Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 34.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • DIMSUM Gestoomde hapjes met vulling van vlees, vis en groenten.
      BEEF TATAKI Geroosterde rundvlees rolletjes gevuld met Oosterse groenten en ponzu dressing
      TUNA TARTARE Tartaar van tonijn met avocado, zeewier en sojasaus
      RISOTTO MILANESE Risotto met spinazie en Parmezaanse kaas.
      SALADE GEGRILDE COQUILLE Coquilles gegrild, groene asperges, paprikacoulis en Parmaham
      CARPACCIO Dun gesneden ribeye met Parmezaan en basilicum-mayonaise
  • Hoofdgerechten
    • PEKING DUCK Met pancakes, hoisinsaus, pruimenchutney, komkommer en bosui
      TUNA GRIGLIO Gegrilde tonijn met antivries en spinazie.
      KU LO YUK Krokant gebakken varkensvlees met zoetzure saus, paprika en ananas
      STEAMED COD OX Kabeljauw gestoomd met broccoli en knoflook-oestersaus
      PASTA FROMAGGIO CREMOS Pasta met romige kaassaus, courgette, rucola en gepofte tomaat.
      FILETTO DI MANZO ( € 4,50 toeslag) Tournedos geserveerd in eigen jus met brood
      BIJGERECHTEN Frites, brood, salade, gewokte groenten, gebakken rijs € 3,50 voor twee personen
  • Nagerecht
    • BANANA ROYAL Banaan met avocaat, vanille-ijs slagroom en chocoladesaus
      HONEY AND NUTS CAKE Honing noten speculaastaart met vanille-ijs
      CAFE & CIOCCOLATINI Koffie naar keuze met bonbons
      FORMAGGIO Bordje met gevarieerd assortiment kazen
      TIRAMISU Dessert van mascarpone, espresso en lange vingers
      CUSTARD BUN Chinese gestoomde castard bun met gezouten caramel-ijs.

Speciale deals

-30% op de Rekening

Available on the booked timeslot.

-20% op de Rekening

Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant Plein 22

In het hart van Houten, op het bekende dorpsplein, is Plein22 gevestigd in een prachtig monumentaal pand. Met een stoer interieur in combinatie met authentieke elementen is dit een trendy en gezellige eetgelegenheid. Onder leiding van chef Peter Koning heeft ons team maar één doel: u in deze warme ambiance een avond te verrassen, te verwennen en te laten genieten. De gerechten worden met passie bereidt en de kaart wisselt regelmatig. Het menu kan worden uitgebreid met verrassende en unieke wijnen. Bijna al onze wijnen zijn per glas verkrijgbaar en wij adviseren u graag over bijpassende wijnen bij uw diner. In de warmere maanden kun je ook buiten genieten van de zon in onze mooie binnentuin met bar of op ons gezellige terras. Tot snel bij Plein22 en we zullen van uw avond een complete culinaire ervaring maken!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Plein 22

Goed bereikbaar 10 minuten lopen van station
  • Kom je met de auto?
    Met de auto de wijk 'Oude Dorp' aanhouden.

Dinsdag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

Voor besloten feesten, partijen of andere gelegenheden is op maandag en zondag af te huren

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Plein 22

Wilko D.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Lekker gegeten! Chapeau voor de kok ! De service was ook goed. Het leek mij alleen te druk voor 2 serveersters.
Marcel E.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2018
Gastvrije ontvangst en weer heerlijk gegeten. Dankzij het fantastische weer in oktober zelfs buiten gezeten (wordt het te koud dan zijn er terras heaters aanwezig). Vaker geweest en altijd goed. Puntje van aandacht is dat er wel wat meer groente bij het hoofdgerecht geserveerd mag worden en de kaart mag ook wel weer eens vernieuwd worden (die is al een tijdje niet gewijzigd) maar verder prima.
Mopke M.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Lekker gegeten met ons gezin; voorgerecht de sushiboot en Aziatische hapjes, daarna als hoofdgerecht overheerlijke Pekingeend, ku yu luk en tonijn. Afgesloten met koffie, speculaastaart en coupe banana. Wij komen graag nog eens terug!
Linda K.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
De bediening was zeer vriendelijk, en onze kinderen werden even meegenomen om een kijkje in de keuken te nemen , erg leuk !
Marcel K.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2018
we betaalden 60 euro voor 2 personen, dus gem. 30 euro p.p. Dat is nog steeds redelijk veel als hierbij maar voor 1 persoon het 3 gangen diner is berekend.
Marianne F.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Verfijnde gerechten in een gezellig en verzorgde sfeer met vriendelijke bediening
Verleun V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Hebben prima gegeten in een gezellig restaurant met prima bediening.
Franka H.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Heerlijk gegeten aan te bevelen
Leonie D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
Prima gegeten ! Aanrader.
Boud K.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
1 puntje van kritiek: de tournedos krijgt wel heel weinig "aankleding" mee, stuk vlees in boter en separaat 'n paar sneetkjes brood. Was lekker maar zag er niet erg aantrekkelijk uit. Overige gerechten waren prima.
Johan K.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Heerlijk gegeten, goede portiegrootte i.c.m. bijgerechten, gevarieerde kaart, vriendelijk personeel en eigenaar.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Heerlijke gerechten, zoals ook de vorige keer (kaart sinds vorige keer nauwelijks gewijzigd wat wel jammer is).
Gieneke H.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Eten was goed alleen de tournedos in een plas jus was een minder goed idee. De wijnen waren bijzonder.
Fam D.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Wat hebben we heerlijk gegeten !!
Voorafgaand de SASHIMI BOOT: een aanrader; dit wordt heel origineel gepresenteerd.
Daarna een drie gangenmenu: was voortreffelijk.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Heerlijk gegeten en weer ouderwets gezellig en leuke entourage bediening top super vriendelijk Prijs kwaliteit was erg goed
Frieda V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Heerlijk en gezellig gegeten bij Plein 22.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Gezellig restaurant, laagdrempelig. Fijne bediening, liet je alle tijd als we erom vroegen.
Lekker eten in een goede verhouding zowel wat betreft porties als kwaliteit. Wij gaan vast terug.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Prima gegeten. Restaurant was goed gevuld. Je kunt elkaar niet verstaan door de drukte, akoestiek is drama. Jammer, want verder helemaal goed.
Anneke H.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2018
Een heel prettige sfeer en heerlijk eten met een zeer prettige bediening
Sir Y.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Vandaag 23-08 heerlijk gegeten bij Plein 22. Aanvankelijk leek het restaurant wat leeg maar dat veranderde vrij snel naar een goed gevuld restaurant. De bediening was goed en erg service gericht. Vanwege de verjaardag van mijn partner kregen we beiden een heerlijke prosecco van het huis. Ook onze vraag om een ander tafeltje werd meteen beantwoord en vandaar bestelden we een appetizer en een hoofdgerecht. De Chinese appetizer, bestaande uit buikspek, oesters, spring rolls en garnalen was heerlijk. We kozen voor de Plein 22 pinot Grigio wijn. Een heerlijke, bijpassende witte wijn. Als hoofdgerecht kreeg ik de ku lo yuk en m’n partner de Pekingeend. Beide gerechten waren voortreffelijk. On the side namen we fried rice. Al met al heerlijk gegeten! Zeker een aanrader in Houten, oude dorp.