Poffertjes- en Wafelenkraam Corn. de Haan

Dinsdag t/m Zaterdag 11:00 - 21:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
M. M.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Poffertjes oke, witte wijn: geen aanrader. De kraam is een ouderwetse poffertjeskraam met van die coupe's aan de zijkant, dat ziet er leuk uit. Ik zou er toch voor kiezen eea wat comfortabeler(van deze tijd) te maken, te beginnen met de stoelen en de banken. Kaart mag best wat uitgebreider en al het serviesgoed op de tafel te laten staan omdat je dan de rekening makkelijk op kunt maken kan echt niet. Allemaal lege glazen, lege flesjes en lege bordjes waar je dan tegen aan zit te kijken. Je kunt ook niet pinnen. Zal misschien als "nostalgisch" bedoelt zijn maar ik vind het gewoon niet zo klantvriendelijk. Al met al nodigt het niet uit om langer te blijven (misschien is dat juist wel de bedoeling). Ik heb me niet erg welkom gevoeld, ook al liep er voldoende personeel rond en was het erg rustig omdat het slecht weer was. Norse man in de bediening. Wij gaan niet nog eens. Jammer
Pieter_Ehv .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Op een regenachtige zomerdag een bezoek gebracht aan het Singermuseum in Laren (aanrader) en daarna een rondje gelopen. Midden op de Brink vonden we een ouderwetse poffertjeskraam waar we besloten te lunchen. We hadden al lang geen poffertjes meer gegeten, en de algehele indruk van deze zaak stelde niet teleur. Er lopen inderdaad alleen jongens en mannen rond in de bediening, de kaart is zeer beperkt (zowel wat eten als drinken betreft). Als je je drinken besteld hebt wordt dat direct "doorgeschreeuwd" naar de tapbalie. Resultaat is dat je je drinken snel voor je hebt staan, de poffertjes duren iets langer. Wij hadden gekozen voor de poffertjes met gember, en die bevielen prima. Een enkele portie is genoeg. Bediening was zeer vriendelijk en correct, niets op aan te merken.
Joost L.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Op een prachtige locatie staat deze poffertjes kraam. De poffertjes met gember waren heel goed. Er zijn poffertjes en wafels te eten, geen pannenkoeken. De mooie sfeer word verpest als de bediende bij elke drank bestelling naar achteren de aantallen door schreuwd, echt ongepast en storend. Wellicht een oud gebruik . Ik mis de servetjes op tafel. En als ik wil afrekenen kun je niet Pinnen en moet je cash betalen. Ondanks de oude gewoontes die terecht in ere zijn gebleven is dat echt niet meer van deze tijd.
J R.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Poffertjes eten in Laren is een traditie die elke keer weer de verwachtingen overtreft!
Hoe druk het ook is, telkens weer weten de mannen (dames helaas nog niet welkom) het voor mekaar te krijgen iedereen te voorzien van poffers en/of wafels. Zodra de kraam is opgebouwd begint het te kriebelen en moet er gewoon even neergestreken worden bij Cornelis de Haan.
De laatste keer dat we hier waren, ergens in maart was het nog bitter koud maar vandaag scheen het zonnetje en was het nog redelijk rustig. De poffers waren snel besteld en ook dit keer weer verbaasden we ons over het unieke en perfecte “open outcry” systeem van bestellingen doorgeven.
De poffers, als altijd een dubbele portie waren als vanouds heerlijk, hoe kan het ook anders met zo’n mooi fornuis en daarmee was ons bezoek voor de zoveelste keer een klein feestje.
Wij hopen hier nog heel vaak te mogen komen. Veel dank Marcel en crew!
Roland B.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Wat een heerlijke plek om poffertjes te eten. Op een zonnige zondag naar Laren gereden. Winkels dicht dus net lekker druk maar niet te. Makkelijk parkeren vlak achter de poffertjeskraam. De heerlijke lucht van versgebakken poffertjes kwam ons al tegemoet. Binnen en buiten de kraam gezelligheid. Mensen zitten in de zon, genieten van hun poffertjes en kletsen met elkaar. Wanneer je in de kraam binnenstapt waan je je 100 jaar terug in de tijd. De originele inrichting, heerlijk 19e eeuws. De bediening in "witte poffertjes smokings". We gaan eens niet aan de lange tafels zitten maar in een eigen zithoekje. Hoe dat vroeger in Frankrijk heette weet ik niet maar nu zouden we het een cubicle noemen. Snel is er de bediening. Uitermate attent en netjes. Wat hunker ik naar de tijden dat heel de horeca zich zo wist te gedragen. Alle komt snel en de poffertjes zijn goddelijk! Ik geef niet snel fooi maar hier was het 20% meer dan waard! Snel weer terugkomen, dat is de raad!
P.C.J V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
Afgelopen weekend hier gegeten met 4 volwassenen en 5 kids. Van buitenaf ziet deze nostalgische poffertjeskraam er nog precies uit zoals ik in mijn jonge jaren hier regelmatig met mijn opa & oma voor een overheerlijk portie poffertjes naar binnen ging. Eenmaal binnen en als je dan een klein beetje kritisch om je heen kijkt dan zie je toch echt grote mankementen aan het meubilair, de vieze wanden, het lelijke plafond ( grote lekkage cirkels ) de slechte stoelen en banken qua zitcomfort, de plakkende plastic tafelkleden etc. Jammer dat de eigenaren hieraan voorbij zijn gegaan om te investeren, want alleen de buitenkant doet je herinneren aan de vroegere glorieuze tijden. Ook de bediening in de witte jasjes is het net niet meer, jonge lui die dan zo'n jasje aan hebben met een versleten spijkerbroek met gaten er in en vieze gympies eronder, dat hoort gewoon niet. We bestelden onze drankjes en de kelner ging letterlijk de drankjes vanaf onze tafel schreeuwen naar de kelner achter de bar, te gek voor woorden ! En dan waar het om gaat, de poffertjes , ook daar is een andere kwaliteit te proeven als dat deze in mijn geheugen stond gegrift van vroeger. ook hier zullen de inkoop marges zwaarder zijn gaan wegen dan dan de keuze van kwaliteit, jammer, jammer. Ik begreep dat deze week de laatste van het seizoen zou zijn, wellicht dat men deze goedbedoelde kritiek mee zullen nemen in hun overwegingen voor volgend seizoen.

Piet van den Bosch
Brian M.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
Poffertjes eten in Laren. Volgens mijn vrienden moest ik hier een keer gaan eten. Ik moet zeggen dat het inderdaad wel beter is dan de poffertjeskramen die je normaliter op straat ziet. De sfeer heeft ook wel weer wat. De mooie kanten gordijnen en het houten meubilair brengt je terug naar een heel ander jaartal. Ik heb gekozen voor twee porties waarvan één normale en één portie met gember. De poffertjes smaakten iets krokanter. Het was er erg druk en ik was verbaasd hoeveel mensen er maar bleven komen. Ik denk dat ik volgend jaar wel weer een bezoekje kom brengen.
Bianca E.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Vorig jaar voor het eerst hier poffertjes gegeten en dat was genoeg reden om terug te komen, ze zijn echt ouderwets lekker, we maakten alleen 1 fout, we dachten dat we een dubbele portie op zouden krijgen, nou niet dus, wat een hap is dat zeg, maar ondanks dat het veel was, waren ze heerlijk, volgend jaar komen we zeker terug ook al wonen we helemaal niet in de buurt. Wat ik het mooiste vind is dat de obers de bestellingen roepen en feilloos weten wat ze waar neer moeten zetten terwijl ze niets opschrijven. De poffertjeskraam is echt een aanrader voor jong en oud.
Amber93 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2013
De lekkerste poffertjes van Nederland zijn toch wel hier te vinden. Elke zomer bezoek in deze kraam regelmatig. Het decor is gezellig, zowel buiten als binnen. Bediening is vaak goed, maar was de laatste keer erg afstandelijk en moeilijk aan te spreken. Dat is jammer. Desondanks, toch een aanrader waar we elke zomer voor terug komen.
Henriette D.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2013
Altijd gezellig om in Laren poffertjes te eten. Al jaren komen wij elke zomer een keer aanschuiven. Het ziet er lekker oubollig uit, precies wat je van zo'n kraam verwacht. Het personeel werkt er ook al jaren. Kortom telkens weer een 'feest der herkenning'.
SergevdE .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2013
Al meer dan 10 jaar ben ik hier een trouwe klant. En inderdaad kan ik elk jaar niet wachten totdat mijn favoriete poffertjeskraan er weer is. Aardige mensen, leuke locatie en voortreffelijk lekkere poffertjes!
DeLekkerbekjes .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2013
Ik kan nooit wachten tot de kraam er weer is. Het zijn de lekkerste poffertjes die ik ken. Minimaal een a twee keer per seizoen gaan we er heerlijk poffertjes en soms ook een wafel eten. De kwaliteit is constant en de bediening is super. Top!!
Franciska W.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2013
Heerlijke poffertjes in deze kraam die al meer dan 100 (!) jaar bestaat. Prachtig gelegen op de Brink tussen de bomen. Zelfs in de kraam staan 2 bomen! De bediening is aardig en snel. Wij moeten altijd gniffelen hoe de bestelling wordt doorgegeven. De drankjes worden 'geroepen', richting de bar, achterin. De poffertjes worden naar voren 'geroepen' als "Twee maal, één Hollands." Dat zijn dan twee porties poffertjes en één portie Hollandse Wafels. Seven-up wordt "Up". Bij mooi weer is het terras heerlijk om te zitten. Binnen is het ook prima met warmtelampen in een leuk ouderwetse ambiance. Ook de koffie was heerlijk!
Kookklojo S.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2013
Van dit decor en deze ambiance krijg je t vakantiegevoel in Nederland. Vriendelijke en goede service.
Heerlijke poffertjes,de wafels voor mij te luchtig.
Janet H.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2012
Poffertjes eten in Laren hoort er iedere zomer voor ons al zo'n 25 jaar bij! bij! Altijd plaats, altijd snel bediend en altijd lekker!!
Daarbij zie je er altijd zo leuk jong, oud, arm, rijk, BN'ers, kakkers, toeristen en provincialen op de klapstoeltjes lekker zitten smikkelen.
En welke poffertjeskraam heeft er nu een boom binnen staan?!
We hopen dat deze poffertjeskraam hier altijd blijft terugkeren in de zomermaanden!
Carl K.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2012
Heeft alles wat je van een ambachtelijke poffertjeskraam verwacht! snelle vriendelijke en zakelijke bediening. De sfeer is erg goed door het traditionele decor en de ambachtelijke poffertjesplaat. Wij komen hier meerdere malen en ervaren steeds een goed en constante kwaliteit. De wafels vinden wij wat minder, eigenlijk alleen korst en vrij vettig.
De poffertjes zijn echter top, ook die met grand marnier zijn een leuke afwisseling!
Rick R.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2012
Typisch Laren. Kwaliteit is er altijd constant en de bediening prima. Vooral met kinderen bijzonder leuk om heen te gaan.Verjaardagsfeestje of zo.
J R.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2012
Al jaren komen we hier poffers eten en al jaren is het helemaal geweldig. De bediening is van van ouderwetse perfectie en de poffers en wafels zijn overheelijk. Komt nog bij dat je altijd wel bekenden tegenkomt, wat wil je nog meer?