Podium onder de Dom

Domstraat 4 3512 JB Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Podium onder de Dom

Pure gerechten met een losse benadering

De culinaire kunst van Chef-kok Leon Mazairac is dat hij zijn gasten verrast met de oorspronkelijke smaak van zijn producten. In een schitterende en ruime ambiance geniet je van de allerlekkerste ingrediënten van het seizoen. Bovendien wordt alles hier ambachtelijk bereid, van brood tot patisserie. De koks en gastheren houden elkaar scherp, waardoor de kwaliteit gewaarborgd blijft. Als gast pluk je hier de vruchten van en hoef je eigenlijk maar één ding te doen: genieten.

Meer informatie over restaurant Podium onder de Dom

• : Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Donderdag 18:00 - 00:00
Vrijdag en Zaterdag 18:30 - 00:30
Zondag Gesloten

9,2
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Onvoorstelbaar dat 't Podium geen Michelinster heeft. We waren hier tijdens een, perfect georganiseerde, wijnproeverij met aansluitend diner. Het diner bestond uit verschillende signature dishes van Leon Mazairac. Met, voor mij, als hoogtepunten de raviolo met ossestaart in een romige saus van mascarpone en het kaasplankje. Ik begrijp dat je daarvoor niet hoeft te koken, maar wat een vondst deze streekkazen!
Ferry K.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Een 7 gangen diner. Op zijn minst kan ik zeggen dat het heel bijzonder was. Gestart met verschillende visgerechtjes en natuurlijk de bijpassende wijnen. Van rauwe zeebaars naar mul in een bisque.
Dun gesneden paardenvlees met een saus van oester. De raviolo met truffel was wel 1 van de hoogtepunten.
Dit eet je niet in een willekeurig restaurant. Sterwaardig.
Niet goedkoop maar heel erg goed. Jong personeel maar niet onbekwaam. Zelf de chef kok komt langs om te vragen of alles naar wens is.
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Dit had iets moois kunnen zijn.. Maar haalde helaas niet de verwachting.

Met kerst gaan lunchen bij Podium, een restaurant waar we al een tijdje graag een keer gingen eten. Interieur is ruim opgezet en kent veel rood; met kerst vond ik dit kunnen, maar ben bang dat dit gedurende het jaar misschien wat "over the top" kan voelen. Achja, de akoestiek is goed en je hebt lekker de ruimte. Dat waardeer ik.

Bediening is jong, maar kundig. Leuk om te ervaren dat leeftijd niets afdoet aan kennis en kunde.

Of wij het bijpassende wijnarrangement wilde? Zeker!

De amuses waren naar onze smaak veel te rijk: Een lauwwarme oester, met een romige saus gekleurd met inkt (inktvis). De saus was al gaan zetten, waardoor het een soort teer leek op een lauwwarme oester. Niet onze smaak.
Daarnaast werd ganzenlever met wederom een lauwwarme romige emulsie ( dit keer truffel) geserveerd. Twee keer lauwwarm en erg romig, naar onze smaak echt te zwaar en in contrast met de frisse salade van kreeft die volgde, in onze optiek echt een verkeerde keuze voor amuses.

"we serveren hier een lekker glaasje champagne bij, met oceanische toetsen" - Erg lekker. ( Maar houd deze even in het achterhoofd)

De overige gangen waren goed en erg lekker. Weinig bijzondere bereidingen als krokant, gel, mousse of andere structuren in dit lunchmenu. Ook minder innovatief dan waar ik op had gehoopt gezien de naam van Podium. Ik kan niet beoordelen of dat bij diner ook zo is.
In deze lunch wel perfect gegaarde kreeft, erg smaakvolle mul en botermals hert. En feitelijk dus zeker smaak gegeten.

Echter toch een nare afdronk van dit bezoek; Naast het wijnarrangement ( 30,00 p.p) vonden wij namelijk ook de Champagne apart op de rekening. En wel voor 27,50 ( 13,75 per glas)
Terwijl dit niet los is besteld en werd gepresenteerd als standaard onderdeel van het wijnarrangement.
Dit kan echt niet.

Benoem als iets een supplement is, zoals bij de kaasgang wel is gedaan. Zeker als de prijs van het supplement buiten-proportioneel is.

Je verhoogt hiermee, voor gasten onbewust, het wijnarrangement met bijna 50% en dat is niet fair en niet nodig.
Harry M.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Een hachelijke onderneming om een recensie te willen schrijven over een restaurant als Podium onder de Dom, zeker voor iemand die doorgaans betaalbaardere locaties kiest, liefst met gebruik van een fikse grouponkorting. Toch waag ik een poging.
We werden hartelijk onthaald en naar onze tafel begeleid, waarbij onze stoelen naar achteren werden geschoven, zodat we makkelijk plaats konden nemen. Slechts enkele keren eerder hadden wij op een vergelijkbaar culinair niveau gegeten en al vanaf het eerste moment deed onze ervaring daaraan denken. Prettig correct en volgens de etiquette, wat toch ook wel iets dwingends heeft. Je voelt je toch gedwongen om je keuriger te gedragen dan je gewend bent, maar toen ik onhandig al bij het eerste gerecht een vork op de grond liet vallen, was binnen tien seconden een ober ter plaatse om de vork te vervangen.
We hadden een mooie tafel met veel ruimte om ons heen. We hadden iets te vieren en besloten ons niet te laten tegen houden door de financiën en kozen voor het Podium menu (7 gangen) inclusief het wijnarrangement.
De bediening bestond volledig uit zeer jonge mensen. Alleen de chef, die af en toe aan onze tafel verscheen om op smakelijke wijze iets te vertellen over het eten, was van middelbare leeftijd. Ook de sommelier was een jonge man van 23 jaar. Voor ons maakte het niet uit, maar ik kan mij wel voorstellen dat een wijnkennende klant misschien niet snel iets aanneemt van een jongen die nog maar een paar jaar legaal alcohol mag gebruiken. Hoe dan ook, de sommelier had steeds een enthousiast en aanstekelijk verhaal over de wijnen en schonk ons continue een vriendelijke glimlach.
Lang hoefden wij niet te wachten op de gerechten. Het was heerlijk en wij vonden het vrij spectaculair. Maar nogmaals, wij zijn geen echte kenners. Alle hapjes waren erg klein, dat hoort natuurlijk ook wel bij een zeven gangen menu, maar daardoor leek er geen onderscheid te bestaan tussen voor-, hoofd- en tussengerechten. De gerechten waren hapjes waardoor het meer op een proeverij dan op een diner leek. Een paar uitblinkers waren de ‘Zeeuwse platte’, een fantastisch bereide oester, de kabeljauwwangetjes en de grof gehakte tartaar met flinterdunne plakjes rauwe champignon. Ook de ravioli, waarbij de chef zelf verse truffel raspte boven mijn bord, was echt spectaculair te noemen. Toch waren er ook gerechten die ‘gewoon’ goed waren zonder dat er sprake was van ‘intense smaken’. Begrippen als ‘smaaksensaties’ of ‘smaakexplosies’ gebruik ik dan ook niet. Wat dat betreft was het wel aan de voorzichtige kant.
Door de extra - buiten het menu vallende - rasp van verse truffels en een afwijkende desertkeuze, werd de prijs uiteindelijk toch nog flink duurder dan verwacht. Fantastisch, maar misschien wel terecht nog geen ster.
Johannes D.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Vanaf de eerste stap over de drempel van Podium onder de Dom voel je je als een gast die bij goede vrienden is uitgenodigd. "Wat fijn dat u er bent", zegt de jongeman die onze jas aanneemt stralend. Het klinkt oprecht, je ziet aan iedereen die hier werkt dat ze er eer in leggen om de gast een fantastische avond te bezorgen. Het interieur ademt klasse en rust: casual chic, warme kleuren, een gedempte akoestiek, comfortabele stoelen en tafels die ruim van elkaar verwijderd staan, zodat je nu eens niet de gesprekken van je buren hoeft te volgen. De kaart biedt een ruime keuze aan spannende gerechten, maar wij gingen voor het 4 gangen diner (er is ook een 7-gangen variant!), mét wijnarrangement, dat ook uit halve glazen (met dito prijs) bleek te kunnen bestaan, een attent gebaar voor degene die niet teveel wil (mag) drinken. Niet alleen zijn presentatie en kwaliteit van het eten van het hoogste niveau, maar ook de bediening: alert, efficiënt, uitermate sympathiek en vol deskundige wetenswaardigheden over wijn en gerechten, maar nooit opdringerig of gehaast: rust is hier het sleutelwoord. Dat dit niet hoeft samen te gaan met lange wachttijden tussen de diverse gangen werd hier eens te meer bewezen: het tempo was, ondanks een zo te zien volle zaak, aangenaam vlot.
Is er nog ruimte voor verbeteringen? Misschien, als je een muggenzifter bent. Ik vond de borden waarin de gerechten werden opgediend soms iets té weelderig qua design, met zulke vreemde deksels dat het af en toe wat lachwekkend was. En voor het toilet moet je wel een heel ingewikkelde gang maken naar de etage van de hotelkamers, via een bochtig trappenhuis (waarbij je halverwege opeens vol in beeld verschijnt achter een groot venster dat het restaurant inkijkt; discreet naar de toilet gaan is er dus niet bij!). In dat grote pand zou toch een iets makkelijker benaderbare toilet op de begane grond mogelijk moeten zijn.
Maar verder niets dan de hoogste lof. Zeker, het is hier niet goedkoop, maar voor zo'n fantastische avond heb je dat graag over!
Cees S.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
geweldige avond gehad. eten waar de smaak aan alle kanten van af spatte. mooie bijpassende wijnen, maar wel wat zuinigjes geschonken. bediening in alle opzichten perfect en attent.
PB1981 .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Utrecht heeft eindelijk een restaurant dat zich kan meten met de betere restaurants en voorzichtig en stiekem, wellicht mag denken aan iets wat Michelinst.. begint. De locatie is leuk, maar inrichting en sfeer binnen is belangrijker. Deze is goed verzorgd en voelt warm aan. Het eten is meer dan goed. Voor 75 euro krijg je een uitgebreid menu en ben je een avond zoet. Het eten valt op door een zeer gebalanceerde smaak, het zijn geen smaakexplosies met zeer uitgesproken smaken. Ik omschrijf het als gewoon erg goed en lekker. In het menu zat een gerecht wat niet echt een topper was, gerecht 1 met de mierikswortel, maar dat werd weer overgecompenseerd door een meer dan voortreffelijke kabeljauwwang en vooral de raviolo (echt goed). Het toetje was dan weer bijvoorbeeld vooral zuur en miste de balans wel. Mijn moeder had ipv kaas het toetje gebaseerd op de citroentaart en deze was weer voortreffelijk. Maar dat mocht de pret niet drukken deze minpuntjes. De bediening is overigens top, ze weten waar ze t over hebben en staan open voor suggesties en passen zich goed aan de setting aan tafel. Ik hou ervan. Minpuntje, de rode wijnkaart biedt weinig opties voor losse glazen of halve flessen. Wij schakelden van een megagoede Chablis over naar een rode in t glas. Ai, dat was geen pretje. We komen hier zeker terug! Steralert...
simon K.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Waanzinnig goed gegeten. In een bomvol Utrecht liepen we langs Podium, keken naar binnen en besloten het te proberen. Absoluut geen spijt, het 4 gangen diner was top en we kregen er nog (echte smaakexplosie, heel leuk gerechtje) een 5e gang cadeau die 'over' bleek te zijn. De tartaar en de raviolo spande de kroon maar ook de bijbehorende Siciliaanse wijn en Beuajolas waren geweldig. Bediening was voortreffelijk en echt persoonlijk. Absolute aanrader. Ook de sfeer was goed. Bijzondere ervaring, met mooi uitzicht op verlichte Dom
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Uitstekend restaurant. We hebben vijf gangen gegeten met een wijnarrangement. Alle gangen waren gevarieerd met zeer nadrukkelijke en verrassende smaakcombinaties. Vriendelijke bediening door jonge obers die alles wisten. Het wijnarrangement was prima met vaak onbekende en goed passende wijnen
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Een fantastische eet-avond bij Podium! Vanaf de gastvrije ontvangst tot het vertrek hebben we ons thuisgevoeld. Stuk voor stuk zijn de jongens en meisjes in de bediening heel erg goed, vriendelijk met de goeie mix tussen 'zoals-het-hoort' en informeel en vooral met kennis van zaken. Ook in de keuken weten ze heel goed wat ze doen! Het podium-menu is uitgebreid en heerlijk. De ene smaaksensatie na de ander. Ook de keuze van wijnen is erg goed. En ook van de kaaswagen komt veel lekkers en ook daarvan weten ze bij Podium heel goed waar ze het over hebben. Ik kom hier nog heel graag een keer terug!
Merijn B.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Wauw, hier moet je echt geweest zijn als je van lekker eten houdt en van goede service. Wij hebben een top avond gehad waarbij alles klopte. De bediening was zeer vriendelijk en attent en verstonden hun vak uitstekend, wat ook geldt voor de keuken brigade. Wij hadden het 7 gangen verrassingsmenu en dat deed zijn naam eer aan. Wat mij betreft het beste restaurant in Utrecht.
loekijssel .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Gisterenavond met 4 personen genoten van het "podium-menu"
Een uitstekende keuze want je valt hier van de ene in de andere verassing.
Een leuk enthousiast en jong team welke uitstekend op elkaar zijn ingewerkt, begrijpen heel goed hoe je het de gasten naar de zin maakt.
Een heerlijke madeleine van ganzenlever, een oester in een aspic die als een zalfje in de mond smelt, het zijn slechts 2 van de diverse gangen, stuk voor stuk verrukkelijk.
Hier kom ik graag terug en als ik zou willen eindigen met de opmerking:
" Op naar een Michelinster"
Caroline B.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Eindelijk eens van gekomen om hier te eten. Wat ik heel prettig vond was dat vooraf werd uitgelegd dat ik als zwangere in principe de hele kaart kond eten (incl rauwe oester en vis) maar dat ze dit wel graag met mij wilde overleggen of ik me daar goed bij voelde. Immers is ieder hier anders in. Zelf vertrouw ik op de chef en was ik blij dat ik de hele kaart kon hebben. We hebben het uitgebreide casting menu gekozen. De hele avond zijn we verder ook goed super attent bediend zonder dat het te overdreven werd. Er zat voldoende tijd tussen de gangen zodat je niet rond het hoofdgerecht een volgepropt gevoel hebt. Het eten was kakelvers en boordevol smaak. Verwacht geen excentrieke smaakcombinaties of bizarre kookkunsten (denk aan de Heston Blumenthal creaties). Wel een evenwichtig menu dat tot in de puntjes is bereid. Een aanrader.
Niels P.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Wat is het fantastisch om hier te komen dineren. We hadden hoge verwachtingen, ondanks het feit dat Podium (nog) geen Michelin ster heeft. We kregen voortreffelijke amuses, mooi opgemaakte gerechten en de jonge, maar zeer bekwame bediening voelt goed aan wat ze moeten doen en zeggen. Wij vinden het erg leuk om voorgelicht te worden over wat we op ons bord zien en welke wijn daar bij komt. Alles was smullen en de wijnen waren goed gebalanceerd. Ik had kaas als extra gerecht. Mijn vriendin grapte achteraf tegen mij, dat ik nog wel meer zou willen van die ene kaas die mij was aan geraden. Ik knikte instemmend. De jongen die een tafel verderop stond ving dat op en bracht nog een extra stukje. Leuk!
Al met al, was het een mooie ervaring, een avond uit, met een redelijke rekening voor wat we gehad hebben. Wij komen zeker terug. Met stip op 1 in stad Utrecht! Die Michelinster komt vanzelf, ook al willen ze het misschien niet om onbevangen te kunnen blijven werken. Ze verdienen het wel!
Hester V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Het was al jaren geleden dat ik een keer eerder bij deze chef, toen nog in de Lange Nieuwstraat, had gegeten en we hebben genoten! De gerechten waren heerlijk, de bijpassende wijnen maakten het compleet. Een absolute aanrader voor een avond lang heerlijk tafelen!
pokpok .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Goede en attente bediening, geweldige wijnen en waanzinnig lekker eten. Alles klopte. Ik heb slechts een paar keer eerder zo lekker gegeten als vanavond. In de meeste restaurants voegen de wijnen weinig toe. Podium herinnert je eraan wat de meerwaarde kan zijn van wijnen die goed bij de gerechten passen.
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Op een vrijdag met vier vrienden gegeten bij het Podium. De verwachtingen waren vooraf best hoog, maar ze werden moeiteloos overtroffen. Het eten was zonder uitzondering van topniveau, verfijnd en in balans. Ook de wijnen waren perfecte begeleiders met keuzes die vaak durfden te contrasteren met de gerechten in plaats van 'alleen maar' te versterken. Attente bediening zonder teveel aanwezig te zijn en een goed gevoel voor waar onze tafel behoefte aan had.
Tycho J.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Op een donderdag hier gegeten in het bargedeelte omdat de normale zaal al vol zat. Het eten was uitmuntend en ook de opmaak van de gerechten was een lust voor het oog. De service was uitmuntend en deze jongen dacht leuk met ons mee. Bij de ravioli kregen wij ook twee wijnen geserveerd zodat wij konden proeven en onze mening konden geven over welke wij beter bij het gerecht vonden passen. Ook hadden wij gehoord dat er lekkere Gin tonics te drinken waren en na overleg kregen wij dat bij het nagerecht omdat het niet zou passen bij de andere gerechten. Mede hierdoor vond ik het personeel zeer professioneel overkomen.

Al met al een perfecte avond gehad. Het bargedeelte schijnt iets minder formeel te zijn maar desondanks is het nog steeds redelijk formeel. Ik zou persoonlijk het bargedeelte aanraden.
Miriam H.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
In één woord geweldig! De bediening is erg goed, we voelden ons zeer op ons gemak. De sfeer was ontspannen en de tijd werd genomen om dingen uit te leggen. De wijnen waren zeer verrassend en heerlijk! Wij vonden de raviolo met runderstaart, mascarpone en balsamico het lekkerst, geen wonder dat het een signature dish is! De harder, de ganzenlever, de kreeft, alles is me bijgebleven. Het dessert vonden we een tikje achterblijven bij de rest, voor ons gevoel was er iets te veel gelatine of iets dergelijks gebruikt maar nog steeds zeer smakelijk! Prijzen liggen wel in het hogere segment, maar het is iedere euro waard. Een bijzondere avond uit, waar er uitstekend voor je gezorgd wordt!
Jelle D.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Op uitnodiging van een relatie mocht ik een restaurant kiezen. Het werd Podium onder de Dom. Een restaurant dat al een poos op mijn lijstje stond. En wat bleek: niet geheel onterecht. Heer-lijk gegeten. Vooral de ganzenlever en de kreeft waren één groot feest in de mond. Het wijn arrangement sloot goed aan en de service was top. Persoonlijk houd ik er van als er verschillende mensen aan tafel komen. Iemand voor de wijn, een kok die trots verteld over de geserveerde gang. Echt super. Aanrader!