Poetri Ajoe

Meer informatie over restaurant Poetri Ajoe

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Wi-Fi
M O.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Tien jaar geleden bij Poetri Ajoe gegeten en dat ben ik nooit vergeten, zo goed was dat. Nu toevallig terug in Den Haag en we hebben het restaurantje weer opgezocht, inmiddels zijn ze verhuisd maar bestaan gelukkig nog wel.

Het eten was weer fantastisch! Nasi goreng rames, heerlijk, loempia, heerlijk, rundvlees smoor, heerlijk, sate varkensvlees, heerlijk!

De bediening is zeer vriendelijk. De prijzen zijn hier ook helemaal prima.

Alleen de verhuizing vind ik wel jammer want het vorige pand had veel meer sfeer.

Bij elk bezoek aan Den Haag zal ik hier weer terugkomen, aanrader!
Jolanda K.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Niet geboekt en toen we aankwamen zat het restaurant vol en was het erg druk aan de afhaalbalie maar we werden vriendelijk verzoekt even te wachten en een tafel werd voor ons klaar gemaakt.
Het was voor de eerste keer dat mijn zoon (Engels) indonesisch at en hij bestelde de Babi Pangang - was heel knapperig en hij vond het geweldig. Mijn man en ik hadden allebei Nasi Rames (niet pittig want dat zijn we niet meer gewend) en was smullig met zoveel verschillende smaken. I think we found a little gem and very good value for money too.
Lindake .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Gisteren heerlijk gegeten voor de eerste keer bij dit Indonesische restaurant. We aten nasi Djawa Ajoe en een Gado- Gado en wisselde wat uit. Het was zeer authentiek en smakelijk. De bediening was heel attent en goed, de eigenaar kwam met ons een praatje maken. Aan het aantal gereserveerde tafels kon je goed merken dat het een geliefd restaurant is. En ik snap waarom. Voor wie van echt Indisch eten houdt is dit een mooi adresje.De aankleding van het restaurant is gemoedelijk.
Limapo .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Onlangs weer gegeten bij dit restaurant. Menu samengesteld m.b.v. van zeer vriendelijke vrolijke eigenaar. Eten duidelijk met uiterste zorg bereid, want alles was zeer smakelijk. Vooral de kipgerechten sprongen in het bijzonder uit, al was de rest ook om je vingers bij af te likken. Is zeker een aanrader voor iedereen die hoge eisen stelt aan Indisch eten. Volmaaktheid bestaat niet, daarom geen 10 als cijfer beoordeling.
Cheryl2205 .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Het eten is verrukkelijk, smaakt echt zoals in Indonesië. Ietwat zoet, maar dat vind ik wel lekker. Service is uitstekend, Gerard en Maria zijn als echtpaar altijd ontzettend gastvrij. Het restaurant is verder leuk aangekleed, met batik-motiefjes. Te horen gekregen dat ze ook aan catering doen, dus dat is zeker een overweging!
Lauren K.
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
De smaken uit de echte Indonesische keuken kan je bij Poetri Ajoe zeker vinden.
Lekker eten, goede sfeer en top personeel.
Erik M.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Een vriendin introduceerde mij op 9 februari jl bij eigenaar Gerard Tan en zijn vrouw Maria. Ze had haar wensenlijst telefonisch doorgegeven.... Ik bestelde gewoon à la carte: witte rijst met sateh kambing (van lam) en boemboe bali van makreel. Gerard had die dag kangkoeng kunnen krijgen, dus die nam ik ook. De (pinda)saus van de gado-2 vond ik te zoet.
Alle gerechten waren vakkundig klaargemaakt en authentiek van smaak. Mijn tafelgenoten smulden van gegrilde knoflookgarnalen, babi panggang (volgens mij een chinees gerecht) en sateh babi. De ontvangst en de bediening waren correct en sympathiek. Veel gasten werden begroet als goede vrienden in het nette huiskamerrestaurant. Alles was kraakhelder en hygiënisch, een extra bonuspunt voor de w.c., hoewel helaas op de 1e etage. De rekening voor 4 personen was €100, inclusief een fooi en kopje koffie van het huis.
24 maart 2016 ga ik er weer eten.Ggratis parkeren voor de deur!
Chris K.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Eerst denk je alleen met een toko te maken te hebben als je hier binnenkomt, maar eenmaal achter de doorgang naar het restaurant-deel is die indruk al snel verminderd. Je wordt gastvrij ontvangen. We hebben hier een rijsttafel gegeten zoals we dat al een tijd doen in Den Haag ter vergelijking van de restaurants. We namen de rijsttafel met de mogelijkheid van een extra gerecht. Eigenlijk niet nodig , de rest is al erg lekker en meer dan genoeg. De kwaliteit in variatie is groot en de smaken erg kruidig. De sate was mals en beviel uitstekend. Al bij al kan dit restaurant zich meten met de top5 in Den Haag. Met een erg goede prjs-kwaliteit-verhouding en dat geldt niet alleen het eten. Bintang bier is hier bijvoorbeeld ook nog redelijk geprijsd.
Cock D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Wij aten Nasi Djawa en Bami Rames met wat extra sate.
Eigenlijk was alles wel goed. Met uitzondering van de sate pedis: die was uitgedroogd en hard. De sate kambing en babi waren uitstekend.
Ondanks de wat eenvoudige entourage hebben we gezellig zitten eten.
Ed T.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Wij hebben heerlijk gegeten. Mijn partner de tahu petis met sate kambing.
Zelf had ik de nasi djawa. Allebei de gerechten lekker pittig, heerlijk mals vlees en de sate kambing was lekker zacht. Flinke grote porties.
Aardige bediening in een prettige sfeer.
Wij komen zeker nog een keer terug.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Op een zondag gegeten bij Poetri Ajoe. Het was goed dat we gereserveerd hadden want het kleine restaurant was die avond snel vol. Bij het opnemen van de bestelling kregen we vast een lijst van alle gerechten die niet meer te verkrijgen waren, omdat het de dagen ervoor druk was geweest. De gerechten die er wel waren, waaronder gado gado en ajam ketjap waren erg lekker. Het speciaal gevraagde gerecht met petehbonen bevatte welgeteld 1,5 petehboon, dit was teleurstellend.
De popi jopi eigenaar was iets te dominant aanwezig, dat was best jammer. Zoiets verwacht je zeker niet in een Indisch restaurant.

Al met al prima eten, maar een onvoldoende voor de service.
Carla B.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Dat het eten in het restaurant lekker is, dat wisten we al. We hebben echter ook 3 oktober j.l. Bij een Indische Kumpulan kennis gemaakt met hun catering. We hebben genoten van de verse gado gado en heerlijke Nassi Rames en de de heerlijke loempia's en pasteitjes en andere snacks ! Applaus voor de kokki ????
Lemon4all .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
We kennen dit restaurant al jaren, maar dit was ons eerste bezoek na de verhuizing naar een nieuwe locatie. De kwaliteit van het eten was als vanouds. Er is nergens (voor zover wij weten) een betere kambing bakar te krijgen (10)! "Finger licking good"! Jammer dat er geen vingerkommetje bijgeleverd werd. De saté babi pedis was goed van smaak, maar de kwaliteit van het vlees kon beter ((7), dat geldt ook voor de rendang (7). Dat neemt niet weg dat de gerechten prima gekruid waren, en ook de saus was in orde. Over het geheel, en vooral dank zij de kambing bakar, toch een 9. De bediening was zeer vriendelijk, maar naarmate de zaak drukker werd, kwam men toch duidelijk handen tekort. Overigens is dat volgens onze ervaring altijd al zo geweest, ook op de vorige locatie en onder vorige eigenaren; het hoort er kennelijk een beetje bij. Wat het decor betreft: het voldoet, en op de nieuwe locatie is het in ieder geval wat minder rommelig dan op de vorige, omdat je als restaurantbezoeker/tafelzitter minder merkt van het afhaalgebeuren. Wij komen hier zeker terug (voor de kambing bakar!).
MariaDuyvenstein .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Indische gado gado zeer lekker. Satevlees erg lekker alleen de saus kan beter in mijn ogen. Vriendelijke mensen en een mooi decor. Kort maar krachtig :)
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Na vele "middle of the road Indo's" te hebben bezocht in Den Haag, is dit een positieve uitschieter !
Gemakshalve neem ik altijd een Rijsttafel. Dat geeft het meest inzicht en variatie.
Prettig geprijsd, en werkelijk uitstekend van smaak. Alle gerechten hebben hun eigen "flavour".
Ook de extra bestelde Sateh Kambing, de graadmeter voor elke indonesische keuken, was uitstekend.
Waarom dan geen 10 ? De gado-gado miste wat knapperigheid, en er was kroepoek bijgevoegd ipv emping.
De nieuwe locatie is uitstekend. Slim het geluid gedempt door een decoratieve batik aan het plafond .
De eigenaar was zeer zorgzaam en servicegericht. Het was helemaal vol op de donderdag. Een bewijs dat deze zaak al wordt gevonden door velen.
BULBLA .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Jarenlang vaste klant bij Poetri Ajoe op de Willem de Zwijgerlaan. Vers, authentiek, en ook al was de inrichting wat ouderwets het was er wel knus. Sinds de nieuwe locatie ben ik tweemaal eten wezen halen. Tot mijn verbazing herkende ik niemand van het personeel. Allemaal nieuwe mensen.
Alle gerechten waren een tikkeltje duurder geworden. De nasi rames waar ik normaal gesproken bijna met z'n tweeën van kon eten, was nu niet eens voldoende voor mij alleen.
Het smaakte allemaal een stuk minder lekker, ik kreeg geen balletje/eitje er meer bij en er werd niet gevraagd welke saté (babi of ajam) ik erbij wilde. Sommige groentes leken wel uit blik te komen. Vlees was van slechte kwaliteit. Ook de inrichting was zover ik kon zien geen verbetering. Na de eerste keer ben ik nog 1x geweest in de hoop dat het een slechte dag voor hun was. Maar ook de tweede poging was exact dezelfde slechte ervaring. Het lijkt wel alsof het een totaal nieuw restaurant inclusief eigenaar en keuken is. Helaas... nooit meer Poetri Ajoe voor mij. Op zoek naar een nieuwe favoriet in Den Haag.
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Poetri Ajoe was ooit toen het op de Willem de Zwijgerlaan zat één van mijn favoriete Indonesische eethuizen, ik ging er regelmatig een rijsttafel eten, maar sinds ze verhuisd zijn is het dramatisch.

In het vorige pand waren de muren zwart met vergeelde foto's van vroeger en de tafels waren glimmend zwartbruin. Dat oogde toch meer als een restaurant dan nu. Witte muren, oude horecatafels en fel licht, Indo prullaria, een oude bloem in een gebruikte wijnfles, rommelig.

Het eten is nog steeds goed, de vleesgerechten zijn heerlijk, de sateh lekker, de gado gado en de bijgerechten zijn ok. Twee groente gerechten in onze rijsttafel waren dit keer niet lekker, het leek op gebakken sajoer lodeh groenten en opgewarmde bonduelle mexico melange. Dat was wellicht improviseren van de kok vanwege drukte.

En de prijs is heel laag, de kleinste rijsttafel kost maar plm 30 euro voor 2p.

Maar de bediening, die is ronduit chaotisch. Aardige mensen maar tergend ongeorganiseerd en traag. Tafels worden niet op tijd afgeruimd en ingedekt, bestellingen worden onzorgvuldig opgenomen, als je klaar bent met eten zit je nog lang met de restanten voor je, alles gaat super traag. En dat met 3 man personeel in een heel klein eethuisje, waar het meeste eten eigenlijk alleen opgewarmd hoeft te worden...heel jammer, met professioneel horeca personeel zou dat meteen opgelost zijn. Het irriteerde me mateloos, en ik denk niet dat ik er om die reden niet meer ga eten. Misschien afhalen...
R077 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Poetri is altijd goed. We komen voor de heerlijke authentieke smaak, de sfeer en de mensen die er werken. Poetri is terecht een begrip in Den Haag (in 't Statenkwartier). Ik kan van alles aanraden zoals de Rames en rijstafels, maar ook de Ajam Pedis. Dit gerecht vindt ik al 30 jaar lang zo lekker, maar bij Poetri is die zo vers en de kip zo mals. Echt smullen. Ik kijk uit naar de volgende keer.
R. M.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Alle waar naar zijn prijs, dat oude spreekwoord geldt niet voor dit restaurant, want we aten voor € 18 een "rijsttafel onbeperkt". Die was zijn geld dubbel en dwars waard. Authentieke smaken, alles mooi vers en.... even mals. Dat is een zeldzaamheid in Indische restaurants waar de vlezen meestal gortdroog en taai zijn. Hier dus niet! Heerlijk. En dat begrip onbeperkt, tja. De rijsttafel was ruim voldoende. Meer bestellen omdat het nu eenmaal in de prijs zit, zou voor ons vulgair proppen worden. Daar kwamen we niet voor. We kwamen om éven eenvoudig te genieten. Die wens werd door de charmante dames en de steengoede kokki ruimschoots vervuld. Met twee Bintangbiertjes erbij waren we met z'n tweeën € 40,50 kwijt en een smakelijke ervaring rijker. En ook voor ons belangrijk. We waren heel vroeg, werden gelijk bediend en stonden na een uur weer buiten. Binnen zat het inmiddels propvol, ook bijzonder op een slechte horeca-avond, de dinsdag. Liefhebbers genoeg voor Poetri Ajoe.
Frans S.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Heerlijk gegeten. De rijsttafel speciaal. We hebben flink ons best gedaan maat het was meer dan voldoende. Vooral de kwaliteit was erg goed. Echt traditioneel gegeten. Bediening bijzonder aardig en behulpzaam. De inrichting van het restaurant is niet van deze tijd, maar dat heeft wel weer zijn charme. Jij zit te eten en voor in het restaurant is een gezellige drukte van mensen die komen afhalen. Veel vaste klanten zo te zien. Heerlijk ontspannen Pm daar te zitten.