Podium onder de Dom

Domstraat 4 3512 JB Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Podium onder de Dom

Pure gerechten met een losse benadering

De culinaire kunst van Chef-kok Leon Mazairac is dat hij zijn gasten verrast met de oorspronkelijke smaak van zijn producten. In een schitterende en ruime ambiance geniet je van de allerlekkerste ingrediënten van het seizoen. Bovendien wordt alles hier ambachtelijk bereid, van brood tot patisserie. De koks en gastheren houden elkaar scherp, waardoor de kwaliteit gewaarborgd blijft. Als gast pluk je hier de vruchten van en hoef je eigenlijk maar één ding te doen: genieten.

Meer informatie over restaurant Podium onder de Dom

Voordelig
Erg kort
PB1981 .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Utrecht heeft eindelijk een restaurant dat zich kan meten met de betere restaurants en voorzichtig en stiekem, wellicht mag denken aan iets wat Michelinst.. begint. De locatie is leuk, maar inrichting en sfeer binnen is belangrijker. Deze is goed verzorgd en voelt warm aan. Het eten is meer dan goed. Voor 75 euro krijg je een uitgebreid menu en ben je een avond zoet. Het eten valt op door een zeer gebalanceerde smaak, het zijn geen smaakexplosies met zeer uitgesproken smaken. Ik omschrijf het als gewoon erg goed en lekker. In het menu zat een gerecht wat niet echt een topper was, gerecht 1 met de mierikswortel, maar dat werd weer overgecompenseerd door een meer dan voortreffelijke kabeljauwwang en vooral de raviolo (echt goed). Het toetje was dan weer bijvoorbeeld vooral zuur en miste de balans wel. Mijn moeder had ipv kaas het toetje gebaseerd op de citroentaart en deze was weer voortreffelijk. Maar dat mocht de pret niet drukken deze minpuntjes. De bediening is overigens top, ze weten waar ze t over hebben en staan open voor suggesties en passen zich goed aan de setting aan tafel. Ik hou ervan. Minpuntje, de rode wijnkaart biedt weinig opties voor losse glazen of halve flessen. Wij schakelden van een megagoede Chablis over naar een rode in t glas. Ai, dat was geen pretje. We komen hier zeker terug! Steralert...
Erik F.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Waanzinnig goed gegeten. In een bomvol Utrecht liepen we langs Podium, keken naar binnen en besloten het te proberen. Absoluut geen spijt, het 4 gangen diner was top en we kregen er nog (echte smaakexplosie, heel leuk gerechtje) een 5e gang cadeau die 'over' bleek te zijn. De tartaar en de raviolo spande de kroon maar ook de bijbehorende Siciliaanse wijn en Beuajolas waren geweldig. Bediening was voortreffelijk en echt persoonlijk. Absolute aanrader. Ook de sfeer was goed. Bijzondere ervaring, met mooi uitzicht op verlichte Dom
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Uitstekend restaurant. We hebben vijf gangen gegeten met een wijnarrangement. Alle gangen waren gevarieerd met zeer nadrukkelijke en verrassende smaakcombinaties. Vriendelijke bediening door jonge obers die alles wisten. Het wijnarrangement was prima met vaak onbekende en goed passende wijnen
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Een fantastische eet-avond bij Podium! Vanaf de gastvrije ontvangst tot het vertrek hebben we ons thuisgevoeld. Stuk voor stuk zijn de jongens en meisjes in de bediening heel erg goed, vriendelijk met de goeie mix tussen 'zoals-het-hoort' en informeel en vooral met kennis van zaken. Ook in de keuken weten ze heel goed wat ze doen! Het podium-menu is uitgebreid en heerlijk. De ene smaaksensatie na de ander. Ook de keuze van wijnen is erg goed. En ook van de kaaswagen komt veel lekkers en ook daarvan weten ze bij Podium heel goed waar ze het over hebben. Ik kom hier nog heel graag een keer terug!
Merijn B.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Wauw, hier moet je echt geweest zijn als je van lekker eten houdt en van goede service. Wij hebben een top avond gehad waarbij alles klopte. De bediening was zeer vriendelijk en attent en verstonden hun vak uitstekend, wat ook geldt voor de keuken brigade. Wij hadden het 7 gangen verrassingsmenu en dat deed zijn naam eer aan. Wat mij betreft het beste restaurant in Utrecht.
Loekijssel .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Gisterenavond met 4 personen genoten van het "podium-menu"
Een uitstekende keuze want je valt hier van de ene in de andere verassing.
Een leuk enthousiast en jong team welke uitstekend op elkaar zijn ingewerkt, begrijpen heel goed hoe je het de gasten naar de zin maakt.
Een heerlijke madeleine van ganzenlever, een oester in een aspic die als een zalfje in de mond smelt, het zijn slechts 2 van de diverse gangen, stuk voor stuk verrukkelijk.
Hier kom ik graag terug en als ik zou willen eindigen met de opmerking:
" Op naar een Michelinster"
Lienepien_1984 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Eindelijk eens van gekomen om hier te eten. Wat ik heel prettig vond was dat vooraf werd uitgelegd dat ik als zwangere in principe de hele kaart kond eten (incl rauwe oester en vis) maar dat ze dit wel graag met mij wilde overleggen of ik me daar goed bij voelde. Immers is ieder hier anders in. Zelf vertrouw ik op de chef en was ik blij dat ik de hele kaart kon hebben. We hebben het uitgebreide casting menu gekozen. De hele avond zijn we verder ook goed super attent bediend zonder dat het te overdreven werd. Er zat voldoende tijd tussen de gangen zodat je niet rond het hoofdgerecht een volgepropt gevoel hebt. Het eten was kakelvers en boordevol smaak. Verwacht geen excentrieke smaakcombinaties of bizarre kookkunsten (denk aan de Heston Blumenthal creaties). Wel een evenwichtig menu dat tot in de puntjes is bereid. Een aanrader.
Niels P.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Wat is het fantastisch om hier te komen dineren. We hadden hoge verwachtingen, ondanks het feit dat Podium (nog) geen Michelin ster heeft. We kregen voortreffelijke amuses, mooi opgemaakte gerechten en de jonge, maar zeer bekwame bediening voelt goed aan wat ze moeten doen en zeggen. Wij vinden het erg leuk om voorgelicht te worden over wat we op ons bord zien en welke wijn daar bij komt. Alles was smullen en de wijnen waren goed gebalanceerd. Ik had kaas als extra gerecht. Mijn vriendin grapte achteraf tegen mij, dat ik nog wel meer zou willen van die ene kaas die mij was aan geraden. Ik knikte instemmend. De jongen die een tafel verderop stond ving dat op en bracht nog een extra stukje. Leuk!
Al met al, was het een mooie ervaring, een avond uit, met een redelijke rekening voor wat we gehad hebben. Wij komen zeker terug. Met stip op 1 in stad Utrecht! Die Michelinster komt vanzelf, ook al willen ze het misschien niet om onbevangen te kunnen blijven werken. Ze verdienen het wel!
Hester V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Het was al jaren geleden dat ik een keer eerder bij deze chef, toen nog in de Lange Nieuwstraat, had gegeten en we hebben genoten! De gerechten waren heerlijk, de bijpassende wijnen maakten het compleet. Een absolute aanrader voor een avond lang heerlijk tafelen!
Pokpok .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Goede en attente bediening, geweldige wijnen en waanzinnig lekker eten. Alles klopte. Ik heb slechts een paar keer eerder zo lekker gegeten als vanavond. In de meeste restaurants voegen de wijnen weinig toe. Podium herinnert je eraan wat de meerwaarde kan zijn van wijnen die goed bij de gerechten passen.
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Op een vrijdag met vier vrienden gegeten bij het Podium. De verwachtingen waren vooraf best hoog, maar ze werden moeiteloos overtroffen. Het eten was zonder uitzondering van topniveau, verfijnd en in balans. Ook de wijnen waren perfecte begeleiders met keuzes die vaak durfden te contrasteren met de gerechten in plaats van 'alleen maar' te versterken. Attente bediening zonder teveel aanwezig te zijn en een goed gevoel voor waar onze tafel behoefte aan had.
Miriam H.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
In één woord geweldig! De bediening is erg goed, we voelden ons zeer op ons gemak. De sfeer was ontspannen en de tijd werd genomen om dingen uit te leggen. De wijnen waren zeer verrassend en heerlijk! Wij vonden de raviolo met runderstaart, mascarpone en balsamico het lekkerst, geen wonder dat het een signature dish is! De harder, de ganzenlever, de kreeft, alles is me bijgebleven. Het dessert vonden we een tikje achterblijven bij de rest, voor ons gevoel was er iets te veel gelatine of iets dergelijks gebruikt maar nog steeds zeer smakelijk! Prijzen liggen wel in het hogere segment, maar het is iedere euro waard. Een bijzondere avond uit, waar er uitstekend voor je gezorgd wordt!
Tycho J.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Op een donderdag hier gegeten in het bargedeelte omdat de normale zaal al vol zat. Het eten was uitmuntend en ook de opmaak van de gerechten was een lust voor het oog. De service was uitmuntend en deze jongen dacht leuk met ons mee. Bij de ravioli kregen wij ook twee wijnen geserveerd zodat wij konden proeven en onze mening konden geven over welke wij beter bij het gerecht vonden passen. Ook hadden wij gehoord dat er lekkere Gin tonics te drinken waren en na overleg kregen wij dat bij het nagerecht omdat het niet zou passen bij de andere gerechten. Mede hierdoor vond ik het personeel zeer professioneel overkomen.

Al met al een perfecte avond gehad. Het bargedeelte schijnt iets minder formeel te zijn maar desondanks is het nog steeds redelijk formeel. Ik zou persoonlijk het bargedeelte aanraden.
Jelle D.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Op uitnodiging van een relatie mocht ik een restaurant kiezen. Het werd Podium onder de Dom. Een restaurant dat al een poos op mijn lijstje stond. En wat bleek: niet geheel onterecht. Heer-lijk gegeten. Vooral de ganzenlever en de kreeft waren één groot feest in de mond. Het wijn arrangement sloot goed aan en de service was top. Persoonlijk houd ik er van als er verschillende mensen aan tafel komen. Iemand voor de wijn, een kok die trots verteld over de geserveerde gang. Echt super. Aanrader!
Quintin S.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Geweldig eten hier. Het ene gerecht nog beter dan het andere. Geen overdreven keuzes qua ingredienten maar vooral puur en simpel. De gelakte paling is waanzinnig. Bijzonder aangename wijn erbij en zeer vriendelijke service.
Alfred V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Al vaker gegeten bij chef Leon Mazairac maar het was de eerste keer dat we hebben geluncht bij restaurant Podium onder de Dom in Utrecht. We hebben enorm genoten van deze vijf-gangen lunch. We begonnen met twee heerlijke amuses. De eerste gang was een tartaar met Bonito tonijn. Nummer twee was een madelaine van ganzenlever. Ganzenlever roept bij mij nogal weerstand op maar jemig wat was dit lekker. Drie een Kritharaki in Bisque met Zeeuwse kreeft, ook verrukkulluk. Daarna volgde een Rode Mul met asperge die ook precies juist was klaargemaakt. Tot slot een overheerlijk toetje van aardbeien, basilicumijs en balsamico, plus een perfecte espresso. Bij de lunch hadden we een wijnarrangement/-proeverij dat/die werd verzorgd door wijnmaker Clemens Busch en wijnhandel Margaret Wines uit Utrecht. Alles klopte die middag. En zeer verrassend ook dat wijnen uit de Moeselstreek zo veelzijdig kunnen zijn.
Extra mooi was dat deze lunch volledig ten goede kwam aan een goed doel, namelijk onderzoek naar de spierdystrofie Duchenne. Al met al fantastisch!
Ellis V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Genoten van de benefietlunch afgelopen zondag, de gangen en de wijnen waren subliem op elkaar afgestemd, leuk om hier ook eens te eten in een heel andere setting dan 's avonds.
Eric R.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wat een geweldig restaurant. In mijn ogen klopt hier alles.
Locatie, de "zit" in het restaurant, veelal ronde tafels, ouderwets gedekt en het eten is ver boven gemiddeld. Er wordt hier gewerkt vanuit een visie en met ziel. En dat proef je.
Seizoensgebonden, wisselende menukaart en verrassende begeleidende wijnen.
Je moet wel van een lange avond tafelen kunnen genieten. De prijzen behoren tot het hogere segment , maar prijs/kwaliteit verhouding is dat zonder meer waard.
TIP: reserveer op tijd en blijf gelijk overnachten in één van de kamers of zelfs charmante suite's.
Nathan V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Werkelijk een fantastisch avondje uit! Het blijft verrassend lekker en goed tafelen hier. Service is fantastisch, na een korte vraag naar het gerecht met de absint, stelt de chef voor dit gerecht in te passen in het menu. Daarnaast blijft de uiterst smaakvolle ravioli een hit in het menu. Bediening werkt goed en gezellig samen, waardoor er een soepele en informele ambiance ontstaat. De wijnkennis is goed, de combinaties mogen wat mij betreft wat spannender, maar dat is pure smaak. Hulde voor deze toptent!
Marlou K.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Fijne en goede avond gehad. Vooral de bediening was van een niveau wat je in Utrecht niet vaak tegenkomt. Precies op het juiste moment aanwezig, erg veel kennis en een leuk verhaal aan tafel. Het eten was goed, maar niet top zoals wij hadden verwacht. Net iets teveel schoonheidsfoutjes voor het bedrag wat je uiteindelijk af moet rekenen. Bij uitstek de lekkerste beurre blanc die ik ooit op heb.