We waren een van eersten die kwamen dineren en de menukaart kregen. Op de menukaart is er geen grote keuze mogelijk, 5 hoofdgerechten.... Dat is op zich niet erg, zij het niet dat een aantal gerechten niet voorradig was. Dat maakte de keuzemogelijkheden te beperkt en wekte de irritatie. Hoe kan de voorraad zo gering zijn om 18.00 uur op vrijdagavond?
De gerechten zijn aan de dure kant en wat er je gepresenteerd krijgt haalt het totaal niet bij de prijs die ervoor gevraagd wordt. We bestelden wijn bij ons eten, maar die werd niet gebracht. De irritatie over wat er op ons bord lag werd tijdens ons etentje werd steeds groter. Om de vergeten wijn hebben we maar niet meer gevraagd en het (te) dure dessert hebben we overgeslagen. We vonden het teleurstellend. Jammer!
Vogeltje_a .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2015
Gisterenavond weer heerlijk gegeten. Peter de eigenaar kookt met passie en alles is echt heerlijk! De wijnen zijn geweldig! Liefhebbers van speciaal bier of whiskey kunnen ook hier hun hart ophalen. Het kaneelijs wat ik samen met een omgekeerd appeltaartje heb gegeten was werkelijk top! Kan ik nog verder over uitweiden maar u moet zelf gaan proeven! De chocoladebietentaart met bietjesijs schijnt een topper te worden, daar komen wij zeker voor terug! Als hoofdgerecht hebben we een heerlijk stukje mals draadjesvlees gegeten; sucade 14 uur lang gesudderd op 82 gradenC; gewoon fantastisch!
Het hele jaar door is dit een place to be, maak een prachtige wandeling over het klompenpad vanaf bij voorbeeld het sluisje in Eemnes (polder) naar dit restaurant. Of neem de fiets als je in het Gooi (e omstreken) woont maar kom zeker ook 'savonds hier heerlijk eten. In de zomer druk maar dat mag de pret niet drukken; geniet van ondergaande zon. Het eten, de sfeer, entourage, muziek, een fantastische plek om naar toe te gaan. We gunnen het de eigenaars!!!
Irwo K.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2015
Vandaag heelijk wezen lunchen bij de haven van eemnes. Had gekozen voor de polderburger en er werd zelfs voldaan aan mijn specifieke wensen wat betreft extra champignons. Snelle en keurige bediening! Zeker een aanrader.
Niels .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Naar mijn mening het restaurant met het mooiste uitzicht van Utrecht (provincie). Lekker eten en een gastvrije sfeer. Het ligt een beetje afgelegen maar als je er eenmaal bent zie je het mooie polderlandschap.
Anuschka30 .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
De ligging van het restaurant is prachtig, een idyllisch plekje. We zaten op een zwoele zomeravond heerlijk buiten op het terras met uitzicht op het haventje. Wel jammer dat de stoelen erg hard en daardoor niet erg comfortabel waren. Erg opvallend was dat er heel veel niet meer verkrijgbaar was! De bediening ging daar erg laconiek mee om. Toen we tenslotte 3 koffie met friandises bestelden, kwamen er zonder uitleg 2 schaaltjes op tafel. Toen we om uitleg vroegen kregen we te horen; o ja, de chocolaatjes waren op. Het eten was goed, maar niet bijzonder. Ik zou dit restaurant niet aanraden en ga er zelf ook niet meer heen. Hooguit voor koffie (zonder friandes) om van het uitzicht te genieten.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Het prachtige uitzicht is gebleven, weids, groen, hazen en water, de toren van Eemnes in de verte. Je zit hier sprookjesachtig op een zomeravond op het terras. Helaas is het eten zo weinig bijzonder (het rundvlees niet mals), totdat je de rekening krijgt. Die is hoog, te hoog. Die prijzen waren een paar jaar geleden toch lager? Verder is de bediening niet handig op elkaar ingespeeld, althans de avond dat wij er zijn. Te vaak komt er iemand langs die de actuele status niet weet.
De afdronk is heel matig, vooral door de te hoge prijzen.