Over het restaurant Plein 22

Bomvol met sfeer

Als je binnenloopt vallen de grote bolvormige lampen direct op. De bar staat vol met flessen wijn die ook per glas verkrijgbaar zijn. Paars en rood fleurt het restaurant op en geeft het geheel een rustgevende sfeer. Er is een grote en een kleine kaart om uit te kiezen, en als specialiteit de gamba kaart. Het terras met aansluitende bar creëert de ideale plek voor een buitenfeestje!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Plein 22

Goed bereikbaar 5 minuten lopen van station
  • Kom je met de auto?
    Met de auto de wijk 'oude dorp' aanhouden.

Dinsdag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

Voor besloten feesten, partijen of andere gelegenheden is op maandag en zondag af te huren

Jouw recensie over het restaurant Plein 22

Richard D.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Een absolute aanrader. Heerlijk gegeten, drie gangen menu waarbij elke gang perfect was bereid. Tijd tussen de gangen was goed en de bediening was zeer goed en zeer gast vriendelijk.
Bert W.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Het was uitermate ontspannend en een goede sfeer. Helaas een klein minpuntje een foutieve kassa aanslag leidde tot een foutieve rekening. Echter e.e.a. wordt soepel opgelost.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Wat een aangename verrassing! Er bleek een nieuwe chef te zijn, met een heel nieuw concept. Dat smaakt absoluut naar meer. Een aanrader!
Zelf zou ik nooit kalfsvlees met tonijn durven combineren, maar wat was het jammer toen het bord leeg was......
P. H.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Gegeten met ah. De tournedos was echt geweldig. De Tiramisu is ook heel goed. Voorgerechten prima. Merlot wijn was niet bijzonder. Ik mis alleen de mogelijkheid van gebakken seizoensgroenten als bijgerecht. Service is prima.
Eveline L.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Leuk restaurant om te eten, bedienning is vriendelijk en doet goed zijn best. Eten is heerlijk, tournedos was perfect gebakken! Zeker een aanrader!
Ellen E.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Voor de 2e keer in korte tijd bij ‘Plein 22’ gegeten en wederom verrast door de nieuwe chef kok! Gezellige drukte op vrijdagavond, we hadden het laatste tafeltje. De menukaart bestaat voornamelijk uit klassieke wereldse gerechten zoals Peking eend, dim sum en crispy tuna uit de Oriëntaalse keuken maar ook vitello tonato, pasta gamba en vitello di manzo uit de Italiaanse keuken. Veel gerechten spraken ons aan, dat maakte kiezen moeilijk. We kozen beiden voor een driegangen menu en we startten met de crispy tuna en de risotto tartufo en die waren zeer goed bereid. De risotto was zoals een goede risotto behoort te zijn: smeuïg, geurig en in de kern iets al dente, met een subtiele truffelsmaak, kortom fantastisch. De crispy tuna was smakelijk en vers, op een krokante pancake afgemaakt met gember, wakame en zwarte sesam. Onze hoofdgerechten (roodbaars op een bedje van Oosterse groenten met een pikante saus en een ossenhaas in de jus met toast) waren zeer goed bereid: de roodbaars was heerlijk zacht, erg goed van smaak en mooi opgemaakt en de ossenhaas (medium rare) zeer mals. Royale porties! De jonge bediening is attent en vlot en het wijnadvies bij onze gerechten van de eigenaar maakte onze avond compleet.
DebbydeBie .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Gisteravond wederom heerlijk bij Plein 22 gegeten, waar we hebben genoten van de nieuwe menukaart. Wat een heerlijke gerechten staan er op de nieuwe kaart. De risotto tartufo vooraf, de spigola (zeebaars) als hoofd en de formaggio als nagerecht zijn echt aanraders. De nieuwe chefkok is een aanwinst! De dames van de bediening waren erg vriendelijk. Kortom genoten van een heerlijke avond in een gezellige restaurant. We komen snel terug.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Wat een mooie nieuwe kaart, moeilijk om te kiezen. Tjeerd is een top gastheer en wij hebben echt heerlijk gegeten. Dimsum als voor was verrukkelijk
Biefstuk Bali als hoofd gerecht geweldig lekker , compliment
Wijnen als vanouds
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Zeer gezellig restaurant, leuke indeling en goede sfeer. Eten is ook uitstekend, kom hier zeker vaker weer terug. Vooral de peking duck is een aanrader!
leonjongerius .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Wat een positieve verandering. Nieuwe kok, top kwaliteit eten. Prettige sfeer en bediening die er voor zorgt dat je een super avond hebt. Aanrader!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
De sfeer is goed en het eten is zoals altijd heel lekker en mooie wijntjes te bestellen.
De eigenaar heeft voor iedereen wel even tijd een gezellig praatje af te steken waardoor je het gevoel krijgt daar een welkome gast te zijn.
Gieneke H.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
De kwaliteit van het eten was wisselend, heerlijke voorgerechten, redelijke hoofdgerechten, niet bijzonder. De nagerechtenkeus was matig, allemaal erg zwaar behalve een coctail maar die drink ik liever voordat ik ga eten.
De bediening moet nog leren. Wijnen waren uitstekend en goed qua prijs.
Nielsgierig .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Afgelopen donderdag heerlijk bij Plein 22 gegeten, waar we werden verrast met een nieuwe menukaart. Wat een heerlijke gerechten staan er op de nieuwe kaart. Een aanrader: Crispy Tuna als voorgerecht, Peppery Beef en als dessert (uiteraard) Lemon Cheesecake. We begrepen dat er een nieuwe chefkok werkt, dat is zeker een goede keuze geweest, een echte topkok lijkt het. De dames van de bediening waren erg vriendelijk en zoals altijd genoten van de sfeer in dit gezellige restaurant. We komen snel terug om de rest van de kaart te proeven!
Houtenaar43 .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Uitstekende bediening, goed, mooi opgemaakt en vooral ontzettend smakelijk eten. We kregen precies de goede wijnen na het aangeven van onze voorkeuren in combinatie met onze gerechten. De eigenaar kwam ook nog even gezellig met ons praten wat weer een erg persoonlijk en gastvriendelijke indruk op ons maakte. Een erg geslaagde avond dus!
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
De Tournado was niet bijzonder van smaak? De Jus was volgens mij aangebrand? En daardoor ronduit vies!
En de Kippensoep was iets te pittig van smaak, waardoor we genoodzaakt waren er water bij te vragen?!
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Nieuwe kok! Wauw wat was dit lekker, heerlijk gegeten en wat een lekkere wijntjes bij het eten.
De bediening is zeer vriendelijk.
Ik ga hier zeker nog eens heen, een echte aanrader!
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Wat een leuk restaurant aan een mooi plein. De bediening was heel goed. Aardige en zeer gastvrije ontvangst. Wat we een groot voordeel vonden was dat we niet lang hoefden te wachten op de volgende gang. Kortom: een echte aanrader! ! !
Bettyk .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Een nieuwe spannende kaart! We namen sushi vooraf, die was spectaculair. De tournedos heerlijk mals in de roomboter. Truffelfrites erbij. Bijpassende wijntjes; de avond kon niet meer stuk. Wij gaan zeker snel terug, en hopen dat ze niet vol zitten...
Sebastian B.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Afgelopen woensdag heerlijk gegeten bij Plein22. Plein22 heeft sinds kort een nieuwe chefkok en dat is te merken. Het is nu ontzettend moeilijk om een keuze te maken tussen alle lekkere gerechten op de nieuwe kaart. Uiteindelijk gekozen voor de sashimiboot, de tournedos en dame blanche als toetje. Alledrie echt heerlijk. Het terras heeft ook een upgrade gehad. O.a. hangen er nu prikkabels die zorgen voor een gezellige sfeer. De dame die ons bediende was volgens mij nieuw, want ze was een ronde met drankjes vergeten te brengen, maar haar vriendelijkheid maakte veel goed. We komen snel terug om de andere gerechten op de kaart te proberen!
Jackie S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2017
Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten met gerechten van de nieuwe kaart! Als voorgerecht sharing diner met Chinese appetizers en als hoofdgerecht ossenhaas reepjes in pikante saus, Peking eend en tournedos in eigen jus. Gebakken rijst ook top en natuurlijk mooie wijnen bij het eten. Super gezellige sfeer en bediening en na afloop nog een drankje buiten in de binnentuin gedaan. Kortom voor herhaling vatbaar!!!