Plein XIX

• Af te huren , Terras
7,1
Priya B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Mijn favoriet in Den Haag centrum. Wat een heerlijk eten, geweldige smaken en combinaties. Ruime keus en nog een redelijke prijs voor een driegangenmenu. Waar ik het meest blij mee ben, is dat ze altijd zo goed rekening houden met allergieën. Als het voor het bestellen doorgeeft, bespreken ze dit met de kok en die past alles aan en bent zelfs lekkere alternatieven. Echt een topper!!
Monique D.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Een pluim voor dit restaurant,waarvan ik de reservering,via vakantieveilingen, moest annuleren vanwege een dubbele polsbreuk van mijn zus,
Kreeg een bericht van hun op mijn mail dat we op een latere datum alsnog van de bon gebruik mogen maken.Ze wensten mijn zus sterkte en dank hun hartelijk voor hun begrip,Top!!! dat een restaurant zo reageert.25 oktober gaan we daar nu heen ,en ik en mijn zus verheugen ons erop om alsnog bij jullie te komen eten.Kan nog geen beoordeling geven,maar zal dit zeker doen als we er gegeten hebben.moest 3 hoofditems aangeven,maarkon dit nog niet doen.Wil alleen jullie begrip en welwillendheid laten weten aan iedereen
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Opnieuw gegeten en gedronken bij Plein XIX in Den Haag na afloop van Prinsjesdag 2016. Dit keer met z'n vieren. Gezellig druk en nog heerlijke buitentemperatuur.

Om de dorst te lessen gestart met een glas Affligem Blond van de tap en een glas Chardonnay. Vervolgens een hapje gegeten met elkaar: een combinatie van vis (voor 2 personen) en Vitello tonato als voorgerechten en als hoofdgerechten sliptongetjes (prima kwaliteit!) en saté Plein XIX, gecombineerd met Sauvignon blanc. Geen spijt van.

Het was weer goed toeven op het terras bij Plein XIX. Vriendelijke bediening ondanks de drukte. Voor herhaling vatbaar.
Hans ..
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Zeven maanden geleden al weer, dat we hier aten. Vanwege het 19-jarig bestaan van Plein XIX is het menu vernieuwd en dat is geen straf! We namen vooraf Carpaccio en Vitello Tonato, beiden heerlijk. Als hoofdgerecht Lamsduo van Saratoga racks en rump. Bijzonder lekker, mooi opgemaakt en gecompleteerd met lekkere rozemarijn-knoflooksaus. Als dessert de Cheesecake van Oreo met mascarponeroomijs. De serveerster ging er blij van kijken, blijkbaar haar favoriet. Erg lekker.
De zaal achterin is prettig. Soms wat rumoerig, als er voor in de zaak door een grote groep geborreld wordt. Bediening uitstekend. Aanrader!
Maasklijs .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij plein xxx.
De keuze was groot en de bediening prima.
Voor herhaling vatbaar .En het decor van het terras is heel gezellig.
Yvon1969 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
De ontvangst was matig. Het voorgerecht was oké. Maar als je vraagt hoe iemand zn biefstuk gebakken wil hebben (medium rare) serveer deze dan niet doorbakken of vraag t anders niet. Als je vraagt of t allemaal gesmaakt heeft richt je dan niet maar tot 1 persoon aan tafel. En t nagerecht was ook matig en daarbij ook nog geserveerd op borden waar de scherven af waren. De indeling was nogal dicht op elkaar. Kortom voor ons geen herhaling waard. Jammer
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Met twee personen gegeten bij Plein 19 via vakantieveiligen voor €12.
Het eten is prima, maar niet heel bijzonder (wel erg zout). Voor vegetariërs beperkte keuze.
Met een aanbieding leuk om te eten, maar niet voor de volle prijs.
Gerechten zijn simpel en kun je makkelijk (en soms lekkerder) thuis maken.
Vriendelijke bediening, en een mooie ruimte!

Hans ..
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Weer een tijd geleden, dat we hier gegeten hadden. Dit keer namen we vooraf carpaccio van rund, salade met gegrilde groenten en slade met Danish Blue. Allemaal prima. Als hoofdgerechten tweemaal biefstuk en kalfsvlees. Ook uitstekend. Nagerechten: gefrituurd ijs, chocolade-pecanotentaart en Kaneelparfait met warm fruit. Ook lekker.
Eigenlijk geen wanklanken wat het eten betreft en een prima prijs/kwaliteitverhouding. Bediening is prettig. Achterzaal is leuk, herrie uit de kroeg soms wat overdadig.
SerkanBlauwbaard .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Wij zijn met z'n 4en gaan eten en hadden allen een 3 gangen menu. Het voorgerecht, Carpaccio, smaakte ok. Het hoofdgerecht (3x biefstuk, medium gebakken) was taai, veel te veel doorgebakken en de saus die er bij kreeg was waterig. We hadden het idee dat we een stuk rubber naar binnen aan het werken waren. Nagerecht was 1 x chocolade pecan taart. Leek niet vers en de bodem was hard. De huiswijn smaakte prima. Voor wat betreft de ruimte, veel te luidruchtig, tafeltjes dicht op elkaar en wij konden elkaar lastig verstaan. Wij gaan niet meer terug naar dit ' restaurant'.
Celine B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Een café-restaurant. Prijs-kwaliteit verhouding in orde. Goedkoop 3-gangen menu, daar is de kwaliteit dan ook naar. Prima eten, niet culinair, maar eenvoudig. Zo ook de bediening. Vriendelijk en kan wat vlotter, maar dat geeft niet.
Mooie locatie, bijzonder decor, en bijzondere architectuur.
Patricia G.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Met ah actie hier gegeten met een vriendin. Heerlijk menu, we mochten kiezen uit meerdere menu's. T was 3/4 gangendiner. Veel variatie en luxe producten.
De bediening was ook vriendelijk en behulpzaam.
Decor is standaard restaurant/ feest café wat in de avond omtovert in een feestcafe. Ook gezellig om een dansje te doen. Je moet wel van de muziek en sfeer houden.
Om te eten.. Een echte aanrader. Terrasje met lekker weer ook fijn en gezellig. Menukaart lunch is ook aan te raden.
Tommy88 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Onlangs bij Plein XIX gegeten aan het plein in Den Haag. Precies wat je zou verwachten van een restaurant op een dergelijke locatie. Goedkoop 3-gangenmenu, aardige "no-nonsense" bediening, en veel maar prima eten. Lekkere biefstuk op, alleen de kaneelparfait na was niet heel bijzonder.
Malou K.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Voor de tweede keer hier gegeten. De rest van de groep voor de eerste keer. Alle gerechten waren goed op smaak. Alleen bij de biefstuk was de saus wat weinig. Bediening ook goed! Alles kwam snel door ondanks dat het druk was op het terras vanwege het mooie weer. Tussendoor ook vragen of alles in orde is, top!
Kortom, een hele gezellige avond mede dankzij het goede eten en de vlotte bediening. Ook fijn dat apart betalen geen probleem was (we waren met 6 personen).
Anjana S.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Restaurant gedeelte was zo benauwd dat we amper zuurstof kregen. Verplaats naar de kroeg gedeelte en daar werd het beter. Service was zeer slecht. We moesten elke keer vragen of we nog iets konden bestellen, terwijl de dames de hele tijd aan het kletsen waren achter de bar. Het eten is slecht en met weinig zorg bereid. De saté was gerijgd aan een verroestte satestok. Borden ging vol weer terug naar de keuken. Het mag ook de nodige schoonmaak beurt krijgen, want het is echt vies daar. Nooit meer naar deze tent!
Krissevis .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Zojuist heerlijk gegeten. Service prima, zeer vriendelijk personeel.
Bij het voorgerecht met de geitenkaas miste wij een stukje stokbrood, maar dat werd meteen gebracht toen we er om vroegen.
Alles netjes opgemaakt en voldoende.
Echt een aanrader!
Marian K.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Dit eetcafe heeft een kleine menukaart. Het voorgerecht was erg smakelijk, alleen het hoofdgerecht, de kipsaté schotel was niet je van het. Het vlees was soppig en vet en de rauwkostsalade kwam volgens mij uit een potje. Het toetje daarentegen was best wel lekker.
C. M.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Eerste verzuchting: wat een herrie! Om 6 uur kregen we nadat we ruim 5 minuten met ons jas aan hadden gewacht, een tafeltje in het bargedeelte met om ons heen staande borrelende mensen. Jas werd niet aangenomen, die hingen we maar achter onze stoel. Dat voelde niet zo attent. Na een uurtje konden we naar het echte testaurantgedeelte boven maar door een wat grotere groep was het daar ook rumoerig. Het was moeilijk elkaar te verstaan. En zo warm! Het eten was lekker, vooral het voor- en hoofdgerecht (geitenkaas resp roodbaarsfilet). Lekkere verse groenten. Het dessert, tiramisu, was een beetje zuur en droog. Meer een cake-je. Al met al niet voor herhaling vatbaar.
Leon W.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2015
Leuk restaurant aan het Plein. Het eten is goed. De porties waren aan de grote kant. Met een forse kom erwtensoep als voorgerecht was de rest van het driegangenmenu eigenlijk al niet meer nodig. Uitstekende prijskwaliteitsverhouding en vriendelijke bediening.
ESmit .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Plein XIX heeft een prachtige locatie in Den Haag. Het lijkt een kroeg, maar achterin zit nog een restaurant 'verstopt'. Dit restaurant ontdekte ik pas toen ik naar het toilet ging, want wij waren meer in de kroeg geplaatst, voor het restaurant nog. Het decor van dit gedeelte was een beetje 'kroegs', niet helemaal mijn ding. Het restaurant zelf straalt wel meer restaurant uit. Was prima, werd wel lawaaierig later op de avond en daarom zijn we ook vertrokken ipv nog een drankje.

De bediening was vriendelijk en snel. Adviseerde wijnen en kraanwater was geen enkel probleem.

Vooraf: brood met smeersels. Lekker brood. 1/2 wit en 1/2 bruin. En de smeersels waren lekker.
Hoofd: eend, witvis, sate en zalmpasta (vd dag). Zag er mooi opgemaakt uit, prima porties en was ook smakelijk. Gewoon goed, zoals het minimaal hoort te zijn als je buiten de deur eet, geen culinair spektakel.
Desert: chocolade en tiramisu. Chocolade was prima. Tiramisu was zeer teleurstellend, was erg weinig, was bijna sneu. Misschien laatste portie van de dag?

Kortom: mooie locatie, vriendelijke bediening, prima restaurant, lekker eten, mooi prijsje.

Alleen, ik eet vaker buiten de deur en daarmee wordt het vergeleken en de cijfers zijn daarop gebaseerd.
Doldi .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2014
Geweldig leuk personeel, warm spontaan etc het eten zag eruit of het door een kunstenaar geëtaleerd was, de smaak een feestje voor je mond
Vooraf carpacio mooi niet zuinig met de pijnboompitten en de kaas en de verrassing de truffelcreme, hoofdgerecht 1x gamba's en 1 X kalfs ribs eye beide precies goed, rib eye super mals gamba's heerlijk, mooi gedecoreerd, lekker salade erbij en heerlijke origineel geserveerde patat
Nagerecht chocolade taart met bitterkoekjes mouse en chocolade ijs een dikke 10 en een pistache ijs met walnoten fudge een schilderijtje om te zien, en geweldige smaak,
Bediening een paar leuke meiden, die zeer attent waren geregeld informeerden of alles ok was, etc met andere worden een volle 10 op alle fronten chapeau