Plato Loco

Voordelig
Erg rumoerig
Frederieke V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
We wilden binnen eten, maar toen het voller werd, werd het zo rumoerig dat we toch naar buiten gingen. Daar lekker gezeten en de kip gegeten. Er staan nog wat dingen op het menu, maar het is duidelijk dat het hier draait om het kipgerecht. Het was prima voor het geld. Ik zou zelf liever een betere kwaliteit kip eten voor wat meer geld. Ik eet zelf nooit supermarktkip dus ik denk dat mijn kritiekpunt voor de meeste mensen niet relevant is. Maar los van mijn smaak, denk ik dat je in een buurt als deze best een betere kwaliteit of diervriendelijkere kip als tweede optie op het menu kan zetten.
De bijgerechten, en vooral de saus met koriander, waren lekker.
De wijn, we hadden de Grüner Veltliner, vond ik niet geweldig.
Roos D.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Plato Loco is weer zo'n heerlijke hotspot in een gewone woonbuurt in Amsterdam. Genieten van al het lekkers dat deze resto te bieden heeft, samen met buurtgenoten en toeristen die kwaliteit verderop zoeken. Je waant je in het Caribisch gebied met al die authentieke recepten met een moderne twist. Volle borden, dus wees gewaarschuwd! En wat een fijne, hartelijke bediening!
CMNF N.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Wat een aanwinst voor de buurt! Afgelopen week heerlijk gegeten hier. Een hele gezellige sfeer, vriendelijke bediening. Het lijkt me een moeilijk plekje om een restaurant te hebben. Maar ik ge hier zeker nog eens terug komen. Al met al heerlijk gegeten (hoofd: vega stuw en jamaica kip), De toetjes (kokos ijs was echt goed!) vond ik echt een super afsluiting van de avond.
Eva D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
In dit dit restaurant was een hele gezellige sfeer. De bediening was ook echt heel erg aardig. En het eten was ook perfect. Heel goed restaurant
Sussch .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Plato Loco is een aanwinst voor Amsterdam. Onzettend leuke bediening zonder pretenties, sfeervol ingericht en het eten is top! Ik had de Jerk Chicken, ontzettend smaakvol met lekkere rijst, salade en gebakken banaan. Yammie yammie en een enorm grote portie, zo ik bleef maar eten. Mijn tafelgenoten waren ook ontzettend enthousiast over het eten en de bediening. We komen snel terug!
Pamela22 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Gisteren onwijs heerlijk gegeten in dit super leuke, knusse restaurant! Met z'n 3en een mixed starter van alles wat, een streling voor de tong, zo lekker! Als hoofd de Jerk Chicken, om je vingers bij af te likken! Ikzelf hou van erg spicy food, dus heb extra madam cheinet pepers erbij gekregen, hoe heter hoe beter. Echt een aanrader dit restaurant!! Hier gaan we beslist nog een keer eten!
Cornelis K.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Na het sluiten van het Jamaicaanse restaurant Rose's Planet in Oud-west (amsterdam) toog ik met mijn Jamaicaanse partner vol verwachting naar Plato Loco in de Frederik Hendrik buurt, dat zich presenteert als Caribisch restaurant met een kaart gevuld met Jamaicaanse maaltijden. Het restaurant wordt sinds 1 juli gerund door een Grieks-Dominicaanse combinatie en verdiend op deze moeilijke lokatie alle krediet. Maar helaas, wat een teleurstelling. Er is zelfs in de verste verte niets Jamaicaans aan de smaak van de Jerk Chicken, de chicken wings of de mafungo. De griekse gastvrouw vertelde desgevraagd dat de Jamaicaanse smaak te sterk is voor ons Nederlanders, net zoals de griekse keuken hier volgens haar niet grieks is. Maar noem jezelf dan geen caribisch restaurant, en noem de kip dan geen jamaican jerk chicken, maar gewoon beemster piepkeuken, polo dominicana of kip kreta. Het restaurant is verder mooi en warm ingericht, helaas ontbreekt het m.i. aan liefde of talent voor het caribische koken. Ik hoop dat ze het redden.
Rens P.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Plato Loco, een aanwinst voor de buurt. Ook in de winterse dagen kan je hier prima aanschuiven voor wat Caribische sferen met een lekkere jerk chicken. Feestelijke presentatie en qua smaak ook prima. Dat het niet Jamaicaans genoeg zou zijn doet mij erg weinig, het is gewoon hartstikke lekker.
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Toptentje, super lekker, fijne mensen, ik had de beef, daar kan je mij voortaan voor wakker maken, zeker een hele welkome aanvulling op ons repetoire, aanradertje !
D V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Erg leuk restaurant in de Frederik Hendrik buurt. De Caribische keuken komt helemaal tot zijn recht. Een overzichtelijke kaart maakt het kiezen gemakkelijk. Vooraf de gebakken banaan met avocadosaus, fris, knapperig en origineel. Als hoofdgerecht aten we een heerlijke pastelon (Caribische 'lasagne' met banaan in plaats van pasta) en prima spareribs. Een echte aanrader was de cocosflan. De kaart wisselt regelmatig, hopelijk is deze een blijver! Aanrader.
Chantal V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Echt een super gezellig tentje in een rustige buurt inclusief lang terras. Ze hebben heerlijke gerechten die mij echt terug doen verlangen naar Aruba. Service is goed, interieur is hip. Zeker een aanrader!
StJakob .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Echt en eerlijk! Wat een leuk tentje. Geen fancy gedoe maar een bord met lekker eten. Deze kok weet wat koken is. Talent voor smaak. Caribische gerechten waar je aan proeft dat dit is waarmee ze zijn groot gebracht maar wel op het niveau dat bij een restaurant hoort.
Zeker voor herhaling vatbaar!
Saskia F.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Heerlijk gegeten op deze nieuwe plek. Ik had als hoofdgerecht de kip. Ik vond het iets te weinig voor het geld maar het was erg lekker. Vooraf een empanada, iets lauw maar met heerlijke sausjes erbij. Ook leuk, Plato loco heeft een wisselend menu. Ik ga ook daarom zeker terug. De lokatie is geweldig.
BjornS .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Wat een geweldig leuk restaurant. Een beetje verstopt buiten de echte drukte van het Hugo de Grootplein, maar dan heb je ook wat. Creatief decor, met leuke mensen, maar vooral erg lekker eten! Typische caribische smaken die je niet snel in Amsterdam aantreft. De gebakken banaan met advocado saus was een lekkere starter, maar de hoofdgerechten zijn helemaal te lekker. Zowel de kip als het rundvlees zijn overheerlijk. De bonen zeer smaakvol en zelfs de eenvoudige salade is zeer verfrissend. Het nagerecht (caramel) viel een beetje tegen. Misschien omdat de hoofdgerechten zo geweldig waren. De bediening moet nog een beetje wennen, maar dat vergeef ik ze graag.

Ik kom zeker terug!
Htenbroek .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
We hebben net gegeten bij dit pas geopend restaurant. En wel verrukkelijk. Smaken die we niet eerder proefden. Carribische Jerky kip & Cubaans rundvlees. Daarbij kwam een schaaltje met heerlijk zwarte bonen met groenten.
De witte wijn die we besteld hadden was niet helemaal koud, waar we de bediening attent op maakten en dat vonden ze inderdaad niet oké, maar ze excuseerden zich en vertelden dat ze nog wat problemen hadden met de koelkast. Na afloop kregen we nog een glas extra koude wijn toe! Het tempo van bedienen was prima en de sfeer prettig en informeel. Maar vooral het eten was buitengewoon lekker. We gaan vlug weer.
Lijn 3 stopt bijna voor de deur & je kunt ook buiten eten.
Juffrouw .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
we hebben op de avond van de opening (1 juli) hier gegeten met z'n tweetjes. het was druk, lekker en warm. bloedheet zelfs op deze zonnige tropische avond, maar met warm doel ik op de sfeer van de charmante zaak. vriendelijke dames in de bediening. dat het ritme er nog niet helemaal in zat, was dus geen enkel punt want het kwam met een glimlach. we aten heerlijke kip, rijst met bonen en dronken er een frisse, royale cocktail bij. de marinade van de steak werd een beetje overheerst door knoflook. al met al: een fijn, goed betaalbaar plekje met mooi terras. ook binnen is het fraai en knus. ik hoop dat dit een succes wordt.