PK Bar & Kitchen Utrecht

Oudegracht 101 3511 AE Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant PK Bar & Kitchen Utrecht

Een grandcafé en restaurant in Utrecht waar je je zeker thuisvoelt. Een ontspannen en warme plek waar gezellig een drankje drinken met vrienden supergezellig is. Lekker lang borrelen met een plezierig achtergrondmuziekje of gaan zitten voor een kop koffie met huisgemaakt gebak. Een feest! Lunch of diner, altijd met de beste ingrediënten voor de beste smaaksensaties. Vis, vlees en burgers klaargemaakt in een Big green Egg. Speciale smaak voor bijzondere gasten!

Halve fles mineraalwater

7,1

Jouw recensie over het restaurant PK Bar & Kitchen Utrecht

Peter V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Relaxte ontvangst. Flexibele opstelling van het personeel. De kwaliteit van het eten was goed en werd in een goed tempo opgediend. Meedenkend en ontspannen persneel. Heerlijke avond gehad met groep.
Susanne V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
T.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Belangrijkste: het eten was heerlijk. We hadden gereserveerd want we wilden een tafel aan het raam en die kregen we. We hadden daardoor uitzicht op de gracht. De bediening was goed, vriendelijk en we hebben hebben genoten!
Beste Thea,

Bedankt voor de mooie recensie! Wij zijn blij dat je genoten hebt en hopen je nogmaals te zien bij PK!

Groet, Roos - team PK Utrecht
Mérie V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Het eten is matig. Erg simpel en qua smaak valt het behoorlijk tegen. Het hoofdgerecht had een zoete knoflooksaus, het dessert was niet meer dan een paar bollen ijs, inkoop blokken caramel en m&m’s. Dit verwacht je iets meer bij de Mac Donalds, niet hier. Gin tonics waren matig. Ik kreeg het gevoel dat er weinig passie in de gerechten en dranken wordt gestopt.
Tirza W.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2018
Tweede keer dat ik bij PK heb gegeten in een korte periode. Eerste keer werd onze bestelling voor het voorgerecht vergeten. Kan gebeuren. Vervolgens duurde wel ook de drankjes lang en was het lastig contact te krijgen met de serveerster. De tweede keer duurde het voorgerecht weer lang, en het hoofdgerecht bijna een uur. Hier gingen de serveersters ook niet echt goed mee, er werd een rare opmerking gemaakt. We zullen hier niet snel een derde keer terugkomen.
hans D.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2018
Sfeervolle eigentijdse zaak met vriendelijke bediening. Voorgerecht (2 x tanaki tonijn) was heel slecht. Laffe sla met 6 dunne plakjes grauwe (i.p.v. kort gegrild en rood / vers!) tonijn (max. 30 gram, inkoopprijs 1 Euro) met bakje soja voor 13,95. Eigenlijk schandalig. Hoofdgerecht salade was ook heel slecht: stukjes bijna bruine sla en andere groenten die in deze staat - uitgedroogd - niet geserveerd hadden mogen worden. Koude en harde schijf geitenkaas die netjes uit de oven - dus zacht - geserveerd had moeten worden. Nauwelijks herkenbare / matig geportioneerde dressing. 16,95. Ook schandalig. Direct bij beiden aangegeven met als enige reactie het wel juist serveren van de geitenkaas. Hoofdgerecht spinazieravioli ook zeer matig. Romige truffelsaus met paddestoelen niet als zodanig te herkennen (room / truffel). Ravioli hard en dus niet goed gegaard. Andere hoofdgerecht (zal met gamba's en lendebiefstuk) redelijk. Wachttijd hoofdgerecht ruim een uur dus echt veel te lang.
Saskia P.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2018
De entourage is mooi en groots. Het gedeelde vlees/vis plateau viel erg tegen: het wordt mooi opgediend maar zowel vlees als vis erg droog en de groenten overkookt. Het nagerecht prima maar niet meer dan dat. De bediening uiteenlopend van een enthousiaste jongen (bediening eten) tot ongeïnteresseerd en onoplettende (met alle 5 volle glazen vragen of we wat willen drinken) dames.
Hier kom ik helaas niet meer terug en dat lag vn aan het eten wat niet de moeite waard is.
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2018
We hadden pompoensalade gegeten, die redelijk was.
Sandra S.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Het eten was heerlijk, dikke tien! De inrichting gezellig. Maar de bediening was nogal waardeloos.. We moesten iedere keer wenken naar onze serveerster; om drinken te bestellen, om de kaart te vragen, om eten te bestellen.. Toen ik het toetje bij de een had besteld, kwam een paar tellen later een ander vragen 'u wilde afrekenen?'.. Uhh ja, maar eerst mijn toetje. De communicatie onderling en 'persoonlijke behandeling' waren er niet echt. Jammer, anders had ik een dikke tien gegeven.
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Eten en drinken was van prima kwaliteit. Niet heel goedkoop en ook niet heel bijzonder, maar wel een ruime voldoende. Bediening kon ietsje beter.
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Goede ontvangst waarbij verzoek om een andere tafel meteen werd ingewilligd. Voorgerechten goed van smaak. Hoofdgerechten werd er 1 bijna koud bediend en bij 2 anderen was het vlees bijna geheel doorbakken terwijl om raw-medium was gevraagd. Dessert was bij iedereen al volop aan het smelten of bijna volledig gesmolten. Maar dat krijg je als je de bakjes met ijs op warme borden zet!!! Dit hebben we allemaal teruggestuurd naar de keuken. Maar geen enkele excuses vanuit de keuken. Zeer slecht. Het lijkt erop dat er te weinig personeel is voor de hoeveelheid gasten die men kan ontvangen. Al met al behoorlijk matig.
Helen D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Dit was echt heel jammer. Met collega's en partners (groepje van 7 man) gisteravond hier gegeten. Althans, dat was de bedoeling.
Het restaurant zat redelijk vol toen we om 19uur arriveerde. Drankjes begonnen steeds langer te duren. Ons voorgerecht kwam redelijk op tijd en was prima, maar na het voorgerecht ging het helemaal mis.
Om 21.30 hadden we nog steeds ons hoofdgerecht niet. Hier werd verder niks over gezegd tegen ons. Wij moesten er om vragen en kregen steeds een ander, raar antwoord. Het kwam er gewoon op neer dat of ze het niet aankonden, of ze ons vergeten waren (of allebei). Maar als ze dat dan gewoon bekennen en dat aangeven, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
Toen we ons hoofdgerecht eindelijk kregen (na ruim 1,5uur gewacht te hebben) was de kip rood en mijn vegetarische curry was (koelkast)koud (terwijl het bakje loeiheet was). Als ik een magnetronmaaltijd had willen eten had ik ook gewoon naar de AH kunnen gaan. Mijn collega's stuurde de kip terug, waar de bediening bij zei "dit hoort inderdaad niet, ik ga dit oplossen" even later kwam de manager (denk ik) naar onze tafel en zei "ja de curry was koud, maar de kip hoort zo rood te zijn." (wederom geen excuses voor de curry), en als de kip zo hoort had de bediening dat toch moeten zeggen. De manager gaf aan dat wij niet de eerste waren die hierover klaagde, dan moet je je personeel daar toch op voorbereiden dat ze dan een goed antwoord kunnen geven. Inmiddels had de ene helft van de tafel het eten al op, wij moesten nog wachten op ons eten en onze glazen waren allemaal leeg. Dan gaat het eten mis, dan zorg je toch dat er wel genoeg te drinken is voor iedereen? Toen wij eindelijk het eten terug kregen hadden we er uiteraard al nauwelijks zin in. We hebben er een paar happen van genomen, niemand van de bediening durfde nog naar onze tafel te komen (dus het laatste uur hebben we ook niks meer gedronken). Uiteindelijk hebben ze de 3 sates van de rekening gehaald, maar hebben wij wel van 19 - 22.30 in het restaurant gezeten zonder echt te hebben gegeten (en zeker niet te hebben genoten).

Zeer teleurstellend en ik kom zeker niet meer terug. Ik begrijp echt wel dat het af en toe mis kan gaan, zelf kom ik ook uit de hospitality, maar dan zorg je er op z'n minst wel voor dat de andere zaken wel goed lopen (drankjes bijvoorbeeld). maar hier ging echt alles mis en werd het daarna ook niet meer goed opgepakt. Jammer.
Peter C.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
Gezellig en ongedwongen sfeer in het restaurant. Goed aantal vegetarische gerechten. Mag wel iets meer zonder kaas. We komen zeker terug.
Jaspert D.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2018
Het eten was erg lekker, maar... te zout. Vooral in de soep (heerlijk pittig gekruid) was het zout goed te proeven. In het hoofdgerecht viel het minder op, maar 's avonds had ik erg veel dorst. Dus het verzoek aan de keuken: gebruik iets minder zout in de gerechten.
Jaspert en Maartje
Edwin W.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2018
We werden prima ontvangen en de mogelijkheden van de avondindeling werd direct met ons besproken. Personeel was erg flexibel wat erg fijn was. Het enigste wat jammer was, was dat vaak apart gevraagd worden of een aantal drankjes besteld konden worden. Achteraf kregen we te horen dat dit afzonderlijk bij de bar besteld moest worden. Zou fijn zijn als dit ook bij binnenkomst gemeld wordt.
Sara D.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2017
De sfeer was goed, echter viel het eten erg tegen.
Avinandha R.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
Leuke tent, het was erg druk. Waardoor we best lang op ons eten moesten wachten (1 uur). Maar het eten was heerlijk dus dat maakte alles goed!
Corina B.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
leuke ontspannen avond gehad.gezellige bediening, lekker gegeten vlot bediend ,TOP
een aanrader op een leuke centrale plek in Utrecht.
Kim G.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
We waren met een groep van 8 oorspronkelijk.. lastminute waren er 2 mensen die niet konden en we dus met 6 overbleven.. eerst commentaar gehad dat we dot moesten door bellen. Terwijl we het zelf pas net daarvoor te horen kregen.

We hadden als groep gekozen voor de sharing plates (schaal met vlees/vis) vanaf 2 personen..

Deel van de vis was erg droog. Vlees had nauwelijks de gril geraakt dus die weer terug gestuurd en langer laten bakken.

Het was gezellig en voorgerechten waren prima, maar hoofdgerecht niet bijzonder of goed.. Vonden dit matig.
mail21 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2017
Het hoofdgerecht was er wel érg snel (té snel m.i.)... we bestelde en binnen 2 minuten stond het op hoofdgerecht op tafel. Het vlees móest al wel langer op de grill gelegen hebben, dat kan niet anders ;-)
Smaak was prima!