Plantage 87

Plantage 87 2377 AE Oude Wetering Nederland Kaart

Over restaurant Plantage 87

Met de opening van Plantage 87 is een droom uitgekomen voor de chef en zijn (gast)vrouw. Toegankelijke luxe is wat je in Oude Wetering kunt verwachten. De naam van het restaurant grijpt ook terug op de moestuin waar groenten en eetbare bloemen met veel zorg en liefde geteeld worden. Kortom, Plantage 87 is HET adres voor pure en (h)eerlijke gerechten met ingrediënten uit eigen tuin.

Glas champagne

9,2
9,1
101046 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Wij hebben verrukkelijk gegeten hadden een 5 gangen menu van de chef.
En geweldige bediening en de smaken waren geweldig wij vonden het ster waardig.
Erg leuk om in de keuken te kijken
Stefan ,Wendie en het team maken de avond compleet , we komen zeker terug!!

Wendie
Hot5 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Gisteren weer kunnen genieten van een culinair hoogstandje in Plantage 87. De passie en liefde spat van het bord. Het 4-gangen menu was een aaneenschakeling van smaakbommetjes en prachtige kunstwerken. En dan nog het door Wendie met zorg samengestelde wijnarrengement, uitstekend passend bij alle gerechten. In Plantage 87 wordt op sterniveau gekookt en Stephan met zijn brigade verdient toch minimaal een Bib Gourmand voor zijn prijs/kwaliteit aanbod. Plantage 87 is een culinair pareltje in de Randstad.
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Al meerdere malen bij Stephan Möllers en zijn vrouw Wendy gegeten. Ook hier in dit sfeervolle restaurant op een prima locatie hebben zij het goed voor elkaar.
Mooie gerechten en combinaties, correcte bediening (jammer dat Wendy er niet was deze avond) en al met al een heerlijk avondje tafelen voor een prima prijs.
Mooie wijnkaart!!
André A.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Primadeluxe restaurant.
Wat ons betreft zou het hier en daar iets minder ingewikkeld mogen zijn en de porties wat groter.
Uitstekende en vriendelijke bediening. Aanrader. Restaurant is ook niet te vol gezet met tafels. Een gesprek is mogelijk!
Saskia T.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij Stephan en Wendy. Het restaurant dat aan het haventje ligt. Is ruim opgezet met een mooi terras en gezellige en moderne inrichting binnen. We hebben 5 gangen gegeten, waaronder coquilles, zeeduivel en duif. Alle gerechten hadden ingrediënten die uit hun eigen moestuin kwamen. Alle gerechten waren heerlijk, zo ook het dessert met zelfgemaakt frambozen ijs.
De bediening bestond uit vlotte meiden die met veel plezier de kennis over de wijnen en de gerechten met ons deelde.
Al met al een top avond gehad!!!
Anneke T.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Vandaag bij Plantage gelunched met twee vriendinnen. Prachtig restaurant gelegen aan het water. Vooraf bresaola met focaccia brood huisgemaakt met olijventapenade basilicum olie en parmezaanse kaas. Daarna gemarineerde tonijn en verschillende bereidingen van komkommer. Prachtig opgemaakte borden met bloemetjes uit eigen tuin. Als afsluiting een heerlijk stukje schouder van het iberico varken.in plaats van het dessert een kopje koffie met friandise.
Hebben genoten en komen zeker terug.
RienekeBakker .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Gisteren met vrienden geluncht bij de Plantage. Blij dat het weer meewerkte, zodat we heerlijk op het terras konden zitten. Tja, aangezien wij hier heel regelmatig eten wist ik eigenlijk al van te voren hoe fantastisch het weer zou zijn. Maar we waren ook benieuwd hoe de keukenbrigade om zou gaan met een vlees/visloze variant van het verrassingsmenu. Onze vegetarische vriendin was zeer onder de indruk. Wat een toewijding, wat een smakenpalet, wat fantasievol. Dit restaurant heeft echte klasse. Zeg het voort!
Arnoud_b .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Heerlijke avond gehad met familie. 4-gangen menu genomen en dat was fantastisch, vooral de ibericoschouder! Wijn erbij lekker, bediening aardig en attent, helemaal af. Was zeker niet de laatste keer.
Knoestertje .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Geweldig gegeten bij Plantage 87, als eerste gerechtje a la minute gemarineerde tonijn met een salade van Guinea en verschillende bereidingen van komkommer, daarna een heerlijk stukje gegrilde tarbot en als hoofdgerecht zeer verrassend stukje 'schouder' gerookt en langzaam gegaard van het ibericovarken! Witte huiswijn prima in orde, bij het iberocovarken lekkere sangiovese uit Toscane.
DEROXA J.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Geweldig leuke ervaring bij de Plantage 87, zeer vriendelijke en vooral leuke jonge meid, 1e jaars hotelschool, aan onze tafel. Beetje zenuwachtig, paar kleine missertjes maar toch petje af. Beetje jammer dat er op zaterdagavond een vrij grote verjaardagsgroep zat, het is een vrij open restaurant waardoor het ook snel rumoerig is maar de schoonheid van de gerechten en de heerlijke wijn maakte dit meer dan goed. Zoals velen voor mij schreven zou het voor ons ook wat donkerder en intiemer mogen, grote ramen die over de jachthaven uitkijken die zeer veel lichtinval opleveren. Maar, een absolute aanrader en voor ons ook zeker voor herhaling vatbaar.
Jgaarlandt .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Heerlijk! Bijzonder en goed geprijsd. Eerste gang tonijn met zee-egel crème (!). Daarna heerlijke salade met rund. Goede wijn erbij aangeraden. Verborgen parel.
Michabrant .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Heerlijk gegeten, het is een fijn restaurant. Bediening is erg vriendelijke en houden alles goed in de gaten. Naast dat het eten heerlijk was, zag het er ook nog prachtig uit op het bord. Daar is veel aandacht aan besteed. De kaart is niet heel groot, maar er is wel met zorgvuldigheid gekozen, het leek mij allemaal lekker. Vooraf werden we verrast met een aantal amuses, die echt heerlijk waren. Als ik een aandachtspuntje mag noemen, de keuken is geheel open en daar is het heel licht (logisch), maar daardoor is het in het restaurant ook vrij licht. Zou van mij iets intiemer mogen zijn. Verder echt een heerlijke avond gehad.
Ino H.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Zeer positief over dit restaurant. Vriendelijke medewerkers, die ook goed rondkijken. Het decor is mooi, voor mij zou het nog een tikje donkerder kunnen. Eten geweldig. Opmaak erg mooi en ik was enorm positief verrast door het driegangenmenu. Aanrader!
Masha H.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Fantastisch eten, gezellige bediening met een leuk verhaal over de wijnen. Totaal niet stijf - absoluut de moeite waard met uitstekende prijs-kwaliteit verhouding! Coquilles, foie gras, duif en een bonbon van dadel met duivenlever...mmmm.
Inga1969 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Vanavond voor de tweede keer gegeten bij Plantage 87. Met vijf personen hebben we genoten van de verrassende gerechten van een weer heel nieuwe kaart. Twee personen namen het vier gangen diner en de drie anderen kozen van de kaart. Alles is met zorg gemaakt, opgemaakt en zorgvuldig gecomponeerd. Je bent echt bezig allerlei smaakjes en elementen op je bord met elkaar te combineren, heerlijk! We kregen een amuse en voor een persoon van onze tafel die heel bescheiden verklapte dat zij niet zo van vis hield stond binnen een paar tellen een mooi alternatief voor haar neus. Echt geweldig! De bediening is alert en vriendelijk, de gerechten en wijn verrassend en de borden zijn prachtig en met zorg opgemaakt. We hebben weer echt een fantastische avond gehad bij dit nog best nieuwe restaurant. Niets dan lof, zeg het voort :)
Jacinta N.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Vanavond voor het eerst bij Stephan en Wendie gegeten. De verwachtingen hebben ze meer dan waar gemaakt. Een heerlijk 4-gangen diner gegeten. Het is een feest om de opgemaakte borden te zien. De smaken waren subliem en het was weer genieten.
De open keuken is mooi en is zichtbaar hoe het allemaal in de keuken verloopt.
De goede service maakt het totaal plaatje compleet.
Kortom als je goed wilt eten een aanrader. Wij zijn blij met deze aanwinst in het dorp.
Hot5 .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Met 41 collega's het jaarlijkse kerstdiner mogen genieten in het sinds kort geopende restaurant van chef Stephan en echtgenote Wendie. In het uiterst sfeervol ingerichte restaurant hebben wij kunnen genieten van een meer dan uitstekend 4-gangen menu met een geweldig wijnarrangement. Mooie gerechten, uiterst smaakvol gepresenteerd. Prachtig om de keukenbrigade in hun domein zonder stress aan het werk te zien. Complimenten ook voor de uitstekende en professionele bediening. Een onvergetelijke culinaire avond en een absolute aanwinst voor de regio en ver daar buiten
José F.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Gisteravond voor het eerst gegeten in het restaurant van Stephan en Wendie Möllers. De verwachtingen waren hoog gespannen, maar zijn zeker waar gemaakt. Het was wel even zoeken voordat we het restaurant gevonden hadden, de omgeving wijkt behoorlijk af van het restaurant an sich. We begonnen met een amuse van een gelakte lolly van buikspek en een bonensoepje, verrukkelijk! Vervolgens een 5-gangen verrassingsmenu. Volgens mij was het als volgt: een carpaccio van zeebaars, daarna een coquille met iets van pompoen, vervolgens snoekbaars (geloof ik), daarna fazant en een dessert met chocola en aardpeer. Mijn omschrijving doet de gerechten te kort, het enige juiste woord is verrukkelijk en alles was prachtig op elkaar afgestemd en een ware smaaksensatie. Kortom, een absolute aanrader en ook door de rekening werden we niet onaangenaam verrast. Een bedrag van EUR 275,00 voor vier personen voor deze kwaliteit en een bijpassend wijnarrangement mag niet te gek worden genoemd!

Wij komen zeer zeker snel terug!
Paulina H.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Geweldig gegeten! Eerst werden we verwend met een paar amuses en vervolgens hebben we genoten van een 4-gangenmenu met stuk voor stuk prachtige gerechten. Hierbij hebben we een wijnarrangement genomen. Zowel de prijs-kwaliteit verhoudingen als de service en gastvrijheid zijn van hoog niveau. De bediening heeft verstand van zaken! Zeker voor herhaling vatbaar. En het mooiste is dat we gewoon lopend of op de fiets kunnen????
Arjentjallema .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Geweldig nieuw restaurant. Het eten was hier bijzonder goed, we hebben een vijf gangen menu gekregen, met heerlijke wijnen erbij. De service is erg goed, met goede uitleg over het eten en de combinatie met de wijn. Ga hier heen, en geniet!