Place du Nord

Purmerplein 8 Amsterdam Nederland Kaart
31-206360154

Over restaurant Place du Nord

Heerlijke eten in Amsterdam-Noord doe je bij Place du Nord! Het restaurant serveert daar al jaren de heerlijkste gerechten in een sfeervolle ambiance. Op de regelmatig wisselende menukaart vind je heerlijke seizoensgebonden gerechten. Daarnaast worden de gerechten biologisch verantwoordt geserveerd. Bij Place du Nord wordt kwaliteit met duurzaamheid gecombineerd!

Meer informatie over restaurant Place du Nord

bus 32 vanaf centraalstation

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

Hannie S.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Het was een heel gezellige vriendinnen-avond en allen waren zeer tevreden over de heerlijke maaltijd (goede kwaliteit), de gemoedelijke sfeer en de bediening.
Pieter H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Een gezellige avond gehad met vriendelijke bediening en lekker gegeten voor een redelijke prijs.
Rob F.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Geen negatieve commentaar, gemoedelijk sfeer en goed eten.
1034 .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Donderdag 28 juli, onverwacht visite, te weinig eten in huis. met z'n vieren naar Place du Nord, heerlijk gegeten, alle combinaties tussen dag en gewoon menu mogelijk. Lekkere schol, varkenshaas, grote biefstuk en varkensfilet, verse spinazie en veel knapperige gebakken aardappeltjes en frieten. Lust je geen cheesecake krijg je extra créme brulee. Echt weer in de watten gelegd door de dames Monique en Marjo.
Komen hier al jaren af en toe, hebben hier altijd heerlijk en goed gegeten.
Dorothé
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Vandaag met een groep van 9 wezen eten.
warm ontvangst, vriendelijke bediening. Korte wachttijden tussen de gangen door. Zeer kind vriendelijk. Het eten was allemaal heel goed! Van alle 9 personen een dikke 10.
Prijzen absoluut betaalbaar. Kortom een aanrader voor een ieder een die heel goed en betaalbaar restaurant zoekt in Amsterdam noord.
Jane D.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten. Zoals altijd als we hier gaan eten. De bediening is super, sfeer is goed en je kunt parkeren voor de deur. Alle ingrediënten voor een gezellig avondje uit. Wij komen dus graag weer snel hier terug.
TvanHaalen .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Na een eenvoudige salade hebben mijn tafelgenote en ik voor de zalm gekozen. Die was bedekt met groene kruiden (heel apart) en we kregen er spinazie en kleine gebakken aardappeltjes met remoulade saus bij. Duidelijk met zorg en aandacht bereid en het was gewoon goed. De sfeer in het restaurant doet ouderwets gezellig aan en de dames in de bediening geven je een welkom gevoel. Het glas rode huiswijn maakte de maaltijd compleet. We hebben ons zelfs, zeer ongebruikelijk, aan een toetje gewaagd en rolden naar huis.........
Theklab .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Samen met mijn man hebben we een heerlijk een weekmenu gegeten voor een betaalbare prijs. Absoluut een aanrader om er de volgende keer ook eens met vriendinnen te gaan eten.
Gemmatar .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Eerste keer hier gegeten en het eten is vooral ouderwets en vet. Echt voor de oude noorderlingen, als je Amsterdams wil kan je beter naar het biefstukken restaurant gaan. Het interieur is donker en oud. Het zal wel schoon zijn maar het doet niet echt fris aan.
Personeel is zeer onvriendelijk, nog nooit meegemaakt. Een persoon wilde liever geen ijs bij het menu, maar dat was niet mogelijk. Menu is een menu, dan luister je ook niet naar je klanten. Daar kom je dan met je volle portemonnee.
Daarna weer een hele vervelende aanvaring met het personeel. Een zeer goede vriendin wilde even dag zeggen omdat we naar het buitenland gaan, maar dat was niet mogelijk. In de zaak waren maar een paar tafels vol, maar mijn vriendin mocht er niet in. Ze ware speciaal voor mij gekomen op mijn uitnodiging voor het dessert en koffie en werden gewoon weggestuurd. Misschien omdat er een klein kindje mee was? We hadden gewoon volledig gegeten met een hele groep, dus dit is een grof schandaal.

Volgende keer naar zoveel leukere restaurant in Amsterdam Noord.
Susan B.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
We hebben met 14 personen gegeten bij Place du Nord. Het eten was erg goed , we hadden de menu #1 genomen . De smaken waren goed. De huiswijnen ook heerlijk. De bediening zorgt ervoor dat iedereen optimal geniet
Karel B.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Nieuw gezellig buurt restaurant ontdekt in Amsterdam Noord. Op het met feestverlichting erg sfeervolle Purmerplein.
Dagmenu was een overheerlijke Venkelsoep, stoofpotje met rundervlees en aardappelpuree en een drie in één toetje (cheesecake, crême brulee en ijs) na. Tafelgenoot kreeg een zeer malse tournedos met pepersaus geserveerd. De smaak was buitengewoon en verrassend lekker. De twee dames in de bediening waren zeer vriendelijk, service gericht en snel.
De inrichting en uitstraling, zoals de naam doet vermoeden, zeer Frans, dus erg warm en gezellig.
Een aanrader!
Marcel P.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Leuke gezellige bruin cafe achtig restaurant en bar met veel lokale amsterdammers.
De lamsracks als voorgerecht waren heerlijk, de rest van de gerechten waren, net als het menu, gewoon goed, maar weinig verassend.
Katja P.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
We hebben met zn vieren heerlijk gegeten, zonder poespas & opsmuck. Alle vier de bordjes leeg & er bleef niets over. Bediening was attent, gezellig en top. Restaurant zelf voelt wat eetcafe achtig aan maar dat is al jaren zo & helemaal de bedoeling. Het eten en service maakt dat helemaal goed. Hier gaan we zeker vaker een hapje eten.
TjaSli .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
We eten hier regelmatig en het is altijd voortreffelijk! Ook de bediening is altijd zoals het hoort. Echt een avond genieten!
Karina T.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
We hebben laatst heerlijk gegeten in dit geweldige restaurant. De gamba's waren ontzettend lekker! De rabarber als bijgerecht was erg smaakvol. Voor de zelfgemaakte soezen als nagerecht komen we zeker terug. En wat een aardige mensen. We waren zo onhandig om onze fiets op slot te zetten zonder de goede sleutel mee te nemen. Werden we heen en weer gereden door de kok (en eigenaar denk ik) om hem op te halen bij ons tuinhuis. Wat een service!
WHanzon .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Op Zondagavond met man naar Amsterdam Noord, daar waar een pareltje van een restaurant zit Place du Nord op het Purmerplein. Bij binnenkomst werden onze jassen aangenomen wat je niet vaak meer meemaakt. Om ons als nieuwe gast te verwelkomen werd ons een glas wijn aan geboden. Wij kozen als voorgerecht de Geitenkaas en de gamba's. De geitenkaas lag op een heerlijke salade met een perfecte dressing. De Gamba's lagen in een heerlijke oriëntaalse olie waar menige Japanse kok een bleke neus van krijgt. Voor het hoofdgerecht hadden wij de lamscarré perfect rosé gebakken en de Spaanse gestoofde lamsschouder ook goed bereid. Daarbij gebakken aardappeltjes groente en een salade je proeft dat alles vers is.
Een flesje witte huiswijn maakte het geheel kompleet. Met dank aan de witte en de zwarte brigade. Wij komen zeker terug. Wil en Jan.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Jammer dat op de website niet de menukaart is in te zien, wel wordt het maandmenu vermeld.Maar dat is dan meteen ook het enige minpuntje wat ik te melden heb.Verder niets dan lof voor de vriendelijke informele ontvangst, de gezellige bediening, de entourage en uiteraard het eten.
Wij kozen het maand mei-menu en begonnen met een frisse salade met gemarineerde kip en mango, goed van smaak, vervolgens koze wij voor de variatie met de kabeljauw, geserveerd met gebakjen aardappeltjes en haricoverts, goed bereid en smakelijk, en tot slot als dessert brownies met een bolletje vanille-ijs en een toefje slagroom.Een prima keus tegen een zeer redelijke prijs.Rest mij te vermelden dat ook de gedrukte menu-kaart voldoende variatie te zien gaf..
Er zijn echte servetten en een karaf kraanwater wordt gratis geserveerd.
Voorts is nog vermeldenswaardig dat ondanks de drukte, bijna alle tafels waren bezet, de verschillende gangen vlotjes geserveerd werden.
Allemaal uitingen van zeer goede gastvrouwschap!
In zijn genre een geweldige bistro-eetcafé, was er maar zoiets bij ons in de buurt!
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Het is mij een raadsel hoe deze plek zo verborgen heeft kunnen blijven, wat een geweldig restaurant. De inrichting is warm en sfeervol. De gastvrouw en serveerster maken het je gelijk welkom, je jas wordt aangenomen en er wordt duidelijk gecommuniceerd over de specials. De gerechten zijn royaal en goed bereid, met duidelijk kwaliteitsingredienten. Speciaal zal ik de gebakken aardappeltjes noemen die perfect zoals ze horen in een zaak als deze geserveerd worden, een plezierige reis in mijn smaak herinnering. De combinatie van eten, sfeer en vriendelijkheid is uniek in Amsterdam 2015 te noemen. Mijn absolute nieuwe favoriet in Amsterdam als het de Europese keuken betreft.
Heellekker01 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
op 1e kerstdag voor het eerst gegeten bij Place du Nord, en kan niets anders zeggen dan super.
heel lekker gegeten een leuke sfeer, zeer vriendlijke bediening.
hier gaan we zeker vaker naar terug.
een aanrader.
Maud1234 S.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Leuk restaurant gelegen aan het gezellige purmerplein. Een zalm als hoofdgerecht wat echt fantastisch maar behalve dat was de hertenbiefstuk ook echt een aanrader! Voor kinderen een patatje met een kroket/frikandel/kipnu ggets. Vriendelijke bediening en was de service optimaal ook al zat het restaurant helemaal vol!