Over het restaurant Plein 22

Bomvol met sfeer

Als je binnenloopt vallen de grote bolvormige lampen direct op. De bar staat vol met flessen wijn die ook per glas verkrijgbaar zijn. Paars en rood fleurt het restaurant op en geeft het geheel een rustgevende sfeer. Er is een grote en een kleine kaart om uit te kiezen, en als specialiteit de gamba kaart. Het terras met aansluitende bar creëert de ideale plek voor een buitenfeestje!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Plein 22

Goed bereikbaar 5 minuten lopen van station
  • Kom je met de auto?
    Met de auto de wijk 'oude dorp' aanhouden.

Dinsdag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

Voor besloten feesten, partijen of andere gelegenheden is op maandag en zondag af te huren

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Terras , Wi-Fi
Petbes .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Prettige ontvangst door een vriendelijk glimlachende jongedame. Dat is belangrijk zo'n ontvangst. De fijne huiswijn was lekker en goed op temperatuur. Het driegangendiner met AHrestaurantactie was goed met voldoende keuze. Geen grote borden vol, maar genoeg en buik rond na driegangen. Relaxte sfeer.
Suzanne W.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Lekker gegeten, vriendelijke bediening! Prima prijs kwaliteit verhouding. Tafeltjes achter aan wel erg dicht op elkaar. En de spiegel is ook afleidend :)
Annelies52 .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
We maakten gebruik van de AH-restaurantactie: een beperkte, maar zeker niet te weinig keus, menukaart.
Wij hebben bij Plein 22 heerlijk gegeten, met goed wijnadvies en een leuke bediening!
En zijn van plan om zeker terug te komen, met of zonder actie!
Stefan O.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Lekker eten, vriendelijke bediening en zeer betaalbaar.
Ingrid R.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Heerlijk gegeten! Gezellige sfeer en vriendelijk personeel. Kok kwam even zelf overleggen aan tafel, super!
Willeke D.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Eten was iets te zout naar mijn snaak. Verder heerlijk gegeten, prima bediening.
De eigenaar is een uitstekend gastheer: aandacht voor zijn gasten en houdt voortdurend in de gaten of iedereen het naar zijn zin heeft en nergens iets ontbreekt.
Albert D.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
een prima gelegenheid om een avond uit te zijn. Je voelt je er direct thuis en je bent toch uit. Eigenaar heeft voor een ieder belangstelling met een praatje. Bij deze zaak komen wij beslist nog vele malen terug.
Cobie V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Gezellige avond gehad met het eten was beetje te zout
Het personeel was vriendelijk maar wist weinig over de gerechten te vertellen
CAW .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Plezierige ontvangst en vlotte bediening, met veel aandacht. De voorgerechten waren prima, het hoofdgerecht (varkenshaas) was wat droog en daar had wat meer groente bij gemogen. De frieten waren prima! Als nagerecht hadden we tiramisu. De smaak was zeker goed, maar de tiramisu had wat luchtiger mogen zijn. Het was nu een wel erg stevige nahap. Bij Plein 22 schenken ze lekkere wijnen. Plezierig is ook dat er geen (of maar nauwelijks) achtergrondmuziek is.
Shila C.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Prima gegeten bij Plein 22. Leuke sfeer, goede inrichting, soms wat moeilijk een gesprek te voeren ivm toch verkeerde akoestiek vermoed ik. Al met al een aanrader, ik kom hier zeker nog eens terug.
Marsie .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Heerlijk gegeten bij Plein 22. Voorgerecht; carpaccio lekker als altijd, hoofdgerecht; varkenshaas was perfect rosé en heerlijk mals. Tiramisu was verrukkelijk. Kortom; een heerlijke avond gehad!!!
J. K.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Mooi pand met fijne sfeer.
Stokbroodje besteld vooraf niet gekregen.
Zeker 35 Minuten gewacht op 1e gang.
Personeel best jong en onervaren kunnen weinig over het eten en de wijn vertellen,
verder waren ze wel heel vriendelijk.
Fred S.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Leuk restaurant in een mooi deel van Houten. De bediening was erg vriendelijk en behulpzaam. We hadden een tijd afgesproken, maar eerder komen was geen enkel probleem. Het restaurant liep helemaal vol, wat ook erg gezellig was. Genoeg personeel, dus de drukte had geen enkele invloed op onze wachttijd.
Mirella W.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Mooi restaurant, sfeervol, met enthousiast en verzorgd personeel! Heerlijk 3-gangen diner genoten met ruime keuze uit voor-, hoofd- en nagerecht. Tevens een amuse als extraatje. Fijn glas wijn erbij en tot slot goede sterke koffie... Plein 22 is meer dan de moeite waard om eens heerlijk en relaxed uit eten te gaan!
Matthieu E.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
We hebben fantastisch gegeten, het was gezellig, de wijn was top en de bediening was super. Echt voor herhaling vatbaar!
Matthieu E.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
We hebben er met de AH actie daar fantastisch gegeten, het was enorm gezellig en het personeel was super, echt voor herhaling vatbaar!
Maarten Z.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We hebben een heel fijne avond gehad. Echt het gevoel dat we gast waren. Zalige gerechten met bijpassende wijnen. Kortom we komen hier zeker nog een keer terug!
G.E. P.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heerlijk gegeten, hele vriendelijke bediening.
harryhorst .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Geboekt met de AH restaurantactie voor 7 personen. Op de begane grond zag het er gezellig uit maar wij mochten op zolder zitten. Het was er koud. Zuinige glaasjes wijn, een zeer beperkte selectie van de kaart.

Bij de reservering kon je bijzonderheden aangeven. Dat had ik gedaan: we vierden verjaardag van mijn jongste zoon die 16 werd. Geen aandacht aan besteed. Misser!

Onervaren bediening waar nauwelijks een lachje af kon en alles ging echt onhandig, bijna medelijden.

We voelden ons eerlijk gezegd tweederangs gasten. Wij gaan echt voor de beleving en lekker eten. Dit was niks. Op de zolder koude temperatuur, terwijl het beneden heerlijk warm was door haardvuur, dat voel je niet alleen aan de warmte maar ook in zin van gastvrijheid.

De bestelling werd opgenomen maar we moesten de bijgerechten in volgorde ná het dessert opgeven. Ik zei nog gekscherend 'als het dan maar niet na het dessert geserveerd wordt...'

Dit was helaas wel het geval. Na een overigens prima voorgerecht kwam het bijgerecht. De bestelde drankjes kwamen toen het al op was, en ook de bijgerechten kwamen zeker 15 minuten na het hoofdgerecht. Tja. Typisch geval van jammer. Kwaliteit eten: droge tongschar zonder saus, de varkenshaas bleef voor de helft over want ook erg droog. Tiramisu dessert uit een plastic cup, kant en klaar van de fabriek. Idem voor de apfelstrudel, een kant en klaar gesneden fabrieksstuk met slappe spuitslagroom.

Men realiseerde zich wel dat het niet zo best verlopen was allemaal. Daarom kregen een zuinige korting van 2 bijgerechten die we besteld hadden. Waarom dan niet alles wat te laat werd gebracht, weggestreept op de rekening?

Toch een fooi gegeven voor het ploeteren van met name de jongste bediende, die niet begeleid werd. Worden wij uiteindelijk niet armer van.

M.i. is de AH actie een kans om je kwaliteit, passie voor koken en gastvrijheid te laten zien. Dan komen mensen graag terug. Unaniem zeggen wij: Jammer Plein 22, ons zie je niet meer.
Marion F.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Wij waren positief verrast. Het was heel gezellig, eten was van prima kwaliteit en vriendelijke bediening. Wij hadden met de AH restaurantkaart geboekt, zij hadden een apart, maar goed keuzemenu.