Pizzeria-Ristorante La Maschera

Marktstraat 2-4 9401 JH Assen Nederland Kaart

Over restaurant Pizzeria-Ristorante La Maschera

Net een schilderij

Wat een plaatje. Bij Pizzera-Ristorante La Maschera vindt je een stukje Italië midden in de oude Marktstraat van Assen. Italiaanse luifels, Venetiaanse gele muren, een olijfboom, Sardijnse muurschilderingen en historische Drentse panden in het groen van Assen.

Meer informatie over restaurant Pizzeria-Ristorante La Maschera

Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Heerlijk Italiaans gegeten bij La Maschera op de Tweede Anjeliersdwarsstraat. Ze zitten er sinds een half jaar. Echte Italiaanse menu's. De kok komt uit de buurt van Florence. Ze importeren veel producten uit Italië. Echt de moeite waard om te gaan eten! X Mirjam
Lisa0001 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Ik bestelde een vegetarische lasagne, helaas kreeg ik een lasagne met vlees.
Aangezien ik nooit vlees eet en de smaak nogal neutraal vond dacht ik dat er vegetarisch gehakt in de lasagne verwerkt zat.
Uiteindelijk bleek mijn lasagne te zijn verwisseld met die van iemand anders.
Toen wij dit bij de bediening aangaven kregen wij een erg onaardig antwoord terug.
Ze gaven aan dat wij er al van hadden gegeten en ze het zeker niet gratis zouden weggeven.
Uiteindelijk kregen we met moeite twee euro korting en geen excuses.
Marco08 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Wij hebben goed gegeten hier. Vooraf hadden wij het voorgerecht voor twee personen met verschillende soorten worst, kaas en olijven. Alles van goede kwaliteit.
Als hoofdgerecht namen wij beiden een pizza. Deze waren voldoende belegd met heerlijke ingrediënten van goede kwaliteit. Wij vonden de bodem niet echt optimaal.
Entourage is leuk, met name op de tweede verdieping waar wij zaten. Personeel is zeer vriendelijk en attent.
Harm H.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Eten was lekker en de wijn was ook goed. Tomatensoep was lekker gevuld. T-bone steak was goed gebakken en toetje met wodka was ook erg lekker. Personeel was vriendelijk en het is een mooi restaurant om te zien. Bovenverdieping is verrassend groot
SNail .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Met 4 personen gegeten. Twee pizza's, een visschotel en een vleesspies genomen. Het eten was lekker, de pizza rijkelijk belegd. De service was voldoende en geduldig. De muziek was wel irritant en de ruimte te klein.
Koen Floris G.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Vanavond ben ik met mijn moeder wezen eten bij Pizzeria-Ristorante La Maschera in Assen. Toen we er binnen kwamen en ontvangen werden door een bediende, wees ze ons meteen de weg naar onze tafel op de bovenverdieping. Het was precies wat wilden: een tafel bij het raam. Dat was dus een goed begin. Als voorgerecht koos ik tomatensoep. Dat was lekker en heel apart zo als het opgediend werd. Op de soepkom zat een deksel. Daardoor leek het net een pannetje. Waarschijnlijk is dat om de soep warm te houden. Vervolgens nam ik een pizza met verschillende soorten fruit. Ook heel bijzonder van smaak. Tot slot nog tiramisu als toetje. Deze was huisgemaakt en dat is voor mij extra lekker. Ook over de bediening was ik goed te spreken. Het was dan wel druk in restaurant, maar het personeel was heel bedreven. Ook was het niet duur. Persoonlijk zou ik iedereen aanraden om een keer daar te gaan eten.
Hamid V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Een leuke pizzaria. Gezellige sfeer en leuke decoratie. Een echt resaurant om samen met familie te komen. We vonden het eten erg lekker. Vooral de lekker dunne pizzabodem vonden we erg lekker. Mijn vriendin had pasta en heeft alles op gegeten. Ik kom hier zeker weer terug.
Fraukez .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Een zeer leuke accommodatie. Wel enge steile trappen als je boven moet eten. Het was volgens ons helemaal bezet, maar toch liep de bediening vlot en soepel.
Vooraf het mandje brood, was echt super lekker brood. Carpaccio was ook lekker. Toch een pizza geprobeerd, ze hadden namelijk geen steenoven, dus dat bracht me weer aan het twijfelen, maar na de goede recensies toch een pizza besteld. Deze was inderdaad lekker dun, en niet vet. Lekker.
Als toetje de tiramisu geprobeerd, deze was ook lekker, vond hem wel meer naar slagroom smaken dan naar mascarpone.
De prijzen waren redelijk, eten was lekker, bediening goed.
Proevers10 .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2014
Heerlijk gegeten bij deze pizzeria. We hebben pizza gegeten zoals hij moet zijn dunne bodem ,lekker krokant, niet vet, lekker vers beleg erop echt top! Wij kunnen wel zeggen de lekkerste pizza die we ooit hebben gehad! Kortom echt een aanrader! Wij komen hier zeker vaker terug.
Mila12 .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Op goed geluk kozen we dit restaurant. Het was erg druk, maar met genoeg personeel was dit geen enkel probleem. Lekkere pasta, vlotte en vriendelijke bediening.
Carel S.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2014
Lekker gegeten, goede pasta en je merkt dat het vers is
Leuke sfeer en goede bediening.
Net even andere gerechten die lekker zijn
Kortom niks mis mee.
Brambox .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2013
Vaker hier gegeten en nu maar eens een recensie.
Hier kun je nog ouderwets lekkere pizza's krijgen maar ook verfijnde andere Italiaanse gerechten. Ben zelf enorm liefhebber van spaghetti aglio en kan het niet beter krijgen dan hier.
Laatste keer Salsiccia Sarda gehad. Is Sardijnse worst en kan ik aanbevelen aan iedereen die eens wat anders wil.
Kortom voor elk wat wils en hele lieve bediening
Henk K.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2013
Mijn verwachtingen waren wat hoger dan de uitkomsten. Ik vond de pizza niet zo geweldig. Mijn tafelgenoten vonden 't prima. Hoewel mijn vrouw de pizza wel wat vet vond.
Later nog een keer gegaan en buiten gegeten. Pizza was toen beter, maar kies toch voor een van de concurrenten. Hoewel een beetje verder rijden en je hebt echte pizza bij Da Vinci in Groningen.
Philip W.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
Op aanraden van een vriend, zijn we hier terecht gekomen.
We hebben hier heerlijk gegeten,we hadden een verrassing menu van te voren gereserveerd. (We werden als waarde gasten ontvangen).

Het was fantastisch ook de bediening was erg vriendelijk en attent.
Fijn dat er zo leuk restaurant in Assen is. Je voelt je een beetje in Italië.
Echt een aanrader!.
Klaas O.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
Heerlijk gegeten!! Bij reservering vooraf hebben we gevraagd om een verrassingsmenu. Dit hebben we geweten! We kregen een 4-gangenmenu waarvan elke gang heerlijk was. De bediening was erg vriendelijk en attent. De kok kwam bij elke gang langs en gaf uitleg over het eten. Zij vonden het een leuke opdracht en wij hadden heerlijk eten. Een van ons heeft een glutenvrij dieet. Ook hiermee werd fantastisch rekening gehouden en de enkele producten waar wel gluten in zaten werd duidelijk bij serveren vermeld.
Nu zou je denken dat we voor dit alles de hoofdprijs betaald hebben. Dit was geenszins het geval.
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2013
Prima Pizzeria, lekkere pizza's met verse ingrediënten en het personeel is flexibel genoeg om rekening te houden met afwijkende wensen. Ik heb hier een heerlijke vegetarische pizza met broccoli gegeten en het brood met kruidenboter vooraf vond ik van goede kwaliteit (lekker knapperig en warm). Minpuntjes bij Machera waren enerzijds de schoonmaaklucht die af en toe op de bovenverdieping voorbij kwam (uit de toiletten?, ik weet het niet) en die de lekkere etensgeur af en toe overvleugelde en anderzijds het jonge kind van een personeelslid dat nadrukkelijk aan bed toe was en behoorlijk aan het huilen en dreinen was. Als personeel vind ik dat je kinderen geen overlast aan de gasten mogen geven. Verder niets dan lof, vriendelijk personeel, goede prijs-kwaliteit verhouding en goed eten. Ze hebben ons zelfs helpen herinneren aan het feit dat het bijna 8 uur was en dat ze op 4 mei dan 2 minuten stil zijn in het kader van de dodenherdenking en dat hebben wij zeer gewaardeerd.
H. T. M.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2013
Wat valt er te zegen over een restaurant waar de hoofd moot pizza en pasta is?
Al snel komt het erop neer dat je vergeleken bij de restaurants waar men een goed stuk vlees eet, bij de Italiaan niet geheel de waar krijgt voor wat je betaald.
Zo'n schijf met vaak te harde of juist veel te zachte bodem van vocht op de pizza, wordt vaak te duur betaald.
Want de verhoudingen lopen vaak scheef, wat ham 1 of 2 champignons in plakjes, Wat paprika en salami en dan al snel over de 10 euro.
Dit geld ook voor de pasta gerechten.
Maar hier in Assen aan de Marktstraat 2 en 4, bij La Maschera ( het masker) klopt het aardig tot goed.
Waar vind je nog een soep vooraf beneden de 5 euro?
Hier dus een meer dan goed op smaak zijnde tomatensoep.
De Funghi trifolati (oesterzwammen met champignons in witte wijn saus met knoflook) zag er niet alleen heel smaakvol uit, zo rook het ook, en zo smaakte het zelfs nog meer, perfect.
De authentieke Sardijnse pasta, tomatensaus, ui, basilicum,
vleugje saffraan en typisch Sardijnse worst ( Malloreddus alla Campidanese) is vol van smaken en ook hoog op smaak.
Alsof je op vakantie bent op Sardine, nog nooit geweest, maar we denken dat het zo smaakt als dit pasta gerecht.
En ook de pizza Garibaldina is gebakken zoals een pizza hoort te zijn, een dunne bodem met de juiste hoeveel heid tomaten saus als basis met daarop kaas, champignons, olijven, knoflook, salami, gorgonzola, buffel mozarella, ui en peper olie wat hem ligt pikant maakt.
Alles vers, geurend en in harmonie.
Nee hier hoor je ons niet over klagen, hier klopt de prijs kwaliteit en wat je krijgt perfect.
En ook de sfeer is top zoals het zou zijn op vakantie in Zuid Europa.
De bediening is vlot, vriendelijk en attent.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2012
Ik ben een beetje verbaast over de negatieve berichten,wij eten hier altijd erg lekker en dan vooral pizza,en ook de toetjeszijn een verwennerj,laatste keer een toetje gegeten met kaneelijs en basogne koekjes en verse slagroom dus geen spuitbus.Ook het personeel is altijd erg vriendelijk,en geeft altijd duidelijk uitleg op onze vragen.Komen zeker weer terug.
Ria74 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2012
Het eten was op zich redelijk, de klantervaring was erg slecht.
In de pizza zaten stukjes plastic. Dit gaven we aan bij één van de meisjes van de bediening.
Ze heeft de pizza meegenomen, maar er vervolgens niets mee gedaan.
Bij het afrekenen hebben we het nog eens genoemd, en gevraagd of er dan niet iets aan de prijs gedaan kon worden. We moesten behoorlijk de discussie aan. Men vond dat de pizza toch al driekwart op was, dus moesten we er geen probleem meer van maken. Ook vond men dat we het meteen hadden moeten melden (wat we dus gedaan hadden, maar kennelijk niet duidelijk genoeg).
Toen één van de medewerkers van de keuken beaamde dat er plastic in de pizza zat (dit komt van de parmaham, zit soms plastic in, maar smelt meestal in de oven??) kon er een heel klein beetje van de rekening af.
We begrijpen dat er iets mis kan gaan in de keuken, het gaat ons om de klantervaring. Als er iets niet goed is, dan probeer je dat goed te herstellen en je klant een goede klantervaring te geven. Wij kregen het gevoel dat we niet zo moesten zeuren en kregen totaal niet het gevoel dat men van harte bereid was om ons een goede ervaring te geven.
In dit restaurant komen wij niet weer
Notasleep .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
Wij hebben hier al een paar keer gegeten, maar we zijn toch iedere keer een beetje teleurgesteld. Het eten is redelijk, de bediening is redelijk en de entourage is redelijk. Als je hier gaat eten vraag dan om een tafel bij het raam, dan heb je een mooi uitzicht. Wij hebben helaas ook wel eens aan de tafel bovenaan de trap gezeten, iets minder gezellig.