Pluk

7,1
6,6
Lysenka R.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Op internet gekeken en het zag er erg uitnodigend uit. Bij binnenkomst stond er een rij met helemaal aan de kassa een paar menu kaarten. Dus met een beetje tussen de mensen door hebben we een kaart weten te bemachtigen. De werkwijze is niet duidelijk, kan je boven gaan zitten? Moet je bestellen en komen ze het brengen? Moeten we alles zelf meenemen? Eenmaal bij de kassa werd onze bestellingen opgenomen maar was de medewerkster met heel veel andere dingen bezig waardoor we alles weer moesten herhalen want ze had helemaal niks genoteerd en bij het noemen van de prijs kwam we er achter dat ze een broodje i.p.v. salade had aangeslagen (misschien beter opletten?). Er werd al wel geadviseerd om alvast een plekje te zoeken. Afruimen komt daar op de laatste plek. Medewerkster zag het wel en zegt 'kom het zo afruimen' maar die hebben we niet meer gezien. Drankje moet je zelf meenemen en ik wachtte op mijn eten maar na 5 minuten werd mij toch verteld dat ze dat wel kwam brengen. Ons eten werd apart gebracht en daar zat ruim 5 minuten tussen (ben blij dat ik een 'koud' gerecht had). Misschien kunnen ze iets verzinnen op mensen die wel aan 1 tafel zitten maar apart afrekenen en toch samen tegelijk willen lunchen? Het is eten is verder prima alleen jammer dat je zelf moet afruimen en je alles in een overvolle bak moet neerzetten. Naar mijn inzien moet ik te veel betalen voor rommelige service (waarvan je ook nog een deel zelf moet doen). Misschien nog een idee om het terrasje achter erbij te betrekken. Nu werd dit gebruikt als pauze ruimte voor de medewerkers.
Pep007 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Met z'n 2 ontbeten bij Pluk op een zondagochtend. Er wordt niet bediend dus je moet zelf je bestelling opgeven bij de kassa en vervolgens wachten op je drankjes die je dan zelf mee naar boven kan nemen. Na bijna 10 min wachten had ik mijn drankjes. Ontbijt viel erg tegen; kaal broodje met een stukje spek en koud gepocheerd eitje en een croissant met zogenaamde zelfgemaakte jam. Daarnaast een letterlijk bevroren bakje yaogurt met weinig fruit. Viel erg tegen voor 27 euro. Decor is wel leuk.
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Eten is verschrikkelijk. Ik nam de veggie salade van 12 euro: je krijgt een bord voor je neus waarvan ik denk dat de kok met een Japans hak mes de voorraad kast aan duigen heeft zitten slaan. Puinzooi met geschaafde wortel en wat blaadjes spinazie zonder dressing. Rauwe saaie hap

Koffie ed is verder prima en lekker.

Kom hier niet meer terug
TVZ .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
De lunch was ok, maar verschrikkelijke floorplan zitplekken, ontevreden uitstraling bediening, akoestiek niet goed en de niet-passende muziek die er werd gedraaid maakt dit een verschrikkelijke plek. Oja, of jezelf wacht op je drankje voordat je mag gaan zitten...tsss
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Wat een overbodige tent is dit. Inderdaad meedeinen op de hippe bio eetgolf in trendy negen straatjes. We hebben het nu wel gezien. Te klein gehuisvest, stommel-de-stommel de trap op en dan plaatsnemen op die vreselijke, overjarige stoeltjes om vervolgens weer naar beneden te balanceren voor een gekleurd, maar zogenaamd gezond en dus veel te duur drankje. En wat is er zo bijzonders aan een broodje brie? Flauwekul met lokale producten. Nou ja, ik neem aan dat ze het goed bedoelen.
Verder hippe niksigheid.
Het was er wel druk. Blijkbaar voorziet het in een behoefte. Ook zo druk dat je elkaar niet meer kunt verstaan en ook niet omdat de tafeltjes veel te dicht op elkaar staan. De herrie is een manco van menige eetgelegenheid in Amsterdam en een reden om ijlings te vertrekken. Eten moet leuk en sociaal zijn, ook de lunch.
O ja, mocht je slecht ter been zijn, dan heb je hier niets te zoeken.
Eelco S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
lunchen bij Pluk, nog niet zo lang open en op eerste gezicht ziet het er aantrekkelijk uit met bio-vers gemaakte producten. Het concept wil dat je zelf je drinken beneden haalt en je eten daar besteld. Op zich geen probleem, mits de bediening ook meewerkt en dat gaat nog niet helemaal vlekkeloos. In het eetgedeelte blijven vieze borden en kopjes lang staan terwijl serveersters wel naar boven lopen maar steeds weer met lege handen naar beneden. Achter de toonbank zijn ze ook alle drie druk bezig, bestellingen worden meerdere keren verkeerd doorgevoerd en verschillende producten zijn er niet. Het eten zelf is aardig, standaard hippe verantwoorde broodjes, soepen, salades waar ik niets op tegen heb mits ze ook goed zijn klaargemaakt en dat blijft hier gemiddeld. De producten zijn overwegend zout waardoor de smaak wat verloren gaat en de combinaties zijn voorspelbaar. De bio producten komen overigens niet van lokale telers, de supermarkt lijkt de grootste leverancier van de producten gezien het verpakkingsmateriaal van de groot grutter dat duidelijk in de zaak aanwezig is. Pluk deint mee op de bio-gezond-hype, geen probleem maar wat ik dan mis is dat het ook echt wat weet te voegen, het liefst wat creativiteit en wat meer echte betrokkenheid door duidelijk zichtbaar te kiezen voor bv lokale kleine leveranciers.
Marina D.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Wow wat een mooie plek om je lunch te nuttigen! Fris en prettig hip. De pompoensoep was zeer smakelijk. Mijn tafelgenoot was ook blij met haar broccolisoep. Maar wat jammer dat je zelf je drinken moet halen, ook als je met een kleintje bent. Sowieso geen kindvriendelijke plek: geen kinderstoel, geen verschoonfaciliteiten in de wc's. Daarnaast wist het personeel eigenlijk niet goed wat glutenvrij inhoudt. Beste manager ik denk dat er nog wel wat werk aan de winkel is maar het begin is er.