Poffertjessalon Seth

Meer informatie over restaurant Poffertjessalon Seth

Bxr .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
SETH POFFERTJESSALON STELT NIET TELEUR

Het is nog maar afwachten wat je voorgeschoteld krijgt wanneer je ergens in het land poffertjes bestelt: ze kunnen meer weg hebben van mini-ommeletjes, ze kunnen zwaar, taai en zout zijn of de prijs-kwaliteit verhouding is zoek. Tot onze vreugde gold dit alles niet voor de poffertjes bij Seth Poffertjessalon... in tegendeel. Die waren dik in orde en ondanks de aardige hoeveelheid die we kregen, smaakte het naar meer. We hadden een gewone portie (€4,25) en een kleine portie (€2,75) besteld. Een kleine portie (hier heet het een kinderportie) wil nog wel eens uit acht poffertjes bestaan maar hier kregen we er tien. Ik had verder ook een broodje verse aardbeien besteld en ook die smaakte naar meer: ze waren niet zuur en in nette stukje gesneden.

De kaart is een verademing. Zo kun je voor tussen €1,00 en €1,40 apart nog iets voor op je poffertjes bestellen zoals o.a. Amaretto, Malibu, rum rozijnen, gember en chocolade saus en karamel saus. Ik had gember gesteld en het werd netjes in een apart glas geserveerd. Het smaakte erg goed. Ze zijn hier overigens niet gierig. Wie geen trek heeft in poffertjes, kan in dit poffertjes salon voor iets anders kiezen, zoals appelgebak, warme wafels (met verse aardbeien of iets anders) of zelfs een hele rits belegde broodjes met beleg variërend van kaas tot kipfilet tot tonijnsalade. Ook de drankkaart is zeer uitgebreid. En dan het mooiste van alles: niets op de kaart is duurder dan €5,50. Dat zie je niet vaak.

Seth Poffertjessalon ziet er zeer aangenaam uit en zou qua stijl en houtwerk niet misstaan in bijvoorbeeld de Efteling: nette, knusse hoekjes, een speelse opzet, mooie houten balken aan het plafond, veel rode verf. Je wordt er vrolijk van en als je binnen zit, waan je je even niet in het Rotterdam van 2015. Je kunt er ook voor kiezen op het grote terras te zitten met uitzicht op de Markthal, de kubuswoningen en het Potlood. Het is wat dat betreft een bijzondere locatie.

Het personeel is zeer vriendelijk en, niet onbelangrijk, prettig voor het oog: gevarieerd qua achtergrond, vlot en netjes. Ik zag in één oogopslag dat ze wisten waar ze mee bezig waren. Het liep, ondanks de drukte, allemaal op rolletjes. We komen hier zeker terug.
Mutsie .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2013
Wat een feestje ben veel onderweg en had trek in een pannekoek (heb je wel es) en tot mijn vreugd kon ik hem meenemen! Mooie speciale doos om mee te nemen wat een service! Hij was heerlijk!
Mhendriks .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
Erg jammer dat seth verhuisd is.
Deze locatie is binnen erg klein.Het terras is wel mooi.
De banken staan veel te ver van de tafels af,en ze zitten niet echt lekker.We zijn toevallig twee keer achter elkaar geweest,maar hebben maar een serveerster gezien die echt werkt.De rest staat maar wat achter de balie.De eerste keer moesten we ook lang wachten terwijl de jonge kok aan het bellen was.De tweede keer was er een oudere kok en ging het vlotter.
De poffertjes zelf waren goed.