Pluimage

Spekstraat 6 2011 HM Haarlem Nederland Kaart

Over restaurant Pluimage

Bij Restaurant Pluimage moet je zijn voor de lekkerste kippetjes van de houtskoolgrill. De Tante Door kippen hebben een prachtig leven gehad op de boerderij en dat proef je terug in het malse vlees!

Meer informatie over restaurant Pluimage

6,9
7,2
Melvin2016 .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
De Caesar Salade was ok, maar enkele ingrediënten, die wel op de menukaart vermeld stonden, ontbraken op het bord of waren simpelweg vervangen. Zo leek de romaine sla verdacht veel op gewone sla of ijsbergsla. Toen ik aan de bediening bekend maakte dat we niets aan ansjovis(dressing) proefden, werd het simpel afgedaan met 'Dat kan'.
Jammer. De tent ziet er leuk uit, het concept is fraai en het potentieel groot, maar dit was echt de eerste en de laatste keer dat wij er ons geld uitgegeven hebben.
Claudia S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Op zaterdagavond op de gok binnengevallen met 5 man. Er werden wat tafels aan elkaar geschoven en toen konden we toch zitten in het volle restaurant. Eerst 2 streetfood platters besteld met heerlijke fingerfood hapjes en een verrassende wonton soep. Leuk gepresenteerd allemaal! Toen iedereen een halve kip, wat echt meer dan genoeg is, maar ook echt heel lekker. Je kan de side dishes apart bestellen en ook dat zijn flinke porties. lekkere handgemaakte? frietjes, groentefrietjes (yammie) en coleslaw. Superlieve hardwerkende bediening die echt oog voor ons hadden. Leuk nieuw restaurant weer voor Haarlem!
Marieke W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Helaas, eens maar nooit weer. Aan de service ligt het absoluut niet, maar als kiprestaurant staat de kip vanzelfsprekend centraal maar die was echt niet te eten. Toen ik een hap in mijn mond deed was het droog en zodra je kauwt verandert de kip in een melige, droge en smerige substantie. Het was zelfs zo erg dat we het terug hebben gestuurd. Jammer!
Andre K.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Heerlijk gegeten! De piri piri was lekker pittig! Patatjes waren lekker krokant en de biertjes goed koud!

Bediening was erg attent!
Zeker een aanrader voor kip liefhebbers!
Femke B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Heel gezellige avond gehad, leuke sfeer, vriendelijk personeel. Helaas viel de kip wat tegen en daar kwamen we uiteraard voor. Hij was erg droog en de piri piri was naar mijn smaak véél te pittig en was niet echt als marinade gebruikt, maar leek meer na het bakken/grillen erop gesmeerd waardoor de smaak niet echt in de kip was getrokken. Dat heb ik zelf al wel eens beter gedaan en dat is jammer voor zo'n restaurant wat zich op kip focust. Al met al leuke avond gehad, maar voor de kip gaan we niet per se nog een keer terug.
Fijnproevertje25 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Wat fijn dat je hier geen grote bak patat (of brood) naast je kip krijgt! Je kunt gewoon voor een 'gezonde' variant gaan (halve kip en daarnaast wat groene salade). Heel fijn! Ze serveren hier duidelijk geen plofkip (ja mensen, dat kun je proeven)... En de kip wordt niet opgeleukt met liters boter of olie (tenzij je dat wilt en voor een marinade gaat). Heerlijk gegeten. Niet te veel. Precies goed. Oh, en de rose van het huis was ook prima. Ook leuk: je krijgt direct een karaf met koud water, munt en citroen op tafel. Wij gaan hier zeker nog een keer eten. Of twee. Of drie. Aanrader!
RogierS .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Erg relaxte omgeving, leuk interieur. De stoelen zijn, als je wat langer zit, vrij oncomfortabel. Een nadeel is de vrij beperkte kaart. Hoofdgerechten; halve/hele kip, salade of kipburger. De hele kip was goed maar niet uitstekend. Als kip je specialiteit is mag je er meer van verwachten (sappiger, krokanter, gemarineerd etc). Bediening was oké, niet speciaal. Men kwam niet uit zichzelf langs, je moet overal specifiek om vragen. Wel attent dat je direct een (gratis) karafje water krijgt. Kortom, het was een leuke avond maar gaan we snel nog eens terug? Waarschijnlijk niet...
Marilyn N.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Helaas helaas, we waren er helemaal klaar voor, maar.... De kip had een slap vel ondanks vooraf gevraagd of hij krokant kon l, de maïskolven waren droog, de nuggets te vet. En 1 persoon aan tafel ontving haar eten 10 minuten later dan de rest, dat was de kipburger die wel lekker was. Ondanks de leuke bediening echt een tegenvaller!
Jolijn G.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
De Kippenhal doet zijn naam geen eer aan; het is zeker geen hal, maar juist een zeer sfeervol ingericht restaurant. Helaas vonden wij het eten tegenvallen, en dan met name de kip. Veel te droog. En de piri piri 'lag' meer op de kip dan dat je het idee kreeg dat de kip hier lekker lang in had gemarineerd. Jammer! Voorgerechten mwa, side dishes (friet, mais en coleslaw) goed. Denk dat ik hier alleen nog eens met de kinderen naar toe zou gaan, vanwege de sfeer en de prijs, maar niet per se de kip ...
Carlijn B.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Het restaurant ziet er tof en eigentijds uit, vintage meubels, lekker zithoekje voorin, grote stoffen servetten en niemand kijkt raar op als je met je vingers eet. Je krijgt zelfs na het eten een bakje warm water met een citroentje. De kip piri piri is goddelijk en wordt geserveerd op een houten plank, de side dishes in emaille bakjes, wat heerlijk Bourgondisch oogt. We hadden vooraf nog wat verschillende streetfood geprobeerd, zoals de samosas, sateh en de wontonsoep. Erg lekker, de wontonsoep was goed gekruid met verse stukken gember en de satehsaus smaakte inderdaad heel authentiek. Leuk dat je al die verschillende gerechten kunt proberen tegelijk met de kip.... Tja, eigenlijk was het gewoon heel goed, en zelfs na de rekening waren we nog vrolijk. Een aanrader!
Heldenopreis .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Op vrijdagavond gegeten, net nieuwe kaart werd ons verteld. Wontonsoep: heerlijk, deed me denken aan de smaken die ik in China tegenkwam. Kipnuggets: ook heerlijk met een lekker dipje. Broodje vlees en frietjes erbij ook lekker. Bediening heel vriendelijk en servicegericht : een biertje dat niet helemaal was wat het zou moeten zijn werd eenvoudig van de rekening gehaald. Interieur is gezellig, knus.
Edwin D.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Prima eten voor een redelijke prijs. We zijn er nu een paar keer geweest en het hoofdingredient, gegrilde kip, heeft ons nooit teleurgesteld. Mals en smakelijk. Ook de omelet (lunch) was prima. Fritz fisdranken en goede wijn. Wel allemaal verantwoord, dus iets duurder.
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Het eten was prima; lekker kippetje, en vooral de huisgemaakte friet was om te smullen. Maar uit eten gaan is meer dan alleen lekker eten; de bediening maakt de avond compleet. En daar ging het compleet mis, met een ongeïnteresseerde serveerster en twee mannelijke collega's die evenmin overtuigden.
Geen contact kunnen krijgen om wat bij te bestellen omdat de serveerster op haar telefoon zat te kijken, borden die zonder een woord (bent u uitgegeten? heeft het gesmaakt?) weggehaald werden, lege glazen die niet werden opgemerkt.
Nee, vriendelijk en vakkundig was de bediening niet. Dus houden we - ondanks het lekkere eten - een nare nasmaak over aan dit etentje.
Lekkerbek86 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Kip was flauw. Niet slecht maar ook niet boeiend. Coleslaw was erg lekker. Bediening was erg bot. Serveerster was niet echt gemotiveerd. Stoelen zitten erg slecht. Waardoor je t gevoel krijgt dat je in een kantine zit. Leuk voor een snelle hap maar niet sfeervol
Sjooerd .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Afgelopen zondag heb ik samen met mijn vriendin geluncht bij de Kippenhal. De benaming Eggs and more spreekt voor zichzelf! Ik zelf koos voor de kip burger en mijn vriendin nam Pimp MY Avocado! De kip burger was goed op smaak en over de opmaak was nagedacht (niet op het bord gesmeten). Er werd niet bespaard op de avocado en de bacon waardoor het een machtige burger werd! De komijn mayo die er bij zat was heerlijk en erg goed gevonden! De Pimp MY avocado is een perfecte tussen oplossing voor de minder grote eters en de prijs kwaliteitsverhouding is goed. Zeker de moeite waard een een keer te proberen!
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Vanmiddag lekker geluncht. Fijne en alledaagse sfeer, lekker licht en hip interieur (zonder steriel aan te doen).

Tosti was zoals het hoort; dik zuurdesembrood met genoeg kaas en ham, met de enige goede ketchup. Eerder al een broodje met pulled chicken en een keer broodje met avocado gegeten (kan je zelf samenstellen met ei of bacon etc.), smaakte mij ook prima. Kan zeker aanraden om, tijdens een zondag-middag trip in of langs de stad, een hapje te eten.

Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Lekker geluncht bij de Kippenhal. Hip nieuw interieur en vriendelijk personeel. Uitgebreide lunchkaart. Broodje pulled chicken is een aanrader.
Lekker eten voor een goede prijs.
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Ik ben gisteren gaan eten met mijn moeder en broer bij de kippenhal. Het was lekker druk gelukkig had ik gereserveerd. Wat ziet het er binnen leuk en gezellig uit en de zweer was gezellig. We hadden snel onze drankjes een lekker biertje want dat hoort bij zo een heerlijk kippetje. Als snel daarna kwam het feest op tafel. We hadden 2 halfe kippen die heerlijk waren helemaal met de bbq saus. Ook hadden we nog de springrolls waar ik fan van ben nu en nog wat gerechten. Het was er lekker en personeel vriendelijk en vrolijk. Ik ga zeker nog eens terug.
ChantalvdH .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wat een leuke tent is dit geworden!
Bij binnenkomst is duidelijk dat hier goed is nagedacht over de styling. Een krijtmuur, een oude, deels bakstenen muur, de mooie houten bar en licht industrieel door gebruikte golfplaten aan de wand.
De lunchkaart is erg uitgebreid, voor ieder iets wils en voor een leuke prijs. De Pulled Chicken en Pimp my avocado zijn echte aanraders!
De avondkaart zag er ook heel goed uit. Het is wat het is, goede en verantwoorde kip met huisgemaakte bijgerechten. Wij zagen, bij het natafelen, rond 3 uur de eerste kippen al voorbij komen en dat zag er erg goed uit.
Alles was leuk geserveerd en er lijkt overal goed over nagedacht.
Hier komen we zeker eens terug. Wat een aanwinst in de binnenstad.
Ton L.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
We krijgen te horen dat het 20-30 minuten gaat duren. We besluiten te bestellen. De kaart is teleurstellend: voor een tent met het woord 'kip' in de naam opvallend weinig kip. wijn was aan de zure kant, komt in grote glazen met daarin een miniem laagje. Dat voor tussen de de 3,50 en 4,50. mijn kip was droog en van mijn vrouw was niet gaar Dit was eens, maar nooit weer.