Pizzeria Tivoli

Platielstraat 5 6211 GV Maastricht Nederland Kaart
31-433212098

Over restaurant Pizzeria Tivoli

Een echte Italiaan in het hart van Maastricht

Echte Italiaanse smaken in de vele pizza’s en pastagerechten. Alles wordt in huis bereid met dagverse seizoensproducten. Verschillende vis- en vleesgerechten worden afgewisseld met een groot aanbod van vegetarische gerechten. Het driegangenmenu verandert iedere week, dus ook de trouwe bezoeker kan zich steeds opnieuw laten verrassen. De hoge kwaliteit is alom bekend, vraag maar eens welke bekende musicus zij persoonlijk uitleg hebben gegeven over pizza bakken. Studenten kunnen hier extra voordelig eten op vertoon van hun studentenpas.

Meer informatie over restaurant Pizzeria Tivoli

Peterger .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
genieten van een lunch met een bruchet carpacci en een lekker glas wijn. de kelner sprak weinig Nederlands maar maakte dat ruim goed door zijn manier van doen om het zijn gasten na de zin te makken. hij was zeer beleeft en probeerde zijn Nederlandse Duitse en Italiaanse gasten allemaal even veel aandacht te geven. alles ziet er schoon en verzorgt uit, het restaurant de keuken en het sanitair ik ga zeker weer als ik in Maastricht ben
Mariellejanssen74 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
We waren met 3 volwassenen en 2 kinderen (9 en 7). We hadden speciaal voor dit restaurant gekozen vanwege de Italiaanse ambiance, om de kinderen dit te laten ervaren: Fantastisch, de italiaans sprekende obers en koks. Een van de obers maakte grapjes met de kinderen en ze konden bij de keuken zien hoe de pizza's werden gemaakt. Echt zo'n typische italiaanse inrichting, voor kinderen veel te zien, voorin smal maar gezellig, knus door de roodwitte decoraties. Het belangrijkste: het eten was top, lekkere echte grote italiaanse pizza's en een prima canneloni. Bediening was door alle obers vriendelijk en attent. De kinderen vonden het absoluut een aanrader en de volwassenen ook.
Arnout R.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Hier gegeten op woensdag 4 mei, m.ar je kan dit restaurant beter overslaan.
Naar binnen gelokt door serveerster.
We wilden snel iets eten in Maastricht.
Mijn pizza calzone was goed maar niet bijzonder.
De pizza met groenten had eigenlijk te weinig groente.
De penne van mijn vrouw was net gaar maar niet lekker.
De spahgetti met gorgonzala viel wel in de smaak.
De tiramisu was heel lekker.
Een tegenvaller was de hoge rekening voor dit eenvoudige restauarant.
9 euro voor n eenvoudige salade en 6 euro voor n bakje fruit is te veel.
Dus wij eten hier niet meer en tip is dit restaurant overslaan. Voor hoge prijs kan je op een andere plek veel beter eten. Wel is het personeel vriendelijk en ging voor de dodenherdenking 2 minuten de muziek uit. Dit was netjes. De serveertijd was lang.
Sarendse .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Bij aankomst zag het er wat minder uit. Na enig wikken en wegen toch naar binnen, nadat we vroegen of ze ook wat hadden met lactose intollerantie. Er werd heel stellig ja geroepen, maar bij controle bleek dat niet het geval. Geen moeite: halen we gewoon!! Zo gezegd, zo gedaan (we hadden het geluk natuurlijk dat we net voor de drukte uit waren). Zo werd de maaltijd keurig geregeld en hebben we genoten van een overheerlijke pizza!! Groter als het bord en echt heerlijk. Daarvoor ook heerlijke broodjes gehad en een lekkere rosé om het tot een geheel te maken... Top tent!!
Liesbet1978 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
We kwamen met vier volwassenen en vier kinderen. Er werd een tafel geregeld en zeer vlotbediend. Het decor en de muziek gaf ons een echte vakantie sfeer. Alhoewel het erg druk was, was het zeer gezellig. Men was ook zeer attent voor de kinderen! We hebben zze lekker gegeten! Pizza van de chef, pasta's en gegrilde biefstuk! Alles zeer lekker! We kunnen dit zeker aanraden en komen zelf nog terug bij ons volgend verblijf in het zeer leuke Maastricht.
Palmir J.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Leuk , klein restaurantje. Het was redelijk vol toen wij kwamen rond 18.30 uur. We konden desondanks kiezen uit 2 tafeltjes. Uiteindelijk een tafeltje achter in de zaak en vlak bij de open keuken genomen. Of het een probleem was dat er een mand met daarin een rottweiler-pup ongeveer onder mijn stoel lag ? Hij sliep toch werd er gezegd door de zeer gastvrije Italiaanse dame. Nee geen probleem hoor, gelukkig zijn wij hondenliefhebbers. De bestelling werd snel opgenomen, op het eten hebben wij naar onze mening te lang moeten wachten maar het was absoluut de moeite waard. Als je het snel te warm hebt kun je beter wat voor in de zaak gaan zitten, het werd behoorlijk warm zo vlak bij de keuken. Ik had wel een echt Italiaans gevoel bij deze zaak, ga er zeker nog eens eten
Ginger B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
We gingen hier eigenlijk naar binnen, omdat voor de rest alle restaurants volzaten. Het zat hier ook erg vol. Het decor ziet er een beetje uit alsof je ergens in een klein dorpje in Italië bent, heeft zo z'n charme, maar in Nederland wordt het eerder als goedkoop gezien. Plastic tafelkleedjes, flesjes chianti, plastic druiven, mandjes en andere dingetjes aan het plafond. Het is erg krap, er past geen tafeltje meer bij. De bediening is wat langzaam, de fles wijn werd niet ingeschonken, maar gewoon op tafel gezet. We kregen de menukaart vrijwel meteen, er werd gevraagd of we wat Italiaanse broodjes wilden, dat wilden we wel. Vervolgens kregen we gewoon 2 porties bruchetta van 11 euro..( Slimme verkoop??)
Daarna ons eten besteld, na anderhalf uur vroegen we ons toch af waar ons eten bleef, ober zei: jullie hebben een voorgerecht gehad dus dan duurt het lang... Maar we hadden helemaal geen voorgerecht, we hadden alleen wat broodjes besteld...?
Alle hoofdgerechten waren wel erg lekker en het zag er ook erg lekker uit. Daarna 1 tiramisu met z'n drieën gedeeld en die was ook erg lekker!
Rosanne S.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Net een half uur geleden gegeten! Zoals in bijna alle recensies hier staat: het personeel is erg gehaast, en het is veels te krap en warm binnen. Omdat het zo krap is en we aan de rand zaten voelde ik enkele malen de elleboog van de gastvrouw tegen mijn lijf of stoel, dit vond ik na 2x een beetje onprettig worden.

Ook werd erg duidelijk dat het restaurant van een hele hele snelle doorstroom houdt. Het eten was prima en snel klaar, maar toen we om de rekening vroegen vertelde de "gastvrouw" ons het volgende: "kan je even bij de kassa afrekenen want er staan mensen te wachten". Dit terwijl we er nog geen uur hebben gezeten, en mijn partner haar wijn nog niet eens op had.
VerhagenJan .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Ik ben hier gaan eten met mijn vriendin, het eten was top samen met de bediening. Een leuke zaak gezellig muziek, fijne mensen. En deze zaak heeft ook een perfecte ligging. Het deed mij even denken dat ik in Italië was. Dank u, er komt zeker snel een volgende keer.
4Haantjes .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Samen met vrouw en kinderen hier gegeten. Pizza calzone, pizza tropicol en een lasagne. Het eten duurde wat langet vanwege de lasagne maar was erg goed. De bediening daarentegen viel erg tegen. De ober sprak geen woord nederlands of deed alsof en behalve het woord prego heb ik niet veel gehoord. Weinig klantvriendelijk. Ook de al eerder gehoorde porto is nog steeds aanwezig. Leuk restaurantje, lekker eten alleen een slechte bediening. Jammer want doet afbreuk aan het geheel!
Patrique M.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Jammer. Ik ben al eens eerder hier geweest, en toen was het eten prima. Nu afgelopen keer was mijn lasagne bevroren! Erg jammer. De mensen zijn gehaast en spreken slecht Nederlands. Decor is wel oké.
Leon S.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Samen met mijn vriendin dit tentje binnen gestapt na wat internet speurwerk te hebben gedaan. We hadden zin in een pizza! Bij binnenkomst ontvangen door een van de Italiaanse obers die amper Nederlands spraken. Geeft het gevoel alsof je in Italië zit maar had van ons niet gehoeven, het zorgde voor onduidelijkheid. Snel drinken voor onze neus gehad en de bestelling werd opgenomen. Helaas op onze pizza net iets te lang moeten wachten, maar dit was het helemaal waard. Je proefde de verse ingrediënten in de pizza (calzone) en hij was niet te vochtig. Iets aan de zoute kant maar hier mopper ik niet over. Na het hoofdgerecht geen plek meer gehad voor een toetje. Het restaurant zag er gezellig uit al was het wel aan de kleine kant en het personeel liep veelste vaak heen en weer naar buiten wat erg storend was. Maar heerlijk gegeten en daar kwamen we voor!
Jackpacker .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Samen met mijn vriendin ben ik hier gaan eten. Er was iets verkeerd gegaan met het eten waardoor mijn vriendin een nieuwe pizza had gekregen van de zaak. Op zich best netjes...

Achteraf hoorde we dat de eigenaar het "onmogelijk" achtte dat de fout bij hen lag, oftewel wij moesten het wel gedaan hebben. Toen heb ik de eigenaar om opheldering gevraagd, welke bleek te zijn dat hij ons "type mensen" wel kende en hij schreeuwde dat we zijn restaurant zo snel mogelijk moesten verlaten. Voor alles een eerste keer, dus ook wanneer het restaurant een fout maakt, zijn excuses niet aanbied maar je het restaurant uit zet.

Verdere review van het restaurant: prijzig voor de kwaliteit die je krijgt, voor ons de klassieker bruschetta di pomodori was saai en smakeloos, de (tweede) pizza was goed, cannolli di forna was oke, huiswijn is oke, sfeer is zeer matig (felle belichting), en het personeel is zeer gehaast.
ZigzagWanderer .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Door de ober in het Italiaans aangesproken op straat. Hij bevestigde dat er authentiek Italiaans gekookt werd. Zijn overtuigingskracht heeft ons doen besluiten dan maar eens de proef op de som te nemen. Het interieur is een beetje oubollig, en suggereert dat het restaurant er een is van 13 in het dozijn. Om gelijk met de ultieme test te starten een carpacio besteld en een antipastisschotel. Meteen was duidelijk dat de ober geen woord overdreven had. Hier werd gekookt zoals het hoort: uitstekend uitgangsmateriaal, kennis van zaken, liefde voor het koken en geen poespas. Onversneden Italiaans zoals elke trotse Italiaanse kok in Italië je het ook voorschotelt. Het hoofdgerecht riep ook herinneringen op aan vakanties in Toscane, was het niet dat men, om tegemoet te komen aan de Nederlandse eetgewoonte, dit serveerde met frietjes of pasta. Valt onder de noemer 'klantvriendelijkheid' zullen we maar zeggen. Aan een toetje zijn we niet meer toe gekomen. De obers spraken voornamelijk Italiaans, hetgeen niet stoorde maar het gehalte aan authenticiteit alleen maar vergrootte. Eentje stond met een portofoon continu in verbinding met de keuken, al heen en weer lopend door het restaurant, om alles in goede banen te leiden.
Kortom, wil je in Maastricht genieten van de pure Italiaanse keuken, dan moet je beslist naar Tivoli.
CaroW .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
Het eten was prima, daar valt niks op aan te merken. Tot het dessert. We bestelden alle vier Tiramisu. Na een poosje werd ons verteld dat er nog slechts 1 Tiramisu was (en dat om 19.00 uur 's avonds). Toch werden plotseling 4 Tiramisu's voor onze neus gezet. Daarna een hoop geschreeuw uit de keuken van de kok. De Tiramisu was niet voor ons bedoeld maar voor de groep die ook aanwezig was. Gewoon slechte communicatie. Bleek dat later op de rekening ook nog 4 tiramisu's vermeld stonden. Hoe slecht is dat. In plaats van excuses of een kop koffie als goedmakertje konden we de rekening betalen en werd er niet meer naar ons omgekeken.