Plein XIX

7,2

Jouw recensie over het restaurant Plein XIX

korrellh .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Wat zijn we hartelijk ontvangen! Van te voren al veel en prettig contact gehad om e.e.a. door te spreken. We waren met een groep van ca. 30 personen (afdelingsuitje) en begonnen met een aangeklede borrel buiten met overheerlijke hapjes. Daarna hebben we heerlijk en echt goed gegeten. De bediening was van begin tot eind helemaal top, wat maakt dat het een geweldige avond was. We komen graag nog eens terug.
Bauke D.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Na een avond lekker wat te hebben gedronken en wat gegeten, wilden wij nog wat bestellen en maakte wij de barman daarop attend. Nadat wij eindelijk zijn aandacht gekregen, werd ons verteld dat als wij nog een keer het personeel wenkte, dat wij de rekening konden krijgen en we onszelf moesten verwijderen van het terras. Over het algemeen zwaar teleurgesteld. Deze laatste instructie van het personeel hebben wij dan ook opgevolgd.
Ben-en-Wendy H.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Deze locatie is meer een eetcafé met buiten grote terrassen en binnen een lange bar, enkele tafels en een stukje hoger een soort eetzaal. Ontvangst was vriendelijk maar bediening heeft weinig verstand van culinaire zaken. Het 3 gangen menu smaakte desondanks voortreffelijk en vooral het dessert met de naam "snikkers" veroverde onze tong. Heel leuk om hier ongedwongen te eten maar wij persoonlijk houden van een iets meer restaurant locatie en iets meer rust.
Priya B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Mijn favoriet in Den Haag centrum. Wat een heerlijk eten, geweldige smaken en combinaties. Ruime keus en nog een redelijke prijs voor een driegangenmenu. Waar ik het meest blij mee ben, is dat ze altijd zo goed rekening houden met allergieën. Als het voor het bestellen doorgeeft, bespreken ze dit met de kok en die past alles aan en bent zelfs lekkere alternatieven. Echt een topper!!
Monique D.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Een pluim voor dit restaurant,waarvan ik de reservering,via vakantieveilingen, moest annuleren vanwege een dubbele polsbreuk van mijn zus,
Kreeg een bericht van hun op mijn mail dat we op een latere datum alsnog van de bon gebruik mogen maken.Ze wensten mijn zus sterkte en dank hun hartelijk voor hun begrip,Top!!! dat een restaurant zo reageert.25 oktober gaan we daar nu heen ,en ik en mijn zus verheugen ons erop om alsnog bij jullie te komen eten.Kan nog geen beoordeling geven,maar zal dit zeker doen als we er gegeten hebben.moest 3 hoofditems aangeven,maarkon dit nog niet doen.Wil alleen jullie begrip en welwillendheid laten weten aan iedereen
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Opnieuw gegeten en gedronken bij Plein XIX in Den Haag na afloop van Prinsjesdag 2016. Dit keer met z'n vieren. Gezellig druk en nog heerlijke buitentemperatuur.

Om de dorst te lessen gestart met een glas Affligem Blond van de tap en een glas Chardonnay. Vervolgens een hapje gegeten met elkaar: een combinatie van vis (voor 2 personen) en Vitello tonato als voorgerechten en als hoofdgerechten sliptongetjes (prima kwaliteit!) en saté Plein XIX, gecombineerd met Sauvignon blanc. Geen spijt van.

Het was weer goed toeven op het terras bij Plein XIX. Vriendelijke bediening ondanks de drukte. Voor herhaling vatbaar.
Hans ..
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Zeven maanden geleden al weer, dat we hier aten. Vanwege het 19-jarig bestaan van Plein XIX is het menu vernieuwd en dat is geen straf! We namen vooraf Carpaccio en Vitello Tonato, beiden heerlijk. Als hoofdgerecht Lamsduo van Saratoga racks en rump. Bijzonder lekker, mooi opgemaakt en gecompleteerd met lekkere rozemarijn-knoflooksaus. Als dessert de Cheesecake van Oreo met mascarponeroomijs. De serveerster ging er blij van kijken, blijkbaar haar favoriet. Erg lekker.
De zaal achterin is prettig. Soms wat rumoerig, als er voor in de zaak door een grote groep geborreld wordt. Bediening uitstekend. Aanrader!
petra M.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij plein xxx.
De keuze was groot en de bediening prima.
Voor herhaling vatbaar .En het decor van het terras is heel gezellig.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
De ontvangst was matig. Het voorgerecht was oké. Maar als je vraagt hoe iemand zn biefstuk gebakken wil hebben (medium rare) serveer deze dan niet doorbakken of vraag t anders niet. Als je vraagt of t allemaal gesmaakt heeft richt je dan niet maar tot 1 persoon aan tafel. En t nagerecht was ook matig en daarbij ook nog geserveerd op borden waar de scherven af waren. De indeling was nogal dicht op elkaar. Kortom voor ons geen herhaling waard. Jammer
Emily M.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Met twee personen gegeten bij Plein 19 via vakantieveiligen voor €12.
Het eten is prima, maar niet heel bijzonder (wel erg zout). Voor vegetariërs beperkte keuze.
Met een aanbieding leuk om te eten, maar niet voor de volle prijs.
Gerechten zijn simpel en kun je makkelijk (en soms lekkerder) thuis maken.
Vriendelijke bediening, en een mooie ruimte!

Hans ..
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Weer een tijd geleden, dat we hier gegeten hadden. Dit keer namen we vooraf carpaccio van rund, salade met gegrilde groenten en slade met Danish Blue. Allemaal prima. Als hoofdgerechten tweemaal biefstuk en kalfsvlees. Ook uitstekend. Nagerechten: gefrituurd ijs, chocolade-pecanotentaart en Kaneelparfait met warm fruit. Ook lekker.
Eigenlijk geen wanklanken wat het eten betreft en een prima prijs/kwaliteitverhouding. Bediening is prettig. Achterzaal is leuk, herrie uit de kroeg soms wat overdadig.
Serife Y.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Wij zijn met z'n 4en gaan eten en hadden allen een 3 gangen menu. Het voorgerecht, Carpaccio, smaakte ok. Het hoofdgerecht (3x biefstuk, medium gebakken) was taai, veel te veel doorgebakken en de saus die er bij kreeg was waterig. We hadden het idee dat we een stuk rubber naar binnen aan het werken waren. Nagerecht was 1 x chocolade pecan taart. Leek niet vers en de bodem was hard. De huiswijn smaakte prima. Voor wat betreft de ruimte, veel te luidruchtig, tafeltjes dicht op elkaar en wij konden elkaar lastig verstaan. Wij gaan niet meer terug naar dit ' restaurant'.
celine B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Een café-restaurant. Prijs-kwaliteit verhouding in orde. Goedkoop 3-gangen menu, daar is de kwaliteit dan ook naar. Prima eten, niet culinair, maar eenvoudig. Zo ook de bediening. Vriendelijk en kan wat vlotter, maar dat geeft niet.
Mooie locatie, bijzonder decor, en bijzondere architectuur.
Patricia G.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Met ah actie hier gegeten met een vriendin. Heerlijk menu, we mochten kiezen uit meerdere menu's. T was 3/4 gangendiner. Veel variatie en luxe producten.
De bediening was ook vriendelijk en behulpzaam.
Decor is standaard restaurant/ feest café wat in de avond omtovert in een feestcafe. Ook gezellig om een dansje te doen. Je moet wel van de muziek en sfeer houden.
Om te eten.. Een echte aanrader. Terrasje met lekker weer ook fijn en gezellig. Menukaart lunch is ook aan te raden.
Tommy88 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Onlangs bij Plein XIX gegeten aan het plein in Den Haag. Precies wat je zou verwachten van een restaurant op een dergelijke locatie. Goedkoop 3-gangenmenu, aardige "no-nonsense" bediening, en veel maar prima eten. Lekkere biefstuk op, alleen de kaneelparfait na was niet heel bijzonder.
Malou K.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Voor de tweede keer hier gegeten. De rest van de groep voor de eerste keer. Alle gerechten waren goed op smaak. Alleen bij de biefstuk was de saus wat weinig. Bediening ook goed! Alles kwam snel door ondanks dat het druk was op het terras vanwege het mooie weer. Tussendoor ook vragen of alles in orde is, top!
Kortom, een hele gezellige avond mede dankzij het goede eten en de vlotte bediening. Ook fijn dat apart betalen geen probleem was (we waren met 6 personen).
Anjana S.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Restaurant gedeelte was zo benauwd dat we amper zuurstof kregen. Verplaats naar de kroeg gedeelte en daar werd het beter. Service was zeer slecht. We moesten elke keer vragen of we nog iets konden bestellen, terwijl de dames de hele tijd aan het kletsen waren achter de bar. Het eten is slecht en met weinig zorg bereid. De saté was gerijgd aan een verroestte satestok. Borden ging vol weer terug naar de keuken. Het mag ook de nodige schoonmaak beurt krijgen, want het is echt vies daar. Nooit meer naar deze tent!
krissevis .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Zojuist heerlijk gegeten. Service prima, zeer vriendelijk personeel.
Bij het voorgerecht met de geitenkaas miste wij een stukje stokbrood, maar dat werd meteen gebracht toen we er om vroegen.
Alles netjes opgemaakt en voldoende.
Echt een aanrader!
Marian K.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Dit eetcafe heeft een kleine menukaart. Het voorgerecht was erg smakelijk, alleen het hoofdgerecht, de kipsaté schotel was niet je van het. Het vlees was soppig en vet en de rauwkostsalade kwam volgens mij uit een potje. Het toetje daarentegen was best wel lekker.
C. M.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Eerste verzuchting: wat een herrie! Om 6 uur kregen we nadat we ruim 5 minuten met ons jas aan hadden gewacht, een tafeltje in het bargedeelte met om ons heen staande borrelende mensen. Jas werd niet aangenomen, die hingen we maar achter onze stoel. Dat voelde niet zo attent. Na een uurtje konden we naar het echte testaurantgedeelte boven maar door een wat grotere groep was het daar ook rumoerig. Het was moeilijk elkaar te verstaan. En zo warm! Het eten was lekker, vooral het voor- en hoofdgerecht (geitenkaas resp roodbaarsfilet). Lekkere verse groenten. Het dessert, tiramisu, was een beetje zuur en droog. Meer een cake-je. Al met al niet voor herhaling vatbaar.