Plato

Confuciusplein 12 1064 LG Amsterdam Nederland Kaart
31-206133933

Over restaurant Plato

Filosoferen over souflaki

Welkom bij dit Griekse specialiteiten restaurant, waar alle klassiekers zoals souflaki en gyros voorbij komen. De oude filosoof Plato mag zich vereerd voelen! De Griekse keuken is zeer gevarieerd dankzij de vele eilanden en streken binnen het land. Het decor neemt je mee naar de oude Griekse tijd: het blauw met witte interieur, er zijn kozijnen geschilderd op de muren, er hangen planten vanaf het plafond. Kom dansen!

Meer informatie over restaurant Plato

Dick B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Bij iedereen aan te bevelen?
Gaan er zeker vaker komen!
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Plato schotel gegeten voor 2 personen; meer dan voldoende porties. Na verbouwing van het restaurant toch nog even wennen; toch een mooie zaak geworden.
De tafel van Ed D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Goede ontvangst werden verwelkomt met een glaasje Raki.
Attente bediening wachttijden waren redelijk ondanks dat er meerdere feestjes binnen waren
Eten goed na afloop kregen we nog wat aangeboden van de zaak en likeurtje .
Al met al voor herhaling te doen
Annie B.
Margo O.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Lekker gegeten en vriendelijke bediening
Sander N.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Plato is sinds dit jaar vernieuwd .Het is sfeervol en ruim opgezet.De keuken is top evenals de bediening.Ruime keuze en zelfs glutenvrij is te bestellen.Vooraf krijg je altijd een glasje ouzo van het huis en na het diner een glaasje kumquat.Prijs kwaliteit is top.
Laurameeuwesen .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Voor de derde keer en dit keer met de hele familie heerlijk gegeten! Alle vleesgerechten zijn een aanrader en wat een warm ontvangst door deze familie. Service fantastisch zelfs al zitten ze midden in de verbouwen. Wij blijven graag terugkomen!
Ronaldstok .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Gisterenavond lekker gegeten met gezin om de verjaardag van mijn dochter te vieren
Was erg gezellig en de bediening was perfect
Eten kwam lekker op tijd en was geweldig
Kan dit restaurant echt aanbevelen en per 1 september gaat het nieuwe Plato open naast het huidige restaurant
Corarensen .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
We kregen eerst een schotel met koude hapjes, dolmadakia, tzatziki, kaas, gehaktballetjes. Als hoofdgerecht verschillende soorten vlees, rijst, patat en salade. Baklava toe. Het eten was oké. Niet goed, niet slecht. Prima voor een buurtrestaurant. Personeel zeer vriendelijk.
Jopiesja .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Met de familie wezen eten. Iedreen had erg trek dus we bestelden de hoofdgerechten en brood vooraf. Na een uur vroeg ik maar hoe ver ze waren met ons eten ? Toen werd ons gevraagd of ze het brood mochten afruimen zodat ze de hoofdgerechten door kon geven aan de keuken. ???? Ze laten ons dus een uur aan het brood zitten en we moeten naar ons eten vragen voordat het uberhaubt klaar word gemaakt. Ik vroeg hoe lang dit nog ging duren en er werd verteld binnne 15 minuten. Nat 23 minuten kwam dan ons eten. Eten is matig en geen echt griek en zeker niet de moeite waard om anderhalf uur op te wachten. Na het eten kwam er een muzikant naar boven om te zingen. Is er iemand jarig ? Ja toevallig mijn moeder. Zullen we lang zal ze leven zingen ? Nee bedankt we zijn niet meer in de stemming omdat we anderhalf uur hebben moeten wachten op ons eten. Hadden jullie een voorgerecht besteld ? Want dan duurt het normaal wat langer. Nee we hadden alleen wat brood besteld terwijl we aan het wachten waren op ons eten. Kon geen excuus vanaf. Gelukkig had mijn zoon van 3 al wat gegeten voordat we naar dit restaurant gingen. Laatste keer dat we hier hebben gegeten.
M T.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Gezellig restaurant. Hele vriendelijke bediening. Leuke Griekse sfeer. Bestaat uit twee verdiepingen. Heerlijke souflaki gegeten. Ruim van te voren reserveren.
Gaan zeker nog een keer. Restaurant is vorig jaar ook in de prijzen gevallen. Ze maken ook foto's die ze op de site zetten per datum en ook facebook kun je foto's vinden die niet op de site staan. AANRADER voor een gezellige avond.
Leonie L.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Als deze mensen je niet gastvrij behandelen dan ligt het waarschijnlijk aan jezelf :) Vriendelijke bediening, persoonlijke benadering. Je begint natuurlijk met een ouzootje en de prijzen zijn dusdanig scherp dat een voorgerecht en hoofdgerecht ook voor een kleiner budget haalbaar zijn. Bovendien koken de koks beter dan in de meeste taverna's in Griekenland zelf.
De huiswijn is zelfs lekker, waar maak je dat nog mee? Ik werd wakker zonder hoofdpijn ;-) Top!
Puriot .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Het is zeker 10 jaar geleden dat ik daar voor het laatst was.
Er was altijd een gezellige sfeer en de bediening en het eten was prima.
Heb even op het internet gezocht en ja ze bestaan nog.
Dus deze maand gaan we weer eens lekker ouderwets daar eten.
Hebben wel eens online Grieks bestelt bij een of andere Griek maar dat is het toch niet hoor.
Wordt vervolgd.
Ik moest een datum invullen maar die klopt natuurlijk niet.

Seema P.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2015
Gastvrijheid.(voor de mensen die van een leesje houden????)..... vandaag zijn mn vriend en ik uiteten geweest ... ik wou hem en natuurlijk ons trakteren op onze 11maanden samenzijn.... hy weet heel goed dat ik gek op grieks eten ben... we zochten namelijk een tentje in amsterdam en kwamen uit op restaurant plato... een traditionele grieks restaurant in Amsterdam nieuw west .. zagen heel veel goede recensies van restaurant plato .... als eerst werden wij daar ontvangen en zochten gewoon een plekje voor 2 uit... het was stipt 19:30.we hadden allebei een biertje en kregen de menukaarten in onze handen gedauwd.. vervolgens hadden wij 2 voorgerechten en hoofdgerechten.. we kregen gelijk onze voorgerechten en waren al snel uitgegeten.... vervolgens duurde het ontiegelijk lang dat onze voorgerechten werd uitgehaald... mijn vriend stak zn hand op (inmiddels 20:10) en vroeg om nog een colatje.... het werd daarna 20:30 we hadden allebei zo een trek.... we vroegen waar het hoofdgerecht bleef... vervolgens om 21:05 een uur later dus kwamen ze aan met de hoofdgerechten... (mixschotel en pasta carbonara) .... we waren allebei flink chagrijnig geraakt en geïrriteerd hadden totaal geen honger meer... op een gegeven moment kwam de ober naar ons toe en vroeg of alles naar wens was... we zeiden dat we een uur lang moesten wachten. .. de ober zei niks haalde zijn schouders op en ging weg... allebei aten we met tegenzin en wouden zo snel mogeljjk weg..... op een gegeven moment vroeg mn vriend de rekening en dat was dikke 60 euro... mijn vriend ging uiteindelijk alsnog naar de ober om een praattje te maken wat we hele avond naar zochten. ... en vertelde.alsnog dat we niet tevreden waren ... uiteindelijk hebben we betaald en duidelijk gemaakt dat we ontevreden weg gaan .. (geen begrip geen gratis drankje geen excuus niks....).. Dit is puur een voorbeeld van ontevreden gast vrijheid ????
Dominique0975 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Echt álles is top - nergens word je zo in de watten gelegd als hier!De service en de entourage bij Plato zijn prima en hebben een eigen sfeer. We hebben in jaren niet zo lekker Grieks gegeten.Wij komen zeker terug. Echt een aanrader.Grt.Dominique en Gert
Aristoteles8 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Gisteren weer uiterst smakelijk gegeten bij Plato. Eigenlijk kiezen we steeds het Plato-plateau, dit keer voor 4 personen. Complimenten ook voor de heerlijke goudgele frites en knoflooksaus. De bediening is hartelijk en vriendelijk als altijd. Ook de toetjes smaken ons best: truffelchocolade met slagroom, dame blanche en Baileys koffie doen ons de maaltijd heerlijk eindigen.
Echt weer genoten in de gezellige Griekse sfeer van Plato!
Aneke-dijkstra .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
In een word geweldig.Het eten was super lekker,de sfeer in het restaurant was heel gezellig er waren veel mensen die elkaar kenden en het personeel maakte regelmatig een praatje met de gasten.Gewoon een leuk restaurant met voldoende gratis parkeer gelegenheid om eens heerlijk te gaan eten.Goede prijskwaliteit verhouding!!!! Bediening is vriendelijk en erg kindvriendelijk.Zeker een aanrader.
PSeten .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Ruim 16 jaar komen wij in Plato voor het heerlijke eten, de sfeer en de traditie. We hebben veel herinneringen aan mooie momenten hier. Altijd gastvrij ontvangen met ouso van de zaak (bij vertrek sinaasappellikeur). Het blauw met witte interieur, de indeling, de menukaart, het personeel, de dansavonden: hier lijkt de tijd stil te staan. Waarom zou je het ook veranderen als het al jarenlang goed is? Meestal nemen we menu Plato maar dit keer viel onze keuze op Arni Palikari (lamsbout uit de oven met tomaten, feta, olijven, uien, knoflook) heerlijk zacht, geurig en lekker. En Pireas (visschotel met hele forel, grote garnaal, mosselen en inktvis): zeer goed bereid en puur van smaak. Als nagerecht een Plato Fantasie (compositie met baklava, kataifi, fruit, ijs, slagroom en chocola). Met vuurwerk en muziek voor de jarige. Ook dat is traditie en het is elke keer weer even feestelijk!
Julia H.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Gezellig, kitcherig Grieks buurtrestaurantje. Voorgerechtjes zijn beter van smaak dan de standaard vleesschotels. Het zit er vol met buurtbewoners die meer komen voor de sfeer en de bediening. Het eten is naar Griekse begrippen helaas middelmatig.
Mariaene0505 .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Geweldig restaurant. Echt een aanrader. Na vele goede verhalen toch eens gaan eten. Kort samengevat: alles klopt hier. Het eten was werkelijk heerlijk, service was top, sfeer was echt Grieks met Griekse muziek en een lekker ouzo'tje van het huis.Service, eten en sfeer is uitstekend. Echt een aanrader !!!!!!!!!!!
DanyDany .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
dit restaurant is heel goed wat bediening betreft en aardig personeel de kok is goed en snel ook als het erg druk is.. Maar vooral een voordeel voor ouders is dat er een groot speelplein voor het terras ligt. Dus de kinderen kunnen nog rondrennen terwijl je zit te borrelen. en ook heel fijn: tot laat zon op het terras want op het westen en groot plein ervoor.