Plan B

Service8,3/10
Decor7,8/10
Marnix V. Bourgondiër (4 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Op grond van de vele positieve reakties op Iens besloten om met 8 collega's lekker indonesisch te gaan eten.
Lokatie: Heel leuk, midden in Delft en aperatief op het terras.
Bediening: Heel vriendelijk en gemakkelijk.
Eten: viel eerlijk gezegd een beetje tegen: stoofvlees (was het rendang?) was droog en taai en sateetjes hadden net teveel zwarte randjes (de goeie stukjes smaakten wel lekker). Ook hoeveelheden en varieteit viel beetje tegen voor de prijs. Als toetje een hoorntje met ijs, waarvan de bolletjes wel erg zacht en klein waren.
H.A S. Bourgondiër (2 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
reeds eerder een recensie gegeven. Prijs/kwaliteit verhouding onveranderd goed. Vriendelijke bediening. Om met Bommel te spreken: een eenvoudige doch voedzame maaltijd.
Anneke H. Fijnproever (6 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Geweldig was het weer! Als je hier een negatieve recensie schrijft dan weet je niet hoe Indisch eten behoort te zijn. Zo dus! Ook sambals worden zelf gemaakt en die zijn lekker!!!
Ook de gastvrijheid is enorm. Altijd even een praatje, zo persoonlijk, zo aardig. Waar vindt je dit nog. De omgeving is natuurlijk ook gezellig tussen oude panden in, geen auto´s.
Ik kan niet wachten op de volgende keer!
Harold K. Bourgondiër (2 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Geen keuze in diner. Uitsluitend indo-rijsttafeltje. Dat was erg lekker.
Een uur zitten wachten zonder een stokbroodje of kroepoek, geen aandacht van de bediening.
Astrid V. Gastronoom (14 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Het gereserveerde eten was lauw bij het opdienen, De rijsttafel koelt verder snel af, waarschijnlijk omdat de borden niet voorverwarmd zijn.
Weinig smaak beleving, de muziek op de achtergrond was nauwelijks hoorbaar.
Daarnaast valt het ons op dat veel gasten, moeten wachten op hun gerecht, zij komen binnen vragen waar de bestelling blijft.
Wij mogen meegenieten van de discussie; dat er niet meer gasten zich moeten aandienen omdat zij het anders niet weten in te vullen.
Elke J. Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Heerlijke rijsttafel Nasi B! Begonnen met wijn op terras daarna stond binnen de rijsttafel klaar. Voor de variatie zijn binnenkort verschillende bijgerechten te bestellen, wij hadden al een voorproefje van oa garnalen met ei.
DelftBlueBird . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
De bediening was niet constant aan het vragen of we nog iets wilden drinken ????
De rijsttafel smaakte heerlijk zowel de vlees- als groentengerechten.
Fransjehier . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Vet lekker gegeten, vriendelijk en hartelijk ontvangen.
Van tevoren nog even in de zon gezeten op het terras, met een goed wijntje erbij.
Binnen uiteindelijk de rijsttafel genomen met m'n meissie, was om te smullen.
Helemaal top
Ypenburg . Bourgondiër (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Samen met meissie Super lekker gegeten met de lunch . Hebben rijst gevraagd ipv brood bij de sate en varkensketjap .was geen probleem. Bordje atjar .groente. Was gewoon lekker! Ijs en cappuccino. Ook prima. Bediening was goed. Maar mag ietsje alerter zijn ( opbouwende kritiek) top tentje . Prima lekker eten voor een betaalbare prijs.
Barbara V. Gastronoom (31 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Als je de eerste keer erg enthousiast bent, ligt het voor de hand nog eens terug te gaan.
Dat deden we. En deze 2e keer was het eten opnieuw TOP, de sfeer en de bediening ook.
De rendang en de saté kambing waren voortreffelijk en - hoera er was weer pepesan! - de vis ook. Hilde en Eric: fijn doorgaan zo. Tot de volgende keer....
xxx
Richard V. Bourgondiër (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Wij hadden een top rijstafel, ruime porties en voldoende vlees. Het eten was zeer aangenaam. Een aanrader en ik ga er terug heen
Eric P. Fijnproever (5 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Gezellig avondje met lekker Indisch eten en goede wijnen gegarandeerd! Een van de pareltjes in de horeca van Delft. En op zondag live muziek!
Annemiekeswaan . Bourgondiër (2 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Heerlijk en gezellig gegeten bij Plan B. Er is geen menukaart, omdat er niet veel keuze is. Er wordt verteld wat er is. Wij hebben genoten van de reistafel plan B. Een van ons was vegetarisch. Daarvoor werden voor haar 2 soorten tempé en ei gemaakt en verder ws er gado gado en voor de anderen dus ook wel heerlijke sate en ander vlees. Het smaakte echt heerlijk!
Ben R. 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
De Nasi B is altijd heerlijk! Relaxte plek om even hapje te eten en wat te drinken. Eigenaren zijn heel aardig en gastvrij!
H.A S. Bourgondiër (2 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Uitstekende authentieke smaak. Vriendelijke service. Een van de gasten kreeg zelfs een extra gerecht mee naar huis, zonder kosten. Een herhaling waard.
E.nijboer . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Heerlijk gegeten bij leuke mensen. Geen kaart maar gewoon genieten van diverse Indische hapjes. Ongedwongen sfeer op leuke locatie in de binnenstad van Delft en lekker Gulpener bier.
David J. Bourgondiër (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
We hebben lekker gegeten bij Plan B! We werden hartelijk ontvangen en hadden gelijk leuk contact met de gastheren, die de hele avond attent waren en goed voor ons zorgden. We kozen de rijsttafel met 3 vleesgerechten en gado gado. Meer dan genoeg maar zo onweerstaanbaar dat we alles opaten. De witte wijn die werd geschonken smaakte prima. Koffie na. Het interieur is vrij neutraal, maar wel gezellig. Het was een koude avond, binnen was het iets aan de frisse kant.
Berry H. Fijnproever (7 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Op vrijdag 29 januari hier gegeten.
Gemoedelijke sfeer, erg vriendelijke bediening, alsof je er jaren komt!
Zeer uitgebreide rijsttafel gehad, zeer smaakvol. Zelfs nog een extra bakje vlees gekregen om te proeven. Voor het geld een absolute aanrader.
Eugenenl . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Op een rustige plek in het hartje van Delft met 5 personen gegeten bij Plan B. Interieur rustig en huiselijk. Op aanraden van de zeer vriendelijke bediening een Indische rijsttafel besteld waarbij ook smaakvolle aandacht is besteed aan 1 van ons die vegetarisch is. Onde andere rendang, (echte) sate, gado gado en andere gerechten, niet zwaar en overgoten met saus, maar verfijnd lekker. Bij dit alles een volle en aromatische Spaanse Chardonnay gedronken. Als dessert een mooi (op 1 grote schaal) opgediend ijsdessert van bolletjes ijs in diverse smaken gelegen op bladchocola.
Wouther B. Bourgondiër (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Ik geef niet snel 10en, maar er was letterlijk nergens iets op aan te merken. Het eten was heerlijk, genoeg en betaalbaar. Het decor was gezellig en boven verwachting voor de prijsklasse: ik had het gevoel dat ik in een sjieker restaurant zat. De service was de beste in een restaurant in lange tijd. Het personeel was behulpzaam, vriendelijk, maakte een gezellig praatje, en stelde zelf voor om speciaal voor ons gerechten een beetje aan te passen (in verband met allergieën).

Ik kom er al jaren langs maar was er nooit binnengestapt omdat het van buitenaf een andere indruk wekt; niet als het mooie restaurant dat het is, en het is ook niet duidelijk dat er indonesisch geserveerd wordt. Na deze ervaring kom ik er echter zeker terug!