Plaats1

Franseplaats 1 6511 VS Nijmegen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Plaats1

• Kom je met de auto?
    Plaats1 is wel per auto/ taxi te bereiken, maar parkeren kan niet bij ons restaurant.
  • : Eiermarkt (3 minuten lopen) - Kelfkensbos/ Waalkade (10 min lopen).

Dinsdag t/m Vrijdag 12:00 - 24:00
Zaterdag 10:30 - 24:00
Zondag 12:00 - 24:00/ eerste zondag van de maand vanaf 10:30u

• Amex , Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Duur
Lang
Awig .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Weer zalig, speciaal gegeten. De bediening supervriendelijk en professioneel. Plaats is geen restaurant waar je 'even' gaat eten, neem de tijd, dan heb je een heerlijk avondje uit.
Jenspost H.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
met een groepje gegeten. Eten was
best aardig maar de prijs/prestatieverhouding is een beetje zoek. Zeker de prijzen van de wijnen liggen ver boven wat normaal is in dit segment.
Annet N.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Afgelopen weekend heerlijk gegeten bij Plaats 1. Wat een geluk dat we zelfs half september nog buiten konden zitten. Het eten en de porties waren perfect, de bediening behulpzaam en het fleecedekentje lekker warm. Zeker een aanrader!
AnneMarieUitNijmegen .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Heerlijk gegeten op het terras. Prachtige locatie. 4 gangen verrassingsmenu. Gemarineerde makreel uit de Noordzee met aardappelschijfjes en garnalenkroketje. Goed afgestemde smaken. Tweede gerecht roodbaars met een romige risotto. Ook erg lekker. Hoofdgerecht een boterzacht gegaard stukje vlees. Zo zacht heb ik het nog nooit gehad. Verrassend. Geserveerd met puree en sperzieboontjes. Het toetje was witte chocolade ijs met aardbeien in hangop. In het ijs zat crispy rice, die niet crispy was. Klein minpuntje. De smaakcombinatie van dit toetje was ook erg lekker. Het menu kost ca € 36.
RikV .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Bij de menukaart wordt keurig verteld dat de gerechten de grootte van een tussengerecht hebben en dat de meeste gasten daarom twee gerechten bestellen. Wat er niet bij wordt verteld is dat je op het eerste gerecht anderhalf uur moet wachten. Als je aangeeft dat je op het tweede gerecht niet zo lang wil wachten, belooft de bediening dat ze dat direct gaan regelen. En met succes: de wachttijd werd beperkt tot ruim een uur. Complimenten! Daarnaast is de bediening zeer consequent: ook op een bestelling van een glas wijn en een biertje moet je lang wachten, ruim een half uur. Het terras was half vol, binnen zat niemand en er waren in de keuken en in de bediening echt ruim voldoende mensen present. Stiptheidsactie? Deeltijdstaking?

Sommige dingen zijn het wachten waard, maar voor de kwaliteit van de gerechten bij Plaats1 geldt dat niet. Daarom geen nagerecht en geen koffie, maar afrekenen en snel wegwezen. Ging er toch nog iets vlot die avond.
Waltje .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Ik en mijn vrouw zijn vaste klaten bij Plaats 1. Ik kan het niet eens zijn met de negatieve reacties. Mijn vrouw heeft verschillende allergien en er wordt altijd rekening mee gehouden en altijd iets heerlijks geserveert. Het personeel denkt mee, is altijd vriendelijk en zorgt dat je niets te kort komt. We gaan immers niet voor niet minimaal eens in de 2 weken bij Plaats 1. Voor ons niets dan positiefs voor dit restaurant.

Groet Walt
Luciahermsen .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Heerlijk genoten van een heerlijk viergangenproeverij met bijpassende wijnen op een super locatie! De gastvrije en kundige bediening hebben hier zeker toe bijgedragen. Compliment!
Henk W.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Met de vorige twee eters eens. Pretentieuze kaart, teleurstellende gerechtjes. De formule was ons bekend, maar als je 15 euro moet aftikken voor een gerechtje ter grootte van een starter, moet het wel top wezen. En dat is het niet. Zit er een andere kok? In het verleden vaak uitstekend gegeten tegen (ook nog eens) een betere prijs. Wel goeie wijnkaart.
HenkAppelveen .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Prachtige locatie, schitterend terras, vriendelijke en attente bediening. Maaltijd zelf vonden we - letterlijk en figuurlijk - onder de maat....
Chef's menu: twee 'aardige' gangen, twee die gewoon niet interessant waren. Bediening is alert, maar ruim drie uur nodig hebben om vier gangen op tafel te krijgen maakt niet blij.
Ben beslist geen 'grote eter'; maar de bordjes zijn wel erg minimaal. Schijnbaar weet Plaats 1 dat zelf ook wel; ik was in elk geval verbaasd over de suggestie om bij een volledig menu ook nog daarnaast frietjes te bestellen (die dan weer geserveerd worden in een gang met eveneens aardappelpuree; en dan raak ik de culinaire draad wel kwijt...).
Als na afloop dan ruim 250 euro afgetikt worden voor 4 personen is m.i. de prijs-kwaliteit (en in dit geval zelfs: kwantiteit-) verhouding niet okee.
Jepedejong .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Plaats 1 heeft een menukaart vol pretenties. Wij vonden niet dat ze dat hebben waargemaakt. Vanwege de kleine porties bestelden we twee hoofdgerechten per persoon. Een verzoek tot een kleine wijziging in een van de gerechten is nooit teruggekoppeld door de dienstdoende serveerster. De bediening werkte hard. We vonden alleen niet dat de serveersters echt probeerden hun klant het naar de zin te maken. Tot onze verbazing kwamen de hoofdgerechten niet gelijkertijd, maar zat er meer dan een uur tussen. Het eten smaakte goed, maar de porties zijn erg klein. Wil je niet hongerig naar huis gaan, dan is het verstandig om met een goed gevulde portemonnee te komen en er vier uur voor uit trekken. De ambiance tenslotte, vanwege het mooie weer zat iedereen buiten, is prachtig.
Beste Jepe de Jong,

Hartelijk dank voor het plaatsen van een recensie. Jammer dat jullie onze gerechten en de service niet naar wens vonden. Als ik jullie bericht lees, denk ik dat ons idee achter de menukaart niet helemaal duidelijk is geworden tijdens het bezoek aan Plaats1. We serveren gerechten ter grootte van een voor-/tussengerecht (in de prijsklasse 9-16 euro) en hebben geen hoofdgerechten op de kaart staan. We serveren de gerechten per gang en zetten ze niet tegelijk op tafel. Al 11 jaar kunnen gasten op deze manier gedurende de avond verschillende kleine gerechten proeven bij Plaats1. Voor gasten die voor het eerst bij ons zijn, vertellen we dit idee aan tafel en staat er ook een korte toelichting op de menukaart.

Uit de recensie kan ik lezen dat jullie de avond met een andere verwachting zijn begonnen en teleurgesteld zijn. Dat vinden we uiteraard jammer om te lezen. We zullen proberen nog duidelijker aan onze nieuwe gasten onze menukaart toe te lichten.

Nogmaals, bedankt voor de feedback.

Hartelijke groeten,

Janneke Duives en team Plaats1
VirginieF .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Voor de gezond-uit-eten fanaat is dit een goede plaats (1) omdat men kleine hapjes serveert waarop men ook nog zeer bereid is wat aan te passen. De bijzonder vriendelijke bediening staat ons bij met raad en daad.

Plaats 1 huist in een oud Nijmeegs pand in de benedenstad. De inrichting is modern en strak waar zwart en wit de boventoon voeren.

Je stelt je menu samen uit verschillende kleine gerechten. We beginnen met de soep. De bediening brengt een bord met daarop een bergje al dente groenten - wortel, snijbiet, selderij - en geitenhangop. Aan tafel wordt er uit een theepot een bijzondere, gekruide bouillon bij gegoten. Een smakelijke vondst van een kok met inzicht. We vervolgen met het hoen en aspergegerecht alsook de "in groene thee gerookte zalm". Opnieuw fraaie smaakcombinaties met de juiste bite. Het kaasbordje als afsluiter was zoals je mag verwachten in een goed restaurant. De Mojito scroppino - volgens de dessertkaart met prosecco en rum - viel erg tegen. Een waterig drankje dat nauwelijks ergens naar smaakte.

De bediening is hier professioneel en attent.
Rianne E.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij Plaats 1. Verrassend en uitstekende hoge kwaliteit.
Een aanrader. Wij komen zeker terug!
Miranda M.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Wij hadden proeverij menu. Fijn om zelf niet te kiezen en zo eet je eens iets wat je zelf niet zo snel zou kiezen. Zeer verrassend en smaakvol. Porties zijn inderdaad niet zo groot, maar als je vier gangen hebt is dat helemaal prima! Personeel is vriendelijk en kundig. Dat de ingang zich ver uit de buurt van de garderobe bevindt is niet handig, aangezien je met je natte had een paraplu helemaal door het restaurant moet.
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Ik heb hier met een heel grote groep gegeten (onderdeel van een conferentie) en dat kunnen ze heel goed aan! Bediening is heel vriendelijk.
Gerechten waren prima, maar niet helemaal mijn smaak (en opmerkingen over kleine porties herken ik wel!). Jammer is dat je kleding na een avondje bij de plaats behoorlijk stinkt.
Wennyvanos .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Het eten was erg lekker, maar heel erg weinig. Ik had groentenrisotte, heerlijk van smaak, maar het was echt maar een heel klein hapje. Geen 11.50 euro waard. Toen we er iets van zeiden, erkende de bediening dat het klein was. Maar verder werd er niets mee gedaan. Hij maakte wel melding bij de chef, maar zij vond het blijkbaar niet nodig om even naar onze tafel te komen of een chocolaatje aan te bieden bij de thee. Tip aan Plaats 1 om bij het bestellen van de risotto te vermelden dat het een zeer kleine portie betreft.
Beste Wenny van Os,
Bedankt voor de feedback. Fijn te horen dat de groene groentenrisotto in de smaak is gevallen. Alle gerechten die we bij Plaats1 serveren zijn ter grootte van een voorgerecht. Dit staat op de menukaart boven de gerechten vermeld. ( http://www.plaats1.com/wp-content/uploads/2015/08/Plaats1-menukaart-zomer-2015.5.pdf) Ik kan me voorstellen dat de grootte van het gerecht niet aan de verwachting voldoet als je deze informatie niet meegenomen hebt bij de keuze voor een gerecht om te lunchen. Aan onze avondgasten geven we op de papieren menukaart nog een mondelinge toelichting waarbij we vermelden dat de gerechten allemaal van een kleiner formaat zijn. We zullen dit voortaan ook meenemen bij de lunch, om misverstanden te voorkomen. Nogmaals: bedankt voor de feedback. Met vriendelijke groet, Janneke Duives, Plaats1
Pieterhank .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Vanavond met vrienden als gast bij Plaats 1 wezen eten! Erg mooie zaak, zeer veelzijdig! We gaan regelmatig uit eten dus weten wel het ene en ander. Maar wat we zeker weten is dat hier goed en lekker gekookt wordt! Fijne bediening, heerlijk 3 gangen menu en een fijne ambiance. Kortom, echt een aanrader! Met vriendelijke groeten Pieter Hankema
Matthijs E.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Vorige week hebben mijn vrouw en ik de chef's special gegeten bij Plaats1. Het voorgerecht bestond uit coquilles, asperges, sla met een kruidenvinaigrette en kroepoek van bieten. De coquilles en asperges waren goed bereid en op smaak. De sla zelf vond ik vrij grof gesneden en de kruidenvinaigrette vond ik naar mijn idee iets te overheersen in het gerecht. Het rood van de kroepoek gaf afwisseling op het bord dat vooral groen kleurde. Jammer dat de kroepoek zelf nauwelijks smaak had.
Voor het tussengerecht kregen we een lasagne uit elkaar. Wat heb ik ontzettend genoten van dit gerechtje. Ik hoef hier weinig woorden aan te richten. Gewoon top!
Het hoofdgerecht bracht ons in oosterse sferen met een stukje varken en een gestoomd stukje brood met een kruidige saus. Zelf werd ik niet echt enthousiast van dit gerechtje. Het gestoomde broodje was wat aan de droge kant. Het stukje varken en de saus paste wel goed bij elkaar. Wel vond ik een plakje varken wel wat karig voor zo'n gerecht als dit.
Terugkijkend heb ik een goede avond gehad bij Plaats1 waarbij de bediening vakkundig is. Het eten is er zeker niet slecht, maar kan mij ook enthousiasmeren. Als tip zou ik Plaats1 mee willen geven om de gerechten in het menu meer op elkaar af te stemmen
Karen T.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Wij hebben vandaag genoten van de paasbrunch. Het personeel is super vriendelijk. De sfeer lekker ontspannen. Het was niet onze eerste brunch bij plaats 1 , maar zeker ook niet de laatste.
Nina91 .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Gisteravond heerlijk gegeten bij Plaats1 met een vriendin. Bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen en er hing een vlotte sfeer. We begonnen met een glas cava en een verfrissende gin-tonic met komkommer. Gecombineerd met plateautje gevuld met verschillende borrelhapjes: sushi met makreel, baba ganoush, kiploempia en gemarineerde tomaatjes met sprotfilet. Aangezien het restaurant wat kleinere gerechten serveert, besloten we vervolgens drie gerechten te delen. We kozen voor de tartaar van coquille, gebakken doradefilet en Albacore tonijn met sumak, met een bijpassende viognier. De wijnspijs-combinatie was ontzettend lekker en verfijnd. Als afsluiter allebei een dessert met arretjescake van witte chocolade en gedroogde kersen inclusief een feestelijke smoothie.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Gelukkig was er nog plaats, hoewel de zaak flink vol zat. Voor de tigste keer heerlijk gegeten bij Plaats 1. Steak tartaar maar dan anders, zalm, ravioli met kalfswang. Gezeten aan de bar met goed zicht op de keuken kun je goed zien dat het team echt als een team werkt. Geen geweldig grote porties maar toch (mede dank zij de friet van Vurens, voor Nijmegenaren zeer bekend) met een uiterst voldaan gevoel naar huis gegaan. Verheug me nu al op de voorjaarskaart!