Plantage 87

Plantage 87 2377 AE Oude Wetering Nederland Kaart

Over het restaurant Plantage 87

Met de opening van Plantage 87 is een droom uitgekomen voor de chef en zijn (gast)vrouw. Toegankelijke luxe is wat je in Oude Wetering kunt verwachten. De naam van het restaurant grijpt ook terug op de moestuin waar groenten en eetbare bloemen met veel zorg en liefde geteeld worden. Kortom, Plantage 87 is HET adres voor pure en (h)eerlijke gerechten met ingrediënten uit eigen tuin.

Glas champagne

9,3
9,2
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Voortreffelijk gesnoept van het verrasingsmenu. Heel bijzonder! Kleine opmerking, denk aan de regels ieder ingrediënt slechts 1x gebruiken. Nu 3x vis in menu...
Sybiel S.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Heerlijke avond gehad in alle opzichten. Zeer vriendelijk personeel, mooie entourage en waanzinnige lekkere en mooie gerechten kwamen er uit de keuken. En dan ook nog lekkere wijnen met mooie omschrijvingen daarover. Echt een aanrader dit restaurant.
Toto53 .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Hadden echt zin om deze avond heerlijk uit eten te gaan en zijn daarin volledig aan onze trekken gekomen. Zeer goede smaaksensaties in een goede harmonie op een bijzondere wijze op het bord gepresenteerd. Prachtige kleuren en texturen bij elkaar. Tel daar nog de vriendelijke en professionele bediening bij op en de avond was zeer geslaagd. Ook de rekening stelde niet teleur; value for money. Verheugen ons nu op de aankomende zomer om buiten aan het water van de diverse gerechten te kunnen genieten.
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, super lekker en goede bediening!
Nico B.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Perfect restaurant waar je voor een redelijke prijs exclusief kan eten in een gezellige accommodatie .
Valeriu P.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Uitstekend. Heel lekker( sterren niveau !) heel vrindelijke bediening en goede aandacht van de chef. Mooie uitzicht over de jachthaven. Heel lekker menu ook voor de vegetariërs .wij komen zeker terug.
Ron R.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Genoten van een uitstekend 5 gangen Valentijnsdiner. Samengesteld als verassing van de chef. Stuk voor stuk prachtige en zeer smakelijke gerechten. Bijpassend wijnarrangement. Aanbevelen waardig.
Geraldine V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
We hebben het kerstdiner gegeten. Op het kaasgerechtje na vonden we alles heerlijk. De "Tarte tatin van ui" was zelfs een van de lekkerste dingen die ik ooit gegeten heb! Ons verzoek om het nagerecht te vervangen door een kopje thee werd ook zonder problemen ingewilligd. Ook met de opgegeven allergieën werd uitstekend rekening gehouden.
101046 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Wij hebben verrukkelijk gegeten hadden een 5 gangen menu van de chef.
En geweldige bediening en de smaken waren geweldig wij vonden het ster waardig.
Erg leuk om in de keuken te kijken
Stefan ,Wendie en het team maken de avond compleet , we komen zeker terug!!

Wendie
hot5 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Gisteren weer kunnen genieten van een culinair hoogstandje in Plantage 87. De passie en liefde spat van het bord. Het 4-gangen menu was een aaneenschakeling van smaakbommetjes en prachtige kunstwerken. En dan nog het door Wendie met zorg samengestelde wijnarrengement, uitstekend passend bij alle gerechten. In Plantage 87 wordt op sterniveau gekookt en Stephan met zijn brigade verdient toch minimaal een Bib Gourmand voor zijn prijs/kwaliteit aanbod. Plantage 87 is een culinair pareltje in de Randstad.
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Al meerdere malen bij Stephan Möllers en zijn vrouw Wendy gegeten. Ook hier in dit sfeervolle restaurant op een prima locatie hebben zij het goed voor elkaar.
Mooie gerechten en combinaties, correcte bediening (jammer dat Wendy er niet was deze avond) en al met al een heerlijk avondje tafelen voor een prima prijs.
Mooie wijnkaart!!
André A.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Primadeluxe restaurant.
Wat ons betreft zou het hier en daar iets minder ingewikkeld mogen zijn en de porties wat groter.
Uitstekende en vriendelijke bediening. Aanrader. Restaurant is ook niet te vol gezet met tafels. Een gesprek is mogelijk!
Saskia T.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij Stephan en Wendy. Het restaurant dat aan het haventje ligt. Is ruim opgezet met een mooi terras en gezellige en moderne inrichting binnen. We hebben 5 gangen gegeten, waaronder coquilles, zeeduivel en duif. Alle gerechten hadden ingrediënten die uit hun eigen moestuin kwamen. Alle gerechten waren heerlijk, zo ook het dessert met zelfgemaakt frambozen ijs.
De bediening bestond uit vlotte meiden die met veel plezier de kennis over de wijnen en de gerechten met ons deelde.
Al met al een top avond gehad!!!
Anneke T.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Vandaag bij Plantage gelunched met twee vriendinnen. Prachtig restaurant gelegen aan het water. Vooraf bresaola met focaccia brood huisgemaakt met olijventapenade basilicum olie en parmezaanse kaas. Daarna gemarineerde tonijn en verschillende bereidingen van komkommer. Prachtig opgemaakte borden met bloemetjes uit eigen tuin. Als afsluiting een heerlijk stukje schouder van het iberico varken.in plaats van het dessert een kopje koffie met friandise.
Hebben genoten en komen zeker terug.
RienekeBakker .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Gisteren met vrienden geluncht bij de Plantage. Blij dat het weer meewerkte, zodat we heerlijk op het terras konden zitten. Tja, aangezien wij hier heel regelmatig eten wist ik eigenlijk al van te voren hoe fantastisch het weer zou zijn. Maar we waren ook benieuwd hoe de keukenbrigade om zou gaan met een vlees/visloze variant van het verrassingsmenu. Onze vegetarische vriendin was zeer onder de indruk. Wat een toewijding, wat een smakenpalet, wat fantasievol. Dit restaurant heeft echte klasse. Zeg het voort!
Arnoud_b .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Heerlijke avond gehad met familie. 4-gangen menu genomen en dat was fantastisch, vooral de ibericoschouder! Wijn erbij lekker, bediening aardig en attent, helemaal af. Was zeker niet de laatste keer.
knoestertje .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Geweldig gegeten bij Plantage 87, als eerste gerechtje a la minute gemarineerde tonijn met een salade van Guinea en verschillende bereidingen van komkommer, daarna een heerlijk stukje gegrilde tarbot en als hoofdgerecht zeer verrassend stukje 'schouder' gerookt en langzaam gegaard van het ibericovarken! Witte huiswijn prima in orde, bij het iberocovarken lekkere sangiovese uit Toscane.
DEROXA J.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Geweldig leuke ervaring bij de Plantage 87, zeer vriendelijke en vooral leuke jonge meid, 1e jaars hotelschool, aan onze tafel. Beetje zenuwachtig, paar kleine missertjes maar toch petje af. Beetje jammer dat er op zaterdagavond een vrij grote verjaardagsgroep zat, het is een vrij open restaurant waardoor het ook snel rumoerig is maar de schoonheid van de gerechten en de heerlijke wijn maakte dit meer dan goed. Zoals velen voor mij schreven zou het voor ons ook wat donkerder en intiemer mogen, grote ramen die over de jachthaven uitkijken die zeer veel lichtinval opleveren. Maar, een absolute aanrader en voor ons ook zeker voor herhaling vatbaar.
Jgaarlandt .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Heerlijk! Bijzonder en goed geprijsd. Eerste gang tonijn met zee-egel crème (!). Daarna heerlijke salade met rund. Goede wijn erbij aangeraden. Verborgen parel.
michabrant .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Heerlijk gegeten, het is een fijn restaurant. Bediening is erg vriendelijke en houden alles goed in de gaten. Naast dat het eten heerlijk was, zag het er ook nog prachtig uit op het bord. Daar is veel aandacht aan besteed. De kaart is niet heel groot, maar er is wel met zorgvuldigheid gekozen, het leek mij allemaal lekker. Vooraf werden we verrast met een aantal amuses, die echt heerlijk waren. Als ik een aandachtspuntje mag noemen, de keuken is geheel open en daar is het heel licht (logisch), maar daardoor is het in het restaurant ook vrij licht. Zou van mij iets intiemer mogen zijn. Verder echt een heerlijke avond gehad.