Poelwijk

Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00 uur

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Eén keer per jaar naar Poelwijk omdat het Aspergetijd is, maar eigenlijk zouden wij wel maandelijks willen gaan. Helaas voor ons niet mogelijk vanwege reisafstand, 1 1/2 uur, maar wanneer je id buurt woont dit is in onze ogen HET restaurant omdat:
Kundig en vriendelijk personeel, heerlijk eten, goede sfeer in restaurant en prima prijzen. Zo moet een restaurant zijn: Lekker met elkaar kunnen converseren waarbij het restaurant de rest doet en je het je nooit niet aan iets ontbreekt
BramK .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
Restaurant Poelwijk verdient een dikke pluim. Te beginnen bij de bediening: die is bijzonder vriendelijk, kundig en met oog voor timing. Mijnheer en mevrouw Janssen staan zelf in de zaak en behouden daar de hele avond moeiteloos het evenwicht tussen vriendelijkheid en professionaliteit.

Het eten is erg lekker: Een uitgebreide kaart die, zoals bij ons bezoek bleek, flexibel gehanteerd kan worden als het gaat om beperkingen in het dieet. Aan veel klassieke gerechten wordt daarnaast een subtiele, eigen draai gegeven waardoor zowel de conservatieve als de wat avontuurlijker ingestelde fijnproever aan zijn of haar trekken komt. Oh, en de wijn is er nog eens prima.

Als er al een kanttekening bij het geheel gesteld moet worden, dan gaat het wel over de grootte van de porties: die zijn namelijk nogal groot, en omdat het allemaal zo lekker is, en je -ik wel in ieder geval- dus genegen bent om alles op te eten, merk je daar pas bij thuiskomst de gevolgen van...

Kortom: we hebben een heerlijke avond gehad. We kijken alweer uit naar ons volgende bezoek aan restaurant Poelwijk!
Koekenbakker81 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Heerlijk gegeten bij Poelwijk! Zeer uitgebreide kaart met daarnaast ook nog een extra wildkaart met daarop zowel de klassiekers als wat apartere gerechten. Bij het wild werd een bolletje huigemaakte pruimenparfait geserveerd. Een traditie, bleek na de uitleg van dhr Janssen, die hier nog in ere wordt gehouden. Leuk detail! De bediening was kundig en erg vriendelijk. Echt een topavond gehad, we komen hier zeker vaker terug!!
Amarilla .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Eindeloos wachten! Tomatensoep met ravioli brokken erin??? Geen aanrader! Wil je hier naartoe trek er een dag voor uit. Bediening vriendelijk maar niet snel. Argument is dat het vlees moet garen. Ik heb een hertenbiefstuk besteld?????
Job V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Niet meer aanwezig in het jaarboekje: wild in de achterhoek, maar nog steeds een uitstekend restaurant om wild te eten We aten hertenhaasfilet, hazenrugffileten wildzwijnmedaillons met een prachtig garnituur en ! Zoals het ouderwets hoort een pruimenijs parfait bij het hoofdgerecht om de wildsmaak af en toe "af te blussen" Heel apart!Prima,, vriendelijke, deskundige bediening en een interieur, dat voor mij prima bij zo'n wildkaart past. Al dat trendy gedoe:hier zit duidelijk de aandacht in het eten.Laat het wildboekje dus dit jaar maar voor wat het is en ga direct naar Poelwijk!
Pe-Pe .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Met 4 personen hier gegeten. Een misschien beetje achterhaald inrichting maar wel veel ruimte rond de tafeltjes. De bediening was het begin wat formeel maar in de loop van de avond werd dit veel minder en werd er alles aan gedaan om je het naar de zin te maken. Vandaag voor het eerst de wildkaart dus daarvan hebben we geprofiteerd. Deze uitgebreide wildkaart biedt heerlijke gerechten die net, ik zal het vast verklappen, zo lekker smaken als ze lijken te smaken op de kaart. Vooraf 3x de roergebakken reepjes hertenhaas en 1x carpaccio van het hert. Mooie opmaak en voortreffelijk van smaak. Voor een hoofdgerecht was het mooielijk kiezen maar het worden uiteindelijke: 1 x Zwijnhaas en 3x Wildtrio van haas, hert en zwijn met garnituur van perziken met cranberries, aardappelpartjes en peertjes. Daarnaast krijgt iedereen een bolletje heerlijke pruimenparfait. Smullen geblazen en (meer dan) voldoende. Een uitstekende witte en rode huiswijn maken de avond compleet. Voor een dessert was helaas geen plaats meer dus alleen koffie na. Niet het goedkoopste restaurant maar wel erg veel waar voor je geld.
Als klap op de vuurpijl worden we door de eigenaar naar huis gebracht als onze auto niet meer wil starten. Service uit vervlogen tijden.
Als we weer in de buurt zijn komen we hier zeker nog een keertje langs.
Nina118 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2014
Een huiskamersfeer, wat neigt naar ouderwets. Vriendelijke bediening. We moesten een paar keer zelf vragen of we nog wat drinken mochten bestellen.
Het aspergebuffet was erg lekker en werd steeds weer aangevuld. Hierdoor steeds vers en warm eten. Het toetje was met het ijs van ijssalon Pisa en fijne afsluiting.
Sebastians .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2013
Het concert van Anouk ging gisteren niet door en in de plaats daarvan hebben wij met zijn 4 getafeld bij deze mooi locatie. Hier wordt het mooi gekookt . Smaakvol gerechten en niet te weinig. De wijn was uitstekend en de bediening vriendelijk. Kom zeker terug.
GJ_Bos .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
Heerlijk gegeten (menu met wildschotel als hoofdgerecht) vriendelijke bediening en een schappelijke prijs. Zeer tevreden. Als we weer in de buurt zijn komen we hier zeker terug.
Margriet- .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2013
Ja leuk eten hier! Een echt restaurant met een goede en zeer uitgebreide kaart. De proeverij van wild als voorgerecht was prachtig.
De bediening was zeer correct. Het restaurant is misschien wat gedateerd ingericht, maar dat vind ik helemaal niet storend.
Peter-1967 .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2012
Heerlijk wild gegeten. Klassieke gerechten in een klassiek restaurant. De service van de heer en mevrouw Jansen is klasse.
Hier wordt nog met passie gekookt en dat proef je. Zowel in het wildseizoen als in het aspergeseizoen is Poelwijk een van de betere adressen in Gelderland.
ECTS .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2012
Het eten heeft een meer dan prima prijs/kwaliteits verhouding. De bediening is uitermate gastvrij en hartelijk met de baas en de bazin op de vloer met aandacht voor hun gasten. En tsja, de inrichting. Die is niet hip en trendy meer maar daar kwam ik ook niet voor. Heb eigenlijk ook liever een stoel die heerlijk zit dan een design stoel die er leuk uitziet maar oncomfortabel is.
Wilma V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Poelwijk blijft gewoon een lekker standaard restaurant. Je weet altijd wat voor kwaliteit je krijgt, goed. De bediening is bijzonder vriendelijk. Kortom, we komen er steeds weer graag terug.