Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 34.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • DIMSUM Gestoomde hapjes met vulling van vlees, vis en groenten.
      SALADE RICHE Frisse aardappelsalade met zoetzure bietjes, gamba eendenlever en truffel
      CRISPY TUNA Crispy pancake met gegrilde tonijn en avocado
      CARPACCIO VAN BOTERVIS Met krokante kappertjes zongedroogde tomaten en citroenmayonaise
      RAVIOLI ZUCCHINE TROMBETTE Ravioli gevuld met trompet, courgette en een truffelschuim
      CARPACCIO Dun gesneden ribeye met Parmezaan en basilicum-mayonaise
  • Hoofdgerechten
    • PEKING DUCK Met pancakes, hoisinsaus, pruimenchutney, komkommer en bosui
      GARLIC SHRIMP Zoetzure gewokte gamba's met paksoi
      LEMON CHICKEN SATE Sate vab kippendijen vlees met een dip van pindasaus met kokos
      VITELLO ENTRECOTE Gegrilde kalfsentrecote met een romige bearnaisesaussaus
      SALMONE Gegrilde zalmfilet met een frisse Dijonmosterdsaus en een doperwtenpuree
      FILETTO DI MANZO ( € 4,50 toeslag) Tournedos geserveerd in eigen jus met brood
      BIJGERECHTEN Frites, brood, salade, gewokte groenten, gebakken rijs € 3,50 voor twee personen
  • Nagerecht
    • ETON MESS Aardbeienroom met merinques en verse aardbeien
      LEMON POSSET Citroenbavarois met frambozen en een brunch van Bastognekoeken
      CAFE & CIOCCOLATINI Koffie naar keuze met bonbons
      FORMAGGIO Bordje met gevarieerd assortiment kazen
      TIRAMISU Dessert vab mascarpone, espresso en lange vingers
      OREO CHEESCAKE MILKSHAKE Cheesecake milkshake met Oreo koekjes

Speciale deals

-30% op de Rekening

Available on the booked timeslot.

-20% op de Rekening

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant Plein 22

In het hart van Houten, op het bekende dorpsplein, is Plein22 gevestigd in een prachtig monumentaal pand. Met een stoer interieur in combinatie met authentieke elementen is dit een trendy en gezellige eetgelegenheid. Onder leiding van chef Peter Koning heeft ons team maar één doel: u in deze warme ambiance een avond te verrassen, te verwennen en te laten genieten. De gerechten worden met passie bereidt en de kaart wisselt regelmatig. Het menu kan worden uitgebreid met verrassende en unieke wijnen. Bijna al onze wijnen zijn per glas verkrijgbaar en wij adviseren u graag over bijpassende wijnen bij uw diner. In de warmere maanden kun je ook buiten genieten van de zon in onze mooie binnentuin met bar of op ons gezellige terras. Tot snel bij Plein22 en we zullen van uw avond een complete culinaire ervaring maken!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Plein 22

Goed bereikbaar 10 minuten lopen van station
  • Kom je met de auto?
    Met de auto de wijk 'Oude Dorp' aanhouden.

Dinsdag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

Voor besloten feesten, partijen of andere gelegenheden is op maandag en zondag af te huren

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Plein 22

Pascale R.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
Serveerster was niet echt super had negatieve uitstraling en kwam te vaak vragen of we wat wilden drinken
Brigit H.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2018
Lekker eten, fijne bediening. Mooi terras op een mooi pleintje
Karin K.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Heerlijk buiten gegeten. Gezellig terras en leuke bediening.
Elly B.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Heerlijk gegeten hier gisterenavond, niets op aan te merken. Zeer vriendelijke bediening en alles verliep vlot.
Hier komen we grasg terug.
Jolanthe V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Over het geheel kleurloos eten zonder bijzondere opmaak of smaakexplosie. Bediening met weinig uitstraling. Slechte prijs-kwaliteitverhouding. .
spanjeganger .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Met kennissen via een AH actie bij dit restaurant gegeten, wat een prima zaak.Er was in de computer een verkeerde code ingevuld, echter dit was geen enkel probleem het was zeer snel prima opgelost.
Heerlijk 3 gangen menu gegeten prima voorgerecht, hooft gerecht en nagerecht prima van smaak en meer dan voldoende porties.Zelfs de koffie wordt op de juiste wijze geserveerd, wat bijna nooit gebeurt.Mooie ambiance, wij komen hier zeker terug.
Kees P.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Heerlijk gegeten!
Jose P.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
3 gangen menu aardig aan de prijs als je biefstuk Bali neem (+6 euro) en de gegrilde kalfs entrecote was bedorven!!
Inez V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
Prima kleinschalig sfeervol restaurant.
Betsy B.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
We hebben met vrienden heerlijk in de binnentuin gezeten op deze heerlijke zomeravond.

De gerechten werden met kleine tussenpozen opgediend wat we wel prettig vonden.
Eric R.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
Mer familie gezellig gegeten lekkere gerechten en correcte bediening!
Henk-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
Meer dan prima eten. Heerlijk buiten op het terras gezeten. Gerechten vol van smaak en het personeel is vriendelijk en servicegericht. Voor herhaling vatbaar.
Inge N.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2018
Ik had via Iens geselecteerd op vegetarisch, maar er bleek geen vegetarisch hoofdgerecht te zijn en daarom werd het vegetarisch voorgerecht maar het hoofdgerecht. Dat was wel erg weinig. De hoofdgerechten werden niet standaard geserveerd met groente en rijst/aardappelen/friet. Dat moest er bij besteld worden als bijgerecht en dat was ook echt nodig. Al met al weinig eten en weinig bijzonder voor de prijs. Jammer.
Wouter H.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Plein22 was geslaagd. Eten varierde erg tussen het eten van mij en mijn vrouw. De aziatische gerechten (dim sum en eend) vielen in de smaak, De ravioli, Tournedous en tiramisu dessert als minder ervaren. Ravioli sprong er niet uit en Tournedous gerecht was werkelijk niet aangekleed en gepresenteerd in een diep bord met jus en brood. Voor de gevraagde prijs wel erg miniem.
Er werd vooraf wel kenbaar gemaakt dat groente gerecht apart moet worden besteld. De gewokte groenten die wij kozen waren echter erg klein gesneden meet een identieke garing. Het leek hierdoor een kant en klaar iets wat vast niet de bedoeling was en voor ons past bij zo'n gerecht. Wij vinden hierdoor het concept met bijgerechten niet geslaagd. Hierdoor is de prijs kwaliteit verhouding in onze ogen scheef.

Wel wil ik een compliment maken naar de eigenaar. Hij gaf op recensie duidelijk aan dat als iets niet bevalt ze direct in restaurant het bijstellen. Geef dit ook aan dus is de tip!
Florian K.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
Prima restaurant op mooie plek in Houten. Prijs / kwaliteit was door de 30% korting deal (waar we het restaurant helaas nog wel even aan moesten herinneren) prima.
Sebastian B.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
Kom vaak en graag bij Plein22. Deze keer hadden we via IENS 30% korting op de rekening dus dat was wel even prettig. Eten was heerlijk alleen de kalfsentrecote had wel iets malser gekund. We zaten buiten in de binnentuin en daar zit je echt heel erg leuk als het mooi weer is.
Ad B.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
De bediening kan wel iets enthousiaster.
Astrid A.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Heel lekker gegeten. Een aanrader, maar wel prijzig (€ 50 pp).
Ciska K.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Heerlijk eten!

Wel hoog aan de prijs, jammer dat je voor extras zoals een broodje, patat en salade extra moet betalen..
Annethe E.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
Heerlijk eten, mooi opgediend. Leuk ingericht restaurant aan een gezellig plein. Supervriendelijke en professionele bediening.