Poldercafé De Waterjuffer (Hotel de Watertoren)

Kromme Zandweg 80 Dordrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Poldercafé De Waterjuffer (Hotel de Watertoren)

Dinsdag t/m Zondag 11:30 - 20:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Tinekejacobi .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Ik hield zondagnamiddag mijn verjaardagsfeest in dit gezellige polderrestaurant. Voor 35 gasten mocht ik gebruik maken van het hele restaurant. De diverse voorgerechten stonden als voorhapjes op de tafels, iedereen nam er naar hartenlust van. De hoofdgerechten, een rundergoulash en 2 vegetarische hoofdgerechten werden als buffet opgediend, alles biologisch en heel lekker. Ook heel goede bijgerechten en de een veganistische gast werd apart verwend. Tenslotte stonden er heerlijke aardbeienbavarois, tiramisu en ijstaart klaar als dessert. Dit alles met stipte bediening qua drankjes en koffie na. Achteraf kreeg ik veel complimenten voor deze locatie en de gerechten.
Brigitte22 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Dit café moet het hebben van z'n Super uitzicht, de prijs/kwaliteit verhouding van het eten is scheef.

Op een zonnige dag hier 's avonds met vrienden gegeten, door het kleine restaurant is het binnen erg warm. Het uitzicht maakte veel goed.
Het eten was lekker maar minder bijzonder dan verwacht. Daarnaast was de rekening hoger dan de verwachte kwaliteit.
Het was druk in het restaurant waardoor het moeilijk was contact te krijgen voor een extra drankje. Het geserveerde kraanwater en de filosofie erachter geeft een goed gevoel.

Asterixdecavia .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Vorige week heerlijk gegeten bij Poldercafé De Waterjuffer. We kregen een tafel aan het raam met een prachtig uitzicht op een weiland vol bloemen met echte Hollandse zwart-witte koeien aan de overkant. Schitterende wolkenpartijen hebben onze maaltijd nog extra luister bijgezet. Het diner zelf was heerlijk ! Mijn partner genoot van een heerlijke dagschotel van een beenhammetje met tijmsaus. Daarbij een verrukkelijk licht krokant aardappelgerechtje met ei en kruiden . Verder lag er ook nog een timbaaltje van pastinaak en een heerlijk bereide gele biet op het bord. De gastvrouwe ging direct in de keuken navraag doen naar de ingrediënten toen wij wat meer details wilden weten. En de kok was zelfs bereid zijn geheimen ( deels) prijs te geven. Zelf had ik de vegetarische dagschotel. En ook deze overtrof mijn verwachtingen. Een heerlijke,huisgemaakte paddenstoelenquiche met een bijpassende saus met citroengras. Daarnaast een royale portie van dezelfde heerlijke gele biet als bij de dagschotel van mijn partner. Er lag ook nog een andere seizoensgroente bij. 'n Stukje heerlijke, niet te gaargekookte Hollandse bloemkool. Kortom een smakelijke combinatie. Daarnaast werd nog een schaaltje salade gegarneerd met diverse kiemen en pitten geserveerd, met een, wederom huisgemaakte, groene kruidendressing. En dit alles voor slechts 13,95 p.p. ! Ook hebben ze een erg sympathiek intitiatief. Er bestaat de mogelijkheid kraanwater te bestellen tegen een geringe vergoeding. Deze vergoeding komt geheel ten goede aan een waterproject voor weeskinderen in Bamenda , Kameroen. Na een toetje van appeltaartijs met slagroom, gevolgd door een heerlijke cafeïnevrije koffie verkeerd ( mét roomboterkoekje), zijn wij zeer voldaan huiswaarts gegaan. Ik verheug me al op de volgende keer dat we hier zullen gaan eten.
Fred O.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Op zich een leuk, klein restaurant. Maar daar is dan ook meteen alles mee gezegd. Eigenlijk is het meer een eetcafé, waar je in verhouding tot de kwaliteit heel veel geld voor betaald. Laat ik eerst beginnen met de bediening. Aardige mensen, doen hun best, maar hebben (of willen) geen contact met de gasten. Bestek ligt niet klaar, maar wordt tegelijkertijd met het eten letterlijk op de tafel 'gegooid'. Zo van: ,,alstublieft, zoek het maar uit.'' erg klantonvriendelijk dus. Dan over het eten zelf. Wij waren met twee personen en namen allebei een carpaccio als voorgerecht. Erg jammer dat dit niet vers was, maar uit een pakje kwam. Dit kon ik duidelijk zien, omdat de keuken open was. De carpaccio smaakte echt werkelijk nergens naar. Die moest waarschijnlijk gecompenseerd worden door de enorme hoeveelheid rucola en zoutkorrels (!) De dressing, die normaal gesproken erbij hoort, heb ik nergens kunnen vinden. Dan het hoofdgerecht: mijn metgezel bestelde gebakken slibtongetjes van het speciale maandmenu, maar die bleken niet voorradig te zijn. Ze kon daarvoor wel in de plaats gebakken zalmforel krijgen. Dat dan maar gedaan. Ikzelf bestelde Duitse biefstuk. Iets wat normaal gesproken heel lekker is, mits je het goed bakt. Maar deze kok had waarschijnlijk alleen het woord droog in zijn hoofd, want letterlijk alles wat op tafel kwam was hordroog. De zalmforel, de Duitse biefstuk, de aardappelgratin, de gebakken courgette en de rauwkostsalade. Er zat nergens een sausje of zoiets bij. En voor de 2 kleine stukjes zalmforel moesten wij ook nog eens € 19,50 betalen! We hadden onze hoop nog op het nagerecht, die zou alles goed moeten maken. Maar helaas. We bestelden een Dame Blanche (€ 6,75) en een crème brûlée (€ 6,50) met sinaasappellikeur en witte chocolade. Nou, waar die gebleven zijn weet niemand, want van zowel de sinaasappellikeur als de witte chocolade was niets te merken. Ook de Dame Blanche liet te wensen over. Al met al worden voor de bereiding van zo'n beetje alle gerechten, de meest goedkope ingrediënten gebruikt, maar de volle prijs voor gevraagd. Ik vind dit je reinste geldklopperij! De gasten zijn blijkbaar niet belangrijk, alleen het geld. Erg jammer, een gemiste kans, want ..... het was voor ons de eerste, maar ook meteen de laatste keer dat wij gegeten hebben bij de Waterjuffer!
Ester69 B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
met een groepje van zes gegeten bij dit eetcafe. het uitzicht is mooi, je kijkt over het platteland. de inrichting is wat saai. het eten vond ik prima, maar niet echt bijzonder.
de service vond ik ronduit slecht. we moesten voor bijna al onze bestellingen naar de keuken lopen om de aandacht te vragen. er werd nauwelijks naar ons omgekeken, terwijl we vantevoren gereserveerd hadden, en er verder alleen een stelletje zat te eten. druk was het dus niet.
de enige keer dat er spontaan een bestelling opgenomen werd, zaten we net middenin een speech. niet echt oplettend dus.
Carl-H .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Gisteravond gegeten in dit aardige restaurant in de Watertoren. Het was druk maar er werd hard gewerkt en niemand behoefde lang te wachten. Wij kozen het wildmenu. Dat was geweldig. Als amateurkok ben ik erg kritisch en ook mijn schoonvader kan er wat van. Maar de wildpate/salade was goed, de gestoofde hazenbout met rode kool, spuitjes en pomme duchesse was absoluut top en het perensorbetijs met warme peer en zoete coulis was een perfecte frisse afsluiting. De lichte rode wijn uit umbrie paste er perfect bij. De bediening was zeer sympathiek en voorkomend. Ook het groepje Belgische gastronomen aan de tafel naast ons was erg in zijn sas. Ik zet dit restaurant op mijn revisit-lijste.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
De bediening is niet vlot en alert. Bij binnenkomst wel snel een drankje en de kaart gekregen maar daarna was de krant waarschijnlijk interessanter dan de klanten. Uiteindelijk na aanroepen mogen bestellen. Brood met tapas kwam vrij snel en was goed. Daarna behoorlijk lang moeten wachten op het hoofdgerecht en achteraf waren we blij dat we een van de eersten waren, want de gasten na ons moesten nog langer wachten.
Ik had een Rib-eye met kruidenboter besteld en mijn partner een varkenshaas in rode port saus. De Rib-eye had ik medium besteld maar was bijna goed doorbakken en de kwaliteit van het vlees was niet geweldig. Ik heb wel eens beter gehad. De varkenshaas was ook iets te ver doorbakken en daardoor wat droog, maar was te eten. Mijn partner had gevraagd wat de groente was die erbij was geserveerd. Kwam bekend voor maar we konden het niet thuisbrengen. De serveerster wist het niet maar zou het navragen. Dit had ze wel gedaan maar we moesten er zelf weer om vragen omdat ze het vergeten was te zeggen. Ook de kaart was ze weer vergeten. De groenten was gele biet en die was heerlijk.
Als dessert allebei crème brûlée genomen. Dit kwam redelijk snel en bestond uit drie schaaltjes met verschillende smaken, dat was heerlijk.
Normaal nemen we nog koffie maar dat hebben we maar laten zitten. Al met al was het niet geweldig en zullen daar niet meer terug gaan.
Vera K.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2014
10 juni was Jaap ziek. Jonge mensen namen zijn taak waar. Slechte bediening. De wijn was lauw. Asperges rauw de ham erg zout. Het was een grote puinhoop. Jammer altijd lekker gegeten bij joke en jaap
Elish V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Wij hadden onze moeders mee uit eten genomen. Het leek ons wel aardig om eens wat anders te doen (en wat ergens te eten wat niemand van ons kenden) en reserveerden een tafeltje buiten bij De Waterjuffer.
Op de site van dit poldercafé klonk alles veelbelovend. Ook de foto's die we hier zagen gaven ons het idee op een prachtige lokatie met evenzo mooi terras te belanden. Helaas viel dit bij aankomst al wat tegen. Het restaurant leek eerder een clubhuis dan een restaurant. En het terras kijkt amper uit op het polder landschap, eerder op de parkeerplaats. Maar goed, het concept 'duurzaam' wat de Waterjoffer verkondigd, met allemaal biologische producten, spreekt ons aan en bestellen wat tapas vooraf.
De gemarineerde ansjovisfilets, zijn niet vers bereid en kant-en-klaar. De gamba's met aïoli ziet er anders uit. Het zijn gamba's van het kleine soort. En waar is de aïoli? De mozzarella spiesjes zijn smaakvol. We geloven dat de cherry tomaatjes wel biologisch zijn, want die waren mooi vol van smaak. Op naar de voorgerechten. Bij het weekmenu zat een frisse salade. En dat was ie ook. Vol met groente. Alhoewel we ons afvragen of de uitgebakken spekjes van de biologische varkensboerderij oid kwamen. De runder carpaccio was weinig smaakvol. Het rund was bevroren in flinterdunne plakjes gesneden en op een warm bord geserveerd, hetgeen een ietwat waterig resultaat gaf. De parmezaanse kaas was volgens mij kant-en-klaar voorgesneden/geschaafd. Smakeloos. Waarom? Zelfs die ene pijnboompit smaakte een beetje muf. De rucola daarentegen, was lekker crispy en pittig. De gerookte zalm en heilbot smaakten daarentegen prima, ook al kwam deze duidelijk uit een vacuümverpakking. Vraag is echter of deze vis ook duurzaam is.

Over naar de hoofdgerechten. Van het weekmenu bestelden we de lamsrollade. Ook al was deze niet rosé, hij was mals, en er zat een goed jus bij. Ook het aardappeltaartje en de verse groenten waren prima. De vegetarische pasta zag er erg grauw uit, en leek of er een peper-roomsaus over heen gegoten was. Presentatie was hier echt mislukt. Het grauwe ging ook op voor de huisgemaakte quiche met venkel. Goeie korst, maar wat een smakeloze hap. Dan nog niet te spreken van de Wiener schnitzel... Ik had hem eigenlijk terug moeten sturen. Taai, in 2-en ik proefde het frituurvet in het paneer/beslag, Daarbij was de chef ook de kartoffelsalade vergeten, en die werd op ons verzoek met excuses geserveerd. Was dit bijzonder goed nagemaakte fabriekssalade, of? Niks biologisch.
Het duurste toetje op de kaart was een bitterkoekjes taartje. Deze zag er mooi opgemaakt uit, met vers fruit. Maar €8,25 waard? De aardbeien bavarois was lekker luchtig, maar kende evenveel slagroom op het bord. Dat was echt niet nodig geweest. De biologische cognac werd erg gewaardeerd door een van mijn tafelgenoten.

Kortom, ondanks potentie, maken de eigenaren hier een potje van. Ik mis de passie, de liefde. De website doet anders geloven, en misschien was dit ooit wel de droom van de eigenaren. Wat is er mis gegaan?

De meisje in de bediening was niet erg ervaren, maar wel heel vriendelijk. En belangrijk: zij deed tenminste wel haar best!
pedro666 .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
einde voorjaar, dus de klok slaat asperges. een passend asperge-menu prijkt toevallig op de kaart van dit onder de watertoren van het door de gemeente dordrecht bezette dorp 'dubbeldam' gelegen restaurant. entourage is wat clubhuisachtig, rommelig zonder veel charme. en uitzicht op een gerestaureerde boerderij en een grazige weide.

dan gaan we maar voor het eten. een vriendelijke bediening, die echter niet altijd evenveel oog had voor mijn wapperende arm als onderdeel van een dorstige groep, nam de bestelling op.

een wit wijntje uit umbria was prima, karafje water erbij en de toon leek gezet. verder voor ieder een klein bolletje brood met voor zes personen in totaal één miniluciferdoosje boter, zoals je dat in frankrijk per persoon krijgt. zunig.

vooraf een salade met asperges. de tomaatje waren niet geheel rijp, de groene asperges waren iets té gaar. niet crispy. dressing wat matjes met een scheutje sesamolie. geen flesje olie en azijn op tafel om het naar persoonlijke wens op smaak te maken. beetje mat qua smaak en textuur.

tafelgenoten nuttigden de aspergesoep, die wel wat peper en zout nodig had om op smaak te komen.

als hoofdgerecht een stukje roodbaarsfilet. visje op zich vers, heel netjes qua bite en smaak met een natuurlijk karakter, maar wat ienie-mienie. sausje wel erg zacht en veilig van smaak. een hele (!) aardappel en twee te gare asperges vergezellen de salade, die hetzelfde is als het voorgerecht. alleen nu komt de salade zonder groene asperges. een soepkommetje salade per drie personen, ook dat is wat magertjes.

aan de overkant van de tafel werd de 'parelhoenbout' gekozen. opmerkingen als 'slavink zonder bot' karakteriseerden het in spek gehulde parelhoenfilet, als snel verworden tot 'parelvink'. met een aardappeltimbaaltje was ook hier de smaakbeleving vlak.

naar huis gegaan met de idee dat het gevoel voor bite en karakter van biologische groente hier niet geland is. of het moet de lokale smaak zijn dingen veilig gaar te koken, 'bite' en 'crisp' niet te willen en te kruidig of te geprononceerd als 'not done' te beschouwen. en da's jammer, want juist met biologische producten kun je in smaak op deze gebieden een statement maken.
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
We hadden 20 minuten gewacht en toen ben ik zelf maar gaan vragen of we iets mochten bestellen. Antwoord: Ja sorry, het is heel erg druk!? Tijdens de bestelling melden we dat het brood met smeerseltjes graag direct wilden hebben, dat kon. Ook hier heb ik na 15 minuten om moeten vragen. Antwoord: Ja , het is heel druk in de keuken. Bij ons nagerecht hadden we een port en een koffie besteld. De koffie en de port kwamen snel, maar het was bijna op toen eindelijk de nagerechten kwamen. Eindconclusie: het eten is heerlijk en goed maar de service mag echt wel naar een hoger nivo, qua antwoorden en capaciteit.
Viooltje1968 .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2012
Super lekker gegeten. Vooral net iets anders als de typische standaard zoals frietjes en co. Vriendelijk en behulpzaam persooneel. Van mij een gladde 10. Wij komen zeker weer terug, dan als het nog buiten licht is om van de omgeving te genieten.
Etertje61 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2012
Je eet er wel aardig; de stoofpotjes 'uit grootmoeders keuken' zijn een leuk idee en die kom je niet snel in andere restaurants tegen, maar de prijzen waren fors hoger dan de vorige keer dat we er gegeten hebben. Ook staan de tafels nogal dicht op elkaar waardoor het er nogal lawaaiig kan zijn als er een paar drukke gasten aan zitten.