PK Utrecht

Oudegracht 101 3511 AE Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant PK Utrecht

• Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
weer een leuke avond gehad.leuke bediening.toch weer gegaan voor de schaal met vlees.en weer heerlijk samen gegeten.bedankt en tot snel
linde V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Vandaag aangeschoven voor een lunch in PK Utrecht.
zeer slechte bediening die zeer onvriendelijk was tegen ons...
ook het eten vonden we zeer matig.... salade bij de tosti ... meng hem even aan met wat lekkere olie bijvoorbeeld.!
Het ziet er allemaal heel tof uit maar wij komen niet terug.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
kreeft op maandag.niet normaal.waren met een groep.gewoon van de kaart heerlijke avond.en lekker vlot.leuke bediening uit België
Evanhuijzen .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
erg fijne avond gehad bij PK. Hele mooie zaak, zeer professionele bediening en het eten was ontzettend lekker.

wij hadden samen gekozen voor een schaal met vlees om van te smullen. Dit werd erg mooi gepresenteerd en de bediening hield ons ook goed in de gaten of we nog wat wilden drinken.

de muziek was ook heel goed!

Kortom, een heel spontaan, leuk en bijzonder restaurant daar aan de gracht!

Ga absoluut weer terug!

Evanhuijzen .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
samen wezen eten in een fantastisch mooie zaak aan de Oudegracht. Bij binnenkomst werden wij vriendelijk ontvangen, en naar onze plek begeleid. Het was erg druk, maar het personeel leek daar goed op ingewerkt. De drankjes kwamen snel en het broodplankje was lekker vers!

Tijdens het eten werd er goed veel aandacht aan ons besteed en de gerechten zagen er ontzettend lekker uit. We hadden een vleesschotel besteld met groentes en frietjes. De typische Green Egg smaak, dat bbq achtige karakter, kwam erg goed terug en achteraf dus erg blij voor deze keuze.

kortom, zeer grote aanwinst voor Utrecht. Eindelijk een zaak die oog heeft voor kwaliteit en beleving!

Ga zo door en jullie komen nog heel ver :)
Courses .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Vieze (wijn) glazen bij het uitserveren, lang wachten om de aandacht te moeten trekken en het eten was verre van speciaal. De zaak is qua inrichting erg mooi, echter als je aan de bar plaats neemt om even te wachten totdat er een tafel vrij is moet je bijna vuurwerk afsteken om de aandacht van het personeel te krijgen, wanneer je dit dan eindelijk hebt is het gehaast, on-geinteresseerd en ook nog eens slordig. Het eten was ook niet heel speciaal, aan friet kun je gelukkig weinig fout doen en de burger was prima, maar niet speciaal als je kijkt naar alle andere burgertenten die er in Utrecht zijn. Daarnaast was 't eten ook vrij aan de prijs, wat ik in de verhouding met de kwaliteit die de geleverd word niet helemaal op z'n plaatst vind. Zonde, de inrichting beloofd veel goeds maar aan de invulling mag nog wat gesleuteld worden.
Helen V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Eerste keer bij PK utrecht voor ons,
Wat een gave zaak dit zeg !!! Ziet er tip top uit van binnen.
Leuke kaart met genoeg keus en voor ieder wat naar mijn idee, ik heb gekozen met mijn vrouw voor een soort schaal voor twee personen.
Met diverse soorten vlees, echt super dit ! Heerlijk bereid en heerlijk van smaak. Dit idee kunnen een hoop restaurants nog van leren denk ik.
Als dessert had ik een sticky cake en die was ook al zo super lekker, dit word één van onze nieuwe vaste adresjes hebben we dezelfde avond nog besloten.
Mark K.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Samen met vrienden eerst geborreld en daarna spontaan een hapje blijven eten in PK. Heerlijk gegeten, in een erg mooie en gezellige zaak. De bediening was heel attent zonder te nadrukkelijk aanwezig te zijn. We werden goed geadviseerd! Kortom een topzaak. We komen zeker terug!
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
gezellig druk.leuke bediening en heerlijk gegeten.vooraf bruchetta en mn vrouw carpaccio. hoofdgerecht samen de visschotel met tonijn gamba en een witvis.....echt leuk om samen van te eten....dessert kaas en heerlijke brownie......komen snel weer terug
Pineapple .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Voorafgaand aan een concert wilde ik met een vriendin ergens een hapje eten, dit werd PK. In eerste instantie een goede indruk, we bestelden een mandje brood, een voorgerecht en daarna een hamburger als hoofdgerecht. Ik had verwacht het brood te krijgen voor het voorgerecht op tafel kwam maar dit kwam tegelijkertijd. Omdat we niet al het brood ophadden vroegen we heel even te wachten met het hoofdgerecht het voorgerecht kwam vrij snel namelijk. Vervolgens hebben we ruim een uur gewacht voor er weer iemand aan de tafel kwam, toen ik vroeg of het hoofdgerecht nog kwam ging het personeel de discussie aan door te zeggen dat we dan zelf maar een seintje hadden moeten geven. Uiteindelijk ons hoofdgerecht naar binnen moeten proppen om nog optijd te komen bij het concert. Dat, en dan vooral de manier waarop de bediening reageerde maakt dat wij hier niet meer terug komen. Jammer, want het eten was lekker.
Roos V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Na een middagje Utrecht geluncht met mijn ouders. Ik had van tevoren gereserveerd, wat ook wel nodig was! Het zat helemaal vol. We hadden een prachtig plekje boven bij het raam, uitkijkend over de grachten. Ondanks de drukte heel fijn en netjes behandeld, en ook de lunch stond vlot op tafel.
Heerlijk aardappelsoepje gehad, goede portiegrootte ook. Mijn ouders hadden allebei een broodje tonijnsalade, welke er ook heerlijk uitzag.
Ik ga zeker snel terug naar PK, heb een supermiddag gehad!
Marieke M.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Pk's staat bekend om de burgers dus houdt het daar maar bij. De koude vis en schaaldieren salade smaakte droog. De mosselen, inktvis en mini garnalen tussen de rucola kwamen duidekijk zo uit het blik. Door de hierop volgende voedselvergiftiging neem ik voortaan de heerlijk verse burger.
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Hier zaterdag 26-11-2016 aangeschoven. Een prachtig verbouwde zaak troffen wij aan met zeer vriendelijke en gastvrije service.

Helaas kan de keuken dit goede voorbeeld niet volgen en weet het voor elkaar te krijgen zo liefdeloos te koken dat het, bijna, schandelijk is de gasten de gerechten voor te zetten. Biefstuk van tafelgenote was gortdroog, voorzien van een slordig gedrapeerde winsterkost. Smakeloze hap!

De schrijver beperkte zich tot een (kip) sate. Deze was ook droog, niet gemarinieerd en smakeloos overgoten met satésaus uit een of andere emmer. Hierbij werden (ijskoude) diepvriesgroenten zoals taugé, boontjes en fabrieksdoperwten geserveerd. Kortom alleen een drankje doen in deze winkel en diner ergens anders nuttigen! Bediening vond het jammer dat we niet eerder hebben gemeld dat het niet best was wat ons werd voorgeschoteld, maar ons vertrouwen in deze keukenbrigade was na bovengenoemde ervaringen onder het nul-punt gedaald...
SophieEH .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Met een grote groep mensen hier gegeten. De sfeer in het restaurant is goed en de bediening aardig (al zijn ze wat onhandig af en toe).

We hadden een groepsmenu met keuze uit twee voorgerechten en twee hoofdgerechten gevolgd door een dessert. Het eten was helaas teleurstellend. Over het algemeen was het eten niet goed op smaak gebracht en kan er wat beter gelet worden op details.
De carpaccio van tomaat en buffalo mozzarella was een niet heel smaakvolle dun gesneden tomaat met hier en daar een zeer klein stukje mozzarella, niet wat ik ervan verwacht had. De kip-sate die ik zelf als hoofdgerecht had was prima, maar niet heel bijzonder. Bij de hamburgers van meerdere collega's was het vlees erg lekker, maar de vulling eromheen viel tegen. Zowel kaas en bacon op de burger waren koud en het broodje leek niet goed te zijn afgebakken. Een hoopje nacho-chips restjes ernaast voegt niet veel toe.
Liesje K.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
k heb hier met mijn twee kinderen (17 & 22) gegeten op een woensdag. Het was gezellig druk, gemeleerd publiek: van studenten tot gezinnen, stellen, vriend(inn)eigroepjes variërend in leeftijd van 18-80 jaar), heel leuk. De bediening is zeer attent, hoe druk het ook was, we hoefden niet lang te wachten op onze bestelling. Het eten was ook voortreffelijk! Zowel de vis als het vlees, en het kaasplankje ruim belegd. Wat mij betreft de nieuwe hotspot van de stad! Ik ben hier ook regelmatig te vinden voor een drankje en een bite. Ook in mijn eentje na het winkelen bijvoorbeeld, voel ik me prima op mijn gemak! Op vrijdag en zaterdag draait een dj de perfecte muziek. Heel relaxed, ik ben superblij dat deze mooie sfeervolle en hippe zaak er is gekomen! Chapeau! Kan niet anders dan allemaal tienen geven!
Tessa H.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Allerlei gerechten op tafel zien komen, doordat we met een grote groep waren en ook voor- en nagerechten hebben besteld. Leuke kaart en uitwerking was bij alles goed! Recepten waren creatieve variaties op traditionele varianten, al het vlees was mals, het was op temperatuur en smaak en leuk gepresenteerd. Enige minpuntje en tip voor PK: het personeel mag wel wat vriendelijker en losser. We hebben verschillende medewerkers aan de tafel gehad, iedereen was gehaast en kortaf. Ik denk dat het bij een groep van 8 beter en sneller zou werken als dezelfde persoon de bestelling opneemt als bezorgt. Zeker bij de drankjes! En als bonus, als je ons dan een beetje leert kennen gedurende de avond, kan er misschien ook nog wel een praatje of een lachje vanaf ;)
R B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Gegeten hier met een aantal oud studievriendjes....vroeger was King Arthur onze kroeg....maar bij binnenkomst waren we even verbluft wat een met metamorfose zo mooi....werden ook gelijk ontvangen door een gastvrije dame en we zaten nog net of de volgende kwam al gelijk voor de drankbestelling....top....en onze complimenten....na een paar bieren....wilden we graag wat lunchen......leuke kaart....maar helaas de uitvoering.....de tonijnsalade voor maar liefst € 8,50 was het grootste drama (goedkope) smaakloze tonijn met bruin gekleurde appel,uitjes die er niet uitzagen (was sowieso geen dagverse salade) wel (te) niet knapperige sla, tomatensoep (uit een pak) met kruiden (zat alleen bieslook in, dus geen kruiden).....salade geitenkaas ook veel smaakloze sla met lauwe/koude geitenkaas....de tosti's waren overig top en ruim belegd.....de hamburger was ook rood van binnen maar helaas bijna zwart van buiten.......de koffies daarna en de rest van de drankjes en bediening was weer top....dus PK Utrecht blijf bij je leest en blijf een kroeg (pub) met lekker bittergarnituur,....
Anouk W.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Wij moesten 45 minuten wachten totdat wij eindelijk wat te eten kreeg. Meteen drinken besteld, maar zelfs dat duurt 15 minuten voordat ze kwamen, en daarna pas een menu gekregen! Het was alleen maar gezellig druk ook! Onze eten was lekker maar een kleine beetje over cooked, vooral de groenten. Het bediening was vriendelijk. Had geen toetje besteld, wou niet het risico nemen dat wij te laat zouden komen bij een show dat wij kaarten voor hadden. Het restaurant ziet er goed uit, en wij gaan het nog een kans geven, want het was wel leuk, maar ze moeten meer zorg nemen met het eten en het serveren van.
Erik M.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Lekker plekkie aan de oude gracht. Erg stijlvol verbouwd tov wat er eerst zat. In de keuken stonden een paar GreenEggs voor het betere grill en smoke werk. Wij zaten boven en topview over 't graggie!
Mariska Mimi S.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Hele fijne avond gehad bij PK. Het was een rustige dinsdag avond. We waren wat aan de vroege kant maar konden direct plaatsnemen. De bediende liet direct weten op de hoogte te zijn dat 1 persoon een glutenallergie heeft, dat hier prima rekening mee is te houden en dat ze glutenvrij brood in huis hadden. Dan begint het voor mij meteen top! Er werd goed meegedacht over de gerechten, alles kon nog even extra nagevraagd worden, ze waren allen vriendelijk en alles werd snel geserveerd. Het eten was heerlijk en wat ik ook fijn vond was dat er gevraagd werd of we al wilden beginnen aan het dessert of nog even wilden wachten. Helemaal top!