PLEIN14

Vrijdag en Zaterdag 11:30 - 02:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Landsteeg .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Heerlijk geluncht. Eten was erg lekker. Decor erg mooi en gezellig. Bediening vriendelijk. Zelfs niet teveel moeite om iets buiten de kaart te maken, omdat mijn zoontje dat zo lekker vindt.
Nick B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Een zomerse zaterdagavond in Hoofddorp is amper beter te besteden dan op het gezellige terras van Plein 14. Na een aantal zomerse versnaperingen heeft de bediening ons overtuigd om te blijven zitten voor het diner. Naast een riant aanbod op de kaart, presenteerde de enthousiaste gastheer Itamar ons het verrassende menu naast de kaart. Ondanks het feit dat dit aanbod erg verleidelijk klonk, besloten we toch voor wat 'fingerfood' te kiezen. Een keuze waarvan wij tot laat op de avond genoten hebben. Het eten was fantastisch! Het decor kan in het geval van Plein 14 ook daadwerkelijk een decor genoemd worden, daar waar het interieur een filmachtige sfeer ademt. Het zou dan ook niemand verbazen als George Clooney himself de espresso kwam aanbieden. Who else? De service was echt uitstekend en maakte de gezellige avond compleet. Met een precisie van American Sniper stond gastheer Itamar voor ons klaar om ieder tijdig te voorzien van een drankje. Daarnaast werden de lege borden snel afgehaald en was de chef flexibel genoeg om rekening te houden met de aanwezige voedselallergieen (spelt). We kunnen dan ook absoluut spreken over een amusante, culinair rijke en vermakelijke avond in Plein 14!
M306 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
super leuke en gezellige tent en voor ieder wat wils, vis,vega, vlees, veel weinig enz enz.
Lekkere wijn,verschillende bieren. service vinden wij altijd prima.
gaan er vrij regelmatig eten de volgende etentjes staan alweer gepland :-)
Andre G.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Een no nonsens restaurant in Hoofddorp. Naast de bioscooop heeft het menus met korting op de filmkaartjes.
Bediening vriendelijk, omgeving keurige goed in de vorm van een filmzaal, de loungebanken zitten prima
Voor de film een sateetje nemen bleek grote stukken varkenshaas aan twee stokken. Een goede satesaus maakt dit gerecht samen met frites en kroepoek tot een succes. Spareribs ook hier niets op aan te merken. Een kinderijsje is behoorlijk fors.
Kortom als hu naar de film gaat is dit een aanrader voor een hapje en drankje tegen een redelijke prijs. Wat mij betreft tot ziens.
Ivar M.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Simpel eten, lekkere snacks. Drank kaart is ruim voldoende.
Service is goed, gezellige barmannen/vrouwen die je ook nog is een goed drankje aanraden als je dat wil.
Decor is zoals een leuke kroeg moet zijn.
Flitter F.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Wow wat een super lekkere tournedos!! Serieus één van de beste die ik ooit gegeten heb, zeker in Nederland! Daar komen we absoluut nog een keer voor terug. Perfect medium gebakken, perfecte dikte, lekker sappig, perfecte volle grill smaak, mjammie! Complimenten aan de kok. De Spaanse witte huiswijn was heerlijk en de donkere Jopen biertjes gingen er goed in. Als voorgerecht hadden we diverse voorgerechtjes besteld om samen te delen. Bitterballen, mini loempia'tjes, gamba's, Spaanse worst, nacho's, chicken wings, champignons met aioli... het ging allemaal op! De chickenwings waren wel wat droog en nauwelijks gekruid, die zouden een stuk pittiger mogen. De champignons, ook gekozen uit de fingerfood sectie op het menu, kwamen uit de oven waardoor ze niet met de vingers te eten waren, maar smaakten wel goed! Mooie tent, leuk ingericht. Bij binnenkomst was de vrouwelijke serveerster nogal onvriendelijk door een tirade te houden over dat we vergeten waren om twee gasten af te melden, "Er is namelijk Ladies Night bij de bioscoop", de toon leek gezet pfff... Gelukkig was de mannelijke bediening was super vriendelijk en behulpzaam. Overige verbeterpunten: een fatsoenlijke kapstok op andere locatie (niet bij open deur).
topski .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Best goed restaurant om even wat te eten voor of na bioscoopbezoek. Mijn pasta met gamba's vond ik wat te donker en te vet, maar smaakvol. Frieten echt heerlijk, goed heet.
Bediening erg aardig, attent.
Decor, ach, niet bijzonder, maar ziet er verzorgd en gezellig uit. Eigenlijk lijkt mij iedere tafel wel een prima plek om goed te zitten, fijne stoelen ook.
Kortom, ik kom terug.
Ploderus .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Al diverse keren gegeten bij Plein 14, iedere keer naar volle tevredenheid.
Gezellige sfeer, leuke inrichting en lekker eten.
De menukaart biedt diverse mogelijkheden, van de normale voor-, hoofd- en nagerechten tot fingerfoods. Met name deze fingerfoods vind ik een aanrader. En leuke manier om lekker te tafelen en te genieten van allerlei verschillende hapjes.
Jitske N.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Ontzettend leuk restaurant. Bij binnenkomst was het druk, gelukkig hadden we gereserveerd. Drukte maakte verder niks uit. De bediening maakte net zo veel tijd voor je als je nodig had, straalde totaal geen haast uit. Heerlijk die kleine hapjes, zodat je gewoon af en toe wat bestelt waar je zin in hebt. Verder wist de jongeman die ons bediende alles te vertellen over de kaart en zelfs de drankjes. Komen we zeker nog een keer terug!
topski .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Wat een heerlijk restaurant. Lekker toegankelijk, niet in de laatste plaats door de gastvrije houding en ontvangst van de bediening.
Het interieur ook prima, niet te strak, niet te wollig, iedereen zal zich hier op z'n gemak voelen, wij met z'n vieren in ieder geval wel!
Last but not least: het eten!
Kregen snel na binnenkomst een heerlijk glas wijn, en desgevraagd glaasje kraanwater, kregen de tijd om het menu te 'bestuderen', dus timing helemaal ok.
Hoofdgerecht zeewolffilet besteld met smaakvolle garnituur van beetgare groenten, echt heerlijk. Puntzak frites op tafel met mayo, dus tast toe, en dat deden wij, gesmuld hebben wij.
Omdat er nog goed plaats was voor het dessert namen wij nog het ijs met walnoten en honing, echt verrukkelijke afsluiting met koffie erbij.
Wij hebben genoten, twee minuten lopen naar het theater en onze zaterdagavond was een avond om zeker te herhalen!
Prijs-kwaliteit verhouding ook goed in orde!
Wij komen zeker terug!
DharmaEsther .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
We werden niet gastvrij ontvangen, bediening slecht, afstandelijk en niet vriendelijk, er kon geen lachje van af. Sate (kip) met friet was superslecht, pindasaus en atjar smaakte als kant-en-klaar, kip was waarschijnlijk voorgekookt en daarna op de grill gezet. Friet, pindasaus en kroepoek zat een kilo zout in. Kortom, het was niet te eten. We hebben ook vrijwel alles laten staan. We hebben aangegeven dat het eten te zout was, dat zou aan de keuken doorgegeven worden en daarmee was het klaar. Jammer dat het eten zo slecht was, want van binnen is het verder een leuke eetgelegenheid.
Bedankt voor uw recensie. Wij zullen uw feedback gebruiken om kritisch naar onze service en het eten te kijken.
JKerssens .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Bediening is vriendelijk maar het kostte wel steeds wat moeite om de aandacht te krijgen om iets te bestellen/ rekening te vragen etc. Advies: ga niet in een hoek zitten maar op een plek waar je goed zichtbaar bent. De bediening heeft nog niet de routine om alle klanten goed in de gaten te houden.
Het eten is doorsnee, de broodjes bij de pesto komen waarschijnlijk uit een supermarkt, de pindasaus bij de "sateh met friet" is waarschijnlijk kant en klaar.
Het is niet slecht maar ook niet lekker. EIgenlijk passend wat je voor deze prijzen mag verwachten.
Het is echt een plek om even snel te eten voordat je de bioscoop (ernaast gelegen) in gaat.
Toch zou het fijn zijn als het eten wat beter wordt want het is een leuke en prettige zaak.
Reese .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Omdat het Theaterrestaurant volgeboekt was werden we door een vriendelijke medewerker van De Meerse naar Plein 14 verwezen, om voorafgaand aan de voorstelling een hapje te eten. Dat was een prima verwijzing! De ontvangst was allerhartelijkst en gastvrij. Het menu bood voldoende keuze. De ober rende niet onmiddellijk naar de volgende gasten, maar had ook tijd voor een praatje. Heerlijke saté van de haas gegeten met een grand dessert als nagerecht, om je vingers af te likken! Mooie porties ook. De bediening was bijzonder attent. Ik ben bang dat het restaurant van De Meerse ons voorgoed kwijt is aan Plein 14! Complimenten voor Plein 14!
Biggy .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
Drukke, kleine zaak die gezellig en warm aan doet, ondanks het glazen pand en de ligging aan het raadhuisplein. Het was erg vol, maar de bediening zorgde met wat geregel voor een plaatsje aan de gezellige bar (Reserveren is wel aanbevolen). Grote keuze aan wijn en bier. Het eten was niet ingewikkeld, maar wel eerlijk en goed. Leuke fingerfoodgerechten en typische 'sjieke eetcafé' hoofdgerechten. De spareribs waren echt top! De bediening werkte hard, maar bleven vriendelijk en gastvrij.
Ijsvogeltje .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Hier gegeten voor een bioscoop bezoek. Het zat stampvol en de bediening kon het nauwelijks aan. Daardoor duurde het allemaal erg lang, maar de bediening is wel vriendelijk en doet haar best. Het concept is weer eens wat nieuws met de combi menu's met de verschillende hapjes. De salade was wel erg kattig gevuld, maar de tapas waren erg lekker.
Decor is leuk, het ziet er goed verzorgd uit. Leuke aanwinst voor Hoofddorp.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2013
Eindelijk iets nieuws in Hoofddorp. Hele mooie gezellige zaak ziet er top uit. Bediening was zeer vriendelijk en de menu kaart was een uitdaging van kleine hapjes tot een hoofdgerecht .. Het maakte niet uit wij hebben ze getest en waren prima tot zeer goed. Vooral de runderstoofpot en de chocoladetaart waren echt top. Wij hebben een gezellige avond gehad. Het enige min puntje was de muziek maar dat is een kwestie van smaak.
Patrick G.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2013
Nieuw in Hoofddorp. Werden vriendelijk ontvangen en het viel me op dat de uitstraling, als je buiten staat niet overeenkomt met de gezellige, moderne uitstraling binnen. Klein puntje, het was erg donker en de kaart was daardoor moeilijk te lezen. Keuze uit typische eetcafe gerechten, maar wel gevarieerd. Gegeten de sateh (erg grote portie), entrecote met heerlijke frietjes en een maaltijdsalade (viel iets tegen door te veel dressing). Ook leuk, kindermenu met spareribs. Wijnkeuze eenvoudig maar prima, veel Spaanse wijnen. Al met al een leuke plek om even wat te gaan eten of borrelen en in de buurt van Theater en Cinema en ideale lokatie om vooraf of erna te bezoeken.